Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 20:45
  #205
Medlem
SweCanns avatar
Jag knarkar enbart i protest, så fort de blir olagligt så slutar jag.

Nej men seriöst så skulle jag knarka mer eller mindre? Troligtvis inte, det är inte svårt att få tag på knark, skulle jag sluta oroa mig över att min granne ska anmäla mig för att jag tar ett bloss på balkongen? Ja, vill jag ha rätten att kunna göra vad jag vill med min egna kropp? Ja.

Det betyder inte att jag vill att barn ska röka på, inte heller att vi ska tillåta folk att köra bil höga, det betyder att om jag kan hantera min användning så att det inte förstör / riskerar andra så ska staten inte lägga sig i.

Får jag köra motorcykel så bör jag få röka en joint.
Citera
2017-04-13, 08:47
  #206
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCann
Får jag köra motorcykel så bör jag få röka en joint.


Du får skaffa ett röka-kort.



Om det vore lagligt att knarka så hade jag nog testat hasch och marijuana. Men framförallt bunkrat upp ett rejält förråd med bensodiazepiner.
Citera
2017-04-18, 14:22
  #207
Medlem
Hyddan92s avatar
Nej då är det ju inte kul längre.
Citera
2017-04-18, 14:25
  #208
Medlem
PappaPundares avatar
Är det verkligen bara lagen som hindrar er? Jag förstår att folk inte vill knarka för att det är skit egentligen men att inte göra det på grund av att det är olagligt är typ den mest efterblivna anledningen. Fan säg istället att ni inte gör det för att det är onyttigt eller för att inte fastna eller nått men wtf asså är det verkligen bara 'ringa narkotika' som hindrar er från att röka en spliff?
Citera
2017-04-18, 14:45
  #209
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Är det verkligen bara lagen som hindrar er? Jag förstår att folk inte vill knarka för att det är skit egentligen men att inte göra det på grund av att det är olagligt är typ den mest efterblivna anledningen. Fan säg istället att ni inte gör det för att det är onyttigt eller för att inte fastna eller nått men wtf asså är det verkligen bara 'ringa narkotika' som hindrar er från att röka en spliff?
Att det är "skit egentligen" är ju din högst personliga åsikt så den lämnar jag därhän. Däremot så brukar jag säga att det är en ganska liten minoritet som av olika anledningar låter bli för att det är olagligt. Jag känner nog inte ens en handfull som har angett "legal status" som anledning till att dom avstår.
Citera
2017-04-18, 14:48
  #210
Medlem
Kundalinis avatar
Jag hade nog testat att mikrodosera LSD. Nu blir det besvärligare. Man ska hitta nån kran, man ska bestämma styrkan för att kunna spä skiten. Hade det varit enklare hade jag nog bara testat.

Sen hade jag nog dragit i mig lite testo också, om det var legalt och lättillgängligt.
Citera
2017-04-18, 17:19
  #211
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Är det verkligen bara lagen som hindrar er? Jag förstår att folk inte vill knarka för att det är skit egentligen men att inte göra det på grund av att det är olagligt är typ den mest efterblivna anledningen. Fan säg istället att ni inte gör det för att det är onyttigt eller för att inte fastna eller nått men wtf asså är det verkligen bara 'ringa narkotika' som hindrar er från att röka en spliff?
Lagen hindrar ingen, det är nästan mer tvärtom att lagen ökar intresset för droger.
Sen har man länder som tagit bort lagen om konsumtionsförbud, och där använder folk mindre droger.
Citera
2017-04-24, 17:23
  #212
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tar ibland Lyrica för att bli berusad på. Så länge det är lagligt intalar jag mig att det är ok. Men när det blir narkotikaklassat kommer jag inte att missbruka det mer.
Citera
2017-04-24, 17:25
  #213
Medlem
Captinheros avatar
Skulle nog testa magic mushrooms lsd ectasy och sådana typ av droger för skoj skull.
Citera
2017-04-25, 14:01
  #214
Medlem
BigFatCones avatar
Åter till frågan i topic; Skulle du knarka om det var lagligt?


Mvh,
Moderator
Citera
2017-04-25, 14:21
  #215
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tar ibland Lyrica för att bli berusad på. Så länge det är lagligt intalar jag mig att det är ok. Men när det blir narkotikaklassat kommer jag inte att missbruka det mer.

Menar du att det är okej som i "inte farligt" eller "inte omoraliskt"? Om det är för att du inte vill riskera att åka dit för narkotikabruk så kan jag förstå varför du skulle lägga av vid en narkotikaklassning, men annars fattar jag inte.
Citera
2017-04-27, 14:39
  #216
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Menar du att det är okej som i "inte farligt" eller "inte omoraliskt"? Om det är för att du inte vill riskera att åka dit för narkotikabruk så kan jag förstå varför du skulle lägga av vid en narkotikaklassning, men annars fattar jag inte.
Det är väl för "inte omoraliskt", men mest p.g.a. laglighetsstatusen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback