2017-04-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
MLS? Då kan han lika gärna sluta. Jag tycker han ska försöka få till ett typ av specialkontrakt med United. Där man kanske betalar efter vad han presterar. Ungefär som ett testkontrakt.

Förövrigt så kan man konstatera att Zlatan för första gången har gjort ett misstag. Han och hans agent har alltid varit skickliga på att skriva kontrakt i sista stund för att få ut det bästa möjliga kontraktet men denna gången så gick Zlatan på en mina, han borde tänkt på att säkra upp nu när han är äldre. Han hade inte räknat med att bli skadad. Att sitta på ett utgående kontrakt som 36-åring och slita sönder knäet är ingen höjdare. Nu har spelreglerna ändrats drastiskt för honom.

Exakt, då kan han lägga ner rörelsen direkt, sätta sig i en gungstol på ett hem och skrika bittra hatord om Joe Bartons näsa resten av livet.

Enligt Man Utd`s Executive Club Support Team, ska han INTE vara informerad av klubben att han ej är önskvärd.
Citera
2017-04-25, 23:54
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
vilken coach i topplagen i europa tror ni vill satsa på honom? känns som mou o Z gillar att "ligga sked" typ...
Det skulle väl vara Ancelotti, han gillar Zlatan och vice versa. Men tror knappast att någon av parterna är särskilt intresserade egentligen.

Annars kan jag bara tänka mig Italien och i så fall Milan, som med nyfunna pengar ju har råd att betala en okej lön. Men varför skulle det vara lockande, han har vunnit tillräckligt där nere..

Ett halvår med Manchester och sen är det kanske slut ändå.
Citera
2017-04-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Exakt, då kan han lägga ner rörelsen direkt, sätta sig i en gungstol på ett hem och skrika bittra hatord om Joe Bartons näsa resten av livet.

Enligt Man Utd`s Executive Club Support Team, ska han INTE vara informerad av klubben att han ej är önskvärd.

Klart han inte är det, han har ju kontrakt med klubben. Finns väl ingen anledning att säga något sådant om en spelare som man har kontrakt med som precis blivit allvarligt skadad.

Media vill bara tjänar pengar, jag uppskattar att cirka 99% av allt som skrivs är påhittat strunt.
Citera
2017-04-26, 10:20
Medlem
arazals avatar
Zlatan kommer antingen att få nån form av ledarroll i United eller så avslutar han karriären i USA. Det lär inte bli mer spel i Europa för hans del. Jag hoppas innerligt att han vinner CL som tränare i framtiden
Citera
2017-04-26, 12:26
Medlem
Är det bara jag som tycker att han "slarvat bort" stora delar av sin potentiella ikonstatus genom att harva i fel ligor? Snubben har totalt 2 säsonger i Europas tre bästa ligor (PL, La Liga, Bundesliga) varav båda fick ett abrupt slut.

Om vi ska vara ärliga, vem utanför Italien bryr sig egentligen om den italienska ligan om vi lyfter blicken lite? Vem bryr sig egentligen om några scudetto hit och dit? Zlatans Italien-facit känns mer som ett imponerande excel-ark än någonting människor utanför Italien (samt en och annan excentrisk Calcio-fantast i t.ex. Sverige) faktiskt bryr sig om.

Och Ligue 1 ska vi inte ens snacka om – hur tänkte han där? Kasta bort sina absolut bästa år i en farmarliga. Den flytten höjde ju en hel del ögonbryn internationellt.

Alltså, Zlatan är en grym världsklasspelare (lätt den bästa Sverige haft), men det hade varit roligt att se honom bli någonting mer än bara en excel-spelare.
Senast redigerad av LordBanister 2017-04-26 kl. 12:32.
Citera
2017-04-26, 13:28
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Är det bara jag som tycker att han "slarvat bort" stora delar av sin potentiella ikonstatus genom att harva i fel ligor? Snubben har totalt 2 säsonger i Europas tre bästa ligor (PL, La Liga, Bundesliga) varav båda fick ett abrupt slut.

Om vi ska vara ärliga, vem utanför Italien bryr sig egentligen om den italienska ligan om vi lyfter blicken lite? Vem bryr sig egentligen om några scudetto hit och dit? Zlatans Italien-facit känns mer som ett imponerande excel-ark än någonting människor utanför Italien (samt en och annan excentrisk Calcio-fantast i t.ex. Sverige) faktiskt bryr sig om.

Och Ligue 1 ska vi inte ens snacka om – hur tänkte han där? Kasta bort sina absolut bästa år i en farmarliga. Den flytten höjde ju en hel del ögonbryn internationellt.

Alltså, Zlatan är en grym världsklasspelare (lätt den bästa Sverige haft), men det hade varit roligt att se honom bli någonting mer än bara en excel-spelare.

Nu var du lite hård? Serie A var i början 00-talet den nästbästa ligan i världen. Sök på google vilka startelvor Milan, Inter och Juventus hade.
Citera
2017-04-26, 17:05
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att han "slarvat bort" stora delar av sin potentiella ikonstatus genom att harva i fel ligor?

Nu hade han ju lite otur att hamna i just Barca under Pep, det hade nog kunnat bli en helt annan karriär i La Liga om han gått till Real Madrid där istället och han hade kunnat få ett helt annat erkännande som spelare.

Förstår vad du menar men det är ju bara tragiskt att folk inte kan se någons storhet i Ligue 1 eller Serie A, men sen när samma spelare byter till PL eller liknande så blir det ett helt annat ljud i skällan. Det är ju samma spelare för bövelen? Det är ju patetiskt men det beror på att så många fotbollsfans är just patetiska.
Citera
2017-04-26, 18:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:

Håller inte med om Serie A. Den var topp 3 i världen under hela 00-talet. Bundesliga har alltid haft sämre status än Serie A.

Däremot Ligue 1 var det tråkigt att han gick till och framför allt tillbringade fyra säsonger. Det var alldeles för långt under hans nivå.
Citera
2017-04-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Förstår vad du menar men det är ju bara tragiskt att folk inte kan se någons storhet i Ligue 1 eller Serie A, men sen när samma spelare byter till PL eller liknande så blir det ett helt annat ljud i skällan. Det är ju samma spelare för bövelen?
Du missuppfattar – självklart ser jag Zlatans storhet, och det är just därför jag tycker att han förtjänade att bli en ikon och inte bara en legosoldat. En legosoldat som inte ens spelade i de bästa ligorna.

Zlatan hade en otrolig förkärlek till Italien som liten och det präglade tyvärr många av hans klubbval därefter. När han gick till Barca var det mååånga av oss som tänkte "äntligen får vi se honom på de riktigt stora arenorna". Visst, det var inte hans fel att Pep var knäpp men hans klubbval efter Barca är ju ännu mer bisarra. Milan 2010? Knappast på topp. PSG 2012? Det var inte mycket bättre än att gå till MLS.

Om 10 år kommer hans stjärnglans ha falnat mycket mer än andra spelare av samma kvalitet, eftersom det är svårt att placera exakt vad som var mest minnesvärt med honom. Vad kommer man att minnas honom som egentligen? En legosoldat i Italien i några år? Anfallare i Barca i ett år? PSG-spelare? Kaxig jugge med stor mun? Det lär knappast vara hans CL-framgångar eller landslagssegrar han blir ihågkommen för i alla fall.

"Men han vann så här och så här många ligaguld!". Återigen, om du måste plocka fram excel-statistik för att förklara varför Zlatan är minnesvärd bevisar du bara min poäng. Synd på en så fantastiskt bra spelare säger jag bara.
Senast redigerad av LordBanister 2017-04-26 kl. 18:42.
Citera
2017-04-26, 18:19
Medlem
BarryHeros avatar
Så här lät det för ett par år sedan:

Citat:
Max tre år till.
Sen slutar Zlatan att spela.
VM 2014 blir hans sista mästerskap.
Inom bara några år kan Zlatan Ibrahimovics makalösa karriär vara
över. ”Ibra” fyller blott 30 år, nu i oktober, men allt tyder på att han bara spelar tills han är max 33 år.
– Jag vill avsluta min karriär i Milan, jag vill spela där tills mitt kontrakt går ut, sa Zlatan till Sportbladet efter segern i Supercupen i förrgår kväll.

Citat:
– Jag kommer inte att bli som Inzaghi, jag kommer aldrig att hålla på och spela fortfarande när jag är 37 år, har Zlatan sagt tidigare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/herrlandslaget/article13433504.ab

Nu ska han trots allt spela till han är 37.
Citera
2017-04-26, 20:55
Bannlyst
Alla av er har en poäng i det ni säger. Självklart ska man inte pissa på Serie A (särskilt inte de åren innan han gick till Barca). Att kalla honom legosoldat är givetvis bara tramsigt.

Ja, det var helt klart under hans nivå med Liga Un ( ) men förutom degen så hade han väl en förhoppning att de skulle bli tillräckligt slagkraftiga för att kunna utmana hyggligt. Varje säsong så hade de såklart en viss chans att ta hem Champions, så det är givetvis trams att säga att det inte var mkt bättre än att gå till MLS.

Det är ju bara Barca som varit en av några tunga favoriter till Champ, i övrigt har han ju slitits ut pga att lagen behövt ytterligare några riktigt tunga spelare för att kunna konkurrera på allvar. Med facit i hand skulle han ju ha struntat i PSG, men där o då hoppades han väl på ytterligare köp (som inte kom i tillräcklig utsträckning). PSG var bra, men även bänken måste vara på allra högsta nivå, inte bara en startelva - och då när alla är fitta (som Lagerbäck skulle ha uttryckt det).

De borde ha matchat honom mindre i Franska Ligan, så att han hade kunnat vara vassare i just Champions. Lord Isterband kommer f.ö. med så många tramsiga halmgubbar att folk just nu sitter o skrattar åt snubben.

Det är mycket svårare att vinna en internationell CUP, än en nationell LIGA över 38 omgångar, ditt pucko. Och återigen: Sverige är inte ett landslag som tar särskilt många titlar, så det ska givetvis inte lastas Z att han inte blir "ihågkommen för Champions o landslagstitlar". Att ha så många ligatitlar är riktigt stort, sedan hade vi alla (Bortsett från några hatiska tomtar + du. Du lurar ingen) önskat att han fått vinna CL + att landslaget tagit sig längre under de mästerskapen han deltagit i, men EN spelare är en av ELVA så det är inte bara att gå ut o plocka titlar hur som helst.

Hade han spelat i spanska eller tyska landslaget, och ett antal säsonger i något av de 3-4 tyngsta klubbarna så hade antalet titlar snudd på garanterat sett annorlunda ut.

Lorden, du verkar vara ute efter att få andra att gå på dina patetiska finter som går ut på att Z ska bli ihågkommen som sämre än det han var som spelare. Du debatterar djupt ohederligt.

Edit: Lorden har faktiskt ingen poäng alls.

Hero: Han har väl helt enkelt fått nya perspektiv i takt med ökad ålder (angående att ändra sig om att lägga ner vid en viss ålder). Och: Han gillar väl att snacka i rubriker, så detta med Pippo ev. bara slank ur honom (kanske vid ett svagt ögonblick).
Senast redigerad av phare555 2017-04-26 kl. 21:25.
Citera
2017-04-30, 04:21
Medlem
BarryHeros avatar
Jag blev lite förvånad över hur lamt Zlatans munhugg var mot Joey Barton när de möttes i Frankrike när jag läste följande:

Citat:
När Marseille och PSG möttes förra säsongen hånade skandalspelaren Joey Barton Zlatan Ibrahimovic näsa.
Svensken svarade med att sätta 2-0-målet i segermatchen.
– Zlatan vet att hans näsa är lite stor och han har inte tagit åt sig av Bartons anmärkning, sa dåvarande tränaren Carlo Ancelotti efter matchen.
Nu berättar Barton vad som hände.
– Jag fick många frisparkar eftersom han drog på sig avblåsning efter avblåsning.
– Så sa han till mig: ”Du spelar hårt, så håll dig på fötterna”. Så då sa jag till honom, skrattande: ”Sluta bara att dra på dig dumma frisparkar”. Sedan kallade han mig en engelsk medelmåtta, så jag svarade: ”Ja, jag är engelsman, men du har en enorm näsa” och så gjorde jag gesten där jag visade hans stora näsa, säger Barton till L'Equipe.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/zlatan/article19825840.ab

Jag tänkte "vad sade Zlatan på engelska? Sade han verkligen "You English second-rater!" Låter lite väl uddlöst för att vara Zlatan.

Hittade följande:

Citat:
‘I was winning loads of free kicks, because he was making foul after foul.

'So he said to me: "You play hard, so stay on your feet", so I told him, laughing "Yeah, just stop making stupid fouls."

'Then he called me an English so-and-so, so I replied: "Yeah, I’m English, but you’ve got a huge nose", and I did the gesture showing his huge nose.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2826434/QPR-midfielder-Joey-Barton-speaks-spat-Zlatan-Ibrahimovic.html

Sade verkligen Zlatan ordagrant "You English so-and-so!"? Låter väldigt uddlöst för att vara Zlatan. Skulle snarare tro på "You English fuck" eller "You English piece of shit."
Senast redigerad av BarryHero 2017-04-30 kl. 04:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in