2017-04-23, 18:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men, logiskt sett, varför skall han, överhuvudtaget bygga muren? Invandringen i från Mexiko minskade ju kraftigt redan under Obama. Dessutom finns det stängsel och bevakning längs gränsen redan.
Dom hatar detta fakta, men visst logiskt borde en mur öka på avfolkningen av Mexikaner.
2017-04-23, 23:31
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Humorn är att Trup tweetade rätt flitigt om detta och INTE bomba.
Och då var det betydligt värre och flertal gånger än nu.

När Obama bomba så var det rätt oavancerat läge i Syrien, mer än de inre stridigheterna.
Nu är Ryssland med på spelplanen i Syrien också, vilket gör det galet komplicerat.
Men visst kan man inte stå och titta på när någon gasa befolkningen.
Vilket Trump i sina tweet tyckte inte var tillräckligt för bombning kan vi anta, vad annars skulle han vara så emot det.
Eller är det som jag misstänker att han bara hatade niggern och då ska allt göras tvärtom.
Hade inte Obama bombat, så hade han stått där och skrivit att bomba din jävla nigger.
Vad gäller bombningarna så är situationen annorlunda idag. Trump har lovat att ta terroristernas olja, han har även lovat att han inte ska förvarna innan han bombar. "We must act unexpected". Han kritiserade Obama för att han i förväg gick ut med var han skulle bomba.

Och du glömde att svara på frågorna.

Vad tycker du själv? Vilken linje borde Trump välja? Tycker du att Assad ska bort, ska USA med allierade nationer istället fokusera på Daesh? Eller ska Syrien lämnas fritt till Ryssland sköta/underhålla?
2017-04-24, 00:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vad gäller bombningarna så är situationen annorlunda idag. Trump har lovat att ta terroristernas olja, han har även lovat att han inte ska förvarna innan han bombar. "We must act unexpected". Han kritiserade Obama för att han i förväg gick ut med var han skulle bomba.

Och du glömde att svara på frågorna.

Vad tycker du själv? Vilken linje borde Trump välja? Tycker du att Assad ska bort, ska USA med allierade nationer istället fokusera på Daesh? Eller ska Syrien lämnas fritt till Ryssland sköta/underhålla?
Varför ska man ta oljan för, är det inte bättre att Syriens befolkning får denna och kan återuppbygga sitt land igen?
För väl den dagen man nått fram till den punkt man kan ta oljan, är ju samma dag man gjort sig av med terroristerna.
Det låter mer som en ren stöld.

Vad är det för fel på Ryssland skulle sköta Syrien, det är ju Trumps polare ju.
Så det måste väl vara en bra sak?
Trump hade redan valt linje, men mitt i allt flippfloppande så hade han glömt detta märkte vi.
2017-04-24, 00:28
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Varför ska man ta oljan för, är det inte bättre att Syriens befolkning får denna och kan återuppbygga sitt land igen?
Syriens befolkning? Det var väl aldrig intressant att de skulle få det bättre. Kina jobbar med att ta öar i beslag i sydkinesiska för att komma åt gasen, tanken var ju aldrig att öborna skulle få det bättre.

Hur ska kriget mot terrorismen finansieras? Det är ett ganska påkostat krig. Om man tar oljan från terroristerna så får ju terroristerna på sätt och vis själva bära en del av kostnaden.

Det är som sagt ett klart vallöfte som många har höga förväntningar på. I hans första TV reklam lovade han följande: "Cut the head of ISIS and take their oil".

Citat:
För väl den dagen man nått fram till den punkt man kan ta oljan, är ju samma dag man gjort sig av med terroristerna.
Det låter mer som en ren stöld.
På sätt o vis har Syrien orsakat en del kostnader som västvärlden redan betalat, att ta oljan skulle kunna bära upp en liten del av detta. Men det är inte jätteviktigt huruvida man tar oljan eller ej.

Citat:
Vad är det för fel på Ryssland skulle sköta Syrien, det är ju Trumps polare ju.
Så det måste väl vara en bra sak?
Trump hade redan valt linje, men mitt i allt flippfloppande så hade han glömt detta märkte vi.
Jag har inga problem med att västvärlden slutar bomba i Syrien. Om Ryssland lyckas rädda Assads Syrien så väntar stora återuppbyggnadskostnader som ingen kommer vilja betala. Vad som händer sen är oklart, men vi kan ju stänga gränsen och skita i det.
2017-04-24, 00:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Syriens befolkning? Det var väl aldrig intressant att de skulle få det bättre. Kina jobbar med att ta öar i beslag i sydkinesiska för att komma åt gasen, tanken var ju aldrig att öborna skulle få det bättre.

Hur ska kriget mot terrorismen finansieras? Det är ett ganska påkostat krig. Om man tar oljan från terroristerna så får ju terroristerna på sätt och vis själva bära en del av kostnaden.

Det är som sagt ett klart vallöfte som många har höga förväntningar på. I hans första TV reklam lovade han följande: "Cut the head of ISIS and take their oil".

På sätt o vis har Syrien orsakat en del kostnader som västvärlden redan betalat, att ta oljan skulle kunna bära upp en liten del av detta. Men det är inte jätteviktigt huruvida man tar oljan eller ej.

Jag har inga problem med att västvärlden slutar bomba i Syrien. Om Ryssland lyckas rädda Assads Syrien så väntar stora återuppbyggnadskostnader som ingen kommer vilja betala. Vad som händer sen är oklart, men vi kan ju stänga gränsen och skita i det.
Varför skulle inte Syriens befolkning få använda detta till en del återuppbyggnad för?
De är ju inga terrorister, och dom som är, så bara jag antar att de kommer i så fall krossas.
Sjukt konstiga idéer du har.

Så svaret är för västvärlden betalat, så dömer man ett land till misär, bara för Trump inbillar sig han tar oljan ifrån terrorister.

Men förstår inget nu, är inte Trump polare med Ryssland.
Borde det då inte funka utmärkt med Ryssland där?
Eller är det den där stölden som Trump vill göra som gör så skon klämmer så illa?
2017-04-24, 00:58
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Varför skulle inte Syriens befolkning få använda detta till en del återuppbyggnad för?
De är ju inga terrorister, och dom som är, så bara jag antar att de kommer i så fall krossas.
Sjukt konstiga idéer du har.

Så svaret är för västvärlden betalat, så dömer man ett land till misär, bara för Trump inbillar sig han tar oljan ifrån terrorister.

Men förstår inget nu, är inte Trump polare med Ryssland.
Borde det då inte funka utmärkt med Ryssland där?
Eller är det den där stölden som Trump vill göra som gör så skon klämmer så illa?
Vi hade kunnat ha det betydligt bättre här i västvärlden om det inte vore för alla terrorister. Enorma kostnader på säkerhet med kameraövervakning osv måste spenderas efter större attacker. Vi har det ganska dåligt. Polisen saknar resurser till att lösa brott, vården saknar resurser, äldreomsorgen vanvårdar äldre, skatten är den högsta någonsin och vi måste slita på jobbet dag in och dag ut.

Det är ingen konstig idé att kolonisera andra delar i världen, det är något vi har ägnat åt oss här i Europa för öka vårat eget välstånd. Det är bra för oss.

Jag tror inte att Trump inbillar sig att att han tar oljan från terrorister. Fast du kanske menar att han har planer på att göra det. Detta är i alla fall ett vallöfte han repeterat långt fler gånger än att han inte skulle bomba Assad(han har öht aldrig påstått detta, bara att han skulle fokusera på ISIS).

Det Trump har lovat var att get-a-long-with-Putin. Inte att Rysslands intressen var detsamma som USAs. Men på vissa områden, etc, terroristfronten så finns det möjligheter till samarbete.

Vem har sagt att Trump var polare med Putin? Har jag sagt det? Referera gärna till det. Jag vet att det finns en del tomtar i tråden som gissat det ena å det andra, men jag har aldrig påstått att Trump o Putin var polare.
2017-04-24, 01:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vi hade kunnat ha det betydligt bättre här i västvärlden om det inte vore för alla terrorister. Enorma kostnader på säkerhet med kameraövervakning osv måste spenderas efter större attacker. Vi har det ganska dåligt. Polisen saknar resurser till att lösa brott, vården saknar resurser, äldreomsorgen vanvårdar äldre, skatten är den högsta någonsin och vi måste slita på jobbet dag in och dag ut.

Det är ingen konstig idé att kolonisera andra delar i världen, det är något vi har ägnat åt oss här i Europa för öka vårat eget välstånd. Det är bra för oss.

Jag tror inte att Trump inbillar sig att att han tar oljan från terrorister. Fast du kanske menar att han har planer på att göra det. Detta är i alla fall ett vallöfte han repeterat långt fler gånger än att han inte skulle bomba Assad(han har öht aldrig påstått detta, bara att han skulle fokusera på ISIS).

Det Trump har lovat var att get-a-long-with-Putin. Inte att Rysslands intressen var detsamma som USAs. Men på vissa områden, etc, terroristfronten så finns det möjligheter till samarbete.

Vem har sagt att Trump var polare med Putin? Har jag sagt det? Referera gärna till det. Jag vet att det finns en del tomtar i tråden som gissat det ena å det andra, men jag har aldrig påstått att Trump o Putin var polare.
Det i sig är inte skäl nog att stjäla ifrån ett land som man befriat.
En sak om landet hade skötts av terrorister, men då hade man ju gått in och befriat antagligen.
Så inget ändrar sig där.
Men skulle inte alls förvåna mig om Trump blir en tjuv.

Idag är det konstigt att kolonisera.

Ryssland är Putin, visste du inte detta?
2017-04-24, 02:05
Medlem
Skojarns avatar
Fattar inte debatten. Terroristernas olja? Är terroristerna oljans rättmätiga ägare? Enligt vilka gränser kan USA "ta oljan" från terroristerna? När ISIS var som störst eller landområden de kontrollerar vid ögonblicket för kapitulation?

Hur länge måste ISIS ha ockuperat ett oljefält i Syrien för att det ska räknas som amerikanskt?

Jättekonstig debatt. Vinna mot ISIS genom att bomba Assad och sen...ta ISIS olja? På nåt sätt? Debatterar ni verkligen detta?
2017-04-24, 08:14
Medlem
arbetets avatar
Trump-doktrinen fick ett abrupt slut vad gäller utrikespolitiken. Vi får se om man låter honom få några poäng på hemmafronten som några kilometer mur. För någon skattesänkning är nog inte möjlig nu när vi går med full fart in i WWIII:

Citat:
/.../As for Trump, it’s clear by the Crimea tweet, the sacking of Flynn and the (prospective) appointment of Harward, that he’s running scared and is doing everything in his power to get out of the hole he’s dug for himself.* There’s no way of knowing*whether he’ll be allowed to carry on as before or if he’ll be forced to*throw other allies,*like*Bannon*or Conway, under the bus. I would expect the purge to continue and to eventually include Trump himself. But that’s just a guess.
The hope that Trump would bring*an element of*sanity to US foreign policy has now been extinguished. The so called “Trump Revolution” has fizzled out before it ever began.
In contrast,*the military buildup along Russia’s western flank*continues apace.

Läs mer:

MIKE WHITNEY*lives in Washington state. He is a contributor to*Hopeless: Barack Obama and the Politics of Illusion*(AK Press).*Hopeless is also available in a*Kindle edition.*He can be reached at*fergiewhitney@msn.com.

http://www.counterpunch.org/2017/02/17/blood-in-the-water-the-trump-revolution-ends-in-a-whimper/
2017-04-24, 12:16
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Det i sig är inte skäl nog att stjäla ifrån ett land som man befriat.
En sak om landet hade skötts av terrorister, men då hade man ju gått in och befriat antagligen.
Så inget ändrar sig där.
Men skulle inte alls förvåna mig om Trump blir en tjuv.
En del av de som röstat på Trump vill väl ha oljan som Trump lovat.

Citat:
Idag är det konstigt att kolonisera.
Det är mycket som är konstigt och bisarrt i denna värld.

Citat:
Ryssland är Putin, visste du inte detta?
Ryssland är inte Putin.
2017-04-24, 12:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
En del av de som röstat på Trump vill väl ha oljan som Trump lovat.

Det är mycket som är konstigt och bisarrt i denna värld.

Ryssland är inte Putin.
Och en vill vara en tjuv, att det landet har verkligen bra preferenser i vad som är rätt och fel.

Det ändrar dock inget, nykolonisering existerar inte här.

Jaså, inte Ryssland Putin, det var nått nytt.
2017-04-24, 13:02
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Och en vill vara en tjuv, att det landet har verkligen bra preferenser i vad som är rätt och fel.

Det ändrar dock inget, nykolonisering existerar inte här.

Jaså, inte Ryssland Putin, det var nått nytt.
Det ser ut som att en 8-åring skrivit denna text.

Vad vill du ha sagt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in