Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Varför skulle inte Syriens befolkning få använda detta till en del återuppbyggnad för?
De är ju inga terrorister, och dom som är, så bara jag antar att de kommer i så fall krossas.
Sjukt konstiga idéer du har.
Så svaret är för västvärlden betalat, så dömer man ett land till misär, bara för Trump inbillar sig han tar oljan ifrån terrorister.
Men förstår inget nu, är inte Trump polare med Ryssland.
Borde det då inte funka utmärkt med Ryssland där?
Eller är det den där stölden som Trump vill göra som gör så skon klämmer så illa?
Vi hade kunnat ha det betydligt bättre här i västvärlden om det inte vore för alla terrorister. Enorma kostnader på säkerhet med kameraövervakning osv måste spenderas efter större attacker. Vi har det ganska dåligt. Polisen saknar resurser till att lösa brott, vården saknar resurser, äldreomsorgen vanvårdar äldre, skatten är den högsta någonsin och vi måste slita på jobbet dag in och dag ut.
Det är ingen konstig idé att kolonisera andra delar i världen, det är något vi har ägnat åt oss här i Europa för öka vårat eget välstånd. Det är bra för oss.
Jag tror inte att Trump inbillar sig att att han tar oljan från terrorister. Fast du kanske menar att han har planer på att göra det. Detta är i alla fall ett vallöfte han repeterat långt fler gånger än att han inte skulle bomba Assad(han har öht aldrig påstått detta, bara att han skulle fokusera på ISIS).
Det Trump har lovat var att get-a-long-with-Putin. Inte att Rysslands intressen var detsamma som USAs. Men på vissa områden, etc, terroristfronten så finns det möjligheter till samarbete.
Vem har sagt att Trump var polare med Putin? Har jag sagt det? Referera gärna till det. Jag vet att det finns en del tomtar i tråden som gissat det ena å det andra, men jag har aldrig påstått att Trump o Putin var polare.