Citat:
Ursprungligen postat av
Gwaha
Jag tror att det är möjligt att rösta/stödja på presidentkandidater man inte håller med till 100% i alla frågor. Själv tycker jag att det var ganska coolt att bara skicka iväg ett gäng missiler mot en suverän nation lite på känn. Vet inte om det var rätt eller fel, det är svårt för lekmän som mig att veta. Jag hade dock inte genomfört den själv om jag var Trump, även om Assad hade gasat ihjäl 1 miljon civila.
Vad tycker du själv? Vilken linje borde Trump välja? Tycker du att Assad ska bort, ska USA med allierade nationer istället fokusera på Daesh? Eller ska Syrien lämnas fritt till Ryssland sköta/underhålla?
Humorn är att Trup tweetade rätt flitigt om detta och INTE bomba.
Och då var det betydligt värre och flertal gånger än nu.
När Obama bomba så var det rätt oavancerat läge i Syrien, mer än de inre stridigheterna.
Nu är Ryssland med på spelplanen i Syrien också, vilket gör det galet komplicerat.
Men visst kan man inte stå och titta på när någon gasa befolkningen.
Vilket Trump i sina tweet tyckte inte var tillräckligt för bombning kan vi anta, vad annars skulle han vara så emot det.
Eller är det som jag misstänker att han bara hatade niggern och då ska allt göras tvärtom.
Hade inte Obama bombat, så hade han stått där och skrivit att bomba din jävla nigger.