2017-04-23, 11:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nåja, det börjar ju komma indikationer på att Trumps inställning till globalistiska powergrabs i form av frihandelsavtal börjat gå åt fel håll. Förvisso någon form av anonym källa som The Times använder - och man bör såklart alltid förhålla sig kritisk när hela mediasfären drar igång ett unisont narrativ, - men mot bakgrund av Ryans utspel om att TTIP lever och fortskrider så är det kanske i vart fall värt att notera uppgifterna om att Trump efter samtalat med Merkel svängt till att öppna upp för frihandelsavtalen igen. (Och sätta EU framför EU.)

Knappt en enda positiv sak från de inledande positiva tecken som kom ur Trumpvinsten verkar man få behålla.

Utmärkt! Jag har ju skrivit att folk säkert kommer att förklara för il duce Trump hur bra EU är!

TTIP kan få stor betydelse för både EU och USA. Vissa delar kan man iof vara kritisk till, som att företag kan stämma stater. Men å andra sidan så kan ju nu stater, (och EU), döma ut böter till just företag. Hur som helst så gillar jag om väst kan koppla samman till ett gigantiskt frihandelsområde.

Fortsätter Trump så här så får jag väl sluta att sätta "il duce" framför hans namn.

https://www.youtube.com/watch?v=6eeHnxQFAkg&feature=youtu.be&t=300
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-04-23 kl. 11:39.
2017-04-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Obamaadministrationen var mer än tolerant. Dom skyddade Gasmördaren, andra saker var viktigare.

Och vad har Trump gjort för att ordna till saken till det bästa?

Då räknar jag inte att ringa och tala om att folk ska flytta på sig för man ska skicka några bomber omkring en flygplats så att flygplanen kan starta och flyga på en gång efter att man bombat?
2017-04-23, 13:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Obamaadministrationen var mer än tolerant. Dom skyddade Gasmördaren, andra saker var viktigare.
Men Trump ville ju att Obama inte skulle göra nått, i upprepade tweets.
Så hur ska ni ha det?
2017-04-23, 16:43
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men Trump ville ju att Obama inte skulle göra nått, i upprepade tweets.
Så hur ska ni ha det?
Jag tror att det är möjligt att rösta/stödja på presidentkandidater man inte håller med till 100% i alla frågor. Själv tycker jag att det var ganska coolt att bara skicka iväg ett gäng missiler mot en suverän nation lite på känn. Vet inte om det var rätt eller fel, det är svårt för lekmän som mig att veta. Jag hade dock inte genomfört den själv om jag var Trump, även om Assad hade gasat ihjäl 1 miljon civila.

Vad tycker du själv? Vilken linje borde Trump välja? Tycker du att Assad ska bort, ska USA med allierade nationer istället fokusera på Daesh? Eller ska Syrien lämnas fritt till Ryssland sköta/underhålla?
2017-04-23, 17:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boss-jon
Varför håller du på och sprider detta, det finns inte ett enda bevis om att regimen använt kemvapen, vare sig nu eller i Ghouta 2013. Läs FNs rapport, det lägger inte skulden på någon, eftersom man inte vet. De som jobbade med rapporten kommenterade dock att bevisen pekade mot rebellerna. Till och med du kan skriva under på att det går emot all logik att Assad skulle använda sig av kemiska vapen. Men du kanske har något annat bevis än vad alla stora organisationer, CIA, media etc missat och vill dela med dig till oss som bevisar att Assad har utfört en gasattack?
FN har redan fastställt att Assadregimen använt kloringas vid minst tre tillfällen.

Har du belägg för att "de som jobbade med rapporten" tyckte att bevisen pekade mot rebellerna? Jag vill ha källa för det påståendet. Ghoutarapporten pekar varken finger eller anklagar någon, antingen hittar du på påståenden eller så har du en felaktig källa.
2017-04-23, 17:53
Medlem
Verkar inte bli pengar till någon Mur nästa vecka.

Trump verkar gråta ut på twitter och ser ut som ytterligare ett fiasko.
2017-04-23, 18:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Jag tror att det är möjligt att rösta/stödja på presidentkandidater man inte håller med till 100% i alla frågor. Själv tycker jag att det var ganska coolt att bara skicka iväg ett gäng missiler mot en suverän nation lite på känn. Vet inte om det var rätt eller fel, det är svårt för lekmän som mig att veta. Jag hade dock inte genomfört den själv om jag var Trump, även om Assad hade gasat ihjäl 1 miljon civila.

Vad tycker du själv? Vilken linje borde Trump välja? Tycker du att Assad ska bort, ska USA med allierade nationer istället fokusera på Daesh? Eller ska Syrien lämnas fritt till Ryssland sköta/underhålla?
Humorn är att Trup tweetade rätt flitigt om detta och INTE bomba.
Och då var det betydligt värre och flertal gånger än nu.

När Obama bomba så var det rätt oavancerat läge i Syrien, mer än de inre stridigheterna.
Nu är Ryssland med på spelplanen i Syrien också, vilket gör det galet komplicerat.
Men visst kan man inte stå och titta på när någon gasa befolkningen.
Vilket Trump i sina tweet tyckte inte var tillräckligt för bombning kan vi anta, vad annars skulle han vara så emot det.
Eller är det som jag misstänker att han bara hatade niggern och då ska allt göras tvärtom.
Hade inte Obama bombat, så hade han stått där och skrivit att bomba din jävla nigger.
2017-04-23, 18:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar inte bli pengar till någon Mur nästa vecka.

Trump verkar gråta ut på twitter och ser ut som ytterligare ett fiasko.
Jag fundera också på vart han skulle hitta dessa $180miljarder(för det var väl den siffran?)

Trump lova så mycket som skulle göras, och skattesänkningar på detta.
Finns inte en enda chans att han kommer hitta dessa pengar, inte ens enda chans.
Kvar finns lån och kanske om man lägger ner DEA och legaliserar droger, då kanske skulle man kunna göra en hel del av hans löften.
Annars ser jag luftslottet som någon stuckit hål på, det pyser visserligen bara lite i ena hörnet för tillfället.
Då han inte lyckats få igenom nåt än som kostar.
Men snart får han, och det är då det intressanta börjar.
2017-04-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag fundera också på vart han skulle hitta dessa $180miljarder(för det var väl den siffran?)

Trump lova så mycket som skulle göras, och skattesänkningar på detta.
Finns inte en enda chans att han kommer hitta dessa pengar, inte ens enda chans.
Kvar finns lån och kanske om man lägger ner DEA och legaliserar droger, då kanske skulle man kunna göra en hel del av hans löften.
Annars ser jag luftslottet som någon stuckit hål på, det pyser visserligen bara lite i ena hörnet för tillfället.
Då han inte lyckats få igenom nåt än som kostar.
Men snart får han, och det är då det intressanta börjar.

180 miljarder galen eller?

Inte en mur runt världen han ska bygga utan Mexiko.

12-15 miljarder är det och nästa vecka kommer han söka 1.5 miljarder för att påbörja bygget.
2017-04-23, 18:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

12-15 miljarder är det och nästa vecka kommer han söka 1.5 miljarder för att påbörja bygget.

Men, logiskt sett, varför skall han, överhuvudtaget bygga muren? Invandringen i från Mexiko minskade ju kraftigt redan under Obama. Dessutom finns det stängsel och bevakning längs gränsen redan.
2017-04-23, 18:40
Medlem
klybans avatar
Citat:

Tittat på så många siffror, och blanda väl ihop dollar med SEK.
Det blir dock en väldigt simpel mur.
Saudiarabiens mur, där har du en mur värt namnet mur, och för stoppa folk.
2017-04-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men, logiskt sett, varför skall han, överhuvudtaget bygga muren? Invandringen i från Mexiko minskade ju kraftigt redan under Obama. Dessutom finns det stängsel och bevakning längs gränsen redan.

Eftersom USA gränsar till världens största narco state.

Muren behövs för att skära av samarbetet mellan de mexikaner/indianer och Mexikanska drogkarteller som bor vid gränsen.

Så det har mera med droger att göra än människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in