Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ja, diskussionen kommer att vara intensiv får man ju hoppas, något är ju allvarligt fel när ett ämbete så tydligt stretar emot vad andra inom skrået kommer fram till, det verkar finnas en rädsla för att avslöjas som klåpare helt enkelt och den rädslan verkar vara det starkaste drivmedlet för att fortsätta med galenskaperna.
Ja, det är väl så att det finns ett antal fall som liknar Linnas så det kan ju bli svårt för åklagarmyndigheten att fortsätta att mörka dom, om nu Linnas fall, som jag hoppas och tror, kommer att leda till frikännande.
Som Leif GW skriver i denna artikel så känner han till fler oskyldigt dömda som han kommer att skriva om:
"Jag oroas i stället av två andra och sammanhängande omständigheter. Dels att den professionella kompetensen i våra mordutredningar tycks ha minskat och på vissa håll i landet tycks den milt sagt usel."
"Det som stör min nattsömn är att jag under det senaste året fått vetskap om ett halvdussin liknande aktuella fall som antingen skrivits av eller lett till att man kan ha dömt en oskyldig. Och till dem finns det all anledning att återkomma."
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/ar-vissa-mordare-slugare-an-de-som-ska-gripa-dem/