2017-04-21, 18:04
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Var det där ett exempel på antifeministernas personangrepp vilket är orsaken till att nivån blir för låg?

Varför envisas du med att bevisa mig rätt?

Nej, det var en genuin fråga.

Som sagt så har du ett väldigt otrevligt, aggressivt och omoget sätt att argumentera. Och du brukar säga att det är så män argumenterar; vilket jag inte håller med om för jag hävdar att gemene man är betydligt mer väluppfostrad, trevlig, sansad och korrekt än så.

Tråden handlar om varför feminister flyr den här forumsavdelningen. En av anledningarna är för att antifeminister har ett aggressivt, omoget och otrevligt sätt att argumentera.
2017-04-21, 18:14
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nej, det var en genuin fråga.

Som sagt så har du ett väldigt otrevligt, aggressivt och omoget sätt att argumentera. Och du brukar säga att det är så män argumenterar; vilket jag inte håller med om för jag hävdar att gemene man är betydligt mer väluppfostrad, trevlig, sansad och korrekt än så.

Tråden handlar om varför feminister flyr den här forumsavdelningen. En av anledningarna är för att antifeminister har ett aggressivt, omoget och otrevligt sätt att argumentera.

Klart det inte är en genuin fråga. Det är härskarteknik. Särskilt eftersom jag bemött ämnet i ganska många inlägg medan du diskuterar Gertrud. Vilket är på samma nivå.
Feminister är inte här för att Gertrud är dum...

Men om det vore sant så skulle feminismen frodats före min ankomst. Så är ju inte fallet

Det har jag aldrig sagt. Jag har pratat om bantering och kamratuppfostran. Angående debatteknik håller män gemerellt sätt högre klass. Mig själv inräknad (som kvinna)

Givetvis går det att skylla på männen. Men ju mer påläst man är desto bättre klarar sig här.
Man kan säga att klimatet sållar agnarna från vetet.

Har du nåt att komma med så kan du ducka angreppen och fokusera på sakfrågan.
Har du inget att komma med så orerar du om att andra är dumma
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-21 kl. 18:18.
2017-04-21, 18:18
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt. Jag har pratat om bantering och kamratuppfostran. Angående debatteknik håller män gemerellt sätt högre klass. Mig själv inräknad (som kvinna)

Givetvis går det att skylla på männen. Men ju mer påläst man är desto bättre klarar sig här.
Man kan säga att klimatet sållar agnarna från vetet.

Har du nåt att komma med så lan du ducka angreppen och fokusera på sakfrågan.
Har du inget att komma med så orerar du om att andra är dumma

Jag håller mig väldigt mycket till sakfrågan.

När man för tionde gången läser att man borde ta livet av sig, så blir man helt enkelt inte så pepp på att skriva här längre.

Och jag håller inte med om att de flesta män har den här debatt-tekniken som du försvarar. De flesta är sansade, korrekta och hövliga. Det gäller dock inte merparten av manliga antifeminister här på Flashback.
2017-04-21, 18:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, men som jag visade uppfattas som värst av vissa, så blir jag nyfiken. Om jag är värre än dödshot och anklagelser om prostitution så vill jag kanske ha konkreta exempel på vad jag kan tänkas ha skrivit.

Jaha. Jag tar tyvärr inte åt mig av det.

Om en nedlåtande ton hindrar folk från att diskutera är snarare den stora frågan hur någon orkar diskutera med feminister.

På senare tid har jag använt den här tråden som ett typiskt exempel (eftersom den är lätt att hitta då jag inte ofta skriver "Lesotho" i andra sammanhang, inte i brist på exempel).

Jag bemöts enbart av hån och förolämpningar in i sista sekund, tills motparten inser att hen haft fel hela tiden och helt enkelt kommer med en lam bortförklaring och sen försvinner. Som alltid. Som flera gånger i den här tråden.

När man då om och om igen hör att anledningen till försvinnanden är att det "inte orkas för att nivån är så låg" (nämns även av hen i tråden jag länkar till ovan, fast i lite grövre ordalag), ja, då anser jag inte att det ligger någon tyngd alls bakom påståendet att det är jag som är värst på att debattera.

Inte ens i SVT Debatt kan feminister låta bli att sitta och hånflina åt motparten.

Feminister är inte ute efter att debattera. Feminister har redan sett sanningen och den går inte att diskutera.

Inte jag alltså.

Ja, det kan man.

Flashback.
Tänk att det är feministerna som är så dumma att feminister inte orkar diskutera i feministforumet.
Den tanken har aldrig slagit mig tidigare.
2017-04-21, 18:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag håller mig väldigt mycket till sakfrågan.

När man för tionde gången läser att man borde ta livet av sig, så blir man helt enkelt inte så pepp på att skriva här längre.

Och jag håller inte med om att de flesta män har den här debatt-tekniken som du försvarar. De flesta är sansade, korrekta och hövliga. Det gäller dock inte merparten av manliga antifeminister här på Flashback.
Blanda inte in mig i sjuka människors påhopp. Det finns sjuka människor som skriver till mig också. Men jag använder inte det som offerkofta.

Sluta bitcha om det och att skylla på allt och alla för din inkompetens
2017-04-21, 18:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Tänk att det är feministerna som är så dumma att feminister inte orkar diskutera i feministforumet.
Den tanken har aldrig slagit mig tidigare.
Tanken blev nog inte riktigt rätt heller.
2017-04-21, 18:25
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Blanda inte in mig i sjuka människors påhopp. Det finns sjuka människor som skriver till mig också. Men jag använder inte det som offerkofta.

Sluta bitcha om det och att skylla på allt och alla för din inkompetens

Och än en gång visar du ditt sanna tryne. Ytterligare en anledning till folk håller sig undan härifrån.

Man kommer ingen vart med att vara nedlåtande.
2017-04-21, 18:32
Medlem
I brist på att i demokratisk anda kunna ställa politiker till ansvar, dräller man på flashback.
Klart att det kan bli lite kämpigt för sidan som av någon anledning vill försvara politikerna.
2017-04-21, 18:42
Bannlyst
Citat:
Och än en gång visar du ditt sanna tryne. Ytterligare en anledning till folk håller sig undan härifrån.

Kallar du det där att vara nedlåtande, seriöst?

Då har du haft ett riktigt tråkigt liv du.
2017-04-21, 18:42
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Den största orsaken är att feminister blir överbevisade gång på gång. Löneskillnader, könsskillnader, vithetsprivilegium osv osv. Inom dessa områden är feminismens förklaringsmodeller debunkade rätt hårt. Det finns massvis med ekonomer, professorer, rapporter och data som stödjer "antifeministernas" tes. Så det är ju dödfött att vara tredje vågens feminist på flashback när man får svart på vitt kastat på sig gång på gång. Att skylla på en otrevlig ton tror jag mest beror på att förlorarna vill ha en easy-out istället för att erkänna sig besegrade. Men vissa ger sig inte utan fortsätter käfta emot med en dåres envishet. Inga namn nämnda
2017-04-21, 19:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Kallar du det där att vara nedlåtande, seriöst?

Då har du haft ett riktigt tråkigt liv du.
Vissa människor suger åt sig som svampar. Säger jag att jag tycker blått är fult så finns en del människor som har kanske ett blått överkast, eller blå byxor och tar det som ett personangrepp.
Det finns en risk att när jag nämnde sjuka människor att hen tog för givet att jag syftade på hen

Det kan också vara ordvalet. Stop bitching about it, är internetjargong . Men hen kanske tar för givet att jag också är i affekt.

Här en stor skillnad mellan könen. Kvinnor blir sällan konfronterade. De tar det därför som en personlig förolämpning och gör en vendetta av det. Och yar för givet att amdra gör det också.

Är man lagd åt det hållet blir flashback tufft.

Det kan också handla om mindervärdeskomplex. Och även då bli flasback tufft. Det är gel plats att ha det på.

Btw jag hade fel om orangutangerna Rodrigo
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-21 kl. 19:45.
2017-04-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Den största orsaken är att feminister blir överbevisade gång på gång. Löneskillnader, könsskillnader, vithetsprivilegium osv osv. Inom dessa områden är feminismens förklaringsmodeller debunkade rätt hårt. Det finns massvis med ekonomer, professorer, rapporter och data som stödjer "antifeministernas" tes. Så det är ju dödfött att vara tredje vågens feminist på flashback när man får svart på vitt kastat på sig gång på gång. Att skylla på en otrevlig ton tror jag mest beror på att förlorarna vill ha en easy-out istället för att erkänna sig besegrade. Men vissa ger sig inte utan fortsätter käfta emot med en dåres envishet. Inga namn nämnda

Fast det finns quadruppelt många fler forskare/ experter etc etc som stödjer feministerna.

Finns ingen antifeminist på detta forum som någonsin "debunkat" feminism i de områden du raddar upp ovan. Vad som verkligen ÄR döfött är således antifeminismen, frågan är ju tom om den ens finns.

Senast redigerad av Merapi 2017-04-21 kl. 19:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in