2017-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Men Oantastlig, till och med redigeringarna från ditt gamla Wikipediakonto som inte varit aktivt sedan 2015 har ju återställts
. Nej, en snabb googling visade så inte var fallet. Vad sägs om att sluta ljuga om sådant som är lätt att kontrollera?

Citat:
Jag har ett distinkt minne av att det var du som påstod att korrelationer har en "riktning", men men.
Ja, ex. i del fall där det är frågan om ett kausalt samband. Är du med på detta? En förutsättning för att kunna finna kausala samband är att saker korrelerar och att det är en temporal skillnad mellan händelserna d.v.s. det går från en variabel till en annan. Detta är inte så svårt att förstå.

Citat:
För att jag inte gillar att predika en massa pseudovetenskap om könsskillnader dagarna i ända?
Ändå gör du det dagarna i ända ex. i här. Du nekar ju till könsskillnader med samma ideologiska övertygelse som någon som nekar till att jorden är mer än 6 000år.
Citat:
Men poängen med den här tråden är ju faktiskt inte att vi ska utreda om du är rasist eller inte
Lika lita som det är att utreda om du är pedofil eller inte. Poängen är att du inte har något stöd för det och kan därför sluta skriva det. Då slutar jag skriva att du ex. är pedofil (som jag har lika mycket stöd för som du har stöd för att jag är rasist).

Citat:
Poängen är att skribenter som uttrycker sig som du gör blir avstängda från andra mer seriösa forum, som... Feminetik.
Haha, är du på riktigt?
Citat:
Jag tycker att det ger en ganska tydlig hint om varför feminister hellre söker sig till dessa forum än att "ta upp kampen" på Flashback, och det handlar uppenbarligen inte om att man inte klarar av att belägga sina åsikter utan att ta till personangrepp. Tvärtom är det ju här personangreppen frodas, medan dessa forum faktiskt tar krafttag mot dem.
De tar snarare krafttag mot obekväm fakta, en metod som används i många diktaturer som Stalins Ryssland. Det var därför vänsterideologi som Lysenkoism, en världsbild som motsvarar den du torgför här på forumet. Om jag nu hade så dåliga argument, varför kan inte du eller någon annan vänsterfeminist bemöta mig utan personangrepp?
2017-04-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tycker nog att de är en minoritet och sällan speciellt grova om man jämför med antifeministernas.

Det tycker du säkert, fast här i tråden huserar de allra flitigaste feministiska debattörerna och här vädras ord som kvinnohatare, rasist, oskuld, idiot mm.

Konstigt.

Citat:
Det är inte ofta man får se flashbacks feminister skriva att antifeminister borde dö, att ni är psyksjuka och andra rätt grova påhopp. Men sånt är vardagsmat för oss feminister här på Flashback.

Det är inte helt sällan heller, fast du väljer ju att inte se dom inläggen/trådarna.
Det är nog rätt jämnt fördelat det där med skillnaden att antifeminister har belägg för att feminister är sexistiska rasister, ni har inga belägg för att era motdebattörer är det.
2017-04-21, 17:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig

Och kan jag få något exempel på det? Min ståndpunkt känner du ju till eftersom jag skrivit den till dig: "Gäller frågan om vi kan skilja mellan olika genetiska kluster (vilket vi kan med 100% säkerhet), att egenskaper/traits är ärftliga (vilket de är) och att dessa skiljer sig mellan dessa genetiska kluster (vilket de gör) och att vi kallar detta "rasbiologi" så forskas det ju på detta hela tiden. Handlar det om att rangordna människor i mer eller mindre värda, eller diskriminera människor utifrån dessa genetiska kluster så är det inte någon vetenskap utan något vidrigt."

This.
Frågan är ju vad man ska ha faktan till. Herman Lundborg ville söka bekräftelse för svenskarnas överlägsenhet tom jämtemot finnarna. Ett intresselöst kunskapssökande är inte farligt i sig utan är själva förutsättni gen för skräddarsydda lösningar och empati.

Det verkar på feministerna här som att de kan inte se nyanser och tar för givet att alla är lika kategoriska. Ergo blir alla som inte håller med rasister och kvinnohatare
2017-04-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
This.
Det verkar på feministerna här som att de kan inte se nyanser och tar för givet att alla är lika kategoriska. Ergo blir alla som inte håller med rasister och kvinnohatare

De själva verkar värdera människor efter hudfärg och kön och kan därutöver endast sympatisera med människor med samma hudfärg och kön som de själva. Därför är det i deras ögon väldigt problematiskt om det sitter vita män i styrelser eftersom att de felaktigt tror att dessa vita gubbar kommer att göra allt för att gynna den egna gruppen och diskriminera mot andra, kvinnor i synnerhet.
2017-04-21, 17:32
Medlem
Citat:
. Nej, en snabb googling visade så inte var fallet. Vad sägs om att sluta ljuga om sådant som är lätt att kontrollera?
Allting har kanske inte strukits, men typ 100 % av biologisttramset rök ju från artikeln om löneskillnader. Om några enstaka textrader fått stå kvar så är det väl för att du faktiskt lyckades klistra in någon enstaka relevant lönekartläggning back in the day. Men att artikeln numera inleds med frasen "Oftast är timlönen lägre för kvinnor, vilket behandlas av bland andra FN, USA:s regering och Europeiska kommissionen som ett uttryck för ojämlikhet och diskriminering", går nog ganska tydligt emot din idévärld.

Citat:
Ja, ex. i del fall där det är frågan om ett kausalt samband.
Så har korrelationen fortfarande inte någon riktning, precis som du fick förklarat för dig i den gamla tråden. Men som sagt, faktaresistensen är stark hos dig, det kvittar vem som påpekar det för dig, du vägrar förstå att du hade fel här.

Citat:
Lika lita som det är att utreda om du är pedofil eller inte. Poängen är att du inte har något stöd för det och kan därför sluta skriva det. Då slutar jag skriva att du ex. är pedofil (som jag har lika mycket stöd för som du har stöd för att jag är rasist).
Fast du uttrycker dig rasistiskt i vartannat inlägg. Det är inte som att jag saknar stöd, det är bara du som vill omdefiniera innebörden av rasism så att vad som helst blir acceptabelt, men det du ägnar dig åt här är exakt det som i folkmun brukar benämnas som rasism.

Citat:
Haha, är du på riktigt?
Ja, jag tror att de flesta skulle hålla med mig om att Feminetik, när det var aktivt, hade ett betydligt seriösare diskussionsklimat än Flashback. Toleransen för personangrepp var i alla fall betydligt lägre, det kan du väl ändå erkänna?

Citat:
De tar snarare krafttag mot obekväm fakta, en metod som används i många diktaturer som Stalins Ryssland. Det var därför vänsterideologi som Lysenkoism, en världsbild som motsvarar den du torgför här på forumet. Om jag nu hade så dåliga argument, varför kan inte du eller någon annan vänsterfeminist bemöta mig utan personangrepp?
Visst Oantastlig, det är "PK-eliten som censurerar objektiv vetenskap på Wikipedia", sanningen finns ju att läsa här på Flashback. För inte kan det ju vara så att du är en liten mytoman som sprider sexistiska påhitt och misstolkningar av vetenskap. Nej, då är det nog mer troligt att det finns en konspiration där världens mest använda uppslagsverk har beslutat sig för att mörka sanningen om kvinnors underlägsenhet.
2017-04-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Celeno...

läs nu noga..

gener...är det material som allt levande formar sig efter...detta amterial måste vara jävligt likt för att fortplantning ska kunna ske..eller hur?
Vi delar 98 nånting % med schimpanser ( tror det var 98 orkar inte dubbelkolla)
Men vi kan alltså inte reproducera oss med en schimpans.
Det kan du däremot med vilken fertil hona av arten homo sapiens över hela klotet.
Den lilla pluttedel av vårt genom som ger oss vår åtskillnad i melanin i huden är nära ingenting...
samma med den kromosom som ger oss våra könskillnader.
Du delar nästan rakt av alla dina gener med din syster ex. Och det som gör att hon blir en hon och du en han är inte direkt generna utan könshormoner. Får din syster barn så är halva de barnen samma genmaterial som du själv bär runt med. DU har alltså reprocuderat dig via henne lika bra som om du reproducerat dig själv. Så fatta nu att GENER är inte "grejen" för feminister eller för antirasister och borde inte vara något för några andra annat än genetiker och medicinare.

Det som är grejen är människors inneboende fördomar kring våra skillnader, verkliga sådana och påhittade sådana. INTE gener.

Ramlar det ner ett mynt?

Du har i sådana fall också reproducerat dig själv genom att Celenos syster får barn. Eftersom du och Celenos syster har nästan identiskt DNA.

Korkat resonemang. Reproduktion innebär att man får egna biologiska barn. Inte att det föds barn som är tillräckligt genetiskt identisk med en själv. Då kan jag gå till ett dagis och peka ut random unge och säga att det är min avkomma, eftersom vi är så genetiskt lika.
2017-04-21, 17:42
Medlem
Citat:
Du delar 50% av dina gener med din syskon, deras barn delar 25% av dina gener medans dina egna barn har 50% av dina gener. Om det här är representativt för din kunskap om genetik så förstår jag varför du aldrig får något rätt.

Du delar alltså 98% av dina gener med en schimpans. Men bara 50% av dina gener med dina syskon. Spännande!
2017-04-21, 17:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Du delar alltså 98% av dina gener med en schimpans. Men bara 50% av dina gener med dina syskon. Spännande!
För det första så är det orangutanger vi är lika. Och för det andra så är de två procenten det som helt skiljer oss åt och inte är variationer som hårfärg ögonfärg etc. Det är olika gen för blå resp gröna ögon

Vi behöver inte dela gener med våra syskon rent teoretiskt då det är far och morföräldrars gener som är i potten
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-21 kl. 17:56.
2017-04-21, 17:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ok ditt argument är nu nere på -Dumma dig..

Tänk att det alltid blir så när ni gör bort er.

Har du ens förstått vad tråden handlar om?
2017-04-21, 17:51
Medlem
Citat:
För det första så är det orangutanger vi är lika. Och för det andra så är de två procenten det som helt skiljer oss åt och inte är variationer som hårfärg ögonfärg etc. Det är oöila gen för blå resp gröna ögon

Människan är närmre schimpansen än orangutangen genetiskt. Hårfärg och ögonfärg är en försumbart liten andel av människans genetik.
2017-04-21, 17:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
För "feminister" har inget att komma med i en öppen diskussion.

Kvinnor är för det mesta inte är speciellt intresserade av politik. Det är inte politiken som är viktig för dem utan det är uppmärksamheten. Om låtsas syssla med politik så blir det så är det för att dra uppmärksamheten till sig för att attrahera hanar ungefär som en primadonna som dansar på en scen.
Tycker du att du tillför något som leder debatten framåt, som någon anser värt att bemöta?
Mer än att visa förakt.
2017-04-21, 17:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Har du ens förstått vad tråden handlar om?
Var det där ett exempel på antifeministernas personangrepp vilket är orsaken till att nivån blir för låg?

Varför envisas du med att bevisa mig rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in