Citat:
. Nej, en snabb googling visade så inte var fallet. Vad sägs om att sluta ljuga om sådant som är lätt att kontrollera?
Citat:
Ja, ex. i del fall där det är frågan om ett kausalt samband. Är du med på detta? En förutsättning för att kunna finna kausala samband är att saker korrelerar och att det är en temporal skillnad mellan händelserna d.v.s. det går från en variabel till en annan. Detta är inte så svårt att förstå.
Jag har ett distinkt minne av att det var du som påstod att korrelationer har en "riktning", men men.
Citat:
Ändå gör du det dagarna i ända ex. i här. Du nekar ju till könsskillnader med samma ideologiska övertygelse som någon som nekar till att jorden är mer än 6 000år.
För att jag inte gillar att predika en massa pseudovetenskap om könsskillnader dagarna i ända?
Citat:
Lika lita som det är att utreda om du är pedofil eller inte. Poängen är att du inte har något stöd för det och kan därför sluta skriva det. Då slutar jag skriva att du ex. är pedofil (som jag har lika mycket stöd för som du har stöd för att jag är rasist).
Men poängen med den här tråden är ju faktiskt inte att vi ska utreda om du är rasist eller inte
Citat:
Haha, är du på riktigt?
Poängen är att skribenter som uttrycker sig som du gör blir avstängda från andra mer seriösa forum, som... Feminetik.
Citat:
De tar snarare krafttag mot obekväm fakta, en metod som används i många diktaturer som Stalins Ryssland. Det var därför vänsterideologi som Lysenkoism, en världsbild som motsvarar den du torgför här på forumet. Om jag nu hade så dåliga argument, varför kan inte du eller någon annan vänsterfeminist bemöta mig utan personangrepp?
Jag tycker att det ger en ganska tydlig hint om varför feminister hellre söker sig till dessa forum än att "ta upp kampen" på Flashback, och det handlar uppenbarligen inte om att man inte klarar av att belägga sina åsikter utan att ta till personangrepp. Tvärtom är det ju här personangreppen frodas, medan dessa forum faktiskt tar krafttag mot dem.