Citat:
Nej, det ringer inga varningsklockor. Varför skulle det göra det?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Expo
"Stiftelsen Expo är en svensk stiftelse grundad 1995 med syfte att "upplysa allmänheten om rasism och främlingsfientlighet genom tidningsproduktion och tidningsutgivning". I verksamheten ingår tidskriften Expo och arkivet Expo Research.
Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Expo
"Stiftelsen Expo är en svensk stiftelse grundad 1995 med syfte att "upplysa allmänheten om rasism och främlingsfientlighet genom tidningsproduktion och tidningsutgivning". I verksamheten ingår tidskriften Expo och arkivet Expo Research.
Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger."
Att tidningen Expo hade stora visioner vid uppstarten gör inte att den automatiskt blir någon form av moraliskt rättesnöre , titta bara på kommunismen som i teorin skulle skapa ett paradis för arbetare men istället kom att leda till miljoner människors död .
Exempelvis "Sendero Luminoso" framställde gärna sig själva som folkets hjältar i kamp mot den fascistiska högern och vi vet väl alla hur det visade sig vara med den saken.....
Ett citat från wiki för er som inte orkar googla :¨
Citat:
"Kritikerna fann det också anmärkningsvärt, att en organisation som kallade sig befrielserörelse ägnade sig åt tortyr, likskändning och offentliga avrättningar."
Citat:
Jag är allergisk mot alla rörelser och -ismer som är emot yttrande- och åsiktsfrihet .Expo har med åren förvanskats till en del av åsiktsförtrycket , tyvärr .
Jag är dessutom väldigt skeptisk till Islam , en religion som i praktiken visat sig stå för just främlingsfientlighet, rasism, antifeminism, antidemokrati,kvinnoförtryck , inskränkningar i de mänskliga rättigheterna och människofientlighet.
Men det kanske du inte bryr dig om eftersom en stor del av våldet riktas mot just vita??
Du förefaller ha svårt med läsförståelsen .
Jag skrev :
Citat:
Hur kan du få det till att jag tycker att de tror lika ???
Jag använder ditt eget citat som svar:
Citat:
Har aldrig påstått att Lisa och Breivik har samma åsikter , däremot anser jag att extremistens världsbild sällan är att anse som tillförlitlig oavsett om extremisten tillhör vänster- eller högerkanten .
Du anser att Lisa Bjurvald är en bra källa , troligen därför att hon ligger nära dig i sina åsikter , jag anser att varken hon eller Breivik är tillförlitliga .
Senast redigerad av sealstryper 2017-05-04 kl. 21:40.
Senast redigerad av sealstryper 2017-05-04 kl. 21:40.