[quote=Celeno|59097818]
Citat:
Jo, det är att gå i taket. Hotad blev han också, btw.
Nej, "gå i taket" som begrepp innebär att bli fly förbannad.
Som sagt feminister garvade åt Pär Ström i stort. Och helt ärligt hans skrifter och åsikter förtjänade verkligen detta garv.
Ni har en lite vettigare antifeminist i Billing.
Sen har jag ännu inte sett några bevis för detta "hot".
Var exakt vad jag gjorde…du fattar inte det eller?
Citat:
Länk.
För du sitter väl inte och ljuger igen?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sex_feministiska_myter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mansförtryck_och_kvinnovälde
har du ens läst din egen guru?
Citat:
Va? Vad är vad? Vem har helt rätt? Är
Fars dag är ett hån mot alla mammor?
ja fars dag är ett hån mot mödrar om fadern i fråga i princip lämnar över hela bördan på modern.
Du fattar inte det eller?
Citat:
Nej det är det inte
"
Hatbrott är ett samlingsnamn på flera olika brott där motivet kan härledas till hat eller fördomar mot en identifierbar grupp som bottnar i bristande respekt för mänskliga rättigheter och människors lika värde. Grupper brukar i det här sammanhanget definieras utifrån sin etnicitet, nationalitet, ras, religion eller sexuella läggning. Ibland omfattas även grupper definierade utifrån handikapp, kön eller könsidentitet.[2] [1]"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hatbrott
Citat:
Ja, vi har lagar mot detta redan alltså.
Vet du vad som också är ok? Ja, till och med hyllas!
"alla män ska dö en plågsam död"
Hur länge ska du tjata om denna rubrik utan att komma in med fortsättningen? elelr kontextet det blev skrivet i?
Jag kan inte ens hitta detta på nätet, så finns det ens annat än i din fantasi?
Citat:
Förresten så har du som vanligt inte producerat en enda länk! Inte ett enda bevis! Bara en massa enfaldigt tyckande.
Nä just jag har ju inte kommit in med en enda länk, sagt av mr jag-länkar-allt-möjligt-ovidkommande-som-inte -har-med-saken-att-göra så-ser-det-ut-som-jag-länkar.
Citat:
Hahaha, DU är för rolig!
Du vet att Syrien är världens mest jämställda land när det gäller livslängd enligt Gender Gap Report, va? Därför att i Syrien dör männen unga, vilket är väldigt jämställt.
Du vet att Lesotho är världens mest jämställda land när det gäller läskunnighet enligt Gender Gap Report, va? Därför att i Lesotho kan få män läsa, vilket är väldigt jämställt.
Är du verkligen så här blåst?
Förstår du var begreppet jämställt står för? Det står inte för högst standard utan för samma nivå gällande kön. Så ja! om män och kivnnor ligger på ungefär samma nivå gällande läskunnighet ex. så är det jämställt, spelar ingen roll vilken nivå läskunnigheten ligger på.
"Det går inte att visa att kvarstående löneskillnad mellan könen enbart beror på kön… Detta samband kan i stället bero på andra faktorer som analysen inte tagit hänsyn till …"
enbart….förstår du innebörden av det ordet?
sen står det säkerligen bevisa och inte visa.
Och ja diskriminering är mycket svårt att bevisa som en säkerställd variabel.
om man ger Lisa mindre lön än Pelle och inte vet varför man gjort detta, och detta är statiskt..dvs det är ALLTID Lisa som får minst lön och har alltid varit Lisor som får minst lön, fast där inte finns godtagnbara skäl man kan ange…så ja då är diskriminering det som återstår..men det är ju inte bevisat…de tgår ju inte bevisa annat med att chefen erkänner ja! jag gav Lisa midnre än Pelle för jag anser att kvinnor är sämre.
Get it!
Citat:
Jaha? Folk mördas.
Frågan var inte mördas "folk" frågan här var varför mördas folk….och vem mördar?
Män mördar både män och kivnnor, men anledningarna skiljer.
Och i gruppen mördade pga partnerskap, dvs som är kopplat till sexuella relationer eller sex.
så mördas flest kvinnor…alla gånger…i partnerskap, i sex, i hederssammanhang.
Kvinnor dödas alltså pga sitt KÖNs lägre värde och sitt köns sexualitet eller pga att vissa män finner sexuellt nöje i att slakta kvinnor eller vill straffa kvinnor för att dessa är….kvinnor och inte beter sig som dessa män anser just kvinnor ska bete sig…ex. stanna hemma efter 20, inte gå på bio, inte gå på den och den gatan, inte dansa, inte bära vissa kläder, inte tala, inte ha sex på sina villkor, inte ha sex överhuvudtaget, vägra dessa män sex…etc
Get it?
Citat:
100 våldtäkter om dagen var det ja. Visst.
Ja just, motsäger du dig denna fakta?
Citat:
Nej, det är det inte. För övrigt är män mer utsatta på nätet än kvinnor.
Du menar får män näthat av typen att de ska våldtas och få knivar uppkörda i röven, eller att man ska sparka sönder deras underliv? och att deras grupptillhörighet som man är orsaken till hatet?
eller får de näthat av typen dina åsikter är skit?
Citat:
Jag gav precis ett exempel.
nej det där är ex. på politiskt hat….
de mördades inte för att de var POJKAR…utan för att de gick i "västerländsk" skola.
Ett attentat som var riktat mot utbildning i landet och inte mot könet man.
fattar du skillnaden?
Citat:
Kvinnor mördas inte heller för att de är kvinnor.
Inte…?
Man mördade sin fru med x antal knivhugg….
Vad var orsaken? För att han skulle tjäna ekonomiskt?
Drogrelaterat? För att hon var svart? homosexuell? eller muslim?
svar nej,, för att hon var hans fru och hon ville skiljas, och denne man anser att frugan är hans ägodel, hon ska alltså inte ha rätt gå ifrån honom för då tappar han ansiktet = sin "manliga" heder.
Lösning blir att mörda henne. Ergo skälet till mordet är att hon var en hon…
Män mördar inte sina söner, bröder, fäder för att de vill gå ifrån dem, eller inte lyda dem. De mördar kvinnor av denna anledning.
Citat:
Så du vill förbjuda abort i Kina, det är det ditt korståg går ut på?
nej jag vill ge flickor ett värde i dess länder, så de slipper aborteras enbart pga sitt kön.
Svårt fatta?
Citat:
Jag har inte sagt att det finns en ursäkt.
Jag säger att det finns orsak och verkan.
Fast det visste jag ju att en feminist inte skulle fatta.
Om människor tror att det hjälper mot deras fattigdom, nerlagda kolindustri pga miljöfaktorer etc etc att rösta på en sexistisk och rasistisk idiot så som sagt..då får det stå för deras dumhet.
Den främsta anledningen till att folk är rasister, sexister, högerextrema populister etc är i stort ren dumhet. Man klarar inte förstå vad som verkligen ligger bakom sin ev. situation.
-Att kol och oljeindustrin läggs ner handlar om ett nödvändigt omställning i människans energiuttag.
-Att enkla jobb på verkstadsgolven försvinner handlar om vår tekniska utveckling.
-Att I-länderna inte längre är världsledande eller rikast i världen handlar om att andra länder börjar komma i fatt och kräva lika villkor gällande handel etc. och de har all rätt till detta.
"Vita" som grupp har ingen rätt kräva någon slags överhöghet över andra eller privilegier inom världshandeln.
-Att män inte längre är patriarken med all makt och rätt utnyttja kvinnor i samhället arbetsmässigt, sexuellt eller emotionellt etc, beror på att kvinnor inte längre ställer upp på dessa villkor och de har all rätt.
Sitter man i kläm pga ovan förändringar i samhället ska man kräva samhällets och makthavarna för detta samhälle öra för detta och inte ge sig på invandrare, andra religioner, etniciteter, kvinnor eller bögar.
Nu lägger jag ner denna debatt.
Nivån blir bara för jävla dum för att det ska vara uthärdligt.