Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
"de som ifrågasätter er ideologi"
du menar "de" som sitter och kallar feminism för religion, nazism eller fascism eller dylikt begåvade uttalanden?
Ja, och mellan dessa begåvade uttalande använder sig av argument och bevis för dessa uttalanden.
Så här tex:
Citat:
Ursprungligen postat av
CelenoII
Tvärtom gav jag konkreta exempel på feminister som tjatar om gener. Inklusive partiledaren för FI.
Du vet mycket väl att feminister ideligen tjatar om kön och hudfärg. Och könsorgan. Inga andra än feminister använder snoppar som argument för någonting alls. Några exempel:
[1] [2] [3] [4]
Några centrala begrepp inom dagens feminism:
Vithetsprivilegium, Rasifierad, Person of color (POC), CIS.
Samtliga är baserade på individens gener. INGET ANNAT.
Men det visar sig som vanligt att dina motargument består av nonsens som:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vita har inte vithetsprivilegium pga sina gener, det har det pga sin hudfärg.
Män har inte privilegium över kivnnor pga sina gener det har det pga sin könstillhörighet.
Om en man kunde byta ut sina gener men ändå ha kvar sin kuk och manliga utseende så hade han fortsatt blivit priviligierad, hans gener har itne ett skit med vad feminsiter diskuterar att göra.
Kan du radda upp ett ental gener eller utskrifter av gener framför någon skulle ingen "värdering" kunna göras förrän man kunnat deklareera vad djust dessa gener står för. Man kvinna är ex en mycket liten del av någons hela genom.
Kära Merapi.
Det här går inte att förklara för dig, men andra som läser nickar säkert:
* Din hudfärg beror på dina gener.
* Ditt biologiska kön (det ni vill kvotera efter, det ni sprider hat mot) beror på dina gener.
* En POC är en person of color på grund av sina gener.
* Om du är CIS eller inte beror på dina gener.
Inget av ovanstående beror på ens hobby, hur man identifierar sig, hur ofta man onanerar eller något annat än just ens gener.
Möjligtvis kan du argumentera (men det vore väldigt lustigt) att hudfärgen delvis beror på hur mycket man solar.
Jag har gett TRE exempel i tråden på höga feministiska politiker som pratar om VITA och fler andra exempel av folk som använder folks fysiska attribut som argument. Folks gener.
Allt ovan är helt centralt i dagens feminism. Ni feminister är helt besatta av
vilka gener folk har. Du själv:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vitt privilegium åtgärdas via:
1. frånta vita juridiska privilegier över andra där dessa fortfarande finns.
2. arbeta med att medvetandegöra vita och andra deras fördomar.
3. Arbeta med att stärka inflytande och "svartas" ( som nu motsats till vita) möjligheter i världen.
Ungefär i den ordningen.
Du förstår alltså inte att
skillnaden mellan vita och svarta sitter i generna. Eftersom du inte förstår detta blir såklart diskussionen omöjlig.
Jag har dock lagt fram fler och mer övertygande argument för mitt påstående än någon kan begära.
Inte för din skull.