2017-04-21, 11:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Har för mig att vi haft den här diskussionen tidigare och vi kommer inte komma någon vart.

Jag tycker att du har fel. Du tycker att jag har fel.

Dessutom så är den off topic för tråden.
Ok så fakta att män och kvinnor klustrar olika håller du inte med om. Du gillar alternativ fakta istället
2017-04-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ett tips är att undvika de som påstår ovan och ta debatten med de som ifrågasätter er ideologi.

Men min erfarenhet är att det är alldeles för jobbigt för er, det är mycket enklare att knäppa idioter på näsan.

Ja, det håller jag förstås med om.

För övrigt så är det lite lustigt varje gång en feminist beklagar sig över generaliseringar.

"de som ifrågasätter er ideologi"

du menar "de" som sitter och kallar feminism för religion, nazism eller fascism eller dylikt begåvade uttalanden?
2017-04-21, 11:14
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Faktum är att de senaste årens flyktingström utgörs av människor från mindre utvecklade länder som MENA. I dessa geografiska områden råder bl a fattigdom, analfabetism, svält, väpnade konflikter och politisk instabilitet.

Givetvis ger brist på intellektuell stimulans under uppväxtåren lägre poäng på IQ-tester. Men det behöver inte vara tecken på sämre intelligens. Massor av barn med hög intelligens i generna växer upp i en torftig miljö där de varken stimuleras intellektuellt eller får möjlighet att utveckla sina talanger. De kommer sannolikt att få låga poäng i ett intelligenstest. Generna har alltså inte en särskilt stor effekt på intelligensen i sådana miljöer, t ex där svält, sjukdomar och analfabetism är vanligt förekommande.

Klart att invandrare från Somalia och övriga mest utsatta länder i allmänhet är lågutbildade eftersom tillgången till skolor är väldigt liten. Men barn som föds i Sverige av exempelvis somaliska eller syriska föräldrar kommer att ha större chanser att lära sig det svenska språket vilket i sin tur förbättrar deras skolprestationer. Förutsättningen är förstås att föräldrarna är väl integrerade i det svenska samhället, umgås med svenskar och tar sig tid att läsa för sina barn och delta i deras läxläsning.

Det är stora skillnader i utbildningsnivå mellan olika invandrargrupper. Utomeuropeiska invandrare med störst studietradition kommer från Iran. Somalia är ett av de länder som har minst andel utvandrade personer med eftergymnasial utbildning. Över 50 % av dem har endast förgymnasial utbildning. (källa: SCB)

För över hundra år sedan och längre tillbaka i tiden var Sverige ett mycket fattigt land med majoriteten av dess invånare som inte hade mer än sju års folkskola i utbildning. De hade också lägre IQ när de utvandrade till Amerika. Precis samma sak är det med dagens somalier, syrier och övriga invandrare från mindre utvecklade länder.
Du har redan fått bra svar sv oantastlig. jag lägger dock till att IQ ät genetiskt på samma sätt som längd. Du har ett fastställt slut som du inte kan påverka. Är du undernärd så blir du kortare än tänkt.Men du kan inte göda dig till vare sig längd eller IQ.
Din och andras naiva syn i frågan är skrämmande. Har du också sett en normalfördelninhskurva så inser du att 50 % i ett land med ett snitt på hundra lämpar sig för studier. Därefter rasar det utför. Ligger snittet på 70 vilket det gör i mellersta Afrika så är det lika många bildbara där som vi har Mensamedlemmar här. Observera att 70 är förståndshandikappade och att vissa länder ligger under 65.
Dagens test med matriser kräver vare sig språk eller förkunskaper utan hur många variabler du kan hålla i huvudet samtidigt
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-21 kl. 11:17.
2017-04-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du har redan fått bra svar sv oantastlig. jag lägger dock till att IQ ät genetiskt på samma sätt som längd. Du har ett fastställt slut som du inte kan påverka. Är du undernärd så blir du kortare än tänkt.Men du kan inte göda dig till vare sig längd eller IQ.
Din och andras naiva syn i frågan är skrämmande. Har du också sett en normalfördelninhskurva så inser du att 50 % i ett land med ett snitt på hundra lämpar sig för studier. Därefter rasar det utför. Ligger snittet på 70 vilket det gör i mellersta Afrika så är det lika många bildbara där som vi har Mensamedlemmar här. Observera att 70 är förståndshandikappade och att vissa länder ligger under 65.
Dagens test med matriser kräver vare sig språk eller förkunskaper utan hur många variabler du kan hålla i huvudet samtidigt
Jävlar du så konstigt att IQ har varierat genom tiderna man ägnat sig åt IQ test....snabba gener!

IQ är helt ett mänskligt påfund. Det är vad vi klarat av hittills att mäta av något så oerhört komplext som våra hjärnors förmågor, det är klart undermåligt, mäter bara en mycket liten del av det vi kallar intelligens, och precis som Lupac skriver den del som vi ofta tränar i skolmiljöer, detta är forskare nog rörande överens om, men det är vad vi haft möjlighet till.

Vore ju kanske lite hälsosamt att folk slutade lägga sån idiotisk vikt vid något som är bristfälligt från början. Våra hjärnor är fantastiska maskinerier, med potential till långt mer än enbart rotera abstrakta figurer och räkna flaggor.

Schimpanser för övrigt klår människor rejält på fingrarna i några klassiska intelligenstest, bla sådana som rör närminne där schimpanser är vida överlägsna.

Vad tycker du vi ska göra med den kunskapen?
2017-04-21, 12:19
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"de som ifrågasätter er ideologi"

du menar "de" som sitter och kallar feminism för religion, nazism eller fascism eller dylikt begåvade uttalanden?
Ja, och mellan dessa begåvade uttalande använder sig av argument och bevis för dessa uttalanden.

Så här tex:

Citat:
Tvärtom gav jag konkreta exempel på feminister som tjatar om gener. Inklusive partiledaren för FI.

Du vet mycket väl att feminister ideligen tjatar om kön och hudfärg. Och könsorgan. Inga andra än feminister använder snoppar som argument för någonting alls. Några exempel:
[1] [2] [3] [4]

Några centrala begrepp inom dagens feminism:

Vithetsprivilegium, Rasifierad, Person of color (POC), CIS.

Samtliga är baserade på individens gener. INGET ANNAT.

Men det visar sig som vanligt att dina motargument består av nonsens som:

Citat:
Vita har inte vithetsprivilegium pga sina gener, det har det pga sin hudfärg.
Män har inte privilegium över kivnnor pga sina gener det har det pga sin könstillhörighet.
Om en man kunde byta ut sina gener men ändå ha kvar sin kuk och manliga utseende så hade han fortsatt blivit priviligierad, hans gener har itne ett skit med vad feminsiter diskuterar att göra.
Kan du radda upp ett ental gener eller utskrifter av gener framför någon skulle ingen "värdering" kunna göras förrän man kunnat deklareera vad djust dessa gener står för. Man kvinna är ex en mycket liten del av någons hela genom.
Kära Merapi.

Det här går inte att förklara för dig, men andra som läser nickar säkert:

* Din hudfärg beror på dina gener.
* Ditt biologiska kön (det ni vill kvotera efter, det ni sprider hat mot) beror på dina gener.
* En POC är en person of color på grund av sina gener.
* Om du är CIS eller inte beror på dina gener.

Inget av ovanstående beror på ens hobby, hur man identifierar sig, hur ofta man onanerar eller något annat än just ens gener.

Möjligtvis kan du argumentera (men det vore väldigt lustigt) att hudfärgen delvis beror på hur mycket man solar.

Jag har gett TRE exempel i tråden på höga feministiska politiker som pratar om VITA och fler andra exempel av folk som använder folks fysiska attribut som argument. Folks gener.

Allt ovan är helt centralt i dagens feminism. Ni feminister är helt besatta av vilka gener folk har. Du själv:

Citat:
Vitt privilegium åtgärdas via:

1. frånta vita juridiska privilegier över andra där dessa fortfarande finns.
2. arbeta med att medvetandegöra vita och andra deras fördomar.
3. Arbeta med att stärka inflytande och "svartas" ( som nu motsats till vita) möjligheter i världen.

Ungefär i den ordningen.

Du förstår alltså inte att skillnaden mellan vita och svarta sitter i generna. Eftersom du inte förstår detta blir såklart diskussionen omöjlig.

Jag har dock lagt fram fler och mer övertygande argument för mitt påstående än någon kan begära.

Inte för din skull.
2017-04-21, 12:23
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Du, jag är inte ens feminist, aldrig varit och aldrig kommer å vara. Jag är enbart en vit, medelålderskvinna med lite livserfarenhet som har svårt att debattera här för det känns så otroligt meningslöst.
Ok.

Själv skriver jag medan jag väntar på att kompileringen skall slutföras. Jag skulle förvisso kunna multitaska men det är onödigt att bränna ut sig.

Att stå och glo på skärmen känns meningslöst och det finns inte tillräckligt med kul material trots att internet är stort.
Citat:
Bara att något FEMINIST forum styrs till 98% av män är inte enbart lite lustigt, eller hur? Gissa själv, varför det är så.
Varför är det lustigt?

Är det för att feminister bara vill diskutera i forum där de förblir oemotsagda?
Citat:
Det här är inte längre något forum, där män och kvinnor debatterar kring feminism. Det här har blivit ett forum, där alla frustrerade killar får spy ur sig sin frustration. Och skulle nu, mot alla odds, någon tjej vågar skriva här, får hon som standardsvar, din jävla feminist hora....... Också något sätt att diskutera. Om det nu hjälper någon här, vem vet.
Och när skrev jag detta standardsvar?
2017-04-21, 12:29
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ja, mitt svar gjorde ju fortsatt diskussion överflödig.
Vad var det viktigaste som stod där?
Det hade tagit mig timmar att översätta för att eventuellt förstå vad du ville ha fram.
Men det är fortfarande OT.
2017-04-21, 12:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ja, och mellan dessa begåvade uttalande använder sig av argument och bevis för dessa uttalanden.

Så här tex:

Men det visar sig som vanligt att dina motargument består av nonsens som:

Kära Merapi.

Det här går inte att förklara för dig, men andra som läser nickar säkert:

* Din hudfärg beror på dina gener.
* Ditt biologiska kön (det ni vill kvotera efter, det ni sprider hat mot) beror på dina gener.
* En POC är en person of color på grund av sina gener.
* Om du är CIS eller inte beror på dina gener.

Inget av ovanstående beror på ens hobby, hur man identifierar sig, hur ofta man onanerar eller något annat än just ens gener.

Möjligtvis kan du argumentera (men det vore väldigt lustigt) att hudfärgen delvis beror på hur mycket man solar.

Jag har gett TRE exempel i tråden på höga feministiska politiker som pratar om VITA och fler andra exempel av folk som använder folks fysiska attribut som argument. Folks gener.

Allt ovan är helt centralt i dagens feminism. Ni feminister är helt besatta av vilka gener folk har. Du själv:

Du förstår alltså inte att skillnaden mellan vita och svarta sitter i generna. Eftersom du inte förstår detta blir såklart diskussionen omöjlig.

Jag har dock lagt fram fler och mer övertygande argument för mitt påstående än någon kan begära.

Inte för din skull.
Varför är det där viktigt.?
Spelar det någon roll i debatten om om varför så få orkar med att debattera mot antifeminister.
Antifeminister verkar tycka att IQ är jätteviktigt
2017-04-21, 12:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ok.

Själv skriver jag medan jag väntar på att kompileringen skall slutföras. Jag skulle förvisso kunna multitaska men det är onödigt att bränna ut sig.

Att stå och glo på skärmen känns meningslöst och det finns inte tillräckligt med kul material trots att internet är stort.

Varför är det lustigt?

Är det för att feminister bara vill diskutera i forum där de förblir oemotsagda?

Och när skrev jag detta standardsvar?
Du tillhör de som är oförskämdast här i trådarna.

Finns det något inlägg av antifeministerna som inte andas förakt?
2017-04-21, 12:45
Medlem
Citat:
Jävlar du så konstigt att IQ har varierat genom tiderna man ägnat sig åt IQ test....snabba gener!
Du blandar ihop det, resultaten på intelligenstest d.v.s. IQ har ökat, inte den den bakomliggande intelligensen g. Flynneffekten är på iq, inte g. Det enda som händer är att testerna vars resultat ökar för alla får sämre prediktiv förmåga. Det är därför man normaliserar dem regelbundet.

Citat:
IQ är helt ett mänskligt påfund. Det är vad vi klarat av hittills att mäta av något så oerhört komplext som våra hjärnors förmågor, det är klart undermåligt, mäter bara en mycket liten del av det vi kallar intelligens, och precis som Lupac skriver den del som vi ofta tränar i skolmiljöer, detta är forskare nog rörande överens om, men det är vad vi haft möjlighet till.
Här skriver du rakt ut att du är en dumskalle. Testerna är inte perfekta men som 52 ledande experter skriver "Intelligence, so defined, can be measured, and intelligence tests measure it well. They are among the most accurate (in technical terms, reliable and valid) of all psychological tests and assessments."

Citat:
Vore ju kanske lite hälsosamt att folk slutade lägga sån idiotisk vikt vid något som är bristfälligt från början.
Det är den bästa prediktorn vi har för akademisk framgång, betyg, framgång på arbetsmarknaden, lön, social mobilitet etc.

Citat:
Schimpanser för övrigt klår människor rejält på fingrarna i några klassiska intelligenstest, bla sådana som rör närminne där schimpanser är vida överlägsna.
Och?

Citat:
Vad tycker du vi ska göra med den kunskapen?
Ja, vad tycker du vi skall göra med den kunskapen?
2017-04-21, 12:46
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du tillhör de som är oförskämdast här i trådarna.

Finns det något inlägg av antifeministerna som inte andas förakt?

Klart att man föraktar deras ideologi. Dom kommer med den ena tokigheten efter den andra. Stolliga ideer ska inte få stå oemotsagda
2017-04-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad var det viktigaste som stod där?
Det hade tagit mig timmar att översätta för att eventuellt förstå vad du ville ha fram.
Men det är fortfarande OT.
Att dina invändningar gällande amerikanska skolan var felaktiga samt att din förklaringsmodell till varför svarta presterar sämre inte håller.

Ja, om det tog dig timmar att läsa mitt inlägg så kommer det ju så klart bli svårt att diskutera detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in