2013-09-15, 11:04
Medlem
Organisationen Sveriges Kvinnolobby lade ut ett foto på Twitter igår med budskapet att det är dags att "klippa kuken".

Skärmdump här. Mer info här.

Vad tycker ni om detta uttalande? Är det en rimlig uppmaning? Är det feministiskt näthat? Bör statsbidragen fortsätta till Sveriges Kvinnolobby?

Och varför är media tysta? Tänk om en mansorganisation uppmanade till att demolera ett kvinnligt könsorgan - skandalen hade blivit ett snabbt faktum.
Citera
2013-09-15, 11:07
Bannlyst
Ja men det är väl lika bra... Klipp kuken, skär av våra testiklar och gör något roligt med paketet....släng oss i någon håla. Vadsomhelst fungerar för mig faktiskt bara jag slipper dom här människorna.
Senast redigerad av heaven.on.earth 2013-09-15 kl. 11:09.
Citera
2013-09-15, 11:14
Medlem
Det är chill. Så länge dom är dumma nog att tro det är kuken som är orsaken till skillnader mellan könen så kommer ingen, INGEN ta dom på allvar.
Citera
2013-09-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Det är chill. Så länge dom är dumma nog att tro det är kuken som är orsaken till skillnader mellan könen så kommer ingen, INGEN ta dom på allvar.

Bra sagt. Men de har aldrig varit kända för att vara speciellt intelligenta heller.
Sen tror jag deras fixering vid kukar har att göra med att de har fått för lite.
Citera
2013-09-15, 11:27
Medlem
narlysimpeltons avatar
Ska bli intressant att se svt och sr morgonsoffor och debattprogram fyllas av kritik till skattefinansierad uppmaning till könstympning av män. Eller nej, det är helt ok i sverige. Vad hade hänt om en skattefinansierad manlig förening uppmanade till att _dags att stoppa kniven i fittan?
Senast redigerad av narlysimpelton 2013-09-15 kl. 11:30.
Citera
2013-09-15, 11:31
Medlem
MINST 1 man fick sitt könsorgant avskuret när han sov..
(känt fall i USA)..

Undrar om feministerna tycker det är rätt..

Personligen tycker jag könsstympning är FEL..
I detta fall borde denna man istället fått sitta i fängelse och när han blev fri få besöksförbud..
(flera gånger av misshandel om jag minns rätt)..
Citera
2013-09-15, 11:35
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
MINST 1 man fick sitt könsorgant avskuret när han sov..
(känt fall i USA)..

Undrar om feministerna tycker det är rätt..

Personligen tycker jag könsstympning är FEL..
I detta fall borde denna man istället fått sitta i fängelse och när han blev fri få besöksförbud..
(flera gånger av misshandel om jag minns rätt)..

http://www.youtube.com/watch?v=lDjUjhexTQk

_
Citera
2013-09-15, 11:38
Medlem
randomdues avatar
Dem är ju fan patetiska, hoppas verkligen inte att feminism ser likadan ut i andra länder som det gör i Sverige för i så fall så kommer den ideologin alltid att vara idiotisk.

Sedan så står det på deras hemsida att 15 000 feminister ska protestera emot för jämnställdhet 12-15 juni 2014 för att kvinnor i Sverige äntligen ska få fullt utvecklade mänskliga rättigheter. För om det är något land här i världen där kvinnor inte har rättigheter är det väl ändå Sverige?
Citera
2013-09-15, 11:40
Medlem
Spackelackans avatar
Tänker du på Bobbit, så fick han pitten avskuren för att frugan hans kom på att han varit otrogen och inte pga radikalfeminism efter vad jag har förstått hehe. Denne Bobitt började sedan att spela in p-rullar under namnet "Frankenpenis"

Angående twitteruttalandet så är det enbart idiotiskt och kontraproduktivt för den feministiska saken.
Att feminism blir ett annat ord för manshat är ju knappast positivt.
Citera
2013-09-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Tänker du på Bobbit, så fick han pitten avskuren för att frugan hans kom på att han varit otrogen och inte pga radikalfeminism efter vad jag har förstått hehe. Denne Bobitt började sedan att spela in p-rullar under namnet "Frankenpenis"

Angående twitteruttalandet så är det enbart idiotiskt och kontraproduktivt för den feministiska saken.
Att feminism blir ett annat ord för manshat är ju knappast positivt.

Det var nog han, men han hade väl misshandlat henne också (Stod i några tidningar, men kanske kom fram sen att han inte gjort detta)..
Citera
2013-09-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazoom
Organisationen Sveriges Kvinnolobby lade ut ett foto på Twitter igår med budskapet att det är dags att "klippa kuken".

Skärmdump här. Mer info här.

Vad tycker ni om detta uttalande? Är det en rimlig uppmaning? Är det feministiskt näthat? Bör statsbidragen fortsätta till Sveriges Kvinnolobby?

Och varför är media tysta? Tänk om en mansorganisation uppmanade till att demolera ett kvinnligt könsorgan - skandalen hade blivit ett snabbt faktum.

Feminister har penisavund.

Personer som egentligen är i behov av psykvård finner ett nytt hem bland likasinnade i den feministiska rörelsen. Det är som det alltid har varit.
Citera
2013-09-15, 14:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är inte ironi. Detta kommer från feministiska grupperingar i Göteborg, där många feminister även jobbar aktivt med SCUM-manifestet, enligt vilket alla män, dvs halva mänskligheten, ska dödas. Aggressionen, omänskligheten, illviljan och hatet är verkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in