2017-04-15, 08:02
Medlem
Då ska vi se letade fram lite gamla provtagningar.
Lh 4.3 samt1.8 idag 0
Fsh6,9 bara ett prov, ej tagit prov sen insättning av testo 5 år .
Testo 1.3 samt 1.9

Övriga prover som alltid är utanför ref är
Kalium strax över ref
Sr-b lågt 1-2
Pankreas under ref 0,1-0,12
Kreatin nära ref botten
Bilrubin-s 4
Medicinerar sen tio år för blodbrist "b12"
Citera
2017-04-15, 08:03
Medlem
Skrev fel lh skall vara 1.3 samt 1.8
Citera
2017-04-15, 19:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Skrev fel lh skall vara 1.3 samt 1.8
Om det är helt omedicinerad så är det i lägsta laget, verkar som testiklarna funkar och då skulle du kunna prova hcg, svårt att få på recept men inte omöjligt.

Du nämde kortisol och högt kalium kan indikera kortisolbrist, vet du hur högt natrium är?

Pankreas, har du fått prova creon?
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-04-15 kl. 19:54.
Citera
2017-04-16, 07:01
Medlem
Natrium är i mitten av ref. Fick creon för många år sedan märkte ingen skillnad så det slutade jag med, och ja lh fsh testo är innan insättning av testo,
men som sagt på fredag skall dom rota i det igen, till dess får jag ta det lite lungnare på träningen 90 i puls direkt när jag vaknar och när jag väl fått i mig morgon kaffet så ligger den på 100+ resten av dagen . jag är inte överviktig utan smärt o vältränad.

Föresten ökar lh /testo parralelt lika delar? typ lh 5 testo 2 =lh 10 testo 4.undrar lite ,då jag inj pregnyl mot cystorna mår jag så jävla mycket bättre det är en radikal skillnad redan efter 2 veckor.
Citera
2017-04-18, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Låter väldigt lågt innan du får gynokänning får jag säga. Men varför kör du testo cyp så ofta som e3d? Själva poängen med längre estrar är ju just att man slipper sticka sig så ofta. Själv kör jag TRT sedan ett halvår på 250 mg ew med testo cyp, och för egen del märker jag inga toppar/dalar alls att tala om. Roidcalc visar också väldigt jämn nivå på cyp, så är du säker på att det inte bara är lite hjärnspöken i farten?

Poängen är att få så jämna nivåer som möjligt.

Du borde kolla matt porter smaller by the day, en känd coach som fick hälsoproblem.
Körde pct och kämpa på i ett år, sen gav han upp och startade med trt.
(Rekkar alla här den serien, otroligt intressant)

Han sätter ED, för så jämna nivåer som möjligt, subq. Och då med testo C.

Själv väljer jag e3d för annars blir det för hög dos. Sätter jag 200mg testo C e7d så börjar
mina bröst värka rejält. Så en lägre dos med tätare intervaller, subq. Det är det som har funkat
för mig och så kommer jag köra varje cruise jag kör fram tills dagen jag kör. Vid 50mg e3d så
slipper jag arimidex. Vilket är målet då lederna är totalt förstörda av letro vänder och arimidex
2 år på raken med redan utslitna leder.

Mvh
Citera
2017-04-18, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Poängen är att få så jämna nivåer som möjligt.

Du borde kolla matt porter smaller by the day, en känd coach som fick hälsoproblem.
Körde pct och kämpa på i ett år, sen gav han upp och startade med trt.
(Rekkar alla här den serien, otroligt intressant)

Han sätter ED, för så jämna nivåer som möjligt, subq. Och då med testo C.

Själv väljer jag e3d för annars blir det för hög dos. Sätter jag 200mg testo C e7d så börjar
mina bröst värka rejält. Så en lägre dos med tätare intervaller, subq. Det är det som har funkat
för mig och så kommer jag köra varje cruise jag kör fram tills dagen jag kör. Vid 50mg e3d så
slipper jag arimidex. Vilket är målet då lederna är totalt förstörda av letro vänder och arimidex
2 år på raken med redan utslitna leder.

Mvh

Går det verkligen bra att göra UGL testo subq? Har läst av många att det har en tendens att klumpa sig och göra rätt ont nämligen.
Citera
2017-04-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Peakvärdet kommer skälvklart bli lägre.genomsnittsvärdet kommer bli högre eftersom du kommer att tillföra 1000mg/8v istället för 10v , plus eftersom peak blir lägre kommer aromatiseringen troligtvis bli lägre.

Så peak värde kommer bli lägre, men dalvärde högre när jag sätter 250mg var 14de dag istället.

Men kommer han se att jag tillsätter oftare?

Mvh
Citera
2017-04-22, 07:50
Medlem
Du kommer att ligga på ca 85mg testo i veckan"nu pratar vi testosterone inte ester" vilket är mer än normalt du kommer förmodligen ligga +30 alltså i absolut överkant på ref han kommer att rekomendera en liten sänkning på dosen .om du inte kan övertala honom att prov är taget 1-2 veckor eft injekt.har han koll på recept utskrivning så kommer han märka att det går åt lite mycket men det är bara att handla online någon gång om året så löser du det.
Citera
2017-04-23, 21:38
Medlem
Någon som har fått kortisolet kollat i samband med utredningen? Funderar på att ta ett prov på det och se om det är vad som kan ligga bakom. Min husläkare är inte påläst om ämnet.,
Citera
2017-04-23, 22:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walleast
Någon som har fått kortisolet kollat i samband med utredningen? Funderar på att ta ett prov på det och se om det är vad som kan ligga bakom. Min husläkare är inte påläst om ämnet.,
Är LH och FSH lågt "ska" kortisol kontrolleras ifall det är hypofysfel men tror sjukvården fuskar rätt friskt.
Citera
2017-04-26, 21:32
Medlem
Någon som använt proviron till trt? Nice?
Citera
2017-04-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walleast
Okej. Ja spelar ingen roll i nuläget jag tar en behandling alla dagar i veckan. Mår rikrigt skit, mätte 4,3 nmol på totalen vilket ger mig med ett shbg på 32 typ sjukt lågt fritt. Fick en remiss skickad av läkaren till urulogen igår.

Hur lång tid burkar det innan man får träffa urulogen?

Var på RMC ? (Reproduktionsmedicinskt centrum) idag och fick lämna bloodprover i syfte på LH, Shbg, Testosteron och FSH har jag för mig. Ska åter dit för att träffa en överläkare om 3 veckor. Men jag har aldrig hört talas om RMC är jag verkligen på rätt ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in