2017-03-22, 21:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Vad är det för injektionsspruta man köper då? Går de att köpa på apoteket?
Insulinsprutor men enklare med sprutor med en grov nål för uppsugning och en tunn nål för injektion, kan ta flera minuter att dra upp 80mg i en insulinspruta med tunn nål.
Citera
2017-03-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Nettomedical.se

sjysst hemsida, tackar för den!
Citera
2017-03-27, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om det är arimidex du syftar på så är det för många en överdosering, det finns män som inte ens kan ta en engångsdos av 0.25mg utan att krasha östradiol, själv har jag funnit att 0.5mg per vecka även med nebido är fullt tillräckligt.
som också är en anti-aromatas.

Vid överdosering ja, östrogen påverkar benmassan.

ok tack! jag ska justera ner AD dosen. Har krashat den i 8v nu...
Citera
2017-03-27, 15:29
Medlem
Intressant studie.

Citat:
http://www.brinkzone.com/mens-health/effects-of-6-year-long-term-testosterone-replacement-therapy-trt-in-patients-with-diabesity/

Har vi någon här som kan dela med sig av sin behandling som varit mer än 2 år? Och hur de mår jämt imot tidigare? Många delar med sig av sina problem fram till 1 års tiden vilket är vad jag har räknat ut att injusterings tiden är.

Ska på återbesök strax och hoppas på en behandling om det nu visa sig vara bra i långa drag vilket det är viktigt för mig att det är. Trött på mitt eländiga liv utan möjlighet till bra sex och svårt att träffa kvinnor med 5,3 nmol/l... 20-25 års åldern...
Citera
2017-03-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walleast
Intressant studie.

Har vi någon här som kan dela med sig av sin behandling som varit mer än 2 år? Och hur de mår jämt imot tidigare? Många delar med sig av sina problem fram till 1 års tiden vilket är vad jag har räknat ut att injusterings tiden är.

Ska på återbesök strax och hoppas på en behandling om det nu visa sig vara bra i långa drag vilket det är viktigt för mig att det är. Trött på mitt eländiga liv utan möjlighet till bra sex och svårt att träffa kvinnor med 5,3 nmol/l... 20-25 års åldern...

Jag har kört gel under 3 års tid ett av åren hade jag uppehåll. sista halvåret när jag höll, så jävla trött, ont i leder, fick återkommande ångestattacker, därav satte jag igång beh igen. tycker det går upp och ner som vanliga livet. Försöker inte fokusera hela livet på min behandling, utan som ett supplement för att få drivkraft och orka med o driva företag, jobb o ungar. En sak är underbar med behandlingen det är att få vara pigg och ha kraft, Just nu tycker jag det är värt om jag nu får dö 10 år tidigare pga av kärlskador etc.
Citera
2017-04-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Jag har kört gel under 3 års tid ett av åren hade jag uppehåll. sista halvåret när jag höll, så jävla trött, ont i leder, fick återkommande ångestattacker, därav satte jag igång beh igen. tycker det går upp och ner som vanliga livet. Försöker inte fokusera hela livet på min behandling, utan som ett supplement för att få drivkraft och orka med o driva företag, jobb o ungar. En sak är underbar med behandlingen det är att få vara pigg och ha kraft, Just nu tycker jag det är värt om jag nu får dö 10 år tidigare pga av kärlskador etc.

Okej. Ja spelar ingen roll i nuläget jag tar en behandling alla dagar i veckan. Mår rikrigt skit, mätte 4,3 nmol på totalen vilket ger mig med ett shbg på 32 typ sjukt lågt fritt. Fick en remiss skickad av läkaren till urulogen igår.

Hur lång tid burkar det innan man får träffa urulogen?
Citera
2017-04-04, 13:30
Medlem
Citat:
Okej. Ja spelar ingen roll i nuläget jag tar en behandling alla dagar i veckan. Mår rikrigt skit, mätte 4,3 nmol på totalen vilket ger mig med ett shbg på 32 typ sjukt lågt fritt. Fick en remiss skickad av läkaren till urulogen igår.

Hur lång tid burkar det innan man får träffa urulogen?

Hoppas det går fort, det är så olika beroende på landsting och belastning.
Sverige har bland Europas längsta vårdköer så vänta dig inga underverk.
Förhoppningsvis har du en tid någon månad fram.

Lycka till!
Citera
2017-04-04, 21:01
Medlem
Okej jag hitta någon hemsida där det stod att man har rätt till inom 90 dagar. Vem ska man ringa om man vill tjata fär att få det påskyndat? Är det husläkaren eller urulog avdelningen på sjukhuset?

Skulle man kunna köra någon form av testosteron booster tills man får en kallelse eller skulle det sabba värdena då man väl förmodligen tar nya prover hos urulogen. Givetvis slutar man då med testosteron boostern när man får kallelsen.

Tips någon lider verkligen i mitt aktiva jobb och vill inte sjukskriva mig.
Citera
2017-04-04, 21:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Okej jag hitta någon hemsida där det stod att man har rätt till inom 90 dagar. Vem ska man ringa om man vill tjata fär att få det påskyndat? Är det husläkaren eller urulog avdelningen på sjukhuset?
Urologen men 90 dagar har lite olika förbehållningsregler.

Citat:
Skulle man kunna köra någon form av testosteron booster tills man får en kallelse eller skulle det sabba värdena då man väl förmodligen tar nya prover hos urulogen. Givetvis slutar man då med testosteron boostern när man får kallelsen.
Du ska inte göra ett enda skit, inte ens nysa om det finns risk att det kan påverka prover för det kan ställa till det ordentligt i framtiden...se också till att urologen tar alla prover och inte bara testosteron, LH och FSH till exempel är viktigt att ta innan behandling påbörjas för det avslöjar om det är hjärnan eller testiklarna som inte är med.
Citera
2017-04-05, 11:48
Medlem
Ok får kämpa på.
Citera
2017-04-05, 13:52
Medlem
Citat:

Tips någon lider verkligen i mitt aktiva jobb och vill inte sjukskriva mig.

Tyvärr är det inte mycket du kan göra.
Så länge ett ärende inte är flaggat akut kommer du inte gå före i kön.
Vet hur jobbigt det kan vara inte minst mentalt.

Förståelsen är väldigt liten även bland experter på området.
Det är ingen som ser det här direkt akut, att du redan gått och kämpat en längre tid åsidosätter man.
Får du väl hjälp med detta och slutsatsen är testosteronbrist glöm då inte att påpeka det.
Handläggningen tar på tok för lång tid och man kan som patient bli drabbad på så många plan.
ex. på lidande. Jobb/förhållande/depression/irritabilitet mm mm vilket kan påverka hela ens framtid.
Det här känner man själv och gör situationen ännu mer ohållbar och frustrerande.

Ska det bli en förändring inom vården måste man inse allvaret i sånt här. Många biter nog ihop och vill inte ses som en belastning eller udda. Räkna med att kunna få kommentarer som att du kanske är lite känslig?

Mitt råd är att försöka leva på som vanligt och absolut inte gör något för att påverka dina hormonnivåer.

Dina provresultat indikerar att något är galet, det kan ingen förneka.
Nu gäller det att ta reda på varför det ser ut som det gör.
Kämpa på och ventilera med folk här om du har några funderingar.
Citera
2017-04-09, 14:38
Bannlyst
Varför försöker inte fler av er få testo C på recept istället för den värdelösa nebidon?

Alltså e7-8v intervall eller vad det är hade fått mina hormoner att gå helt åt helvete när det kommer
till östro. Spelar ingen roll att det är testo U.

Någon som vet om det är svårt att få det på licens? och varför skulle man insånafall INTE få det?

Btw, till er som kör trt utan läkare. Testo C Subq 50mg e3d funkar perfekt för mig. Över det så kliar pattarna. Subq gör peaken betydligt lägre på testo vs IM, tar längre tid att komma in i blodet. Vissa kör det ED, t.ex 20mg, andra eod. Jag e3d.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in