Citat:
Ursprungligen postat av
Walleast
Okej jag hitta någon hemsida där det stod att man har rätt till inom 90 dagar. Vem ska man ringa om man vill tjata fär att få det påskyndat? Är det husläkaren eller urulog avdelningen på sjukhuset?
Skulle man kunna köra någon form av testosteron booster tills man får en kallelse eller skulle det sabba värdena då man väl förmodligen tar nya prover hos urulogen. Givetvis slutar man då med testosteron boostern när man får kallelsen.
Tips någon lider verkligen i mitt aktiva jobb och vill inte sjukskriva mig.
Tyvärr är det inte mycket du kan göra.
Så länge ett ärende inte är flaggat akut kommer du inte gå före i kön.
Vet hur jobbigt det kan vara inte minst mentalt.
Förståelsen är väldigt liten även bland experter på området.
Det är ingen som ser det här direkt akut, att du redan gått och kämpat en längre tid åsidosätter man.
Får du väl hjälp med detta och slutsatsen är testosteronbrist glöm då inte att påpeka det.
Handläggningen tar på tok för lång tid och man kan som patient bli drabbad på så många plan.
ex. på lidande. Jobb/förhållande/depression/irritabilitet mm mm vilket kan påverka hela ens framtid.
Det här känner man själv och gör situationen ännu mer ohållbar och frustrerande.
Ska det bli en förändring inom vården måste man inse allvaret i sånt här. Många biter nog ihop och vill inte ses som en belastning eller udda. Räkna med att kunna få kommentarer som att du kanske är lite känslig?
Mitt råd är att försöka leva på som vanligt och absolut inte gör något för att påverka dina hormonnivåer.
Dina provresultat indikerar att något är galet, det kan ingen förneka.
Nu gäller det att ta reda på varför det ser ut som det gör.
Kämpa på och ventilera med folk här om du har några funderingar.