Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 13:40
  #1
Medlem
Hej!
Jag är en medelålders man som fått min första injekt av Nebido pga lågt testovärde. Jag körde mycket med AAS när jag var yngre och sabbade mitt system. Jag slutade med AAS för ca 12 år sedan och fick söka läkarhjälp för att inte picken funkade som den skulle. Dom kollade testovärdet som då låg något längre än det gör idag som ligger på 11. Jag är deprimerad, kraftlös ( orkar inte ens 1 träning i veckan för att sedan var slut i 4-5 dagar) ont i lederna med mera. Sen jag slutade med steroiderna så har jag tappat mer och mer muskler för varje år och det det känns som om det inte händer någonting!
Jag har läst många trådar här men skulle villja veta vad det gett för er som fått Nebido under både en lång och kort period.
Jag är även intresserad av hur ni gör om ni vill kura under tiden ni är på nebido. Jag har läst lite om cruising och blasta men är inte så insatt i just detta. Är det som så att jag mår bra på Nebido så kommer jag att köra på det men kanske då också lite extra injekt av nån annan form av testo ,, förslag? men det blir när utprovningen är klar.
Är det nån som har kurat under ibörjan av sin Nebido. Jag vet ju att dom gör sina tester i början för att få in rätt dos testo. Dom ska göra en uppföljning ca v8 och sen en ny injekt v10,, sen får jag återkomma för ny injekt 10 veckor senare. Skulle man kunna lägga in lite turinabol på 6 veckor där och sen att testonivåerna går tillbaka till nebidonivåerna till själva provtagningen. Turinabol har ju en verkningstid på 16 tim och när man slutat tillföra så borde det väll testot ganska snabbt sjunka eller är det nått mer jag borde tänka på?
Är det nån som fått gyno på Nebido eller laggt på sig vätska, kanske borde man ligga på små doser av armidex men har även hört att det inte är bra och ligga på det för mycket, hur gör du?
Mycket tacksam för svar!
Mvh
Citera
2011-03-30, 13:45
  #2
Medlem
Gabrozzis avatar
Att tillföra Turinabol kommer att sänka dina testovärde och inte höja dem.
Du måste alltså skilja på testosteron och de andra varianterna av AAS.
När de mäter nästa gång så kommer endast det testot du fick med Nebidon finnas i kroppen.
Citera
2011-03-30, 14:00
  #3
Medlem
Tack för ditt Gabrozzi
Okej då förstår jag. Jag köppte in turinabol innan jag visste om att jag skulle få Nebido så ja måste ju andvända dom nu så det får väll bli efter 2 injekten men sen lugnar jag mig ett tag till allt är uträtt med rätt dos och veckointervall. Då får det bli testo istället och så kallade cruising. Kan du nått om det Gabrozzi?
Citera
2011-03-30, 14:01
  #4
Medlem
makaveli143s avatar
När du säger medelålder är du närmre 50 än 40? En annan fråga om du nu fått konstaterat att du förstört ditt endogena system varför inte köra på egenkomponerad HRT resten av livet, 250 mg EW så kan du gå upp och ner i doser som du själv behagar, eller tror du att det finns möjlighet att du med medicnering av nebido ska kunna fixa ditt endogena system?
Citera
2011-03-30, 15:09
  #5
Medlem
havregransgrats avatar
Jag kör egenkomponerad hrt och det fungerar alldeles utmärkt För tillfället ligger jag på 250mg e5d men till sommaren blir det e7 eller e10d och till hösten 500mg e5d i 3 månader och så håller jag på och snurrar Skulle tro att vi är i ungefär samma ålder,kan också tilläggas att frugan som är betydligt yngre inte har något alls emot att jag kurar om du förstår mig rätt.
Ångrar deffinitivt inte mitt beslut.
Citera
2011-03-30, 16:07
  #6
Medlem
makaveli143: Jag är närmare 40. Jag har alldrig fått det konstaterat utav läkare men det verkar ju inte bättre då min testonivå legat på samma nivå i 12 år och har till och med gått ner den sista tiden. Han ville att jag skulle ta nebido pga av att jag mår skit som jag gör på mina nivåer men han berättade inte att det förstört mitt endogena system utan det har jag läst mig till själv!
Nej jag tror inte att nebido ska kunna fixa mitt endogena system utan det blir livet ut. Men jag är på prov nu för att se hur jag reagera och hur mycket bättre jag mår av nebidon och jag mycket bättre än vad jag gör nu så måste det bli mitt val även om det innebär ett kanske kortare liv. Fan jag mår inte bra nu, känner mig som en gnällig kärring som inte orkar nått inte ens min kära träning.
Ang egenkomponerad HRT så visst det är många som förespråkar detta även på många amerikanska forum men problemet är ju att det kanske inte alltid det finns tillgång till grejer på marknaden utan man får förlita sig på sidor som nämms här på fb och det är ju inte alltid dom har inne och framför allt ökar ju risken för att att dit med alla beställningar. Tanken är ju om jag lägger till lite testo i perioder samtidigt som jag går nebido så är ju nebido min säkerhetslina om jag inte får tag i nått annat och dessutom har jag ju mina provtagningar mm på vårdcentralen så dom har mina värden under kontroll. Men visst blir det bökigare på detta sätt och lite stressigare för att dom ska misstänka eller se nått på proverna som avviker.
havregransgrat: Okej, får du bra resultat på 250mg e5d? Funderar på 250 e7d för att se vad det kan ge med nebidon! Vad tror du, ska man dra ut mer en 7d? Blir du vättskefylld av din dos. Jag har alldrig kört testo men en massa annan skit, bra skit.
Skulle vara djävligt kul och se hur man reagera på teston är dock rädd för att man ska som en michelingubbe lite svårt och förklara på jobbet!
Haha jag förstår precis vad du menar med frugan och min fru är yngre också och frågan är ju hur galen man kommer bli då man redan är en vilande sexgalning så att säga
Citera
2011-03-30, 16:28
  #7
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punischer
makaveli143: Jag är närmare 40. Jag har alldrig fått det konstaterat utav läkare men det verkar ju inte bättre då min testonivå legat på samma nivå i 12 år och har till och med gått ner den sista tiden. Han ville att jag skulle ta nebido pga av att jag mår skit som jag gör på mina nivåer men han berättade inte att det förstört mitt endogena system utan det har jag läst mig till själv!
Nej jag tror inte att nebido ska kunna fixa mitt endogena system utan det blir livet ut. Men jag är på prov nu för att se hur jag reagera och hur mycket bättre jag mår av nebidon och jag mycket bättre än vad jag gör nu så måste det bli mitt val även om det innebär ett kanske kortare liv. Fan jag mår inte bra nu, känner mig som en gnällig kärring som inte orkar nått inte ens min kära träning.
Ang egenkomponerad HRT så visst det är många som förespråkar detta även på många amerikanska forum men problemet är ju att det kanske inte alltid det finns tillgång till grejer på marknaden utan man får förlita sig på sidor som nämms här på fb och det är ju inte alltid dom har inne och framför allt ökar ju risken för att att dit med alla beställningar. Tanken är ju om jag lägger till lite testo i perioder samtidigt som jag går nebido så är ju nebido min säkerhetslina om jag inte får tag i nått annat och dessutom har jag ju mina provtagningar mm på vårdcentralen så dom har mina värden under kontroll. Men visst blir det bökigare på detta sätt och lite stressigare för att dom ska misstänka eller se nått på proverna som avviker.
havregransgrat: Okej, får du bra resultat på 250mg e5d? Funderar på 250 e7d för att se vad det kan ge med nebidon! Vad tror du, ska man dra ut mer en 7d? Blir du vättskefylld av din dos. Jag har alldrig kört testo men en massa annan skit, bra skit.
Skulle vara djävligt kul och se hur man reagera på teston är dock rädd för att man ska som en michelingubbe lite svårt och förklara på jobbet!
Haha jag förstår precis vad du menar med frugan och min fru är yngre också och frågan är ju hur galen man kommer bli då man redan är en vilande sexgalning så att säga

Stillgrowing här på brädan kör 250mg testo e e10d som hrt.

Jag har svårt att se någon svälla upp som en michelingubbe på 250mg e5d. Det är inte så mycket. Det är visserligen markant mer än vad en frisk man i din ålder producerar för egen maskin men fortfarande en ganska blygsam dos jämfört med många byggare. Man kan väl såklart vara olika känslig för att lägga på sig vatten och om du är extrem och vattnet blir ett problem är det ju bara att sätta glesare.
Citera
2011-03-30, 16:39
  #8
Medlem
HappyHarry: Nej det kanske inte är så mycket med 250 mg e7d men jag tänkte tillsammans med nebidon men det var väll det du menade kanske. Det lär väll bli en rejäl skillnad på det och min nuvarande testovärde. Hur stora är doserna byggare ligger på ett ungefär men det varierar ju säkert en hel del. Vet inte hur kännslig jag är faktiskt men svällde upp rejält under n sustanonkur en gång.
Citera
2011-03-30, 16:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punischer
HappyHarry: Nej det kanske inte är så mycket med 250 mg e7d men jag tänkte tillsammans med nebidon men det var väll det du menade kanske. Det lär väll bli en rejäl skillnad på det och min nuvarande testovärde. Hur stora är doserna byggare ligger på ett ungefär men det varierar ju säkert en hel del. Vet inte hur kännslig jag är faktiskt men svällde upp rejält under n sustanonkur en gång.

Få upp testo värdena rejält så skall du se att du finner svar på dina funderingar, mår man dåligt så är allt bara ett mörker och man ser inga lösningar någonstans. Du har inget att förlora längre på att dra på rejält med testo och få må bra igen ett tag, du ska du se att allt löser sig då.
Citera
2011-03-30, 16:59
  #10
Medlem
RevolverHarry: Din kommentar värmde då den var klockren för det är precis så jag känner ´mörker´och som jag brukar säga ´jag faller som en sten i mörkret´.
Tycker du att ja ska hopa nebidon eller kombinera dom båda? vilka doser menar du med rejält? Jag är helt övertygad om att det är teston som fattas i mitt liv och det var jag som kom fram till detta och bad min läkare att kontrollera värderna.
Citera
2011-03-30, 17:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punischer
RevolverHarry: Din kommentar värmde då den var klockren för det är precis så jag känner ´mörker´och som jag brukar säga ´jag faller som en sten i mörkret´.
Tycker du att ja ska hopa nebidon eller kombinera dom båda? vilka doser menar du med rejält? Jag är helt övertygad om att det är teston som fattas i mitt liv och det var jag som kom fram till detta och bad min läkare att kontrollera värderna.

Hade jag varit dej så hade jag börjat med att gå in mej på nebidon först och fått värdena att ligga där dom skall jag hade även bett om Remeron vilket är en serotenin höjjade med, som även gör att du sover bra. Sedan hade jag lackt mig på minst 500mg testo e e5d en period, för att därefter kunna se ljuset igen och fatta väl övervägda beslut om min framtid. Jag känner igen mig själv allt för väl men mår prima idag, känner igen känslan du beskriver av att falla som en sten in i ett bottenlöst mörker och så ska ingen jävel behöva ha det.
Citera
2011-03-30, 18:30
  #12
Medlem
RevolverHarry: Ja det låter som en bra ide. Har du testat Remeron? Jag är så trött hela tiden så jag kan sommna stående så det har jag inga problem med men nått serotoninhöjande hade väll behövts men jag har precis tappat ner och slutat med sertralin, fan blir ju ännu tröttare av den medicinen.
Nej jag håller med dig, man ska inte behöva må så dåligt och det har varit för djävligt i 1 års tid nu. Vet inte vad tiden tagit vägen har bara gått i min lilla bubbla av mörker och malt problem efter problem.
Men jag känner mig glad idag för jag är på rätt väg då jag fått min spruta och jag har träffat folk här som stöttat och hjälpt mig.
Tack allesammans och jag tar gärna emot mer info från er och andra här på forumet som vill dela med sig om både det ena och det andra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback