2017-04-10, 09:13
Medlem
Min läkare har sökt två gånger för mig fått nej bägge gångerna
Citera
2017-04-13, 17:36
Medlem
Splitta 1000mg Nebido i 250mg varannan vecka istället för sätta 1000mg var 10de vecka.

Kommer läkaren se att jag sätter oftare? Någon mer erfarenhet?

Blir mina värden mycket högre?
Citera
2017-04-13, 18:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsMannen
Splitta 1000mg Nebido i 250mg varannan vecka istället för sätta 1000mg var 10de vecka.

Kommer läkaren se att jag sätter oftare? Någon mer erfarenhet?

Blir mina värden mycket högre?
Spekulerar men tror du kommer få något högre dalvärde.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Varför försöker inte fler av er få testo C på recept istället för den värdelösa nebidon?
Är nog lättare att vinna på högsta vinsten på lotto än att få licens, under dom åren jag läst o skrivit så har jag bara träffat en svensk som har det på recept.
Citera
2017-04-14, 07:59
Medlem
Som jag skrivit tidigare.
Ordinerades 4ml/8 vecka med dalvärden runt 11 och toppvärde som högst +70 "mins inte exakt".
Köpte pumpar och satte 1ml/2 vecka efter 5-6 månader var det dags för kontroll ,dalvärde 35 kan kanske till viss del förklaras med att 5ml pumparna är lite grova att måtta med rekomenderar 2ml pump. Men nebido har en halveringstid på 21 dagar +-5 beroende på kroppsspecifika värden.
Att rekomendationerna för nebido 10-14v finns är bara för att ta en större marknad/försäljningsknep.
förmodlingen är det optimala intervallet 2-3v. eller tätare med subq.(+mindre bivärkningar med stabilare värden)
Har sen ett par månader gått över till subq 0,35ml/v .Ok nebidon är lite väl tjock men det funkar,och satan vad nimt att bara dra upp tröjan och sätta nålen.
Citera
2017-04-14, 08:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
toppvärde som högst +70 "mins inte exakt".
Bara tagit prov 1 gång men peakade på 29 med dalvärde runt 19-22, de du just peakvärde har jag noterat kan skilja rätt kraftigt mellan individer med nebido.
Citera
2017-04-14, 09:33
Medlem
Riktigt jämna nivåer sätter du 4ml , känn dig lyklig lottad i sådana fall. För mig var det upp som en sol ner som en pangkaka , men det lutar åt att jag har fler endokrina fel startar ny utredning nästa fredag. Vilopulsen ökat till ca100 blodtrycket nere på 100/55 , personligen tror jag på kortisolbrist vilket jag påpekade redan för två år sedan men min dåvarande endo kunde se på mig att så var inte fallet ,inte illa.
Förhoppningsvis screenar dom helahormonspegeln.
Citera
2017-04-14, 10:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Riktigt jämna nivåer sätter du 4ml , känn dig lyklig lottad i sådana fall. För mig var det upp som en sol ner som en pangkaka
Trots relativt jämna nivåer funkade det inte alls för mig, berg o dalbaneeffekter och lögn i helvete att få till rätt dosering med arimidex.

Citat:
men det lutar åt att jag har fler endokrina fel startar ny utredning nästa fredag. Vilopulsen ökat till ca100 blodtrycket nere på 100/55 , personligen tror jag på kortisolbrist vilket jag påpekade redan för två år sedan men min dåvarande endo kunde se på mig att så var inte fallet ,inte illa.
Förhoppningsvis screenar dom helahormonspegeln.
Testosteroninjektioner kan sänka det endokrina systemet däribland kortisol, läste en artikel för några år sen skriven av en amerikansk läkare som hävda att ungefär 30% av hans patienter som tillför testosteron utvecklar eller upptäckts ha en eller flera hormonbrister.

När testosteron tillförs sjunker LH och FSH, det medför att aktiviteten för enzym p450scc sjunker och det skall den göra men ibland sjunker det för mycket, det enzymet omvandlar kolesterol till pregnenolon som sen omvandlas vidare till bla dhea, progesteron, kortisol medmera.

När aktiviteten sjunker för mycket är brist på dhea vanligt för kroppen offrar dhea för att hålla uppe kortisol, sjunker aktiviteten ännu mer påverkas även progesteron och kortisol...det är orsaken till varför jag slutade med nebido och går på pregnyl sen drygt 1år.

När det va som värst kunde jag ha upp till 4 riktigt kraftiga blodsockerkrasher per dag och flera andra symtom som förknippas med kortisolbrist och även symtom som förknippas med progesteronbrist som total frånvaro av drömmar och väldigt känslig för östradiol.
Provade progesteronkräm och wow...blodsockerkrasherna upphörde direkt, mycket mindre känslig för östradiol etcetera progesteron är prekursor till kortisol, provade även dhea och fick sjukt starka erektioner och mycket bättre libido.

Det här är nånting som den svenska sjukvården inte vill kännas vid.
Citera
2017-04-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Spekulerar men tror du kommer få något högre dalvärde.

Är nog lättare att vinna på högsta vinsten på lotto än att få licens, under dom åren jag läst o skrivit så har jag bara träffat en svensk som har det på recept.

Absolut kommer jag få högre dalvärde, men tänker på peakvärde? Att sätta nebido var 14de dag så det inte skjuter upp i höjden alldes för mycket?

Menar sätter jag Testo e 50-200mg så kommer ju värdena va betydligt mycket högre.

Om du hänger med vad jag menar

Mvh
Citera
2017-04-14, 16:40
Medlem
Peakvärdet kommer skälvklart bli lägre.genomsnittsvärdet kommer bli högre eftersom du kommer att tillföra 1000mg/8v istället för 10v , plus eftersom peak blir lägre kommer aromatiseringen troligtvis bli lägre.
Citera
2017-04-14, 16:53
Medlem
Testosteroninjektioner kan sänka det endokrina systemet däribland kortisol, läste en artikel för några år sen skriven av en amerikansk läkare som hävda att ungefär 30% av hans patienter som tillför testosteron utvecklar eller upptäckts ha en eller flera hormonbrister.

Dom hittade testosteronbristen efter 10+år med värk och smärta var redan då inne på kortiolbrist men dom tog bara ett vanligt kortisol prov vilket egentligen inte säger något. Nerstängd är jag totalt nollad får även cystor på bitesticklarna som bland annat ska producera progesterone ,så förmodlingen har testo behandlingen gort ev övriga hormonella brister värre.
Men den svenska sjukvården är så jävla trög man får tala om för läkarna hur det fungerar och har man en jävla tur så är det någon som lyssnar .
Verkar efter många byten fått en bra endo så nu håller vi tummarna.
Citera
2017-04-14, 19:41
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Btw, till er som kör trt utan läkare. Testo C Subq 50mg e3d funkar perfekt för mig. Över det så kliar pattarna. Subq gör peaken betydligt lägre på testo vs IM, tar längre tid att komma in i blodet. Vissa kör det ED, t.ex 20mg, andra eod. Jag e3d.

Låter väldigt lågt innan du får gynokänning får jag säga. Men varför kör du testo cyp så ofta som e3d? Själva poängen med längre estrar är ju just att man slipper sticka sig så ofta. Själv kör jag TRT sedan ett halvår på 250 mg ew med testo cyp, och för egen del märker jag inga toppar/dalar alls att tala om. Roidcalc visar också väldigt jämn nivå på cyp, så är du säker på att det inte bara är lite hjärnspöken i farten?
Citera
2017-04-14, 23:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Låter väldigt lågt innan du får gynokänning får jag säga. Men varför kör du testo cyp så ofta som e3d? Själva poängen med längre estrar är ju just att man slipper sticka sig så ofta. Själv kör jag TRT sedan ett halvår på 250 mg ew med testo cyp, och för egen del märker jag inga toppar/dalar alls att tala om. Roidcalc visar också väldigt jämn nivå på cyp, så är du säker på att det inte bara är lite hjärnspöken i farten?
3 dagar är inte så tätt med korta estrar vid trt, dom flesta amerikaner jag träffar tar en injektion var 3.5 dag ibland ännu tätare för det kan ha en östradiolsänkande effekt.

Citat:
Dom hittade testosteronbristen efter 10+år med värk och smärta var redan då inne på kortiolbrist men dom tog bara ett vanligt kortisol prov vilket egentligen inte säger något. Nerstängd är jag totalt nollad får även cystor på bitesticklarna som bland annat ska producera progesterone ,så förmodlingen har testo behandlingen gort ev övriga hormonella brister värre.
Men den svenska sjukvården är så jävla trög man får tala om för läkarna hur det fungerar och har man en jävla tur så är det någon som lyssnar .
Verkar efter många byten fått en bra endo så nu håller vi tummarna.
Vet du vad LH och FSH låg på innan testosteronbehandling påbörjades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in