2015-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esap
En fråga till, du behöver inte svara om du inte gillar frågan
Har Nebido gett dej den effekten som du eftersökte?
Alla läkare gör sin egen bedömning. vissa vill förstå andra inte.
Läste vidare att i usa ger man det du skrev om. 125 mg c i veckan
Ska tänka vidare.

Ja nebido har levt upp till förväntningarna, men det tar väldig lång tid innan alla symtom försvinner. Finns en chart på nebido.com som förklarar hur lång tid det tar.
Citera
2015-04-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadadria
Jag får 2ml nebido var fjärde vecka via landstinget, men om du ändå ska göra det olagligt så kan du uppnå jämnare nivåer test c och därmed mindre biverkningar

Ville bara kolla om effekten av Nebidon har blivit bättre med mindre och tätare injektioner?
Antar att det inte blir någon krash innan nästa injektion och östradiolet håller sig på lämplig nivå?

Mvh Ove
Citera
2015-04-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Ville bara kolla om effekten av Nebidon har blivit bättre med mindre och tätare injektioner?
Antar att det inte blir någon krash innan nästa injektion och östradiolet håller sig på lämplig nivå?

Mvh Ove
Ja inte lika svajigt, välmåendet är bra. Östradiolvärdet ska jag be att få kolla, återkommer när det är gjort.
Citera
2015-04-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadadria
Ja inte lika svajigt, välmåendet är bra. Östradiolvärdet ska jag be att få kolla, återkommer när det är gjort.

Ja det får du göra för det kan vara intressant, är själv lite skeptisk till Nebido eftersom den peakar inom två veckor, och får man problem med östradiolet kan det vara ett jäkla meck att hålla det på en skapligt jämn nivå.
Citera
2015-04-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
1msk 60% Gurkmeja + 10% svartpeppar, 20% ingefära, 10% cayenne fungerar utmärkt. Så fort jag får känningar kör jag på detta. Tar det dagligen. perfekt aromatashämmare.

Procent av vadå? Msk? tsk ?
Citera
2015-04-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barapakman
Procent av vadå? Msk? tsk ?
En matsked. Alltså mestadels gurkmeja sen lite svartpeppar (Piperine) som hjälper till att ta vara på gurkmejan i tarmarna. Capsasin chili cayenne har många positiva fördelar, mm, o sen ingefära. Bara till att blanda en mix o svälja ner med lite vatten
Citera
2015-04-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
En matsked. Alltså mestadels gurkmeja sen lite svartpeppar (Piperine) som hjälper till att ta vara på gurkmejan i tarmarna. Capsasin chili cayenne har många positiva fördelar, mm, o sen ingefära. Bara till att blanda en mix o svälja ner med lite vatten
Finns det någon studie som kommit fram till att just en matsked är optimalt eller är det något du själv nått fram till efter trial-and-error?
Citera
2015-04-28, 11:05
Avslutad
Är ju bara att glömma att man får något annat än Tamoxifen mot högt östradiolvärde. Nu skiter jag i detta.

Ta hand om er. Välj läkare med omsorg.

Mvh BB
Citera
2015-04-28, 15:39
Medlem
Fick lite svar nu ang mitt testosteronvärde efter tre månader på testosterongele. Efter "steady state" så låg det på morgonen på 40.

Tar 60mg Tostrex varje dag med ett ca upptag på 10%.

Tycker det funkat bra och är en helt ny människa efter att bara ha legat på 5 innan behandling.

Nu till frågan ang nebido. De vill efter ytterligare 3månader gå över på det istället för gelen. Är det verkligen bättre då detta funkar bra för mig!? Blir lite osäker och skulle behöva lite råd. Sen undrar jag hur östradiolet ser ut på mina värden. Är det verkligen någon fara att det blir högt på mitt testosteronvärde?

Tacksam för lite tips!
Citera
2015-04-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotre
Fick lite svar nu ang mitt testosteronvärde efter tre månader på testosterongele. Efter "steady state" så låg det på morgonen på 40.

Tar 60mg Tostrex varje dag med ett ca upptag på 10%.

Tycker det funkat bra och är en helt ny människa efter att bara ha legat på 5 innan behandling.

Nu till frågan ang nebido. De vill efter ytterligare 3månader gå över på det istället för gelen. Är det verkligen bättre då detta funkar bra för mig!? Blir lite osäker och skulle behöva lite råd. Sen undrar jag hur östradiolet ser ut på mina värden. Är det verkligen någon fara att det blir högt på mitt testosteronvärde?

Tacksam för lite tips!
Frågan du ska ställa är till din läkare och varför man vill gå över till Nebido?
samma sak med östradiolet om det oroar dig.
Citera
2015-04-28, 17:17
Medlem
Ställde frågan ang nebido och fick bara till svar att det är kladdigt och inte så skonsamt för huden med gelen i längden. Ang östrogenet så är det ingen fara enligt läkaren när man har de nivåerna av testosteron. Har dock fått en annan uppfattning på diverse forum så därav jag ställer frågan till er.

Mvh
Citera
2015-04-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotre
Ställde frågan ang nebido och fick bara till svar att det är kladdigt och inte så skonsamt för huden med gelen i längden. Ang östrogenet så är det ingen fara enligt läkaren när man har de nivåerna av testosteron. Har dock fått en annan uppfattning på diverse forum så därav jag ställer frågan till er.

Mvh
ok!
Jag vet ju att vi är ett par här som får oss en kyss av östrogenet trotts att mängden testosteron är väldigt liten. Sen att vissa dalar på Nebido... Ända säkra sättet att veta är med hjälp av ett blodprov.

Det låter som du kommer få gå över till Nebido, normalt sett tar man då blodprov för att se ett toppvärde och ett bottenvärde.
Skulle du må dåligt mellan dina injektioner framförallt mot slutet kan du alltid be dom kolla östrogenet med risk för att man tycker det är onödigt. Tror vi är få som fått det kollat och kunskapen och oviljan att göra något åt det är ganska stor. Dom som väl fått hjälp att hålla sitt östrogen i schack här med ex adex verkar må oförskämt bra eller ska vi säga.
Så som vi alla borde må!

Lycka till, jag själv föredrar Nebido före gel alla ggr trotts jag upplever att det svänger mot slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in