Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Det betyder bara att t3 och t4 förmodligen låg inom referens men det betyder inte att värdena är bra för dig så tycker du ska begära ut dom och kolla, tsh 5.5 är högt och det ska behandlas speciellt om det finns symtom som stödjer en hypotyreosdiagnos.
Även det bör du begära ut.
Bröst, östradiol kollades inte?
Prostatacancer, det råder delade meningar om det verkligen är ett problem eller inte, med ett testosteronvärde på 21 kommer du inte få behandling riktlinjen är att testosteron ska medicineras till 20 dessutom kanske det stiger när tsh normaliseras.
Tycker du ska söka lite på hur man sänker shbg, får du sänkt det så stiger fritt testosteron och det kanske du mår bättre av.
Hej tack tack för din tid och svar.
Har en hel labrapport men inte östradiol, heter det så eller under ett annat namn, har nämligen testat det mesta, kortisol var även det bra plus blodfetter.
T3 - 4.2 pmol/ 3.6-6.3 i ref
T4 - 17 pmol/l 12-22 i ref
Vitaminer järn b12 var även det bra.
Jag ljuger inte om jag googlat sönder mig i säkert 20 timmar effektiv tid.
Har läst att zing magn sänker shbg vilket ja ändå ätit i evigheter.
Det nya jag testat var nässelrot ja beställde på iherb. Verkar dock inte hjälpa.
Av det jag läst har jag kommit fram att många säger med trt ökar du testosteronet så mycket att du tvingar ner SHBG. Du får högre fritt testosteron i slutändan.
Räknar man ut ifrån mitt albumin 43 , testosteron och shbg på nebidos hemsida har jag
0.237 nmol/L = 1.18 % i fritt testosteron, har läst att män bör ha 1.6%-3.0%
Största problemet är att jag får kanske 5 minuter innan endonkrinologien avfärdar mig med nästa patient.
Han frågade om jag hade mjölk produktion och när ja frågade om ja inte kunde testa nebido så ville han testa levaxin först.
Jag tycker med dålig libido, extremt dålig muskeltillväxt, bröst som ömmar ibland, med bröst är det just större fettsamling, svårt och veta vad som händer vid hård diet och fettminskning.
Men åter igen detta och trötthet har jag lev med i 2 decennium, som 20 åring med en vikt på runt 72kg, hade jag fett runt midjan och brösten.
Hittat flera sidor med nebido, men vill verkligen ha det för att det är rätt, vill inte göra något olagligt men är fan desperat nu, är mer kärring än man.
Ville tillägga har även lättare ledvärk ibland även vid låga vikter, har tränat oregelbundet och idag klarar ja knappt 50kg efter 5-6 månaders comeback på gymmet i bänkpress.
Sorry för wall of text, tack igen för din respons.