Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
Du verkat inte ha kommit fram till det "bara sådär" utan gjort en resa. Då får vi tro att vi existerar och fantiserar tillsammans.
Men varför skulle det vara just världens olika religioner som skapat dina fantasier?
Jadu, jag hade läst alldeles för mycket om olika religioner och på så sätt tryckt in en massa nonsens i skallen på mig.
För att komma till sanningen, d.v.s. att Vi som individuella medmänniskor skapar vår egna verklighet, så var jag tvungen att rensa bort skit från mina egna fantasier.
Numera skapar jag vad jag vill i mina egna fantasier men väljer att hålla det så tomt som möjligt för att fokusera på Livet och göra gott för mig själv och min familj samt mina medmänniskor istället för att grubbla över existensiella frågor, visst kan jag återkoppla ibland till fantasin om alltet i jakten på obegränsad frid och kärlek, men samtidigt vet jag att detta bara är fantasier skapade av mig själv.
P.s. Man ska inte ta andras ord för saker för det leder till en form av religion med nånslags ledare, utan ifrågasätt allt och alla, inklusive dig själv och dina fantasier.