2017-04-14, 08:23
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukaszSe
Tror ni att SL resegaranti funkar efter terror attack? Jag hade nästan dåligt samvete att jag inte hoppade in i min privat bil och kört folk gratis

Flesta försäkringar täcker inte terrorattacker vad jag vet. Kan tänka mig att garantin är likadan. Skulle ju ruinera dom. Får börja plocka ner kablar och sälja kopparn för att betala ersättningarna.

Sjukt idiotiskt att man stoppade all trafik fö. Såg bilder där det gick tusentals personer på smala gator. Inte illa för en andra lastbil att köra in i så blir det lite mer än 4 pers.
Senast redigerad av Bbobi 2017-04-14 kl. 08:25.
Citera
2017-04-15, 19:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Flesta försäkringar täcker inte terrorattacker vad jag vet. Kan tänka mig att garantin är likadan. Skulle ju ruinera dom. Får börja plocka ner kablar och sälja kopparn för att betala ersättningarna.

Sjukt idiotiskt att man stoppade all trafik fö. Såg bilder där det gick tusentals personer på smala gator. Inte illa för en andra lastbil att köra in i så blir det lite mer än 4 pers.

På nyheterna klagade folk att de inte fanns taxibilar ute , Stockholm har ungefär 6500 taxibilar o knappt någon fanns vid terror attentatet
Citera
2017-04-16, 08:40
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Han är förmodligen singel bor i en 1:a ska flytta till sitt hemland o leva livet + 100% pension ifrån Sverige.

Det sjuka är att han är en 60 årig svensk man som haft ett bra jobb. Bor i villa och har startart om med ny familj och yngre barn på gamla dar? Undrar hur man är funtad när man jobbar på det där sättet
Citera
2017-04-16, 20:51
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
Det sjuka är att han är en 60 årig svensk man som haft ett bra jobb. Bor i villa och har startart om med ny familj och yngre barn på gamla dar? Undrar hur man är funtad när man jobbar på det där sättet

Hur fan vet du det?
Citera
2017-04-20, 09:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
http://www.marsta.nu/startsidan/taxichaufforer-i-brak/

Någon som vet ?

Förmodligen kurir mot 020
Citera
2017-04-23, 14:39
Medlem
Frågor till de som kör taxi i Sthlm.

Vilka är morgon/dagtiderna respektive kvällstiderna ?

Vilka tjänar bäst ?

Är taxi a-kasse grundande ?
Citera
2017-04-23, 20:43
Medlem
0ldMans avatar
Har man fast lön eller provisions lön om man kör färdtjänst hos tex Keolis med minibuss?
Citera
2017-04-27, 22:35
Medlem
JustZlatans avatar
När börjar den nya lagen om kortläsare gälla? Jag använder en iZettle, men snart måste kortläsaren vara inmonterad i bilen. Jag tänker inte betala en sån för 10.000-tals kr. Vad händer om jag fortsätter använda iZettle?
Citera
2017-04-28, 12:40
Medlem
Är det någon som kör för Uber ? Hur mkt tjänar man i förhållande till övriga Sthlms bolag ?
Citera
2017-04-28, 14:59
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Är det någon som kör för Uber ? Hur mkt tjänar man i förhållande till övriga Sthlms bolag ?

Det beror på vilken omsättning du har. Med låg omsättning tjänar du på det, med normal eller lite högre omsättning förlorar du på det. Rent matematiskt alltså, om det innebär mer körningar vet jag inte.

Edit: jag läste ditt inlägg lite slarvigt ser jag, och svarade lite off-topic...
Citera
2017-04-29, 04:16
Medlem
Någon som vet mer? Var det en friåkare som försökte skörta upp kunderna eller något av de de 3 stora bolagen? Sthlm nordväst är min hemmaplan därav intresset.

"2017-04-28 04:02, Misshandel, grov, Järfälla
En man blivit misshandlad i Jakobsbergs Centrum.

Målsäganden, som är taxiförare, har blivit slagen med någon form av tillhygge av två kunder som inte ville betala för sin resa.

Gärningsmännen har sedan sprungit iväg, men har lämnat kvar tillhörigheter i bilen.

Den skadade är förd till sjukhus med en skada i ansiktet/huvudet. Anmälan skrivs om grov misshandel, skadegörelse och bedrägligt beteende.

Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.

Organisation
Polisen Stockholms län
Nord
Publicerad: 2017-04-28 08:26."
Citera
2017-04-30, 19:47
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hatar att jobba dessa storhelger. Körde 4 timmar i eftermiddag/kväll och orkade inte längre. I natt lär det bli stökigt pga av alla oförskämda inflyttade stockholmare. Jag jobbar hellre i morgon då packet ska hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in