Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 00:44
  #14809
Medlem
dLn_sthlms avatar
Vad tycker ni TSAB förare om att avtalet med MyCab sagts upp? Jag åker mycket ganska långa taxiresor bokat genom dom och MyCab säger nu att det blir Taxi 020 (antar att de menar nya Sverigetaxi), Taxi One Cab och "deras egna bilar" istället.
Citera
2017-03-30, 11:19
  #14810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Vad tycker ni TSAB förare om att avtalet med MyCab sagts upp? Jag åker mycket ganska långa taxiresor bokat genom dom och MyCab säger nu att det blir Taxi 020 (antar att de menar nya Sverigetaxi), Taxi One Cab och "deras egna bilar" istället.

Jag är glad över det
De stog aldrig priser o kunderna sa alltid ett sjukt lågt pris jämfört med våra egna. Fick dom dock bara från Arlanda.

Många av dom som åkte med mig vill åka med tsab så vi får väl hoppas att de företagen hoppar över till avtal med oss.
Citera
2017-03-30, 11:35
  #14811
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Jag är glad över det
De stog aldrig priser o kunderna sa alltid ett sjukt lågt pris jämfört med våra egna. Fick dom dock bara från Arlanda.

Förstår inte riktigt hur du menar? När jag åkt MyCab-bokningar med TSAB rullar alltid taxametern. Som jag förstått det faktureras taxameterbeloppet till MyCab som sedan fakturerade ett fast och betydligt högre pris till kunden. Är det inte så?

Nattens resa fick jag göra med Taxi pop som körde med fast pris på taxametern som bara var drygt hälften av det belopp som stod i bekräftelsemailet från MyCab.
Citera
2017-03-30, 11:45
  #14812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Förstår inte riktigt hur du menar? När jag åkt MyCab-bokningar med TSAB rullar alltid taxametern. Som jag förstått det faktureras taxameterbeloppet till MyCab som sedan fakturerade ett fast och betydligt högre pris till kunden. Är det inte så?

Nattens resa fick jag göra med Taxi pop som körde med fast pris på taxametern som bara var drygt hälften av det belopp som stod i bekräftelsemailet från MyCab.


Jo ja har knappat in våra fasta priser i taxametern men exempel: körde en kund ut på Lidingö en bit ut vår pris var 655 lr ngt sånt medan kunden hävdade att mycab bokningen var på 437kr o visa mig även mailet.

Ja sa de får du ta me dom, när jag ringde växeln sa dom knappa in vårt pris.

De e ju därför tsab avlslutar samarbetet, mycket rabatterade resor.

Som ja förstått de det då får mycab en viss % för att de fixat körningen men ja ska inte uttala mig om det för jag vet helt enkelt inte..

Justja ja har ringt växeln ett par gånger o frågat om dessa bokningar o ja blir jämt kopplad till nån som ska veta men ingen verkar ha koll på vad som gäller :/
__________________
Senast redigerad av Dariño 2017-03-30 kl. 11:49.
Citera
2017-03-30, 12:17
  #14813
Medlem
Axel61s avatar
MyCab får straffa sig hos oss eftersom vi inte säljer oss för deras låga priser, upp till 50% mer för att få körningen utförd.
Citera
2017-03-30, 12:22
  #14814
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Jo ja har knappat in våra fasta priser i taxametern men exempel: körde en kund ut på Lidingö en bit ut vår pris var 655 lr ngt sånt medan kunden hävdade att mycab bokningen var på 437kr o visa mig även mailet.

Ja sa de får du ta me dom, när jag ringde växeln sa dom knappa in vårt pris.

De e ju därför tsab avlslutar samarbetet, mycket rabatterade resor.

Som ja förstått de det då får mycab en viss % för att de fixat körningen men ja ska inte uttala mig om det för jag vet helt enkelt inte..

Justja ja har ringt växeln ett par gånger o frågat om dessa bokningar o ja blir jämt kopplad till nån som ska veta men ingen verkar ha koll på vad som gäller :/

Okej... då förstår jag. När jag åkt på taxameter har det alltid varit lägre än det angivna priset i mailet. Resan jag gjorde i natt står det tex 1.400:- exkl. moms. i bokningsmailet. Det brukar med TSAB med taxameter landa på drygt 1.000:- vilket jag antar är inkl. moms? I natt med Taxi pop fast pris var det 890:-... också ink. moms antar jag? OM MyCab fakturerar 1.400:- exkl moms för den resan så skiljer det ju 5-600:-... någon tjänar bra med pengar på resan.

Har skrivit till företagsledningen om detta och hoppas de skriver avtal direkt med TSAB för jag föredrar verkligen att åka med dom även om Taxi pop gav bra intryck (chaufför med kostym osv)
Citera
2017-03-30, 14:19
  #14815
Medlem
Hur fungerar olika taxametrar när kund betalar kontant? Räknar den ut summan som kund får tillbaka eller gör man sådant i huvudet?
Citera
2017-03-30, 22:17
  #14816
Medlem
Ironfleets avatar
Huvudräkning.
Citera
2017-03-31, 01:28
  #14817
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Miniräknare haha för jag är sämst på huvudräkning
Citera
2017-04-01, 07:04
  #14818
Medlem
Men har jag fattat rätt så får taxichaffisar inget sjuklön från åkaren. Men vad händer om han är fortsatt sjukskriven efter två veckor ?
Citera
2017-04-01, 08:34
  #14819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Men har jag fattat rätt så får taxichaffisar inget sjuklön från åkaren. Men vad händer om han är fortsatt sjukskriven efter två veckor ?
Sparken
Citera
2017-04-01, 14:42
  #14820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Sparken


Va på riktigt ? Eller får ni sjuklön från arbetsgivaren ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback