2017-04-15, 10:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
1980. Vad är det för årtal nu? Hur många 60-70 åriga gubbar strider för al-Qaeda? Läs historien.

Bin laden var en av dem...Tror du behöver läsa på om vad du pratar om då Al-Qaida inte direkt började existera 2011 utan utförde ett visst terrordåd 2001 vilket är 21 år efter...eller menar du att de alla gick i pension 1981?
2017-04-15, 11:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Haha Elias du har helt missat att Europas folk helt härstammar ifrån Israels tio förlorade stammar! Vi är således alla Israeliter. Nej jag är inte jude, det är bara en av de tio stammarna. Antagligen härstammar jag ifrån Efraim, den största av de tio stammarna. De fördrevs allihopa norrut av assyrierna och blev sedan skyter, samma folk som sedan tillsammans med mederna sänkte det assyriska väldet.

Cimmerianerna var en sidogren av skyterna som sedan blev dagens germaner. Så ja vi som är vita härstammar direkt ifrån Israels tio förlorade stammar och därmed är vi Israel. En dag ska vi återvända och fördriva alla smutsiga sandnegrer ifrån området. Kopplingen mellan judar och vita kan bland annat ses av att vi är de enda folk som är kapabla till att visa empati emot djur, medans ni sandnegrer glatt sparkar på hundar och beteer er som svin.

Jag tror därför att Trump är den president som kommer att leda det vita folket tillbaka till Israel så att vi kan återta vår födslorätt. Det kräver givetvis en expansion av Israels land för att får plats med alla återvändande. Vi ädelvita ska sedan befolka landet enda till Eufrat medan alla sandnegrer fördrivs tillbaka till arabiens öknar. Detta är Guds vilja, hallelujah!

Israel skapades 1948. Dessutom så har etniska Svenskar mycket lite med andra människoraser att göra.

Du verkar vara knäpp. Trump har varken sagt detta eller ens tror på detta.

Att negrerna ska skickas tillbaka ser jag som positivt, men hur ska det ske? De negers som är redan här kommer inte flytta på sig om inte deras ekonomi inte kan försörja dem. Vad ska Trump göra åt det?
2017-04-15, 12:29
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Kan sammanfatta vad Trump's största Epic fail är.

Day 80

Wall: no
Muslim ban: no
Swamp drain: no
Obamacare repeal: no
Tax reform: no
ISIS defeated: no
Hillary jailed: no
War: soon
Call Chinese currency manipulator: no
Var det någon som förväntat sig att muren skulle bli klar inom 80 dagar? Trump har väl aldrig lovat något sådant?
2017-04-15, 17:23
Medlem
SvartChilis avatar
Åh, så mycket skit vi som länge har sett vem Trump är har fått ta av Trump-sekten i denna tråd. Nu krävs det de mest hängivna och hjärntvättade av alternativ media för att ta honom i försvar.

Han lyckas väldigt bra med att vara oförutsägbar, vilket han lovade väljarna. Det får jag ge honom.
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-15 kl. 17:26.
2017-04-15, 17:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Var det någon som förväntat sig att muren skulle bli klar inom 80 dagar? Trump har väl aldrig lovat något sådant?

Nej, men att den skulle påbörjas. Det skröt han ju om under valkampanjen, men det kanske inte var så lätt som han fantiserade om?
2017-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, men att den skulle påbörjas. Det skröt han ju om under valkampanjen, men det kanske inte var så lätt som han fantiserade om?

Prototyper börjar byggas i juni.

Är väl ändå hyfsat långt man kommit på 4 månader. Tog väl Obama 1 år att börja byta ut några vattenledningar i Flint.

Vi snackar ändå om USAs största byggprojekt genom tiderna tror jag.
Senast redigerad av seeeg321 2017-04-15 kl. 18:05.
2017-04-15, 19:19
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det man måste inse är att Trump under valet inte var fake, den sjuka narcissismen är hans normala tillstånd uppenbarligen. Jag ser Trump som en fara för världen och skulle inte tveka om jag fick välja Pence istället trots att han är en religiös fundamentalist.

Ja det kan omöjligen funka att han sitter hela mandatperioden. Att det överhuvudtaget funkat så här långt, beror väl på alla rådgivare som har honom i koppel. Tror nästan att han inte ville bli vald. Att han blev tagen på sängen efter valsegern.
2017-04-15, 19:26
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Kan sammanfatta vad Trump's största Epic fail är.

Day 80

Wall: no
Muslim ban: no
Swamp drain: no
Obamacare repeal: no
Tax reform: no
ISIS defeated: no
Hillary jailed: no
War: soon
Call Chinese currency manipulator: no

Sedan har jag för mig att CIA-chefen också skulle åtalas. Men där ändrade han sig i den första intervjun. Israels ambassad skulle ju också flyttas. Det lär aldrig ske. Vore jag Trump-fantast, då skulle jag vara duktigt besviken.
2017-04-15, 20:46
Medlem
HipToBeSquares avatar
Dem verkar ha fått tyst på honom på Twitter också. Han är inte alls like aktiv där som innan. Han har blivit beordrad att gå via CNN som alla andra presidenter.
2017-04-15, 20:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Prototyper börjar byggas i juni.

Är väl ändå hyfsat långt man kommit på 4 månader. Tog väl Obama 1 år att börja byta ut några vattenledningar i Flint.

Vi snackar ändå om USAs största byggprojekt genom tiderna tror jag.

Ja för att se realistiskt på det hela är ett byggstart vid vissa sträckor av gränsen ett halvår efter tillträdande mycket snabbt och imponerande, men det var väl inte direkt det han sa?

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Sedan har jag för mig att CIA-chefen också skulle åtalas. Men där ändrade han sig i den första intervjun. Israels ambassad skulle ju också flyttas. Det lär aldrig ske. Vore jag Trump-fantast, då skulle jag vara duktigt besviken.

Intressant du tog upp detta, då rikspajasen Roger Stone nu kräver den nya Trumptillsatte CIA-chefens avgång:

Citat:
Longtime Trump ally Roger Stone on Friday defended WikiLeaks calling for the CIA head to resign for attacking the anti-secrecy site's legitimacy.
http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/328964-roger-stone-defends-wikileaks-calls-for-cia-head-to-resign-over

Bakgrunden är naturligtvis att Pompeo fastslog att Wikileaks samarbetade med ryssarna i går, och det gör att det börjar brännas under Stones fötter. Om man klart kan koppla honom till Wikileaks så har han samarbetat med ryska säkerhetstjänsten.
Senast redigerad av bernad_law 2017-04-15 kl. 20:55.
2017-04-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Dem verkar ha fått tyst på honom på Twitter också. Han är inte alls like aktiv där som innan. Han har blivit beordrad att gå via CNN som alla andra presidenter.
Jepp, under kampanjen gjorde han precis som han ville och det gick inte att styra honom. Nu lyder han som en hund. Något har hänt, men vad lär vi aldrig få veta. Kanske utpressning, kanske dödshot mot han själv eller hans familj, kanske något annat.

Så här i efterhand kan man dock se att saker hände redan tidigare. Han gick från att säga till judarna att han inte ville ha deras pengar och att han inte ville binda sig för att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad till att hylla Israel reservationslöst och binda sig för att flytta ambassaden. Detta var redan under kampanjen.
2017-04-15, 21:16
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jepp, under kampanjen gjorde han precis som han ville och det gick inte att styra honom. Nu lyder han som en hund. Något har hänt, men vad lär vi aldrig få veta. Kanske utpressning, kanske dödshot mot han själv eller hans familj, kanske något annat.

Så här i efterhand kan man dock se att saker hände redan tidigare. Han gick från att säga till judarna att han inte ville ha deras pengar och att han inte ville binda sig för att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad till att hylla Israel reservationslöst och binda sig för att flytta ambassaden. Detta var redan under kampanjen.
Ja, man kan ju faktiskt undra, omsvängningen är slående. De kanske har MKUltrat honom? Psykofarmakologin har utvecklats en del på 60 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in