2017-04-15, 21:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, man kan ju faktiskt undra, omsvängningen är slående. De kanske har MKUltrat honom? Psykofarmakologin har utvecklats en del på 60 år.

Omsvängningen är så stor att det borde förvåna alla. Folk har börjat skapa listor på nätet, förteckningar över alla vallöften som han har brutit. Det är många redan.
2017-04-15, 21:26
Bannlyst
kanske mkultrad, kanske har han blivit "briefad"..så här ligger det till mr. trump, nu gör du som vi säger annars...kanske har han varit med på spelet från början. hur det än är så är han jävligt ostabil och kommer inte sitta kvar länge till. tror det blir impeachment eller en konstitutionell kris

trumpenstein har tagit av sig masken....
2017-04-15, 21:35
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, men att den skulle påbörjas. Det skröt han ju om under valkampanjen, men det kanske inte var så lätt som han fantiserade om?
Det väsentliga är väl resultatet i slutändan, inte vilken dag det första spadtaget tas, men väl vilken dag den sista biten är på plats. Processen är redan påbörjad, men vilket första-spadtags-löfte tänker du på? Jag kan inte minnas något.
2017-04-15, 21:38
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Dem verkar ha fått tyst på honom på Twitter också. Han är inte alls like aktiv där som innan. Han har blivit beordrad att gå via CNN som alla andra presidenter.
Vem har beordrat honom det?
2017-04-15, 22:11
Medlem
I utrikespolitiken så sprang verkligheten ikapp Trump och han glömde sina löften och ville visa det han älskar att göra, sin makt och sin möjlighet att använda den i oroshärdar ute i världen. Att Trump inte skulle följa samma den politik han kampanjade för som vald president var nog ganska uppenbar för den som följe cirkusen. Han storljög sig ju igenom kampanjen med sina fagra budskap om en strålande framtid. Men kanske han menade gammastrålande framtid, vem vet. Själv är jag inte det minsta förvånad över Trumps utrikespolitiska framfart och svikna vallöften , det är hans personlighet helt enkelt. Han är affärsman inte politiker. Han tänker i termer av pengar och makt inte på väljare eller nationsbyggande. Skadan är skedd och han är vald. Det får man leva med. Och att han ger Putin skrämselhicka är ju i alla fall inte helt fel. Kina får han vara mer försiktig med med tanke på den stora handel länderna emellan.
2017-04-15, 22:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
kanske mkultrad, kanske har han blivit "briefad"..så här ligger det till mr. trump, nu gör du som vi säger annars...kanske har han varit med på spelet från början. hur det än är så är han jävligt ostabil och kommer inte sitta kvar länge till. tror det blir impeachment eller en konstitutionell kris

trumpenstein har tagit av sig masken....

Trump kommer inte avgå. Så länge han bombar lite här och där så är Svensk media, USA media, Svenska politiker och Amerikanska politiker nöjda.

Dem enda som blir förbannade är konservativa. Demokraterna hoppar i luften av glädje.
2017-04-15, 23:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vem har beordrat honom det?

Deep state.
2017-04-15, 23:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, man kan ju faktiskt undra, omsvängningen är slående. De kanske har MKUltrat honom? Psykofarmakologin har utvecklats en del på 60 år.

Eller också så är det som jag skrev efter valvinsten. Il duche Trump är så pass värdeinvalidiserad att det t.o.m påverkat hans intelligens, (och det skall till en hel del värdeinvaliditet för att det skall hända. Man kan vara psykiskt funktionshindrad och ändå ha en viss värdekapacitet).

Hur som helst så målade jag upp bilden av en extremt lättpåverkad Trump som leddes av omgivningen. Den bilden motsägs inte av att fanskapet inte gillar och läsa och inte förstår skillnaden mellan kvällens nyheter och ett debattprogram om en gammal fejkdokumentär. Xi Jinping fixade biffen på bara tio minuter. Det är väl tur att Trump nu är inne på ett antiryskt spår nu. Omgivningen kommer nog att se till att Putler inte får tillfälle att påverka il duche Trump i annan riktning.

Skulle nu Trump gå till historien som den president som fick Ryssland att falla samman, på ett fredligt sätt, så förlåter jag honom mycket. Det fick jag göra med Reagan, vilket är rena geniet jämfört med Trump, men som jag, och många andra , ojade sig över.

Jag utgår också ifrån att Trump kommer att få lära sig hur bra EU är och att det kanske är dags för ett frihandelsavtal mellan USA och den Europeiska Unionen
2017-04-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eller också så är det som jag skrev efter valvinsten. Il duche Trump är så pass värdeinvalidiserad att det t.o.m påverkat hans intelligens, (och det skall till en hel del värdeinvaliditet för att det skall hända. Man kan vara psykiskt funktionshindrad och ändå ha en viss värdekapacitet).

Hur som helst så målade jag upp bilden av en extremt lättpåverkad Trump som leddes av omgivningen. Den bilden motsägs inte av att fanskapet inte gillar och läsa och inte förstår skillnaden mellan kvällens nyheter och ett debattprogram om en gammal fejkdokumentär. Xi Jinping fixade biffen på bara tio minuter. Det är väl tur att Trump nu är inne på ett antiryskt spår nu. Omgivningen kommer nog att se till att Putler inte får tillfälle att påverka il duche Trump i annan riktning.

Skulle nu Trump gå till historien som den president som fick Ryssland att falla samman, på ett fredligt sätt, så förlåter jag honom mycket. Det fick jag göra med Reagan, vilket är rena geniet jämfört med Trump, men som jag, och många andra , ojade sig över.

Jag utgår också ifrån att Trump kommer att få lära sig hur bra EU är och att det kanske är dags för ett frihandelsavtal mellan USA och den Europeiska Unionen

Men vänta nu, din sida har ju i över ett halvår hävdat att Trump är en rysk agent. Hade ni fel?
2017-04-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jepp, under kampanjen gjorde han precis som han ville och det gick inte att styra honom. Nu lyder han som en hund. Något har hänt, men vad lär vi aldrig få veta. Kanske utpressning, kanske dödshot mot han själv eller hans familj, kanske något annat.

Så här i efterhand kan man dock se att saker hände redan tidigare. Han gick från att säga till judarna att han inte ville ha deras pengar och att han inte ville binda sig för att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad till att hylla Israel reservationslöst och binda sig för att flytta ambassaden. Detta var redan under kampanjen.

Det verkar som att deep state har genomfört en tyst kupp, i alla fall när det gäller utrikespolitiken.

Folk som hade hoppats på att Trump helt skulle undvika att lägga sig i andra länders angelägenheter kan sluta hoppas på det.

Jag är personligen nöjd om vi slipper ett nytt storkrig i Mellanöstern med efterföljande flyktingströmmar till Sverige. Om amerikanska skattepengar används till bomber över t.ex. Nordkorea skiter jag i.
2017-04-16, 00:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men vänta nu, din sida har ju i över ett halvår hävdat att Trump är en rysk agent. Hade ni fel?

Mycket möjligt att vi anti-trumpare hade fel på den punkten. Och sedermera , jag svarar bara för mig , känns omvärlden tryggare när USA dvs världspolisen är tillbaka på riktigt. Du och dina idioter till gelikar som postar västhat via bloggar och syrisk/rysk/iransk statspropaganda måste känna er lurade duktigt via Trump? För naturligtvis hoppades ni på att han de facto var en rysk agent. Skottpeng på er troll borde det vara.
2017-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det verkar som att deep state har genomfört en tyst kupp, i alla fall när det gäller utrikespolitiken.

Folk som hade hoppats på att Trump helt skulle undvika att lägga sig i andra länders angelägenheter kan sluta hoppas på det.

Jag är personligen nöjd om vi slipper ett nytt storkrig i Mellanöstern med efterföljande flyktingströmmar till Sverige. Om amerikanska skattepengar används till bomber över t.ex. Nordkorea skiter jag i.

Hur definierar du deep state?

Jag skulle fortfarande vilja hävda att DT är en hårdför dealmaker. Inget lagt kort ligger. Resultatet är det viktigaste. Trump har varken kunskap eller intresse av diplomati, komplexa politiska hänsynstaganden eller långsiktigt politiskt tänkande. Han agerar som en stenhård risktagande affärsman. Han är predictably unpredictable- "let them guess" vilket i det här sammanhanget handlar om hur man knäcker sina motståndare. Alla medel är tillåtna.

US:s presidenter har generellt mycket lite handlingsutrymme i synnerhet inrikespolitiskt (något mer utrikespolitiskt ). Man kan välja att kalla det deep eller shadow state whatever. Faktum kvarstår. De tunga besluten tas på annat håll och elected president förmodas hålla i megafonen.

DT är förmodligen än av de första presidenterna som sitter med ett så tungt nätverk av TV/medie kanaler, egen "säkerhetstjänst" överhuvudtaget ett upparbetat system av motkrafter som gör honom till en ytterst svårkontrollerad spelare. Han kommer vägra spela marionett och kan mediespelet och mekanismerna/manipulationen.

Frågan är snarare vad som motiverar Trump?

Den egna dynastin och ett extremt grandiost ego är min gissning. Jag hoppas att omtanken om dynastin (att leva vidare genom sin klan) är starkast. Trump är def. ingen working class hero. Han vet hur man manipulerar sin publik. Han gör det skickligt men jag tror inte det är av omtanke för det amerikanska folket. Utan av intresset för makten. Intresset för Donald Trumps egna grandiosa ego.

Däremot kommer han ge deep state (utan att gå in på def.) en helvetes match.
Det här blir en match Deep state verus Trump.

Personligen skrämmer han skiten ur mig främst utrikespolitiskt. Däremot kan han funka inrikespolitiskt (ekonomin drar igång) om än kortsiktigt.

Amerikansk politik kommer aldrig bli sig lik efter Trump. Hur det här än slutar. Inte en chans att han sitter fyra år. Även om Trump fortfarande lever och har hälsan då. Vilket kanske är något tveksamt

postade detta först i fel tråd skulle vara i denna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in