2017-04-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Angående flashback-inlägg från 6 april och först tack så mycket!

Angående Anders Romelsjö så ser jag honom som en av få hjältar i den här misären. Bara att han får ut det på svenska (typ http://jinge.se/allmant/vem-orsakade-gasattacken.htm) är oerhört mycket värt och hans samarbete med SWHDR
Men jag vill verkligen betona att Höger-Vänster skalan här är helt oväsentlig. Förr verkade det som vänstern var de enda som slogs mot Imperialismen. men jag tror borgare som är Pro-AlQaeda är ganska få.
Får ofta frågan utomlands varför svenskarna inte pratar öppet som förr. Bak till 70-80-tal verkade det som vi hade ett rättspatos i sådant här sjukt som krig ändå är. (de va före min tid så jag spekulerar nu) Enda svaret jag har är att svenskarna är lika lurade av MSM som resten av väst. Alternativt att det där med svenskars höga rättspatos aldrig fanns men det tror jag den gjorde. Ökade problem hemma i Moder Svea är också en trolig orsak.

Ska inte flumma iväg för mycket utan bjussa på fler bra länkar:
The Indicter är en bra källa, speciellt för oss svenskar. Exempel:
Shocking Swedish State TV Broadcast Propaganda for Jihadist Terror Organizations in Sweden
http://theindicter.com/shocking-swedish-state-tv-broadcast-propaganda-for-jihadist-terrorist-organizations-operating-in-syr ia/

Analys från Idlib Gas Attack
http://theindicter.com/analysis-of-evidence-contradicts-allegations-on-syrian-gas-attacks/

Samt VÄLDIGT läsvärda:
White Helmets Movie: Updated Evidence From Swedish Doctors Confirm Fake ‘Lifesaving’ and Malpractices on Children
http://theindicter.com/white-helmets-movie-updated-evidence-from-swedish-doctors-confirm-fake-lifesaving-and-malpractices-o n-children/

(nu verkade du ju kunna läsa Jinge ändå, så kudos för det)

Enig i det mesta du skriver. Intressant med de här läkarna som analyserat gasbombningarna och de Vita Hjälmarnas insats och hittat grova felaktigheter i rapporteringen. Det är en professor från KI, och några kollegor till honom, som är drivande att diskutera detta. Redan en månad innan innan fake-gas anklagelserna mot den syriska regimen så publicerade de fake-hanteringen i ämnet och via twitter slog den här professorn fast att detta skulle användas i propagandasyfte. Från den 17:e mars tror jag att det var. Inte ett knyst i massmedia om det.
Citera
2017-04-12, 02:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Enig i det mesta du skriver.
Måste bara smyga in med en liten notis där, man får absolut tycka annat än vad jag gör, i kombination med inlägg som inte består av rants av nervärderande ord man kommer på så har man tom. nån form av respekt hos mig.
Ville bara ha det sagt, ännu skönare dock att svenskarna verkar vakna upp och se vad som händer i Syrien.

Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Intressant med de här läkarna som analyserat gasbombningarna och de Vita Hjälmarnas insats och hittat grova felaktigheter i rapporteringen. Det är en professor från KI, och några kollegor till honom, som är drivande att diskutera detta. Redan en månad innan innan fake-gas anklagelserna mot den syriska regimen så publicerade de fake-hanteringen i ämnet och via twitter slog den här professorn fast att detta skulle användas i propagandasyfte. Från den 17:e mars tror jag att det var. Inte ett knyst i massmedia om det.
Finns en väldigt brutal baksida av det som svenska läkare slår fast. Om man kollar hur Östra Aleppo behandlades, och historierna som kommer därifrån, tex 0:30 här:
https://www.youtube.com/watch?v=Rf5e8OCyKZU

Detta har skett på industriell skala. 1 april 2014 togs det upp i FN om Organhandeln av syriska barn:
https://youtu.be/RJteT03PrGI

Lågt räknat så saknas 150K från East Aleppo som är spårlöst borta. Putins notoriska sjukhusbombande och Assad, den Gamle Folkmördaren, om man nu tror på det, täcker inte upp alla människor som är spårlöst borta.
Aleppo befriades från al Nusra ockupation innan jul 2016 efter att östra delarna ockuperats sedan 2012 då "Moderata Rebeller" invaderade staden.
Historierna om livet i East Aleppo är ingenting jag önskar min värsta fiende.

DynCorp - Killing is Good Business
Extremt sorgligt och sinnesjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Tack för det! Har ännu inte kollat genom länkarna men ska definitivt göra så imorgon!
Läste även ett par sidor efter din kommentar (ovan) och såg att en viss kritik delades ut, tar hänsyn till detta.

Det är roligt att läsa diskussionerna emellan, men försök att undvika påhopp av varandra. Blir så konstigt då.

EDIT:
Ja, det var en dokumentär på SVT. Hittar tyvärr inte titel just nu, ska återkomma om det imorgon också.
Angående inlägg: "Försök till tips för Nybörjare på Flashback
Det vore intressant att höra din slutsats, från en SVT dokumentär till mina försök till tips och vad du har för bild från Syrien efter det.
PartisanGirl fick mycket kritik från Pro-NATO folk, så nyfiken på dels vad du har att säga om henne och ptja, allt är intressant.

Lite unikt nästan.
Oavsett din slutsats om Syrien så igen: Sund reaktion du hade efter att ha sett den där SVT dokumentären!
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-04-12 kl. 02:50.
Citera
2017-04-12, 03:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
All heder åt Bolivia

https://www.rt.com/viral/383979-bolivia-un-syria-us-wmd/
Det var även min tanke när Trump skickade iväg de 59 missilerna.

Vet ni om det finns oberoende källor som har bekräftat att:

1. Giftgas har använts mot civila, så som rapporteras av USA?

2. Att det i så fall var syriska regeringsstyrkor som låg bakom?

Jag litar varken på Trump/USA eller Putin/Assad härvidlag.
Citera
2017-04-12, 06:27
Medlem
arbetets avatar
Lite mer perspektiv (och lite hopp )

Columnist: Why Assad should remain in power in Syria

Citat:
Apr. 11, 2017 - 6:04 - DailyMail.com's Kate Hopkins: Forcing Assad to step down as Syria's leader would force a power vacuum and that 'we have to choose our monsters' and focus on the real enemy - ISIS #Tucker

http://video.foxnews.com/v/5394657424001/?#sp=show-clips
Citera
2017-04-12, 06:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite mer perspektiv (och lite hopp )

Columnist: Why Assad should remain in power in Syria

http://video.foxnews.com/v/5394657424001/?#sp=show-clips

Kanske är ett annat ämne, men skiljer sig Fox News från de andra av USA Corporate Media på nått vis?
Känner igen han den journalisten och han ställer rätt bra frågor mot hur de brukar se ut i Amerikansk Ljugmedia. (kan inte kolla nu utan mina headphones men detta måste vara ända nyhetsbyrån utan krigshets av de stora i USA?

Intressant länk (även om jag inte hört den än) tack!

Såg att Fox News försökt mörklägga också, så länkar den för ytterligare lite perspektiv: Självaste Ray McGovern - följer ni George Webb på YouTube så känner ni igen honom.
http://21stcenturywire.com/2017/04/09/breaking-fox-news-tries-to-censor-truth-on-idlib-chemical-weapon-attacks-from-ray-mcgovern/ (video i länk)

Syria War Reports från Southfront är lika tragiska som förväntat efter Trump Gone Super Zionist:
April 11 2017: US Ready for More Syria Strikes: (Vid)
https://southfront.org/syrian-war-report-april-11-2017-u-s-ready-for-more-syria-strikes/
Citera
2017-04-12, 06:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kanske är ett annat ämne, men skiljer sig Fox News från de andra av USA Corporate Media på nått vis?
Känner igen han den journalisten och han ställer rätt bra frågor mot hur de brukar se ut i Amerikansk Ljugmedia. (kan inte kolla nu utan mina headphones men detta måste vara ända nyhetsbyrån utan krigshets av de stora i USA?

Intressant länk (även om jag inte hört den än) tack!

Såg att Fox News försökt mörklägga också, så länkar den för ytterligare lite perspektiv: Självaste Ray McGovern - följer ni George Webb på YouTube så känner ni igen honom.
http://21stcenturywire.com/2017/04/09/breaking-fox-news-tries-to-censor-truth-on-idlib-chemical-weapon-attacks-from-ray-mcgovern/ (video i länk)

Syria War Reports från Southfront är lika tragiska som förväntat efter Trump Gone Super Zionist:
April 11 2017: US Ready for More Syria Strikes: (Vid)
https://southfront.org/syrian-war-report-april-11-2017-u-s-ready-for-more-syria-strikes/
Fox är blandad kompott och skiljer sig från andra MSM genom att faktiskt tillåta andra perspektiv. Visst finns det rätt mycket neocons där men även ljuspunkter som Tucker Carlson. Ska du följa USA-media måste du inkludera FOX för att få lite variation på temat s.a.s.

OnT:

Lite mer från 2013 där man vittnar om att det är rebellerna som gasar:

U.N. has testimony that Syrian rebels used sarin gas: investigator
May 05, 2013|Reuters

Citat:
GENEVA (Reuters) - U.N. human rights investigators have gathered testimony from casualties of Syria's civil war and medical staff indicating that rebel forces have used the nerve agent sarin, one of the lead investigators said on Sunday.
The United Nations independent commission of inquiry on Syria has not yet seen evidence of government forces having used chemical weapons, which are banned under international law, said commission member Carla Del Ponte.

"Our investigators have been in neighboring countries interviewing victims, doctors and field hospitals and, according to their report of last week which I have seen, there are strong, concrete suspicions but not yet incontrovertible proof of the use of sarin gas, from the way the victims were treated," Del Ponte said in an interview with Swiss-Italian television.
"This was use on the part of the opposition, the rebels, not by the government authorities," she added, speaking in Italian.
Del Ponte, a former Swiss attorney-general who also served as prosecutor of the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia, gave no details as to when or where sarin may have been used.

http://articles.chicagotribune.com/2013-05-05/news/sns-rt-us-syria-crisis-unbre94409z-20130505_1_chemical-weapons-sarin-syria
Senast redigerad av arbetet 2017-04-12 kl. 06:54.
Citera
2017-04-12, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Har hittat en sida där det pågår diskussioner om den aktuella kemattacken och där man tittar på de olika bevis för att försöka få fram vad som egentligen hände. Det finns gott om klickbara referenser där (och en del otäcka bilder):

Talk:Alleged Chemical Attack Khan Sheikhoun 4 April 2017

Citat:
Maybe the incident was today? 4 April? Need confirmation. I assumed it was yesterday because of the quantity of images and media dissemination in essentially only a couple of hours. I just saw one report of an ambulance service driving from Idlib at 06:30 local time --Charles Wood (talk) 10:56, 4 April 2017 (UTC)
Low sunlight in some photos suggests it's near sunset on the 3rd or sunrise on the 4th. Whatever is specified - if the date's wrong, probably worth an early move to new page, but no panic. We'll figure it out soon. --Caustic Logic (talk) 11:38, 4 April 2017 (UTC)
This NY Times Report says the attack occurred at dawn on 4 April 2017. Another report I saw had a private ambulance service start driving to the scene from Idlib at 06:30. Sunrise in the area is 06:17 and it's starting to get light 30 minutes before say 05:47. One consequence is the victims especially children should be in night clothing. --Charles Wood (talk) 20:31, 4 April 2017 (UTC)
Reports on Twitter show images branded with White Helmets / Syrian Civil Defence logo. The images are obviously screenshots of video. Images appear to show predominately youths and infants dead. There are also images of WH personnel spraying bodies (alive or dead?) with water.
Symptoms are consistent with Sarin in that there is profuse white foam on the mouths of some victims. However there is no sign of incontinence or vomit - most victims are in their underwear so it would be obvious.
More images at Twitter Thomas Van Linge However he is not a primary source and is repeating images provided ultimately by the White Helmets. --Charles Wood (talk) 08:27, 4 April 2017 (UTC)

Forts: http://acloserlookonsyria.shoutwiki.com/wiki/Talk:Alleged_Chemical_Attack_Khan_Sheikhoun_4_Apri l_2017#Possible_kidnapping_cues
Citera
2017-04-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dagen efter lyfte attackflyget igen från samma bas, som tur var.
Ryssland beter sig som svin, men i Syrien stödjer de den enda rimliga kandidaten.
USA stödjer religösa fanatiker och mördare.
Dock kan attacken vara positiv i och med att den visar Putler att USA menar allvar med det man säger.
Fast är det så stor skillnad mot tidigare? Var det verkligen någon som trodde att Trump skulle våga ta striden mot saudierna och jihadisterna? USA har sedan 1970-talet vikt ned sig mot fundamentalisterna. En del blev förvånade att USA inte hämnades 9/11 men USA vill inte ta den konflikten.
Citera
2017-04-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Vad jag vill veta är: vad står det mellan IS och Assad och vad står det mellan Israel och "Resten Av Mellanöstern" nu när Trump bombat Assad?
IS har flyttat fram positionerna ytterligare med Trump.
Citera
2017-04-12, 08:40
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det var även min tanke när Trump skickade iväg de 59 missilerna.

Vet ni om det finns oberoende källor som har bekräftat att:

1. Giftgas har använts mot civila, så som rapporteras av USA?

2. Att det i så fall var syriska regeringsstyrkor som låg bakom?

Jag litar varken på Trump/USA eller Putin/Assad härvidlag.

Vad tror du själv? Det finns naturligtvis inga oberoende källor som har bekräftat var sig 1. eller 2.

Med tanke på att terroristerna som kontrollerar området i fråga skulle kidnappa och/eller mörda alla oberoende reportrar och andra som ger sig in i området så går det inte heller att få någon oberoende undersökning gjord. Detta är något som man medvetet har satt i system, just för att oberoende reportrar och andra inte ska våga verka i områden som kontrolleras av de väststödda terroristerna. Underrättelseagenter, militärer och liknande folk från USA, Storbritannien, Israel, Turkiet, Saudi och en del andra länder har ju varit verksamma i terroristernas områden under flera års tid och det faktum att den olja som ISIS utvinner från syriska oljekällor i stor skala länge har exporterats via Turkiet till Israel visar att det går bra för utländsk personal från "rätt" sida att verka i dessa områden. I detta fall passar det ju utmärkt att inga oberoende journalister eller inspektörer kan åka till området och träffa människorna som påstås ha utsatts för "diktatorn Assads" gasande.

USA och Israel (Usrael) är part i målet och är den drivande kraften bakom kriget från första början och sponsrar, beväpnar och utbildar terroristerna. Detsamma gäller länder som Turkiet, Saudiarabien och Qatar. Dessa nationer ljuger bevisligen i princip alltid om allting, så alla påståenden från dem kan man avfärda som rent hitte-på eller kraftigt vinklat och manipulerat. Syriens regering, Ryssland och Iran har överlag visat sig vara mestadels pålitliga och sanningsenliga, men det är ju ingen som betraktar dem som "oberoende". För oss går det alltså inte att få reda på exakt vad som har hänt och vem som har gjort vad.

Om man har följt hela kriget och liknande skeenden innan kriget i Syrien så framträder dock ett tydligt mönster där Usrael & Co hela tiden ljuger och manipulerar helt hejdlöst i syfte att genomdriva en sedan länge planerad agenda, kosta vad det kosta vill i människoliv, lidade, kaos och pengar. Det mest sannolika är därför att detta var ännu en renodlad false flag-incident med syfte att ge ett svepskäl för öppet krig mot Syrien. Man vill ha något hemskt som "gasade bäbisar" som mainstreammedia kan tjata om så att man får med sig en del av fårskocksbefolkningen i Väst på ännu ett krig i Mellanöstern för judarnas och Israels räkning.
Senast redigerad av EarlTurner 2017-04-12 kl. 09:01.
Citera
2017-04-12, 09:07
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov

Hela sveket mot Assad ska ha sin grund i att dottern tyckte han skulle bomba.
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/10/ivanka-trump-influenced-father-launch-air-strikes-against-assad/

Det där tror jag inte särskilt mycket på, men om det är så, var fick dottern sin åsikt ifrån? Kanske från sin ortodoxt judiske och extremsionistiske make?
Citera
2017-04-12, 09:12
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jo, fast det faktum att det var på det sättet innebar att regimen försökte radikalisera oppositionen genom att släppa fängslade jihadister och islamister (över 1000 personer). På så sätt lyckades dessa personer organisera sig och bilda grupper med salafism och wahhabism som grundideologi.

Det finns en anledning till varför IS var fredad från syriska flygattacker fram tills 2014. Även efter det har IS på allvar tappat mark efter att Aleppo föll (Palmyra som undantag). Man märker tydligt vilka prioriteringar regimen har.

"IS" lanserades ju för den internationella publiken år 2014 med galapremiär i Irak. Dessutom så är ditt påstående grundlöst nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in