2017-04-11, 23:04
Medlem
Efter flera år och utredningar, så visste inte makthavarna i USA vad som hände/gick snett i Bengazi men det tog dom inte mer än 1 timme för att peka ut Syriska Regeringen som skyldig till "kemattacken".
Citera
2017-04-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Hela sveket mot Assad ska ha sin grund i att dottern tyckte han skulle bomba.
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/10/ivanka-trump-influenced-father-launch-air-strikes-against-assad/

lögn för att försöka rädda trumps anseende. bara lättlurade går på det. Hela median var med på det. Trump är en av dem. han låtsades vara kontrollerad opposition och det varade i 3 veckor när han fick makten.

judarna hade normalt tagit längre tid på sig att göra den judiska u-svängen så att det inte var så nära när folk röstade och det var valrörelse och folk hade glömt hans löften. Men sionisterna var desperata eftersom en shiamilisattack var på gång i golan så de var tvungna att avslöja trumps riktiga lojalitet.
nu försöker de rädda hans anseende. Får se om folk går på det. Underskatta aldrig folks idioti.

att de uppger olika orsaker till varför han gjorde det är bevis att det är lögn. det är typiskt judiskt att dra olika lögner för att se om nåt fastnar. det betyder att allt är lögn.
om han blivit påverkad av sin dotter och förstått att det var fel hade han väl gjort ett uttalande och försökt gå till botten med vad som egentligen hände? det är dåliga judiska lögner.
Senast redigerad av baldarchin 2017-04-11 kl. 23:58.
Citera
2017-04-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jo, fast det faktum att det var på det sättet innebar att regimen försökte radikalisera oppositionen genom att släppa fängslade jihadister och islamister (över 1000 personer). På så sätt lyckades dessa personer organisera sig och bilda grupper med salafism och wahhabism som grundideologi.

Det finns en anledning till varför IS var fredad från syriska flygattacker fram tills 2014. Även efter det har IS på allvar tappat mark efter att Aleppo föll (Palmyra som undantag). Man märker tydligt vilka prioriteringar regimen har.

Ja, Assads mål var att tvinga världen att välja mellan honom och islamister istället för mellan honom och demokratitörstande rebeller.

Bara att inse, han lyckades. Hur man ens orkar försvara honom moraliskt är för mig en gåta

Att tjata flera gånger i veckan att han är demokratiskt vald, att väst ville ha en pipeline etc etc undrar om inte de som skriver de rövarhistorierna får betalt för att hålla på? De bemöter ju inte ens fakta och diskuterar utan bara tjatar om samna sak 3 dagar senare. Bedrövligt.
Citera
2017-04-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja, Assads mål var att tvinga världen att välja mellan honom och islamister istället för mellan honom och demokratitörstande rebeller.

Bara att inse, han lyckades. Hur man ens orkar försvara honom moraliskt är för mig en gåta

Att tjata flera gånger i veckan att han är demokratiskt vald, att väst ville ha en pipeline etc etc undrar om inte de som skriver de rövarhistorierna får betalt för att hålla på? De bemöter ju inte ens fakta och diskuterar utan bara tjatar om samna sak 3 dagar senare. Bedrövligt.

Jag tror inte det är så lämpligt för någon som använder uttryck som "demokratitörstande rebeller" att börja prata om att någon är betald. Då får du ändå försöka ge några exempel på demokratitörstande rebeller i Mellanöstern.
Citera
2017-04-12, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Finns bara två alternativ när det gäller Mellanöstern. Antingen stödjer vi shiiter eller så tvångskristnar vi hela skiten.

Du kan börja med att konvertera till Shia-sekten och se hur de fungerar, när du är klar kan du återvända för att lämna sekten. Just det, du kan inte lämna Shia-sekten utan att dö.

Här har vi shia-sekten i Sverige som Hanif Bali alltid snackar om.

(FB) Hanif Bali: Muslimer från hatmoské hedrar terroroffren

Hur ska du ha det?
Citera
2017-04-12, 00:32
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD

Är du säker på att han visste att de demokratitörstande rebellerna hade haft styrka nog att stå emot islamisterna? Om inte faller din tes.
Citera
2017-04-12, 01:19
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wieosgamers45
Du kan börja med att konvertera till Shia-sekten och se hur de fungerar, när du är klar kan du återvända för att lämna sekten. Just det, du kan inte lämna Shia-sekten utan att dö.

Här har vi shia-sekten i Sverige som Hanif Bali alltid snackar om.

(FB) Hanif Bali: Muslimer från hatmoské hedrar terroroffren

Hur ska du ha det?
Jag står fast vid de två alternativen jag gav innan. Vet inte om du är efterbliven eller något men vi behöver inte konvertera till shia-islam för att inse att det är ett bättre geopolitiskt alternativ än sunni-wahhabism.
Citera
2017-04-12, 01:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag står fast vid de två alternativen jag gav innan. Vet inte om du är efterbliven eller något men vi behöver inte konvertera till shia-islam för att inse att det är ett bättre geopolitiskt alternativ än sunni-wahhabism.
Vill du utveckla varför stötta Iran och dess religiösa expansion är geopolitiskt gynnsamt för oss?
Citera
2017-04-12, 01:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är du säker på att han visste att de demokratitörstande rebellerna hade haft styrka nog att stå emot islamisterna? Om inte faller din tes.
Vad är det för argument? Menar du att det går att hålla en hatad regim som Assads mot folket med alla möjliga medel men när det kommer till sekulära oppositionen så pratar vi om huruvida de kan överleva mot islamisterna? Hur har Assad överlevt tror du? På egen hand?
Citera
2017-04-12, 01:48
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Vill du utveckla varför stötta Iran och dess religiösa expansion är geopolitiskt gynnsamt för oss?
Om det är på bekostnad av sunni-wahhabism som exporterar terrorism till västvärlden så får det ses som gynnsamt. Det är ju dessa två alternativ vi har att förhålla oss till i denna region. Att vi skulle kunna införa demokrati till dessa människor, då tror jag vi har större lycka med en kristen tvångskonvertering, vilket ju inte är speciellt sannolikt.
Citera
2017-04-12, 02:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Vad är det för argument? Menar du att det går att hålla en hatad regim som Assads mot folket med alla möjliga medel men när det kommer till sekulära oppositionen så pratar vi om huruvida de kan överleva mot islamisterna? Hur har Assad överlevt tror du? På egen hand?
Och vad var det för jäkla påstående som nissed kom med då? En sekulär stat i mellanöstern har lägesenergi och vid en revolution ska det inte mycket till för att läget omvandlas till fritt fall ner i islamismens träsk. Visste han att revolutionärerna skulle klara av islamisterna utan motsvarande blodbad gjorde assad förstås tvärfel som stannade (och andra som tillät honom stanna).
Citera
2017-04-12, 02:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tack broder för bra och samlad information. jag håller inte med jinge om mycket, men även vänsterkällor kan ha intressanta artiklar

Angående flashback-inlägg från 6 april och först tack så mycket!

Angående Anders Romelsjö så ser jag honom som en av få hjältar i den här misären. Bara att han får ut det på svenska (typ http://jinge.se/allmant/vem-orsakade-gasattacken.htm) är oerhört mycket värt och hans samarbete med SWHDR
Men jag vill verkligen betona att Höger-Vänster skalan här är helt oväsentlig. Förr verkade det som vänstern var de enda som slogs mot Imperialismen. men jag tror borgare som är Pro-AlQaeda är ganska få.
Får ofta frågan utomlands varför svenskarna inte pratar öppet som förr. Bak till 70-80-tal verkade det som vi hade ett rättspatos i sådant här sjukt som krig ändå är. (de va före min tid så jag spekulerar nu) Enda svaret jag har är att svenskarna är lika lurade av MSM som resten av väst. Alternativt att det där med svenskars höga rättspatos aldrig fanns men det tror jag den gjorde. Ökade problem hemma i Moder Svea är också en trolig orsak.

Ska inte flumma iväg för mycket utan bjussa på fler bra länkar:
The Indicter är en bra källa, speciellt för oss svenskar. Exempel:
Shocking Swedish State TV Broadcast Propaganda for Jihadist Terror Organizations in Sweden
http://theindicter.com/shocking-swedish-state-tv-broadcast-propaganda-for-jihadist-terrorist-organizations-operating-in-syr ia/

Analys från Idlib Gas Attack
http://theindicter.com/analysis-of-evidence-contradicts-allegations-on-syrian-gas-attacks/

Samt VÄLDIGT läsvärda:
White Helmets Movie: Updated Evidence From Swedish Doctors Confirm Fake ‘Lifesaving’ and Malpractices on Children
http://theindicter.com/white-helmets-movie-updated-evidence-from-swedish-doctors-confirm-fake-lifesaving-and-malpractices-o n-children/

(nu verkade du ju kunna läsa Jinge ändå, så kudos för det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in