Citat:
Ursprungligen postat av
tverskoy
CNN var super snabb med att anklaga Assad för kemiska attacken. Artiklar var redan färdigskrivna och redo till publicering. Den scenario känner vi till. En klassisk false flag. Samma sak var i Ghota tidigare. Rebellerna använde kemisk vapen och Assad blev anklagad. Bara idioter köper det. Jag uppmanar folk att använda den egna hjärnan, Assad vinner kriget, han behöver ingen kemisk vapen.
Exakt de orden jag har använt mig utav den senaste tiden till alla dessa hjärndöda efterblivna åsnor som länkar nån BBC artikel och skriker "TITTA, ASSAD HAR GJORT DET IGEN!!!". Sund förnuft, det är brist på det idag, värmer hjärtat dock att man ibland hittar andra som tänker väldigt logiskt.
När det väl hände och jag loggade in på FB och läste alla dessa artiklar som personer länkat i deras inlägg på varierande grupper eller på deras tidslinje, så slog första frågan mig... först och främst, hur fan vet du att det är Assad 5 minuter efter attacken har skett?
Det är den absolut första frågan, andra frågan är, varför skulle han någonsin få för sig att göra något sådant NÄR HAN HÅLLER PÅ ATT VINNA KRIGET, detta innebär inte att han skulle göra det om han höll på att förlora. Men när han väl håller på att vinna?! Så ska han för någon anledning godkänna denna attacken? Varför?
Det brinner i hjärtat att oavsett hur mycket man ännu försöker övertala de till att åtminstone BEVISA att det var han, du som är så himla säker, BEVISA DET. Inte fan går du in i en rättegång och pekar på en man och säger "han begick mordet", helt plötsligt åker han in i fängelset för att du säger så?
Ibland vet jag helt enkelt inte.