2017-04-07, 15:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Ja du har en poäng om Obama, men som du själv säger så var han feg. Trump visar att han inte är feg och det utgör en enorm skillnad. Trump visar att han är redo att direkt konfrontera alla hot.
Syrien är inget som helst hot mot USA!
Citat:
Sedan så var detta ett ganska milt angrepp. Visst angrep man med överväldigande kraft, men ryssarna, och därmed syrierna) var förvarnade och hann till stor del utrymma. Därför det mest blev materiella skador. Annars hade 59 kryssningsmissiler orsakat hundratals döda. Detta är en signal för vad USA kan göra och att det nästa gång kanske inte blir en varning innan.
Nej, det var inget milt angrepp och dessutom fullkomligt dåraktigt, onödigt, orättfärdigt.
Stödjer du också Nusra och IS, som Hopes?
Citera
2017-04-07, 15:55
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag är själv stort överraskad om resultatet, jag hade väntat mig att Turkiet flippar ur.

Detta är inte bra...vad är det som vi nu ska ställa upp på?

Tacka fan att Erdogan hånar Eu han visste och vet.
Citera
2017-04-07, 15:55
Avslutad
Istället för att vara på Assads sida och bekämpa IS tillsammans och senare ta ordet på bordet så bekämpar man Assad och gynnar IS mer och mer. Sen ser vi resultatet av vad Väst orsakar, det som skedde idag hemma.
Citera
2017-04-07, 15:56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Trump berättade för Kinas ledare om anfallet när han var där på besök, så du ska nog inte vänta dig något därifrån.
Kina har protesterat. Menar du att det här anfallet var planerat vid Trumps besök i Kina?
Citera
2017-04-07, 15:56
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Syrien är inget som helst hot mot USA!
Nej, det är ju det som är poängen. Att visa sin övermakt. Det är en signal till Ryssland och Nordkorea främst. Jag länkade en artikel som förklarade det bra för ett par inlägg sedan.
Citat:
Nej, det var inget milt angrepp och dessutom fullkomligt dåraktigt, onödigt, orättfärdigt.
Stödjer du också Nusra och IS, som Hopes?
Givetvis inte. Men jag ser inte det här egentligen som en insats i kriget, utan ska ses ur ett större perspektiv.
Citera
2017-04-07, 15:58
Medlem
Citat:
För er som inte förstår så finns det en bra artikel som förklarar det hela:

http://www.foxnews.com/opinion/2017/04/06/trump-airstrikes-tell-syrias-assad-game-is-up-on-chemical-weapons.html

Ett mästerligt drag av Trump således. Amerika har nu återupprättat sig som supermakt efter 8 år av svaghet och förnedring!

Dessutom har det positiva effekter på den växande amerikanska oljeutvinningen:
http://www.foxbusiness.com/markets/2017/04/06/oil-jumps-as-u-s-launches-strikes-on-syria.html

det ni sionister inte fattar är att när ni kokar ihop 15 olika lögner till förklaringar förstår folk att det är lögn. hittills har jag hört dessa lögner:

-synd om bebisarna
-trump måste upprätthålla obamas röda linje
-trump ska visa att han är tuff
-det är obamas fel som inte avslutade kriget
-trump ärvde en röra

allt är en lögn. Det är för israel. USA krigar för israel.
Citera
2017-04-07, 16:06
Medlem
Hegernatarens avatar
Går knappt att surfa på forumet just nu. Någon annan som får driftstörningar? Är det överbelastat igen?
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Istället för att vara på Assads sida och bekämpa IS tillsammans och senare ta ordet på bordet så bekämpar man Assad och gynnar IS mer och mer. Sen ser vi resultatet av vad Väst orsakar, det som skedde idag hemma.
Din idol Erdogan verkar dock stödja aktionen. Så nu får du se till att korrigera din inställning.
Citat:
'We welcome the US operation," said Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusogulu.
Turkey called the airstrikes "a positive response to the Assad regime's war crimes."
http://edition.cnn.com/2017/04/07/world/syria-us-strike-world-reaction/index.html
Citat:
Kina har protesterat. Menar du att det här anfallet var planerat vid Trumps besök i Kina?
Kinas president besökte Trump i Florida igår ifall du missat detta.
Citat:
Ursprungligen postat av baldarchin
det ni sionister inte fattar är att när ni kokar ihop 15 olika lögner till förklaringar förstår folk att det är lögn. hittills har jag hört dessa lögner:

-synd om bebisarna
-trump måste upprätthålla obamas röda linje
-trump ska visa att han är tuff
-det är obamas fel som inte avslutade kriget
-trump ärvde en röra

allt är en lögn. Det är för israel. USA krigar för israel.
Att försvara Israel är gott och rätt. Handlar dock isåfall om att hantera Hezbollah. Inte egentligen om Assad.
Citera
2017-04-07, 16:24
Medlem
Savoys avatar
I nuläget verkar ju attacken alltmer framstå som ett pliktskyldigt engångssvar från Trump som satt rätt långt inne. I vissa svenska tidningar står nämnt att Trump fick tre alternativ om vedergällning enligt säkerhetsrådgivaren Herbert Raymond McMaster och att han då valde det vi ser nu.

Det här låter ju intressant på minst två sätt:
1. Av vem fick han alternativen?
och
2. vilka var de andra två alternativen?

Någon som sett mer om detta?
Citera
2017-04-07, 16:30
Avslutad
Citat:
Nej, inga eftergifter mot rövarna!

Ja, det här är det smutsigaste, lögnaktigaste kriget någonsin.
Jag sitter faktiskt och hoppas på att Kina skall tillrättavisa USA. USA är skyldigt Kina många miljarder dollar, Kina borde kunna sätta lite press där.

Tror inte Kina kommer göra något, USA är ju bara några drag ifrån att uppnå sitt mål och om Kina lägger i sig kommer det inte har någon inverkan längre.

Titta vad DN skriver:
Citat:
Medan länder som Ryssland och Iran fördömde USA:s attack mot Syrien på fredagen, välkomnades den i stort sett i hela västvärlden. Den syriska civilbefolkningen som hamnat i krigets skottlinje hyllar Donald Trump som hjälte.

Sista stycket skulle jag vilja ha bevis på vilka dom är som ska ha hyllat Trump

http://www.dn.se/nyheter/varlden/trump-ar-var-hjalte-i-dag/
Citera
2017-04-07, 16:37
Avslutad
Citat:
Går knappt att surfa på forumet just nu. Någon annan som får driftstörningar? Är det överbelastat igen?

Din idol Erdogan verkar dock stödja aktionen. Så nu får du se till att korrigera din inställning.

http://edition.cnn.com/2017/04/07/world/syria-us-strike-world-reaction/index.html

Kinas president besökte Trump i Florida igår ifall du missat detta.

Att försvara Israel är gott och rätt. Handlar dock isåfall om att hantera Hezbollah. Inte egentligen om Assad.

Erdogan företräder inte mig och inte alla turkar direkt. Det som gjordes och om det gillas av Erdogan är hans inställning men jag fördömmer det.
Citera
2017-04-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Fyfan vilken uppenbar lögn. Inte ens syrisk statlig tv rapporterar om detta.

Är du så lättlurad i verkligheten också? Lycka till i livet.

Du verkar väldigt säker på din sak.
Citera
2017-04-07, 17:24
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM

Det går precis som planerat då. Syftet med att destabilisera arabländerna är att få in dem i krig mot Europa. Jag tror knappast Assad är särskilt intresserad i ett krig mot väst men om hjärndöda terrorister tar över landet blir det mycket enklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in