Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Den gruppen är minst trovärdig och väldigt partiskt. Gruppen har uttalat sig om Ukrainakonflikten, där man menar att demonstranterna är nazister. Gruppen har också ställt sig kritiskt till ett svenskt NATO-medlemskap. Låter inte som en organisation som endast håller på med överträdelser av mänskliga rättigheter, utan snarare en propagandamaskin.
Varför inte läsa HRW och Amnestys rapporter som rapporterar om både rebeller och regimens brott, eller för den delen FN.
Det är bra att de talar om att de står för vissa åsikter. På vilket sätt gör det dem mindre trovärdiga, menar du? Väldigt många låtsas vara "objektiva" eller opartiska utan att vara det. Det anser jag är värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Varför försöker ni så ivrigt få det att få till det som en "false-flag" när regimen redan erkänt att man bombade giftgasförråd tillhörande rebellerna? Antingen bombade regimen ett förråd med kemgas som frigjordes i luften och medförde dödsfallen, eller så var allt ett påhitt och inget kemgas frigjordes. Ni måste välja. Jag kan dock förstå att Assadregimen inte själv valt vilken ursäkt han ska gå med.
Syriens regering har inte erkänt att de bombade giftförråd! Du måste faktiskt sluta ljuga! Det är sjukt att man skall behöva korrigera dig ideligen. Jag börjar faktiskt tro att du är sociopat också förutom att du är sionist.
Syrien bombade rebellers vapenförråd bland annat. Det gjordes ett antagande från ryskt håll att man hade råkat träffa ett giftförråd. Men senare visade det sig att det kanske inte ens var någon gasattack, utan bara ytterligare en fejkad video från The white helmets.
Hursomhelst vet vi att det är terroristrebellerna som sysslar med kemvapen, det har hänt många gånger. Det finns inga som helst bevis för att Syrien någonsin använt kemvapen under kriget.