2017-04-22, 12:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Svensk Läkargrupp stödjer Assad och Ryssland
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24755936.ab
Den svenska läkargruppen Swedish doctors for human rights, hävdar i ett uttalande att det inte är Assad eller Ryssland som använder kemvapen, utan hävdar att det troligtvis är rebellerna som är skyldiga bla till den stora kemvapenattacken härom veckan.

Enligt Rysslands regering är den svenska gruppen expertvittne och ska stödja Assad och Ryssland i FN's säkerhetsråd.

En talesperson för den svenska läkargruppen säger "Tyvärr är inte medierna i västvärlden, speciellt inte i Sverige, intresserade av att ta reda på sanningen om de påstådda gasattackerna i Syrien"
Den gruppen är minst trovärdig och väldigt partiskt. Gruppen har uttalat sig om Ukrainakonflikten, där man menar att demonstranterna är nazister. Gruppen har också ställt sig kritiskt till ett svenskt NATO-medlemskap. Låter inte som en organisation som endast håller på med överträdelser av mänskliga rättigheter, utan snarare en propagandamaskin.
Citat:
Gruppens företrädare har flera gånger intervjuats i ryska medier, bland annat i regeringens internationella propagandakanaler RT och Sputnik.
Varför inte läsa HRW och Amnestys rapporter som rapporterar om både rebeller och regimens brott, eller för den delen FN.

Varför försöker ni så ivrigt få det att få till det som en "false-flag" när regimen redan erkänt att man bombade giftgasförråd tillhörande rebellerna? Antingen bombade regimen ett förråd med kemgas som frigjordes i luften och medförde dödsfallen, eller så var allt ett påhitt och inget kemgas frigjordes. Ni måste välja. Jag kan dock förstå att Assadregimen inte själv valt vilken ursäkt han ska gå med.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-22 kl. 12:39.
Citera
2017-04-22, 12:44
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Svensk Läkargrupp stödjer Assad och Ryssland
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24755936.ab
Den svenska läkargruppen Swedish doctors for human rights, hävdar i ett uttalande att det inte är Assad eller Ryssland som använder kemvapen, utan hävdar att det troligtvis är rebellerna som är skyldiga bla till den stora kemvapenattacken härom veckan.

Enligt Rysslands regering är den svenska gruppen expertvittne och ska stödja Assad och Ryssland i FN's säkerhetsråd.

En talesperson för den svenska läkargruppen säger "Tyvärr är inte medierna i västvärlden, speciellt inte i Sverige, intresserade av att ta reda på sanningen om de påstådda gasattackerna i Syrien"

Tittar man på swedhr:s hemsida får man inget intryck av att de är opartiska, snarare tvärtom.
Citera
2017-04-22, 12:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kaos = osäker leverans = stryper tillgången = ökar efterfrågan = ökar priset

Generellt brukar det fungera så, nu med fracking i USA så är det lite annorlunda då de inhemskt kan påverka betydligt mera nu än förr.
Låter väldigt långsökt. Lägga tusentals miljarder dollar på ett krig endast för att öka priset på oljan?

Det logiska är ju traditionell geopolitik, nämligen maktbalansen i Mellanöstern mellan USA:s allierade och fiender.
Citera
2017-04-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Låter väldigt långsökt. Lägga tusentals miljarder dollar på ett krig endast för att öka priset på oljan?

Det logiska är ju traditionell geopolitik, nämligen maktbalansen i Mellanöstern mellan USA:s allierade och fiender.

Nej att det skulle vara huvudanledningen tror jag inte på alls och inte något jag påstått heller.
Skrev bara ut en logisk konsekvens av hur det som händer påverkar oljepriset.
Citera
2017-04-22, 12:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nej att det skulle vara huvudanledningen tror jag inte på alls och inte något jag påstått heller.
Skrev bara ut en logisk konsekvens av hur det som händer påverkar oljepriset.
Jag förstår, och jag tackar för ditt klargörande.
Citera
2017-04-22, 12:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Tittar man på swedhr:s hemsida får man inget intryck av att de är opartiska, snarare tvärtom.
Inte heller verkar deras anklagelse vara baserad på fakta, utan snarare spekulationer som oss andra i tråden.

Citat:
 Jag tror inte att president Bashar al-Assad gör det. Det skulle vara politiskt ologiskt. Den syriska regeringen vinner kriget nu. Kemvapen tjänar bara oppositionen.
Är han (grundaren) en statsvetare eller en läkare?

https://web-beta.archive.org/web/20170421194804/https://www.dn.se/nyheter/sverige/gasattacker-fornekas-med-hjalp-fran-svensk-lakargrupp/
Citera
2017-04-22, 13:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du menar som när syriska stridsflyg bombade rebeller i östra Qalamoun som avancerade mot IS?
För att ansluta sig, kanske.
Citera
2017-04-22, 14:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Den gruppen är minst trovärdig och väldigt partiskt. Gruppen har uttalat sig om Ukrainakonflikten, där man menar att demonstranterna är nazister. Gruppen har också ställt sig kritiskt till ett svenskt NATO-medlemskap. Låter inte som en organisation som endast håller på med överträdelser av mänskliga rättigheter, utan snarare en propagandamaskin.
Varför inte läsa HRW och Amnestys rapporter som rapporterar om både rebeller och regimens brott, eller för den delen FN.
Det är bra att de talar om att de står för vissa åsikter. På vilket sätt gör det dem mindre trovärdiga, menar du? Väldigt många låtsas vara "objektiva" eller opartiska utan att vara det. Det anser jag är värre.

Citat:
Varför försöker ni så ivrigt få det att få till det som en "false-flag" när regimen redan erkänt att man bombade giftgasförråd tillhörande rebellerna? Antingen bombade regimen ett förråd med kemgas som frigjordes i luften och medförde dödsfallen, eller så var allt ett påhitt och inget kemgas frigjordes. Ni måste välja. Jag kan dock förstå att Assadregimen inte själv valt vilken ursäkt han ska gå med.
Syriens regering har inte erkänt att de bombade giftförråd! Du måste faktiskt sluta ljuga! Det är sjukt att man skall behöva korrigera dig ideligen. Jag börjar faktiskt tro att du är sociopat också förutom att du är sionist.
Syrien bombade rebellers vapenförråd bland annat. Det gjordes ett antagande från ryskt håll att man hade råkat träffa ett giftförråd. Men senare visade det sig att det kanske inte ens var någon gasattack, utan bara ytterligare en fejkad video från The white helmets.

Hursomhelst vet vi att det är terroristrebellerna som sysslar med kemvapen, det har hänt många gånger. Det finns inga som helst bevis för att Syrien någonsin använt kemvapen under kriget.
Citera
2017-04-22, 14:27
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur stora förluster rör det sig om?

Flera hundra terrorister som ska ha fått träffa sina 72 getter i paradiset. Man går fortsatt starkt även idag.

https://www.almasdarnews.com/article/jihadists-suffer-setbacks-hama-syrian-army-hezbollah-seize-tal-nasriyah/
Citera
2017-04-22, 14:43
Medlem
humanlifes avatar
Syrien har skjutit ned en amerikansk spiondrönare!

US Spying Drone Shot Down with Russian-Made Missile over Syria
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960202000820
Citera
2017-04-22, 15:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är bra att de talar om att de står för vissa åsikter. På vilket sätt gör det dem mindre trovärdiga, menar du? Väldigt många låtsas vara "objektiva" eller opartiska utan att vara det. Det anser jag är värre.

Syriens regering har inte erkänt att de bombade giftförråd! Du måste faktiskt sluta ljuga! Det är sjukt att man skall behöva korrigera dig ideligen. Jag börjar faktiskt tro att du är sociopat också förutom att du är sionist.

Syrien bombade rebellers vapenförråd bland annat. Det gjordes ett antagande från ryskt håll att man hade råkat träffa ett giftförråd. Men senare visade det sig att det kanske inte ens var någon gasattack, utan bara ytterligare en fejkad video från The white helmets.

Hursomhelst vet vi att det är terroristrebellerna som sysslar med kemvapen, det har hänt många gånger. Det finns inga som helst bevis för att Syrien någonsin använt kemvapen under kriget.
Om man ska vara trovärdig ska man vara opartisk. Om du står för att att vara öppet för Assadregimen, kommer dina rapporter och ditt resultat inte vara ämnad att avslöja regimens brott eller ansvar. Det är väl ganska självklart. lol

Syrien har sagt att man bombade kemvapenförråd tillhörande rebellerna. Här är källan.
Citat:
The Syrian Air Force has destroyed a warehouse in Idlib province where chemical weapons were being produced and stockpiled before being shipped to Iraq, Russia’s Defense Ministry spokesman said.
The strike, which was launched midday Tuesday, targeted a major rebel ammunition depot east of the town of Khan Sheikhoun, Russian Defense Ministry spokesman Major-General Igor Konashenkov said in a statement.

The warehouse was used to both produce and store shells containing toxic gas, Konashenkov said. The shells were delivered to Iraq and repeatedly used there, he added, pointing out that both Iraq and international organizations have confirmed the use of such weapons by militants.

https://www.rt.com/news/383522-syria-idlib-warehouse-strike-chemical/
Är din poäng att Ryssland ljuger?

Du kanske vill ha en mer "trovärdig" källa?
Citat:
The Foreign Minister explained that the campaign of accusing the Syrian army of using chemical weapons in Khan Sheikhoun started at 06:00 am, while the first air raid carried out by the Syrian army was at 11:30 am of the same day targeting an ammunition store of Jabhat al-Nusra terrorists that included chemical weapons.

http://sana.sy/en/?p=103704

Vill du ta tillbaka där du påstådd att jag ljög om det?

Kalla mig sociopat, terroristälskare och annat, men sanningen är inte beroende av vad jag är för något.
Citera
2017-04-22, 15:25
Medlem
Rör på sig i Hama idag, SAA avancerar mot Morek och är knappt 2-3km ifrån nu.

Rebellerna lär börja bli desperata i Halfaya , deras reträttväg blir mindre och mindre.

https://twitter.com/watanisy/status/855766353852157955

SAA captured Syriatel cp south east of Morek

Karta:

https://twitter.com/CivilWarMap/status/855767418685325316

#Syria // #Hama // SAA has not entered Halfaya, however, we are told rebels are attempting to withdraw under heavy fire. More to follow.

https://twitter.com/insidesourceint/status/855768810766323712
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in