2017-04-07, 09:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Riktiga Trumpsupporters gillade honom för att han skulle GE FAN i mellanöstern! Det han gör nu är samma jävla skit som bara skapar terrorism, mer flyktingar och allmänt elände. Dessutom gör han ryssen sur. Mitt stöd för Trump är officiellt slut i & med detta. Jävlar vad hans stöd kommer dala i staterna, under 30% utan tvekan. Fuck Trump!
Visst är det så. Dessutom så har ju juden "hegernataren" fel i att "gå emot alla sina tidigare principer för att lyda ZOG" skulle handla om att "visa styrka". Man får nog vara bra körd i huvudet för att anse att den typen av feg underdånighet skulle vara styrka. Trump har visat sig enormt svag, inget annat.
2017-04-07, 09:18
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Visst är det så. Dessutom så har ju juden "hegernataren" fel i att "gå emot alla sina tidigare principer för att lyda ZOG" skulle handla om att "visa styrka". Man får nog vara bra körd i huvudet för att anse att den typen av feg underdånighet skulle vara styrka. Trump har visat sig enormt svag, inget annat.

Han alienerar hela sin bas med det här oprovocerade anfallet mot en suverän nation. Mitt intryck är att amerikaner i breda samhällslager är extremt trötta på interventioner i mellanöstern och på annat håll. Det är en av de starkaste anledningarna till trumps vinst. Nu gör han precis tvärtom mot vad han lovade. Har väldigt svårt att se att jag nånsin kommer återfå något förtroende för Trump.

Hela narrativet är så extremt vansinnigt. "Någon, oklart vem, har, om det ens har hänt, dödat 80 människor i en annan del av världen. Därför måste USA börja bomba och eventuell riskera storkrig med ryssland." Det inträffar ju massakrer ständigt i sydamerika, afrika, asien osv. Det är ingen som direkt bryr sig om det.
Senast redigerad av Tercio 2017-04-07 kl. 09:23.
2017-04-07, 09:20
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Så, idag fick vi svaret. Trump är den kanske svagaste presidenten i USA någonsin. Obama stod emot i åtta år. Trump viker efter ett par månader. Detta feta jävla pladdermonster som talade så jävla tufft om att "drain the swamp" var bara en patetisk lallare. Stabskapten hade rätt, jag hade fel. Och idag startade han tredje världskriget.

Så är det. Jag som visserligen har varit väldigt positiv till Trump men ändå har förhållit mig avvaktande, då han hela tiden har haft judar i sin närhet och inte verkar ha besvärats av det, är inte lika chockad men det är ändå en stor besvikelse.

Frågan är ju om Trump var äkta när han var äkta? Som när Vita Huset gjorde uttalanden om "förintelsen" utan att nämna judar och i flera andra fall nyligen, såväl som innan han blev president? Var det bara Bannon och kanske någon annan som talade igenom honom? Nu när Bannon håller på att manövreras ut av judarna så kanske Trump visar sig vara ett tomt kärl, en enkel megafon som den som håller megafonen kan prata igenom? Eller är det kanske så att judarna och "The Deep State" har pressat eller hotat honom på något sätt vi inte känner till? Har de kanske någon hållhake och någon riktigt illaluktande gammal skit de har grävt upp om honom?
2017-04-07, 09:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Han alienerar hela sin bas med det här oprovocerade anfallet mot en suverän nation. Mitt intryck är att amerikaner i breda samhällslager är extremt trötta på interventioner i mellanöstern och på annat håll. Det är en av de starkaste anledningarna till trumps vinst. Nu gör han precis tvärtom mot vad han lovade. Har väldigt svårt att se att jag nånsin kommer återfå något förtroende för Trump.

Hela narrativet är så extremt vansinnigt. "Någon, oklart vem, har, om det ens har hänt, dödat 80 människor i en annan del av världen. Därför måste USA börja bomba och eventuell riskera storkrig med ryssland." Det inträffar ju massakrer ständigt i sydamerika, afrika, asien osv. Det är ingen som dirket bryr sig om det.

Assad vinner mot rebellerna, han har tidigare lämnat över alla kemiska vapen och det finns inga bevis för att han ska ha några kvar. Dessutom har tidigare kemattack som skyllts på Assad varit falsk! Men nu när han håller på och vinna ska han döda sina egna civila som inte har ett skit att göra med kriget, med kemiska stridsvapen, bara för att?? GIVE ME A FUCKING BREAK!!!

Trump och alla andra som tror på det är ju makalöst korkade. Fy fan vad besviken jag är, det är verkligen en sorgens dag med tanke på de enorma konsekvenserna det här kan få. Och även om det skulle stämma att det var Assad som gjorde det, varför i helvetet ska USA bry sig? Äh, åt helvete med alltihop!
2017-04-07, 09:26
Medlem
EarlTurners avatar
En judinna vid namn Michelle Goldberg skriver hoppfullt om hur Trumps judiske svärson Kushner kanske kan rädda "oss" trots allt.

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2017/04/bannon_and_nunes_out_kushner_in_we_might_be_ok.htm l

The “Globalist Cucks” Are Winning

Jared Kushner might save us after all.

"Perhaps we’re moving from the President Bannon phase of the Trump nightmare into a President Jared Kushner period. Kushner, the president’s son-in-law, is now apparently in charge of Middle East peace, fighting opioid addiction, criminal justice reform, China diplomacy, and innovation. The Daily Beast reports that Bannon calls Kushner a “cuck” and a “globalist” behind his back. With Jared, Ivanka, and former Goldman Sachs executives Dina Powell and Gary Cohn forming a socially moderate but powerful faction inside the White House, it must sting for Bannon to realize that after all he did to elect Trump, the globalist cucks are suddenly ascendant."
2017-04-07, 09:31
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Och idag startade han tredje världskriget.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag instämmer i att Stabskapten var rätt ute men det känns för tidigt att prata om ett tredje världskrig.

För tidigt att säga, förvisso, men det är inte så svårt att ana vartåt det barkar. Trump levererade krig mot Syrien redan efter dryga två månader vid makten. Nästa punkt på den neokonservativa dagordningen är Iran. Och längre fram Ryssland. Ingenting tyder på att han inte kommer att leverera på de punkterna också.
2017-04-07, 09:53
Medlem
Citat:
Riktiga Trumpsupporters gillade honom för att han skulle GE FAN i mellanöstern! Det han gör nu är samma jävla skit som bara skapar terrorism, mer flyktingar och allmänt elände. Dessutom gör han ryssen sur. Mitt stöd för Trump är officiellt slut i & med detta. Jävlar vad hans stöd kommer dala i staterna, under 30% utan tvekan. Fuck Trump!

Genom att bomba en militärflygbas som man också gett varningar om innan kommer drabbas?
Snälla, det är inte så att Trump börjar bomba områden med civila eller ens flera olika mål.

I nuläget kommer det mest troligen stanna med bara flygbasen om inte Syrien gör något korkat. Det tror jag dock inte, de kommer inte våga agera.

Tror detta kommer ses som mer positivt än negativt för Trump i slutändan.
2017-04-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Kärnvapen i Syrien betyder död åt Europa, det kan även väcka liv i Italiens Supervulkaner som väntar på utbrott, då är det bay bay civilisation de närmsta 100 åren, för om Campi Flegrei får samma sorts utbrott som för 39.000 år sedan när den hade utbrott senast så kommer hela Europa täckas av ett lager av en meter djup aska, inget kan odlas på närmare 10 år då, och sedan följer ett fem år långt asklager i atmosfären som hindrar solljus, fem år lång vinter helt enkelt över Europa och stora delar av Asien som gränsar mot Europa, det betyder Turkiet, ner mot Israel, Libanon och längre neråt, dels även Norra Afrika blir hårt drabbat.
Miljoner kommer dö av detta.

Om inte Fuji eller nån av Japans andra vulkaner fick utbrott augusti 1945 när Hiroshima och Nagasaki attackerades med kärnvapen lär inte Campi Flegrei få ett utbrott om kärnvapen detonerar i Syrien som är längre bort. Du borde nog inte kolla på SVTs dokumentärer. Dessutom har det detonerat x antal kärnladdningar sen 1945 utan vulkanutbrott

Nattens angrepp visar att Trump gör saker spontant. Vi får hoppas att han inte tror att kärnvapen löser problem i Mellanöstern
2017-04-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om inte Trump backar relativt snabbt när det gäller Syrien-grejen så tror jag Bannon lämnar Vita Huset. Detta kan ske redan tidigt nästa vecka.

https://twitter.com/RogerJStoneJr/status/849988017880260609

Fragan är om inte Bannon är lika falsk som Trump? Om Bannon sitter kvar, är han en del av den Trumpadministration, som svikit väljarna - nu även pa ett utrikespolitiskt plan. De, som talade om "America first!", visar sig vara värre världspoliser än de globalister de uttryckt sitt förakt för i valkampanjen.
2017-04-07, 10:23
Bannlyst
Citat:

Jag är en av dessa supporters. Vad kan jag säga? Besviken igen.
2017-04-07, 10:23
Medlem
Tyvärr ser vi nog nu effekten av en impulsiv och oerfaren Trump som agerar utifrån tillfälliga känslor.
Inte för att Assad skall komma undan attacken men för att det finns inget långsiktigt i Trumps förvirrade politik. Svänga 180 grader om Syrien på en vecka bådar inte gott inför framtiden. när andra oroshärdar skall dissekeras. Obama må ha varit flat i Syrienfrågan men han var ju för avspänning i alla fall. Anfallet kanske enbart är ett spel för galleriet vem vet. Nej så var det nog inte men kanske ryssarna vill ha bort Assad trots allt. Men Trump är manipulerbar och det är faktiskt skrämmande.
2017-04-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyvärr ser vi nog nu effekten av en impulsiv och oerfaren Trump som agerar utifrån tillfälliga känslor.
Inte för att Assad skall komma undan attacken men för att det finns inget långsiktigt i Trumps förvirrade politik. Svänga 180 grader om Syrien på en vecka bådar inte gott inför framtiden. när andra oroshärdar skall dissekeras. Obama må ha varit flat i Syrienfrågan men han var ju för avspänning i alla fall. Anfallet kanske enbart är ett spel för galleriet vem vet. Nej så var det nog inte men kanske ryssarna vill ha bort Assad trots allt. Men Trump är manipulerbar och det är faktiskt skrämmande.

Trump har ingen integritet alls - och ingen heder. Det verkar inte bekomma honom ett dugg, att han sviker sina väljare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in