2017-04-07, 10:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så, idag fick vi svaret. Trump är den kanske svagaste presidenten i USA någonsin. Obama stod emot i åtta år. Trump viker efter ett par månader. Detta feta jävla pladdermonster som talade så jävla tufft om att "drain the swamp" var bara en patetisk lallare. Stabskapten hade rätt, jag hade fel. Och idag startade han tredje världskriget.
Obama förde sju krig, slog rekord i drönarattacker och skrev under dödslistor varje tisdag. Håll käften om du saknar kunskap, jävla lallare.
2017-04-07, 11:00
Medlem
DaEzzs avatar
En del OT och trams raderat här och på andra håll, försök hålla känslorna i styr så slipper vi varningar framöver/Mod
2017-04-07, 11:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så, idag fick vi svaret. Trump är den kanske svagaste presidenten i USA någonsin. Obama stod emot i åtta år. Trump viker efter ett par månader. Detta feta jävla pladdermonster som talade så jävla tufft om att "drain the swamp" var bara en patetisk lallare. Stabskapten hade rätt, jag hade fel. Och idag startade han tredje världskriget.
Vi kanske inte ska överdriva om WW3, men satan vad sviken jag känner mig idag. En uppenbar false flag attack och Trump går i bombliberalernas fotspår på direkten.

Han har idag förlorat hela sin väljarbas. Lyssnade på Savage Nation och kritiken är jävligt hård. Där förlorade han runt 10 miljoner väljare på ett bräde, kan jag säga.
2017-04-07, 11:02
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Trump har ingen integritet alls - och ingen heder. Det verkar inte bekomma honom ett dugg, att han sviker sina väljare.

Frågan är om han ens fattar att han sviker dom. Han har lovat så mycket hit och dit och kommer säkert inte ihåg hälften. Nu har han fått tala till folket och världen. Det är det viktigasteför honom. Make Trump great again!
2017-04-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Obama förde sju krig, slog rekord i drönarattacker och skrev under dödslistor varje tisdag. Håll käften om du saknar kunskap, jävla lallare.

Det är du som är lallaren här. Trump har efter bara tva manader frangatt en av sina uttalade grundprinciper - att USA INTE skulle leka världspolis. Att tidigare presidenter startat krig, hör inte hit.
2017-04-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Frågan är om han ens fattar att han sviker dom. Han har lovat så mycket hit och dit och kommer säkert inte ihåg hälften. Nu har han fått tala till folket och världen. Det är det viktigasteför honom. Make Trump great again!

Jag trodde, att Trump var äkta -att han skulle halla det han lovat under valkampanjen. Detta mycket, därför att jag sag inga motiv för en sa rik person att vilja bli president, om det inte handlade om en uppriktig vilja att förändra landet saväl inrikes- som utrikespolitiskt. Nu tror jag han enbart är en sjuklig narcissist, för vilken det är ett självändamal att vara president, och fa höra applader da och da.

Jag misstänker, att du kan ha rätt i din analys.
2017-04-07, 11:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Det är du som är lallaren här. Trump har efter bara tva manader frangatt en av sina uttalade grundprinciper - att USA INTE skulle leka världspolis. Att tidigare presidenter startat krig, hör inte hit.
Men läs kommentaren jag citerade istället för att fåna runt. Lallaren påstod att Obama "stod emot" under åtta år. Om du inte tycker min invändning var relevant får du väl RPa den istället för att gnälla som en liten flicka.
2017-04-07, 11:11
Avstängd
konstapels avatar
Nu fick vi det slutliga beviset för att Trump är Bush 2.0. Nu ska det lekas världspolis igen, och det med besked.
2017-04-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men läs kommentaren jag citerade istället för att fåna runt. Lallaren påstod att Obama "stod emot" under åtta år. Om du inte tycker min invändning var relevant får du väl RPa den istället för att gnälla som en liten flicka.

OK, du har rätt i sak angaende Obama. Nog om det nu.
2017-04-07, 11:20
Medlem
Felstavarens avatar
Lite väl tidigt att säga hur det här kommer att spela ut. Det vi vet är att USA har bombat en flygbas och varnat ryssarna så att de haft tid nog att evakuera. Det får mig att se detta som en symbolisk attack och ett sätt för Trump att positionera sig för kommande förhandlingsspel. Förhoppningsvis behöver det inte bli fler attacker och i så fall kommer det hela i slutändan se skickligt gjort ut av Trump. I värsta fall eskalerar det och då är det väl typ bara John McCain som är nöjd och belåten.

Att Assad skulle äventyra de senaste framgångarna med en gasattack känns dock minst sagt lurt. Alla som bevakar Trump fattar nog vilket läge detta tvingar in honom i, så Assad måtte vara självmordsbenägen för att våga sig på något sådant.

Man skall komma ihåg att Trump har tillgång till extremt mycket information i sitt nuvarande ämbete, så att anfallet på flygplatsen bara skulle vara ett nyckfullt utfall från en morgonsur president har jag svårt att tro. Men fan vet hur mycket spinn man sätter på informationsunderlaget innan man överlämnar det till honom. Presidenter går ju att vilseleda precis som vilka andra människor som helst.
2017-04-07, 11:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag är en av dessa supporters. Vad kan jag säga? Besviken igen.

nu måste ni som inte redan gjort det öppna ögonen för det faktum att USA styrs av en skuggregering. det kan ju aldrig vara mer uppenbart än nu, bara tre månader efter att en uttalad kritiker av interventionspolitik svurit presidenteden så förs ändå samma interventionspolitik.
2017-04-07, 12:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nu måste ni som inte redan gjort det öppna ögonen för det faktum att USA styrs av en skuggregering. det kan ju aldrig vara mer uppenbart än nu, bara tre månader efter att en uttalad kritiker av interventionspolitik svurit presidenteden så förs ändå samma interventionspolitik.
...eller så är USAs president en nioåring med dålig impulskontroll.

http://www.motherjones.com/kevin-drum/2017/04/168-hours-syria-policy-trump-administration
Citat:
168 Hours of Syria Policy in the Trump Administration
Let's roll the tape on the past few days:

Last Friday: Sean Spicer confirms remarks by Secretary of State Tillerson that Trump is OK with leaving Bashar al-Assad in power in Syria. "There is a political reality that we have to accept," he says.

Tuesday: Trump learns the downside of haphazard policy changes driven mostly by a desire to be different from Obama. Assad, feeling more secure after learning the United States accepts his leadership of Syria, launches a chemical attack on rebels in the town of Khan Sheikhoun.

Wednesday: Trump, apparently shocked to find out that Assad is a butcher, says Assad has "crossed many, many lines."

Today: Trump tells reporters about Assad, "I guess he's running things, so something should happen." Tillerson translates this into English: "It would seem there would be no role for him to govern the Syrian people."

Later today: We learn that the Pentagon is preparing recommendations for military action in Syria.

A few minutes after that: Regime change is once again official policy. "Those steps are underway" for the US to lead an international effort to remove Assad.

So in the space of a week, we've gone from Assad can stay to Assad must go to let's bomb Syria. This is quite the crack foreign policy team we have in Washington these days.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in