2017-05-22, 19:12
Medlem
smoerreboms avatar
Jag hoppas innerligt att skälet till att det där talet var så milt mot Saudi och Gulf-staterna var av geografiska skäl och att det var första talet i regionen. Saudi är inte våra vänner, de är värsta sortens muslimdrägg, det finns skäl till varför de kallats "so called allies". Nu förväntar jag mig att han i framtiden ställer krav på dem vad gäller deltagande i kampen mot IS, att de konfronteras om det framkommer bevis på terroristfinansiering, moskébyggen etc. Det har lagts en grund att vi slutar tala om för dem hur de ska leva men då får de fan hålla sig därborta oxå.
2017-05-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Obama gjorde det före.

E.Merckx skrev sittande president, obama var presidentkandidat.
2017-05-22, 19:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
E.Merckx skrev sittande president, obama var presidentkandidat.

Okej. Då betyder det att Obama blev president igenom att visa sig lojal emot Israel.

Men att Trump gör detta efter han blev president är något nytt.
2017-05-22, 23:40
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Helt rätt av Trump! Trump går ifrån klarhet till klarhet! Iran är ondskans högborg och måste utplånas, deras hatfyllda retorik emot Israel kan inte tolereras. Jag hoppas att kriget mot Iran snart blir en realitet och att Trump inte tvekar att använda kärnvapen emot detta ormbo. Återigen visar Trump var skåpet ska stå!

Herregud, hur obildad kan man bli!?

Trump åker till den internationella terrorismens finansiella centrum Saudiarabien och förklarar att Iran utgör största terroristhotet!!!! Hur var det nu med 9/11, London, Madrid, Paris, Nice, Boston, Bryssel, Stockholm, IS? Svar: Sunni-islamister med stöd från Saudiarabien. Vilka terrorattacker i väst har stötts av Iran? Svar: Inga.

Trump har verkligen gått in i rollen väl som Netanyahus svansviftande knähund och nyttiga idiot. Patetiskt är bara förnamnet!
2017-05-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag hoppas innerligt att skälet till att det där talet var så milt mot Saudi och Gulf-staterna var av geografiska skäl och att det var första talet i regionen. Saudi är inte våra vänner, de är värsta sortens muslimdrägg, det finns skäl till varför de kallats "so called allies". Nu förväntar jag mig att han i framtiden ställer krav på dem vad gäller deltagande i kampen mot IS, att de konfronteras om det framkommer bevis på terroristfinansiering, moskébyggen etc. Det har lagts en grund att vi slutar tala om för dem hur de ska leva men då får de fan hålla sig därborta oxå.

Trump kommer hjälpa Saudi att Islamisera Väst, det är Saudis syfte, Obama och Clinton höll Saudi på en armslängds avstånd, men Republikaner är sedan Bushs dagar allierade med Saudi, eftersom Bush äger oljeintressen med familjen Bin laden sedan 30-talet.

När IS faller kommer USA försvåra rättsliga prövningar av de krigsbrott som ägd rum för att inte Saudi ska avslöjas som medfinansiär.
2017-05-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej. Då betyder det att Obama blev president igenom att visa sig lojal emot Israel.

Men att Trump gör detta efter han blev president är något nytt.

Ja det visar att den nazistiska mytbildningen om den internationella judendomen inte existerar och att det inte existerar en konspiration från judar att vi ska islamiseras, detta klarar Saudi av helt själva på egen hand.
2017-05-23, 12:54
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/JakeSherman/status/866642750090956801
Citat:
!!! // ANKARA, Turkey (AP) - Turkey summons US ambassador to protest 'aggressive' action against Turkish bodyguards in Washington.
LOL!
Turkiet skäller ut USA efter att turkisk ambassadpersonal utan diplomatisk immunitet ostraffat spöade upp amerikanska medborgare! Att amerikaner får spö är vad MAGA handlar om, förstår jag?
Klart en "stark ledare" som Donald då vänder andra kinden till. Erdogan lägger man sig flat inför!
2017-05-23, 13:42
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Herregud, hur obildad kan man bli!?

Trump åker till den internationella terrorismens finansiella centrum Saudiarabien och förklarar att Iran utgör största terroristhotet!!!! Hur var det nu med 9/11, London, Madrid, Paris, Nice, Boston, Bryssel, Stockholm, IS? Svar: Sunni-islamister med stöd från Saudiarabien. Vilka terrorattacker i väst har stötts av Iran? Svar: Inga.

Trump har verkligen gått in i rollen väl som Netanyahus svansviftande knähund och nyttiga idiot. Patetiskt är bara förnamnet!

Så sant.
Trump uttalar sig samtidigt angående det senaste terrordådet att ”De måste drivas ut ur våra samhällen” jo visst helt säkert....jag får i regel en dålig smak i munnen vad gäller USA, jag trodde lite på Trump men det har visat sig att han är ett skolexempel på en krämare tillika kvacksalvare som trampar in på en sorgens dag med sina sälj slogans.

Hans påstående är inte möjligt att förverkliga och det vet han om. Vad han försöker att sälja in det är aktioner mot Iran.
2017-05-23, 18:24
Medlem
SecundusSilents avatar
Man får gratulera Trump för det hängivna stödet till ISIS främsta uppbackare, Saudiarabien, liksom till hans verbala utfall mot Iran, som tillhör de som bekämpar ISIS med marktrupper. Trump är onekligen en sann vän av ISIS!
2017-05-23, 19:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Man får gratulera Trump för det hängivna stödet till ISIS främsta uppbackare, Saudiarabien, liksom till hans verbala utfall mot Iran, som tillhör de som bekämpar ISIS med marktrupper. Trump är onekligen en sann vän av ISIS!
Det är ju lite det här som är problemet med Trump just nu, och samma feltänk som Obama körde med: backa Saudiarabien och bekämpa Iran. Klart ISIS växer under sådana omständigheter. Utan USA ingen ISIS.

Så Trump är business as usual med andra ord, då vet vi det.
2017-05-23, 19:14
Medlem
Lite olustigt att man så tydligt vänder udden mot Iran från amerikanskt håll.
Minns att David Icke (den gamle stollen) pratade om att nästa steg för att provocera fram ett tredje världskrig var att få Iran i gungning, för ett par år sedan. Nu är vi där.
2017-05-23, 19:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är ju lite det här som är problemet med Trump just nu, och samma feltänk som Obama körde med: backa Saudiarabien och bekämpa Iran. Klart ISIS växer under sådana omständigheter. Utan USA ingen ISIS.

Så Trump är business as usual med andra ord, då vet vi det.
Nu ska vi inte köra med samma falska logik som andra gör. De vore som att vi hade beskyllt protestanterna för IRA:s dåd en gång i tiden. Daesh är sprunget ur extrem sunnism och inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in