Citat:
Ursprungligen postat av
-Obi-Wan-Kenobi-
Trumps attack mot Syrien är ett bevis på att det inte är USAs president som bestämmer utrikespolitiken. Det är "Deep State" bakom kulisserna vilket innefattar det Militärindustriella komplexet som de facto utgör en militärdiktatur som har kapat det demokratiska systemet helt och hållet.
Alla krig som de står för har inget att göra med folkets bästa intressen utan det är bara ett gäng maktgalna psykopater och imperialister som dödar miljontals människor för att de inte tycker om något annat lands politiska ledare.
Trump blir manipulerad till en sån situation att det enda han kan göra är att lyda etablissemanget. Förmodligen så är de belåtna över att de kan vända en president till deras fördelar trots att det går emot den demokratiska viljan från folket. De vet att de har makten i slutändan.
Jag skulle mer kalla dem för Wardogs och inte militären i sig, de som styr USA är de som kan tjäna pengar på USA, Wallstreet, Privata militärorganisationer, Militären i sig och en rad andra, detta var något som jag åtminstone varnade för under själva valet då USA har enorma problem med den korruption som nu vågar visa sig helt öppet.
Jag sa det innan USA började bomba och jag säger det igen, det är synd att ett så pass tydligt misstag måste få ske innan folk får upp ögonen för misstaget, nu är det bara och hoppas på att det hela inte eskalerar för då kommer vi verkligen att få enorma problem under de kommande åren med en ännu större flyktingvåg tack vare Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Ett stort felsteg av Trump.
OM Assad använde kemvapen så torde det gått att försäkra sig om vidare ickeanvändning genom att sätta press på Ryssland.Assad kommer att göra som Putin vill nämligen.
Att förstöra flygbaser och flygplan som bombar IS är inte rätt väg att gå.
Ett mycket farligt felbeslut av Trump detta och all initiativpotential ligger nu hos Ryssland.
De behövs inte bara att man sätter press...Man måste göra en fullskalig undersökning innan man säger vem det var som använde kemvapen att inte ens detta sker är i mina ögon bara skrämmande.