2017-04-07, 04:15
Medlem
Trump har ju Amerikanska soldater i Syrien utan missilförsvar som Assad kan träffa.

Sjukt ogenomtänkt och farligt gjort av Trump.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Haha det är ju så det brukar sägas när Trumpen gör något eller säger något att det är så kul att han gör oväntade saker och så.
vad menar du?
Citat:
Och det sägs att han är en mästare på distraktion från Rysslandsspåret.
Vadå Rysslandsspår? Pratar du om golden-showers-party-historien, som visade sig vara falsk? Beskriv vad du menar. Backa också upp ditt kommande påstående med bevis, annars är det bara en lögn.
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Då var det dags att vakna lite då. Men han sa ju under valrörelsen att han skulle ta till militära angrepp. Så det är ju ingen överraskning. Och som sagt, de ökade anslagen till militära enheter finns det naturligtvis en beräknad orsak till.
Jag personligen är helt emot detta innan allmänheten fått ta del av bevis att det var Assad.

Men hur mår du då gubben som sa att Trump var en rysk agent, det verkar ju mindre troligt, eller hur?
2017-04-07, 07:44
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Trumps attack mot Syrien är ett bevis på att det inte är USAs president som bestämmer utrikespolitiken. Det är "Deep State" bakom kulisserna vilket innefattar det Militärindustriella komplexet som de facto utgör en militärdiktatur som har kapat det demokratiska systemet helt och hållet.

Alla krig som de står för har inget att göra med folkets bästa intressen utan det är bara ett gäng maktgalna psykopater och imperialister som dödar miljontals människor för att de inte tycker om något annat lands politiska ledare.

Trump blir manipulerad till en sån situation att det enda han kan göra är att lyda etablissemanget. Förmodligen så är de belåtna över att de kan vända en president till deras fördelar trots att det går emot den demokratiska viljan från folket. De vet att de har makten i slutändan.
2017-04-07, 07:54
Medlem
baggebo1s avatar
Så, idag fick vi svaret. Trump är den kanske svagaste presidenten i USA någonsin. Obama stod emot i åtta år. Trump viker efter ett par månader. Detta feta jävla pladdermonster som talade så jävla tufft om att "drain the swamp" var bara en patetisk lallare. Stabskapten hade rätt, jag hade fel. Och idag startade han tredje världskriget.
2017-04-07, 07:54
Medlem
Man kan ju bara hoppas att dom inte dödar några ryssar med sina attacker. Det skulle kunna sluta riktigt illa.
2017-04-07, 07:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så, idag fick vi svaret. Trump är den kanske svagaste presidenten i USA någonsin. Obama stod emot i åtta år. Trump viker efter ett par månader. Detta feta jävla pladdermonster som talade så jävla tufft om att "drain the swamp" var bara en patetisk lallare. Stabskapten hade rätt, jag hade fel. Och idag startade han tredje världskriget.

Jag instämmer i att Stabskapten var rätt ute men det känns för tidigt att prata om ett tredje världskrig.
2017-04-07, 08:14
Medlem
Ett stort felsteg av Trump.
OM Assad använde kemvapen så torde det gått att försäkra sig om vidare ickeanvändning genom att sätta press på Ryssland.Assad kommer att göra som Putin vill nämligen.
Att förstöra flygbaser och flygplan som bombar IS är inte rätt väg att gå.

Ett mycket farligt felbeslut av Trump detta och all initiativpotential ligger nu hos Ryssland.
2017-04-07, 08:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Trumps attack mot Syrien är ett bevis på att det inte är USAs president som bestämmer utrikespolitiken. Det är "Deep State" bakom kulisserna vilket innefattar det Militärindustriella komplexet som de facto utgör en militärdiktatur som har kapat det demokratiska systemet helt och hållet.

Alla krig som de står för har inget att göra med folkets bästa intressen utan det är bara ett gäng maktgalna psykopater och imperialister som dödar miljontals människor för att de inte tycker om något annat lands politiska ledare.

Trump blir manipulerad till en sån situation att det enda han kan göra är att lyda etablissemanget. Förmodligen så är de belåtna över att de kan vända en president till deras fördelar trots att det går emot den demokratiska viljan från folket. De vet att de har makten i slutändan.

Jag skulle mer kalla dem för Wardogs och inte militären i sig, de som styr USA är de som kan tjäna pengar på USA, Wallstreet, Privata militärorganisationer, Militären i sig och en rad andra, detta var något som jag åtminstone varnade för under själva valet då USA har enorma problem med den korruption som nu vågar visa sig helt öppet.

Jag sa det innan USA började bomba och jag säger det igen, det är synd att ett så pass tydligt misstag måste få ske innan folk får upp ögonen för misstaget, nu är det bara och hoppas på att det hela inte eskalerar för då kommer vi verkligen att få enorma problem under de kommande åren med en ännu större flyktingvåg tack vare Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ett stort felsteg av Trump.
OM Assad använde kemvapen så torde det gått att försäkra sig om vidare ickeanvändning genom att sätta press på Ryssland.Assad kommer att göra som Putin vill nämligen.
Att förstöra flygbaser och flygplan som bombar IS är inte rätt väg att gå.

Ett mycket farligt felbeslut av Trump detta och all initiativpotential ligger nu hos Ryssland.

De behövs inte bara att man sätter press...Man måste göra en fullskalig undersökning innan man säger vem det var som använde kemvapen att inte ens detta sker är i mina ögon bara skrämmande.
2017-04-07, 08:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Äntligen en president med lite balls. Obama har ju suttit och tittat på när assad regimen torterat och gasat ihjäl människor i 8 år nu. Bara några månader in på trump eran är terroristen assad snart nere på knä. Och när han tagit hand om assad bombar han sönder IS ochså. Mindre snack mer action precis vad vi behöver just nu. Undra hur häxan clinton hade agerat? Förmodligen en massa fördömande och prat om att ta emot flyktingar.
2017-04-07, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle mer kalla dem för Wardogs och inte militären i sig, de som styr USA är de som kan tjäna pengar på USA, Wallstreet, Privata militärorganisationer, Militären i sig och en rad andra, detta var något som jag åtminstone varnade för under själva valet då USA har enorma problem med den korruption som nu vågar visa sig helt öppet.

Jag sa det innan USA började bomba och jag säger det igen, det är synd att ett så pass tydligt misstag måste få ske innan folk får upp ögonen för misstaget, nu är det bara och hoppas på att det hela inte eskalerar för då kommer vi verkligen att få enorma problem under de kommande åren med en ännu större flyktingvåg tack vare Trump.

De behövs inte bara att man sätter press...Man måste göra en fullskalig undersökning innan man säger vem det var som använde kemvapen att inte ens detta sker är i mina ögon bara skrämmande.

Jag håller helt med om det sistnämnda.
2017-04-07, 08:49
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Haha ni som hävdat att han var en svag president eller en rysk agent får allt skämmas nu! Ingen tvekan eller farser i FN för Trump, han är en görare!
Riktiga Trumpsupporters gillade honom för att han skulle GE FAN i mellanöstern! Det han gör nu är samma jävla skit som bara skapar terrorism, mer flyktingar och allmänt elände. Dessutom gör han ryssen sur. Mitt stöd för Trump är officiellt slut i & med detta. Jävlar vad hans stöd kommer dala i staterna, under 30% utan tvekan. Fuck Trump!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in