2017-04-03, 02:06
Medlem
Fyfan asså folks, jag älskar er alla.. Drog i mig 30mg imovane, en endaste bärs... För för mycket alkohol kombinerat slutar fan raka vägen åt helvete.... Sen en liten snus på de. åhhh.

Jag rekommenderar starkt denna kombo... 30mg är kanske rätt högt men jag har en ganska hög tolerans så. Testa det ni! cheers, love <3
Citera
2017-04-03, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Kan man blanda Imovane med Xanor/Subutex/Ksalol och få bättre effekt?

Blandar du imovane med metadon så har du en riktigt skön kombination!
Citera
2017-04-03, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Abstinensen från Imovane är som en hund från helvetet. Fan ta den som uppfann dessa hemska
tabletter. Ja de är bra för sömnen men satan så snabbt man blir beroende och sitter där med
världens abstinens. Någon annan som också upplever en hemsk avtändning och abstinens?

Ja fy tusan. Känner mig som halvt hjärndöd om jag blir utan, då har jag inga höga doser i vanliga fall, utan 1 - 1,5 st 7.5 mg tablett till natten. Mår verkligen fysiskt och psykiskt dåligt.. Egentigen ska man väl trappa ner och sluta helt men svårt när jag isåfall skulle behöva vara sjukskriven från jobbet då. Kan absolut inte arbeta med den absinensen.
Citera
2017-04-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffereyDahmer
Ja den kommer vara nollad. Kort halveringstid. Om du ej flummar så ofta så kan det vara så att du bara vant dig vid ruset. Men ett uppehåll gör dig gott. Testa ta 15mg max efter uppehållet så märker u snabbt om det handlar om tolerans eller vana.

Nollad lär den absolut inte vara.
Citera
2017-04-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Kan bara svara för mig själv,men känner mig jävligt risig de första 10-15 minuterna när jag vaknar, sen går det över och jag mår hur bra som helst resten av dagen. Jämför det med känslan att inte ha sovit alls typ, på hela natten så är det ett lätt val.

Jag stöder ditt påstående i allra högsta grad. Har haft Zolp i närmare 11 år, det går fint.
Citera
2017-04-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryWhite
Kan läkaren se när man har tagit ut en medicin? Har för mig dom bara kan se om man tog ut det.. Ska träffa läkaren imorrn för att få ett nytt recept på zopiklon 30 st, fast jag egentligen tog ut det jag fick förra månaden för ett par dar sen.

Läkaren kan se både OM och NÄR, vilket apotek, ja i princip allt - såvida de har ditt samtycke - ditt godkännande med andra ord att komma åt läkemedelsförteckningen.
Citera
2017-04-03, 21:06
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kochskatan
Ja fy tusan. Känner mig som halvt hjärndöd om jag blir utan, då har jag inga höga doser i vanliga fall, utan 1 - 1,5 st 7.5 mg tablett till natten. Mår verkligen fysiskt och psykiskt dåligt.. Egentigen ska man väl trappa ner och sluta helt men svårt när jag isåfall skulle behöva vara sjukskriven från jobbet då. Kan absolut inte arbeta med den absinensen.
Imovane är lite som en mild benzo-avtändning. Max nån vecka så är man på banan igen, men då kommer suget tillbaka och man faller dit igen. Blir en ond cirkel som är mycket, mycket svår att ta sig ur.

Bäst är att använda det en eller ett par gånger i veckan, då är det lugnt. Take my advice, folks.
Citera
2017-04-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Imovane är lite som en mild benzo-avtändning. Max nån vecka så är man på banan igen, men då kommer suget tillbaka och man faller dit igen. Blir en ond cirkel som är mycket, mycket svår att ta sig ur.

Bäst är att använda det en eller ett par gånger i veckan, då är det lugnt. Take my advice, folks.

Du har helt rätt där. Det bästa är att inte använda dagligen.. Men jag upplevde mycket värre AT på den låga dosen Imovane än då jag ätit 30 mg Sobril dagligen. Sobril-AT:n var lätt överkommen. Nu är väl Sobril inte den starkaste av benso heller men personligen känns det som att z-analogerna ger mig värre abstinens. Usch. De är inte så oskyldiga.
Citera
2017-04-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag älskar verkligen imovane.
Min läkare gick från att "det går en sömnkurs i höst" till att ringa mig två veckor senare "jag lägger ett stående recept på imovane.
Mår mycket bätttre än på stilnoct som jag tog innan. Nu sover jag hela natten och vaknar utvilad till skillnad från stilnoct då jag vaknade alltid flera gånger under natten.

Stämmer, vaknar ofta av Stilnoct/Zolpidem.
Citera
2017-04-04, 19:00
Medlem
Har haft kronisk hyposomni i över tio års tid, främst i insomningsbesvär men också nattliga uppvaknanden. Har gjort det mesta som går att göra gällande sömnhygien, avverkat de flesta antihistaminer/fentiazinderivat utan något vidare resultat. Fick några 10mg zolpidem att utvärdera. De fungerade fruktansvärt bra, vilket genast väckte misstankar som FASS senare bekräftade. Jag har en stor respekt för läkemedel och ser ingen långtidslösning i narkotiska preparat.

Jag kan tolerera en sämre sömnkvalitet de flesta nätter men överväger om jag ska begära att få ut zolpidem för nätter det verkligen krisar, vilket brukar variera mellan någon gång i veckan till flera. Jag upplevde att jag vaknade mindre ofta när jag somnade så lugnt, samt att om jag kan garantera en god natts sömn väger det upp flera nätters störd sömn. Det jag undrar är hur det är med toleranshöjning och tillvänjningseffekt vid längre perioder förutsatt att det används sporadiskt?
Citera
2017-04-04, 19:58
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurotypisk
Har haft kronisk hyposomni i över tio års tid, främst i insomningsbesvär men också nattliga uppvaknanden. Har gjort det mesta som går att göra gällande sömnhygien, avverkat de flesta antihistaminer/fentiazinderivat utan något vidare resultat. Fick några 10mg zolpidem att utvärdera. De fungerade fruktansvärt bra, vilket genast väckte misstankar som FASS senare bekräftade. Jag har en stor respekt för läkemedel och ser ingen långtidslösning i narkotiska preparat.

Jag kan tolerera en sämre sömnkvalitet de flesta nätter men överväger om jag ska begära att få ut zolpidem för nätter det verkligen krisar, vilket brukar variera mellan någon gång i veckan till flera. Jag upplevde att jag vaknade mindre ofta när jag somnade så lugnt, samt att om jag kan garantera en god natts sömn väger det upp flera nätters störd sömn. Det jag undrar är hur det är med toleranshöjning och tillvänjningseffekt vid längre perioder förutsatt att det används sporadiskt?

Har du provat zopliklon?
När jag tog zolpidem höjdes min tolerans rätt fort och effekten avtog relativt tidigt. Har insomningsproblem, ca 2-3ggr i veckan vanligtvis.
Men böt till zopliklon tar nog 2x 7,5mg i veckan, max 3. har kunnat tagit över ett år utan att toleransen höjts eller känt behov efter fler tabletter.
Tycker känslan är bättre på zopliklon för sömn, zolpidem blir iallafall jag mer "bäng" av vilket kan vara kul men mitt syfte har alltid varit bra sömn
Citera
2017-04-04, 20:09
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurotypisk
Det jag undrar är hur det är med toleranshöjning och tillvänjningseffekt vid längre perioder förutsatt att det används sporadiskt?
Det är ingen fara att ta någon gång ibland det är när man tar varje dag som man utvecklar tolerans och blir beroende, och det tar inte lång tid på z-analoger innan man får dubblera dosen. Men om man har lite disciplin vilket du verkar ha är det inga problem. Jag har läst om flera som käkat lägsta dos Zopiklon/Zolpidem vid behov i flera år utan att behöva höja dosen en enda gång.

Mitt tips är höj aldrig dosen. Skulle du komma till ett läge där det blir för mycket och effekten uteblir, ta ett uppehåll några dagar bara. Det var detta misstaget jag gjorde. Jag höjde dosen istället. Flera gånger.

Sov gott Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in