Citat:
Varför ska personer som har en inkomst på t.ex 100.000 kr i månaden och ett kapital på miljoner bo i en byggsubventionerad lägenhet? Låt dom hyra dom nyproducerade isåfall om dom inte vill köpa. Sedan en person som har 20.000 i lön eller 35.000 kanske vi inte ska göra någon skillnad på. Jag syftar på dom allra rikaste.
Känner en herre som bor i BR som är avbetald sedan länge och han ska ge bort den till son och använda sina 25 års kötid för att flytta in till stan. Det vore ju bättre om den HR gick till en annans son som inte har en förälder som kan hjälpa till. Pappan får väl belåna sin egen och hjälpa sonen med insatsen.
Känner en herre som bor i BR som är avbetald sedan länge och han ska ge bort den till son och använda sina 25 års kötid för att flytta in till stan. Det vore ju bättre om den HR gick till en annans son som inte har en förälder som kan hjälpa till. Pappan får väl belåna sin egen och hjälpa sonen med insatsen.
Varför ska dom inte få det? Jag tycker du låter avundsjuk och jag har inget emot någon med 100 000 kr lön får en bruksvärdeshyresrätt och inte heller socialdemokratin. Ser inte vad ens lön har för relevans för att få hyra. Alla är lika värda med sin kölapp.
Ska jag tvingas flytta från min bruksvärdeshyresrätt eller betala mer än dubblerad hyra helt plötsligt ifall jag skulle starta ett företag och bli vd eller utbilda mig och tjäna 100 000 kr/mån?
1. Det främjar integration och blandade områden vilket är mycket bra för samhällets stabilitet. Personligen vill jag inte ha någon integration med invandrare däremot som jag vill skicka ut ur landet utan mellan svenskar och en viss andel väst och sydeuropeiska invandrare.
2. Du stigmatiserar hyresgäster och vissa hus genom att öronmärka det för fattigare och därmed skapar riktig slum. Det har socialdemokratin i alla tider försökt motverka.
3. Det är bättre att bygga fler sabo kombohus, få ner byggkostnader, subventionera och bygga många fler hus och utvisa massa invandrare så slipper du känna att det är ett zero sum game och för högt tryck på hyresrätterna i stan som du vill åt hellre.
4. Kostnaden är så pass låg att subventionera hyreshus, 5-6 miljarder per år för 20 000 hyresrätter.
5. Det ska inte va någon större prisskillnad kostnadsmässigt per månad med hyresrätter eller bostadsrätt och begränsande avkastning på hyresrätter, 3-6%. Hyresgästen bor redan i lägre standard och har flera andra nackdelar och mindre frihet.
Nyliberala är giriga klasshatare utan empati, en del andra lider av avundsjuka. Slemhog använder förnuftet, sanningen och historiens lärdomar.
Senast redigerad av slemhog 2017-03-25 kl. 06:35.
Senast redigerad av slemhog 2017-03-25 kl. 06:35.