2017-03-25, 22:02
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Polackerna är anställda i Polska företag. Och där gäller deras lagstiftning.

Det är inget byggnads bryr sig om när de dikterar löneökningarna, till svenska företag som är offer för vänsterns strejk och blockadpolitik.

Visa mig ett bygge i Sverige i dagsläget där Byggnads har tagit ut sina medlemmar i strejk eller blockad.

Efter alliansens lagändring som tillät utländsk arbetskraft att arbeta i Sverige utan kollektivavtal så har Byggnads ytterst små möjligheter ta ut sina medlemmar i strejk eller blockad.
Senast redigerad av bill clayton 2017-03-25 kl. 22:21.
Citera
2017-03-25, 22:24
Medlem
kurt-sunes avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/KJRXM/inte-bara-de-rika-ska-kunna-bo-i-innerstan

Den här killen är riktigt vettig. tyvärr verkar majoriteten som läst artikeln tycka att det ska vara som det är idag. Dvs bara rika och de med längst kötid ska ska ha tillgång till hyresrätterna i city.
Citera
2017-03-25, 22:25
Medlem
spoilers avatar
"Hässleholms kommun har lyckats klara lagkraven på att erbjuda nyanlända bostäder. Bland annat genom att köpa in bostadsrätter – något som kritiserats hårt på andra håll.
– Det är en ohållbar situation, menar bostadssamordnaren Pernille Hjorth."

http://www.nsk.se/2017/03/25/sa-gav-kommunen-nyanlanda-bostad/
Citera
2017-03-25, 22:35
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
När jag tittar på priser så ser det inte ut som invandrartäta områden har uppenbart lägre priser än andra områden på likartat avstånd från innerstaden.

Det är klart billigare i förorter längre från centrum än t ex i Kista.

Invandringen har gått så långt att kollektivet invandrare och deras efterlevande nått en kritisk massa. Man efterfrågar då även "bättre" bostäder, men besväras inte av en låg andel svenskar. Kolla t.ex. i Barkarbystaden.
Citera
2017-03-25, 22:39
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/KJRXM/inte-bara-de-rika-ska-kunna-bo-i-innerstan

Den här killen är riktigt vettig. tyvärr verkar majoriteten som läst artikeln tycka att det ska vara som det är idag. Dvs bara rika och de med längst kötid ska ska ha tillgång till hyresrätterna i city.

Jaså har du svängt och föredrar reglerade hyresrätter numer?

Det är det krönikören du länkar till önskar. Låt vara att det är i begränsad omfattning men det är reglering i vilket fall som helst.

Du har ju fram till nu sjungit marknadens lovsång och har inte velat veta av någon form av reglering.
Citera
2017-03-25, 23:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Jaså har du svängt och föredrar reglerade hyresrätter numer?

Det är det krönikören du länkar till önskar. Låt vara att det är i begränsad omfattning men det är reglering i vilket fall som helst.

Du har ju fram till nu sjungit marknadens lovsång och har inte velat veta av någon form av reglering.

Författaren är inte alls för någon reglering. Läs artikeln igen!

Däremot är han precis som jag för att man ska hjälpa de som verkligen behöver hjälp, istället för att strö pengar över de som råkar stå först i hyreskön oavsett inkomstnivåer.

Lyssna gärna på Peter Eriksson (bostadsminister) i senaste lördagsintervjun i SR, där han hela tiden försöker fly undan från den frågan.

Oerhört korkad politik och gynnar folk som redan klarar sig mer än väl.
Citera
2017-03-26, 00:58
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Författaren är inte alls för någon reglering. Läs artikeln igen!

Däremot är han precis som jag för att man ska hjälpa de som verkligen behöver hjälp, istället för att strö pengar över de som råkar stå först i hyreskön oavsett inkomstnivåer.

Lyssna gärna på Peter Eriksson (bostadsminister) i senaste lördagsintervjun i SR, där han hela tiden försöker fly undan från den frågan.

Oerhört korkad politik och gynnar folk som redan klarar sig mer än väl.

Är du på riktigt förbannat dum i huvudet eller trollar du endast?

Nej det är DU som ska läsa artikeln igen!

Det här är citat ur artikeln.

"Det bästa sättet att hjälpa dessa grupper vore en friare hyresmarknad – tillsammans med en social housing-sektor där inkomstkraven kan tillåtas verka åt motsatt håll, det vill säga att ge förtur till hyresreglerade lägenheter åt hushåll som bäst behöver det."

"En social housing-modell där hyresreglerade lägenheter tillåts finnas i samma områden, och hus, som icke-reglerade lägenheter skulle kunna motverka segregation. "
Citera
2017-03-26, 09:29
Medlem
slemhogs avatar
Fredrik Kopsch:

"Vi har prövat vår nuvarande modell, med små förändringar, i snart 75 år – det är dags att våga prova något nytt!

Om ingenting görs kommer billiga hyresrätter, på grund av ombildningar och renoveringar, tids nog vara ett minne blott"

Ja?! Det var ju dit han ville, ha dyrare hyror! Sen säger han i slutet av artikeln att billiga hyresrätter försvinner såsmåningom istället som att det är ett problem. Vilken idiot

han kan dra åt helvete, INVANDRARNA SKA INTE HA HYRESREGLERAT ELLER FÅ HÖGRE BIDRAG OCH JAG FÅ DUBBLERAD OCKERHYRA.

Landsförrädare.
Senast redigerad av slemhog 2017-03-26 kl. 09:35.
Citera
2017-03-26, 09:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Är du på riktigt förbannat dum i huvudet eller trollar du endast?

Nej det är DU som ska läsa artikeln igen!

Det här är citat ur artikeln.

"Det bästa sättet att hjälpa dessa grupper vore en friare hyresmarknad – tillsammans med en social housing-sektor där inkomstkraven kan tillåtas verka åt motsatt håll, det vill säga att ge förtur till hyresreglerade lägenheter åt hushåll som bäst behöver det."

"En social housing-modell där hyresreglerade lägenheter tillåts finnas i samma områden, och hus, som icke-reglerade lägenheter skulle kunna motverka segregation. "

Grundsynen är tydlig. Debattören vill ha en fri hyresmarknad i grunden med social housing för de fattiga. Hur ska man annars bryta segregationen?

Att hyresreglera hela beståndet gynnar bara de som redan klarar sig väl.

Jag har aldrig sagt att man inte ska hjälpa fattiga. Det är precis det jag vill. Men inte vänstern av nån anledning. Förmodligen för att gynna sig själva i sann Lars "pappa staten betalar" Ohly-anda.

De billiga centrala hyresrätterna som är kvar borde enbart användas som "social housing" om man på allvar vill minska segregationen i city.

Trodde du var på de fattigas sida? Men icke... finns det nåt mer ologiskt än vänsterpolitik?
Senast redigerad av kurt-sune 2017-03-26 kl. 09:45.
Citera
2017-03-26, 09:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Fredrik Kopsch:

"Vi har prövat vår nuvarande modell, med små förändringar, i snart 75 år – det är dags att våga prova något nytt!

Om ingenting görs kommer billiga hyresrätter, på grund av ombildningar och renoveringar, tids nog vara ett minne blott"

Ja?! Det var ju dit han ville, ha dyrare hyror! Sen säger han i slutet av artikeln att billiga hyresrätter försvinner såsmåningom istället som att det är ett problem. Vilken idiot

han kan dra åt helvete, INVANDRARNA SKA INTE HA HYRESREGLERAT ELLER FÅ HÖGRE BIDRAG OCH JAG FÅ DUBBLERAD OCKERHYRA.

Landsförrädare.

Jo det är precis då det ska vara. Du klarar dig väl, alltså ska inte resurser slösas på dig. Fokus bör läggas på de som inget har istället.

Vill du bo billigare får du bo utanför
City.
Citera
2017-03-26, 09:50
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Varför svarar du inte på mitt inlägg jag vill ha svar på?

(FB) Sverige: landet där det råder stor bostadsbrist
Skriker du hgf ska väck och marknadshyror ska införas, ska du lägga fram hur du vill ha det!

Fortfarande inget svar av den nyliberala kretinen kurt-sune, han vägrar stå för vad han är ute efter i andra frågor och hyresgästens rättigheter, det är inte bara köerna han vill ha bort, han vill förstöra livet för hyresgäster det är därför han håller käft om dessa frågor jag vill ha svar på.

Nu ser alla vad detta är för figur vi har att göra med, en ondskefull klasshatande slumvärd.
Citera
2017-03-26, 10:03
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jo det är precis då det ska vara. Du klarar dig väl, alltså ska inte resurser slösas på dig. Fokus bör läggas på de som inget har istället.

Vill du bo billigare får du bo utanför
City.

Bor redan utanför city i närförort din nolla. Nej jag klarar mig inte, behöver marginaler för betala av lånet på min costa del sol bostad nu jag nyss köpt och jag har inte fått igång uthyrningen ännu vilket tar minst 6 mån och måste åka ner och renovera den. Hade markndshyra införts nu på min lgh hade jag gått i personlig konkurs eller legat på marginalen, sen ska båten fixas för 8000 inför sjösättning nu. Om ett par år har jag avbetalt mer än halva bolånet och har hundratusenkronor i säkerhetsmarginal på bankkontot igen med möbler inköpta till spanien lgh och uthyrning i full gång.

När ska du svara på mitt inlägg om hyresgästers rättigheter?
Senast redigerad av slemhog 2017-03-26 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in