2017-03-23, 23:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag är ingen kriminaltekniker men merparten av blodet blir vid dödandet, stor blodförlust och därav döden, så inte mycke blod på fyndplatsen. Teknikerna kan ha misstagit sig tack vare regnet, det har hänt i andra fall jag följt.
Ja givetvis, jag tänkte fel, men om hon endast förlorade medvetandet i lägenheten i samband med att hon fick ett knivhugg i ryggen och sedan kördes ut och mördades i skogsdungen, det skulle ju kunna vara en möjlighet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-23 kl. 23:52.
Citera
2017-03-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det förstår jag att det måste varit obehagligt för din del. Vad gäller personal i butiker och bibblan har jag aldrig hört att han gjorde det utan att dom ville helst inte vara ensam när han kom in i butiken, bibblan och det berodde väl mycket på att han var utpekad som mördare.

Detta skedde i slutet av 70-talet så någon rädsla för honom som mördare var det inte fråga om. Vi var många som pratade om detta och detta var vida känt.
Citera
2017-03-23, 23:51
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Detta skedde i slutet av 70-talet så någon rädsla för honom som mördare var det inte fråga om. Vi var många som pratade om detta och detta var vida känt.
Flyttade cykelmannen till kramfors redan på 70-talet?Trodde mig ha läst om att han var nyinflyttad innan mordet.
Vad är det som gäller egentligen?
Citera
2017-03-24, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Flyttade cykelmannen till kramfors redan på 70-talet?Trodde mig ha läst om att han var nyinflyttad innan mordet.
Vad är det som gäller egentligen?
.
Ja, den jag tänker på var på något sätt släkt med E (på långt håll). Han cyklade jämt, hade "handen i fickan" och stod ofta i matvarubutiker och stirrade på kvinnor. Jag blev medveten om honom i slutet av 70-talet - vet ej om han flyttade till K-fors då eller om han alltid bott i K-fors. Jag har alltid trott det sistnämnda.

Tittade igenom tråden igen och redan på första sidan nämns samma sak om honom, han stod med "handen i fickan" runt om i trakten. Man undvek honom när man såg honom.

Detta gjorde att "alla" faktiskt såg att det var en möjlig gärningsman p g a att han 1. var släkt med henne, 2. att han hade sexuella böjelser som inte var så trevliga. Kramfors andades ut när de tog in honom och de flesta trodde nog fortfarande att det var han p g a att polisen klantade till det med bevisningen.

Inte förrän nio år senare avskrev de misstankarna helt mot honom. När fokus tagits bort från honom måste åter blickarna riktas mot de som stod E nära. Detta är lite jobbigt för oss som känner några av dem.
Citera
2017-03-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej då, men om vi säger så här då, kan du tänka dig ett scenario där BÅ har ljugit i sitt vittnesmål ang. skjutsen och att hon i själva verket lämnade lägenheten tidigare, före Eva, och att Eva sedan promenerade hela vägen från Björstagatan till föräldrahemmet? Vilket gav P-A gott om tid att köra ut till Långbacken för att stå där och vänta in Eva?
Läser nu i tråden om Sture och hans ofentliga onanerande, han var ju ett tacksam person att skylla på, tror ännu mer på lhg-teorin. För att skylla på Sture måste BO måste arangeras som sexbrott , en cyckel måste planteras halvägs ut i gatan, och cyckel måste därifrån innan morgonen på grund av att annars kunde det konstateras att det inte va Stures. Kaske har jag livlig fantasi nu men verkar logist och med lite hjälp från PA till polisen gick de på det.
Citera
2017-03-24, 09:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Läser nu i tråden om Sture och hans ofentliga onanerande, han var ju ett tacksam person att skylla på, tror ännu mer på lhg-teorin. För att skylla på Sture måste BO måste arangeras som sexbrott , en cyckel måste planteras halvägs ut i gatan, och cyckel måste därifrån innan morgonen på grund av att annars kunde det konstateras att det inte va Stures. Kaske har jag livlig fantasi nu men verkar logist och med lite hjälp från PA till polisen gick de på det.
Ser inget direkt stöd för att hon skulle ha dödats just i lägenheten i det du skriver, men din teori om att någon kan ha försökt sätta dit Sture för att själv komma undan med mordet är intressant. Det skulle vara kul att veta hur misstankarna mot Sture egentligen uppstod hos polisen.

Det ena alternativet är alltså att stämningen i Kramfors redan innan mordet var sådan att Sture självklart skulle komma att misstänkas om det skedde ett sexualmord med en cykel inblandad. Det ger ju i så fall stöd åt din teori att någon kan ha försökt sätta dit Sture.

Det andra alternativet är att det inte alls var självklart att direkt misstänka Sture, men att gärningsmannen sedan efter mordet hjälpte polisen att förstå att mördaren måste ha varit Sture. Det ger i så fall också stöd åt din teori. I det fallet borde det också finnas möjlighet att ta reda på hur polisens idé om Sture uppstod, dvs. varifrån tipset egentligen kom.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-24 kl. 10:05.
Citera
2017-03-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Är jag den enda här som inte tror på lägenhetsteorin, antagligen. Jag tänker inte sätta mig till doms över kriminaltekniker hur mycket det än regnade. Är det inte P som cyklar ikapp Eva efter vägen så står det nån som P anlitat i Långbacken och väntar.
håller med dig i detta 👍
Citera
2017-03-24, 11:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det ena alternativet är alltså att stämningen i Kramfors redan innan mordet var sådan att Sture självklart skulle komma att misstänkas om det skedde ett sexualmord med en cykel inblandad. Det ger ju i så fall stöd åt din teori att någon kan ha försökt sätta dit Sture.

Det andra alternativet är att det inte alls var självklart att direkt misstänka Sture, men att gärningsmannen sedan efter mordet hjälpte polisen att förstå att mördaren måste ha varit Sture. Det ger i så fall också stöd åt din teori. I det fallet borde det också finnas möjlighet att ta reda på hur polisens idé om Sture uppstod, dvs. varifrån tipset egentligen kom.

Alternativ 1 är ett faktum, sen passade GM givetvis på att ytterligare styra misstankarna mot Sture genom att "hjälpa" polisen så dom skulle förstå att Sture var mördaren.

Det räcker ju med att P-A J uppgav att han vid ett flertal tillfällen under sensommaren hade sett Sture cykla omkring på Bruket och i området kring Långbacken och hästhagen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-24 kl. 11:54.
Citera
2017-03-24, 17:36
Medlem
Kan informera er om att tipset som lämnats till polisen inte är gjort av PAJ
Citera
2017-03-24, 18:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Kan informera er om att tipset som lämnats till polisen inte är gjort av PAJ

Inte heller av någon "bekant" till honom?
Nej att han själv skulle ha ringt och lämnat tipset är givetvis uteslutet.

Ok, då återstår det ju endast två alternativ. Antingen är P-A J den person som är namngiven som anstiftare i tipset, eller så har han enligt tipset inget med mordet att göra.

Antar att ni inte skulle tro på ett tips som inte inkluderade P-A J.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-24 kl. 19:19.
Citera
2017-03-24, 19:50
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Inte heller av någon "bekant" till honom?
Nej att han själv skulle ha ringt och lämnat tipset är givetvis uteslutet.

Ok, då återstår det ju endast två alternativ. Antingen är P-A J den person som är namngiven som anstiftare i tipset, eller så har han enligt tipset inget med mordet att göra.

Antar att ni inte skulle tro på ett tips som inte inkluderade P-A J.
Oroa dig inte. Av dina hundratals poster på exakt samma snäva tema har det mer än mellan raderna framgått att du misstänker PAJ som inblandad. Att du heller inte accepterar minsta avsteg från detta från någon annan skribent är tråkigt då det säkert både skrämmer bort andra att tänka fritt och intressant samt att dessa funderingar dränks i dina mer eller mindre vettlösa haranger med identiskt innehåll. Om det skulle framkomma obestridlig fakta som påvisar att attackhelikopter skulle krävts för att PAJ skulle hinna med dådet så skulle du utan tvekan ta in det också. Det här med lägenhetshypotesen är så galen att den borde brytas ut och läggas i avdelningen för Droger/Tripp- och rusrapporter.
Citera
2017-03-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Oroa dig inte. Av dina hundratals poster på exakt samma snäva tema har det mer än mellan raderna framgått att du misstänker PAJ som inblandad. Att du heller inte accepterar minsta avsteg från detta från någon annan skribent är tråkigt då det säkert både skrämmer bort andra att tänka fritt och intressant samt att dessa funderingar dränks i dina mer eller mindre vettlösa haranger med identiskt innehåll. Om det skulle framkomma obestridlig fakta som påvisar att attackhelikopter skulle krävts för att PAJ skulle hinna med dådet så skulle du utan tvekan ta in det också. Det här med lägenhetshypotesen är så galen att den borde brytas ut och läggas i avdelningen för Droger/Tripp- och rusrapporter.

Hehe, så sant, så sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in