Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Flyttade cykelmannen till kramfors redan på 70-talet?Trodde mig ha läst om att han var nyinflyttad innan mordet.
Vad är det som gäller egentligen?
.
Ja, den jag tänker på var på något sätt släkt med E (på långt håll). Han cyklade jämt, hade "handen i fickan" och stod ofta i matvarubutiker och stirrade på kvinnor. Jag blev medveten om honom i slutet av 70-talet - vet ej om han flyttade till K-fors då eller om han alltid bott i K-fors. Jag har alltid trott det sistnämnda.
Tittade igenom tråden igen och redan på första sidan nämns samma sak om honom, han stod med "handen i fickan" runt om i trakten. Man undvek honom när man såg honom.
Detta gjorde att "alla" faktiskt såg att det var en möjlig gärningsman p g a att han 1. var släkt med henne, 2. att han hade sexuella böjelser som inte var så trevliga. Kramfors andades ut när de tog in honom och de flesta trodde nog fortfarande att det var han p g a att polisen klantade till det med bevisningen.
Inte förrän nio år senare avskrev de misstankarna helt mot honom. När fokus tagits bort från honom måste åter blickarna riktas mot de som stod E nära. Detta är lite jobbigt för oss som känner några av dem.