Citat:
Ursprungligen postat av
ekkelone
Idag när jag skulle till jobbet så blev jag omkörd på motorvägen av en bil som åkte i säkert 170 kmh. Jag har kört 140 som högst och det var i kanske 1 minut bara för att känna på det. Ni som överstiger hastighetsgränsen med 30 eller mer, är ni inte rädda för att förlora körkortet? Kan ju komma en civilpolisbil när som helst. Hur fort har ni kört som snabbast och vad var hastighetsgränsen då?
Åk till nörrland

Här är det i princip fri hastighet som gäller, säger t.o.m. polisen själv. Sjukt gles trafik, långa rakor (ibland flera kilometer), extremt låga hastighetsbegränsningar i förhållande till vägstandard, trafik m.m. Mycket tacksamt när man är trött och vill ta sig hem så fort som möjligt.
Blivit stoppad två gånger under en körkortsperiod på fem år. Första gången i 110 på 50-väg, andra i 70 på 30-väg. Självklart skulle de ut och jävlas när det var som mest att göra på dåvarande jobb. Hände inte ett skit, den naturliga reaktionen är ju att bromsa
En kollega låg på runt 100 på ovan nämnda 50-väg när de stod där med laser. Till saken hör att han är 50+, vilket säger ganska mycket om hur skeva hastighetsbegränsningarna är. Vet inte hur pass det stämmer eller ej, men ryktet säger att när han närmade sig tog de bara ner lasern och följde honom med blicken. Typ
såhär fast långsammare
Tittar numera mer bakåt än framåt och så fort en XC70 dyker upp i backspegeln, eller något annat som försöker köra ikapp (misstar mig ofta på olika Audibilar) jämnas mittenpedalen effektivt med golvmattan
Citat:
Ursprungligen postat av
HiiriHaze
Har kört 210 med min bil som har toppfart 230 på en 80-väg, jävlar vilken adrenalinkick man får
Jävlar, då är du på par med Renaultbussen jag körde i faktiska toppfarten 160 (ca 150 på GPS) på 30-väg förra sommaren. Nu var det å andra sidan en ganska rak sträcka förbi en skola klockan tre en helgmorgon, mitt i ödemarken dessutom, men iallafall
Fortaste jag kört är 260 på en flygraka (80 km/h) i närheten, detta på sporthoj, men det var inte ens roligt. Tar inte ens tio sekunder till 200 så man tappar hastighetsperspektivet helt. Det spännande är ju inte hastigheten i sig, utan själva känslan
Motverkar stress också, när man tvingas förflytta sig under tidspress.
Citat:
Ursprungligen postat av
PHP5
Jag är inte en sån manlig man som vill köra fort osv...
Att åka fort handlar knappast om att hävda sin könsidentitet. Tvärtom beskrivs blyfötterna på våra vägar oftast som omogna småpojkar. Riktiga "män" hävdar sig hellre i en stor, tung, tråkig och riktigt långsam lastbil, vilket är varför vissa av oss väljer att aldrig växa upp
Citat:
Ursprungligen postat av
EMMA1994
Men eller hur köra fort är verkligen en livsstil så rätt beskrivet av dig man blir typ orolig i kroppen om man inte får gasa

^ Word
Skön film också. Ni saktade uppenbarligen in i tid för andra bilar och ingen kom till skada, så fuck moralkärringarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
Ja, jag vet inte vad som är värst. Folk som haft körkort i ett år och kör så här, eller folk som haft körkort i tolv år och fortfarande inte har mer förstånd.
Oavsett vilket. Att en hund hade sprungit ut på vägen hade definitivt kunnat vara tillräckligt för en katastrof, och i det område du körde kan du väl inte säga att det är ett helt osannolikt scenario?
En hund ska inte springa ut på vägen. Inte älgar eller rådjur heller. Och om de nu ska begära företräde får de bannemig använda övergångsställen och reflexer som alla andra