2017-03-04, 17:27
Medlem
3487s avatar
Det är riktigt kul att köra fort när man har vant sig men jag brukar hålla en relativt laglig hastighet, brukar inte ha så bråttom.
Citera
2017-03-08, 23:41
Medlem
Dark_drivers avatar
jag gillar och köra fort speciellt efter kurviga vägar gillar känslan att man är ett med bilen det snabbaste jag har kört är 230km/h i en Audi allround 2,7 biturbo
Citera
2017-03-09, 07:27
Medlem
Är inte rädd för att köra fort men var nojjig i början när jag tagit mitt körkort dvs första veckorna
nu har jag haft mitt körkort 3 månader och gasar ofta på uppåt 200 Km/h när vägen är fri framför mig inte blivit stoppad ännu i alla fall
Citera
2017-03-19, 02:05
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Är inte rädd för att köra fort men var nojjig i början när jag tagit mitt körkort dvs första veckorna
nu har jag haft mitt körkort 3 månader och gasar ofta på uppåt 200 Km/h när vägen är fri framför mig inte blivit stoppad ännu i alla fall

Skrämmande tanke att dela vägen med sådana som dig som knappt fått hår under armarna och kör som idioter.
Citera
2017-03-22, 16:26
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkelone
Idag när jag skulle till jobbet så blev jag omkörd på motorvägen av en bil som åkte i säkert 170 kmh. Jag har kört 140 som högst och det var i kanske 1 minut bara för att känna på det. Ni som överstiger hastighetsgränsen med 30 eller mer, är ni inte rädda för att förlora körkortet? Kan ju komma en civilpolisbil när som helst. Hur fort har ni kört som snabbast och vad var hastighetsgränsen då?

Åk till nörrland Här är det i princip fri hastighet som gäller, säger t.o.m. polisen själv. Sjukt gles trafik, långa rakor (ibland flera kilometer), extremt låga hastighetsbegränsningar i förhållande till vägstandard, trafik m.m. Mycket tacksamt när man är trött och vill ta sig hem så fort som möjligt.

Blivit stoppad två gånger under en körkortsperiod på fem år. Första gången i 110 på 50-väg, andra i 70 på 30-väg. Självklart skulle de ut och jävlas när det var som mest att göra på dåvarande jobb. Hände inte ett skit, den naturliga reaktionen är ju att bromsa

En kollega låg på runt 100 på ovan nämnda 50-väg när de stod där med laser. Till saken hör att han är 50+, vilket säger ganska mycket om hur skeva hastighetsbegränsningarna är. Vet inte hur pass det stämmer eller ej, men ryktet säger att när han närmade sig tog de bara ner lasern och följde honom med blicken. Typ såhär fast långsammare

Tittar numera mer bakåt än framåt och så fort en XC70 dyker upp i backspegeln, eller något annat som försöker köra ikapp (misstar mig ofta på olika Audibilar) jämnas mittenpedalen effektivt med golvmattan

Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Har kört 210 med min bil som har toppfart 230 på en 80-väg, jävlar vilken adrenalinkick man får

Jävlar, då är du på par med Renaultbussen jag körde i faktiska toppfarten 160 (ca 150 på GPS) på 30-väg förra sommaren. Nu var det å andra sidan en ganska rak sträcka förbi en skola klockan tre en helgmorgon, mitt i ödemarken dessutom, men iallafall

Fortaste jag kört är 260 på en flygraka (80 km/h) i närheten, detta på sporthoj, men det var inte ens roligt. Tar inte ens tio sekunder till 200 så man tappar hastighetsperspektivet helt. Det spännande är ju inte hastigheten i sig, utan själva känslan

Motverkar stress också, när man tvingas förflytta sig under tidspress.

Citat:
Ursprungligen postat av PHP5
Jag är inte en sån manlig man som vill köra fort osv...

Att åka fort handlar knappast om att hävda sin könsidentitet. Tvärtom beskrivs blyfötterna på våra vägar oftast som omogna småpojkar. Riktiga "män" hävdar sig hellre i en stor, tung, tråkig och riktigt långsam lastbil, vilket är varför vissa av oss väljer att aldrig växa upp

Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Men eller hur köra fort är verkligen en livsstil så rätt beskrivet av dig man blir typ orolig i kroppen om man inte får gasa

^ Word

Skön film också. Ni saktade uppenbarligen in i tid för andra bilar och ingen kom till skada, så fuck moralkärringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Ja, jag vet inte vad som är värst. Folk som haft körkort i ett år och kör så här, eller folk som haft körkort i tolv år och fortfarande inte har mer förstånd.

Oavsett vilket. Att en hund hade sprungit ut på vägen hade definitivt kunnat vara tillräckligt för en katastrof, och i det område du körde kan du väl inte säga att det är ett helt osannolikt scenario?

En hund ska inte springa ut på vägen. Inte älgar eller rådjur heller. Och om de nu ska begära företräde får de bannemig använda övergångsställen och reflexer som alla andra
Citera
2017-03-22, 16:28
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Vad hade du bråttom till när du körde så fort?

Jag brukar sällan köra fortare än 120, det snabbaste jag kört med min bil är något mellan 180-200. Det var på en upplyst motorväg på natten, ingen trafik alls.

Tycker att det är en onödig risk för den lilla utdelning man får av att göra 'lite' för snabbt, typ runt 130-140 på 110/120-vägar, speciellt eftersom jag åker relativt korta sträckor och hade bara tjänat typ 5 minuter på att göra det.

Otroligt hur körkortsböckernas PK-teorier okritiskt biter på moralkärringar. Ja, du tjänar bara en minut på att öka från 60 till 90 på en tre kilometer lång sträcka, men hur lång tid tar sträckan att köra i 60? Tre minuter!

50% hastighetsökning = 50% tidsvinst. Säg en lite längre sträcka, någonting man normalt kör på en timme eftersom mätaren visar km/timme och inte km/minut, så tjänar du en halvtimme (nåväl, 33% eftersom vi räknar åt andra hållet; 90 min = 150% av 60 min) på ökningen 60 till 90 km/h.

Om hastighet vore inbillad skulle väl f.ö inga dödsolyckor inträffa?

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Nej jag är inte rädd. Man läser ju om hur lite poliser det finns etc, sen kollar jag alltid i bakspegeln innan jag drar på ordentligt.

Indeed, det är bra att de gör nytta någon annanstans än att jävlas i trafiken. Inte ens vanliga poliser har längre respekt för trafikpolisen.

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Och därmed erkänner du att ni riskerar andra människors liv för att få kickar. Kan ni inte göra det på andra ställen? Klättra i berg utan lina. Börja köra bil fort som fan på bana. Ta droger. Hoppa fallskärm. Köp en revolver och kör rysk roulette. Finns massor av sätt att leva farligt och få kickar utan att själviskt utsätta andra människor för risker. Varför anser du dig ha rätten att riskera mitt liv för ditt egna höga nöjes skull?

Du riskerar ditt liv så fort du sätter dig i bilen och kör fortare än 70 km/h. Om det nu råkar finnas en liten oljefläck på vägen eller om det blir zombieinvasion från ingenstans, är du död iallafall. Varför tar du risken att sätta dig i bilen överhuvudtaget?

Agda, 92 är minst lika farlig som fiskör i 20 km/h i en skymd kurva där Berit, 56 med två timmars reaktionstid och gravt nedsatt syn brukar dundra förbi i 65 (90-väg) i sin Micra.

Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Massa jävla jantefittor i tråden.
Låt folk köra hur snabbt de vill.
Vem fan bryr sig om någon annan ifall de dör, helt ärligt nu.
Samma människor som blir hysteriska av fortkörare är samma människor som är PRO-massinvandring.
Drick erat alkohol på fredag framför melodifestivalen, jobba på erat 8-5 jobb, rösta på 7klövern och klä era små pojkar i rosa klänningar samt fortsätt bära era fucking äckliga tjej-yoga-pants utomhus. Fortsätt tyck att cannabis = heroin och massinvandring = godhet.

Vi andra prioriterar vårt egna välmående framför jantelagssvennssons och gör hur vi vill.
Vi andra gör som vi vill och skapar vårt egna sätt att leva istället för den äckliga lagen.
Att köra snabbt är en livsstil.
Det känns som att man sitter och ruttnar/sitter och vidgar analöppningen för farbror blå när man är tvungen att köra enligt hastighetsbegränsningen.

0,2 promille för alkohol i blodet ute i sjöss också. LOL.
Hur ställer ni er till det?

Synnerligen välskrivet inlägg, kunde inte sagt det bättre själv!

Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Det är lite den fattige och lates vinnarillusion.

Vem som helst kan låna pengar o köpa en audi (fråga inte mig varför alla galningar ska ha just en sån i dessa dagar).

Vem som helst kan trampa ner gasen lite till och köra ännu lite fortare.

Medelbegåvade fattar att ovanstående inte är någon bedrift, men för de sinnesklenare ger det en illusion av att man är bättre än någon annan på åtminstonde något.

Själv försöker jag låta bli att köra för fort. jag imponeras av de som springer om mig i joggingspåret och jag skulle aldrig snudda vid tanken att ta lån för att köpa en premiumbil.

Audi säljer på estetik, som BMW tidigare gjorde (och iPhone, fast till skillnad från iPhone får man hos VW inte en sämre produkt till högre pris). Är du "smart" nog att inte bry dig om vackra ting (eller helt enkelt inte hajar Audis design, vilket jag kan förstå i dessa dagar då alla bilar ser likadana ut), är en mycket billigare Skoda i stort sett samma bil. Anledningen till att Audi säljer så bra är för att folk i allmänhet är statusfixerade.

Resterande av det du skrev är ett lysande exempel på hur folk inte kan tänka själva och inte har några egna åsikter. Du intalar dig själv att folk kör för fort för att få uppmärksamhet, men inser inte att du skjuter dig själv i foten genom att hävda motsatsen. Vi kör fort för att det är roligt, och för någon som inte fattar poängen med att ha roligt är det ganska meningslöst att förklara. Vem som är lågbegåvad är med andra ord ganska uppenbart. Tycker du inte det är roligt, håll hastighetsbegränsningarna. Det sparar miljö, drivmedel, slitagedelar och körkort.
Citera
2017-03-22, 19:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Åk till nörrland Här är det i princip fri hastighet som gäller, säger t.o.m. polisen själv. Sjukt gles trafik, långa rakor (ibland flera kilometer), extremt låga hastighetsbegränsningar i förhållande till vägstandard, trafik m.m. Mycket tacksamt när man är trött och vill ta sig hem så fort som möjligt.

Blivit stoppad två gånger under en körkortsperiod på fem år. Första gången i 110 på 50-väg, andra i 70 på 30-väg. Självklart skulle de ut och jävlas när det var som mest att göra på dåvarande jobb. Hände inte ett skit, den naturliga reaktionen är ju att bromsa

En kollega låg på runt 100 på ovan nämnda 50-väg när de stod där med laser. Till saken hör att han är 50+, vilket säger ganska mycket om hur skeva hastighetsbegränsningarna är. Vet inte hur pass det stämmer eller ej, men ryktet säger att när han närmade sig tog de bara ner lasern och följde honom med blicken. Typ såhär fast långsammare
Kan du förklara det där med 50+ och hastighetsbegränsning?
Citera
2017-03-22, 19:23
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kan du förklara det där med 50+ och hastighetsbegränsning?

Gamlingar (övre medelåldern) kör generellt betydligt långsammare än yngre "körkortshuliganer", och tenderar oftare att gnälla över hastigheten på desamma
Citera
2017-03-22, 20:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Gamlingar (övre medelåldern) kör generellt betydligt långsammare än yngre "körkortshuliganer", och tenderar oftare att gnälla över hastigheten på desamma
Men vad hade det med hastighetsgränser att göra.
Mognad brukar komma med ålder, det har du rätt i.
Och en bättre riskvärdering.
Citera
2017-03-22, 22:07
Medlem
avcs avatar
Citat:
Men vad hade det med hastighetsgränser att göra.

Att äldre följer hastighetsgränsen mer än yngre körkortshuliganer? No shit, Sherlock? Varför tramsar du om en parantes utan diskussionsvärde?

Citat:
Mognad brukar komma med ålder, det har du rätt i.
Och en bättre riskvärdering.

Där "åldersmognad" kommer in går respekten ut. Åtminstone generellt. Detta yttrar sig i synnerhet i trafiken, där dessa förståndshandikappade as (gubbar i keps som i 90% av fallen kör Toyota, Suzuki, Renault eller Kia) tvångsmässigt envisas med att köra 15-20 km/h under rådande hastighet, oavsett trafikflöde eller vägförhållanden. På 2+1 110-väg är detta så övertydligt, där de ligger på 95-100 vid tvåfiligt för att sedan bromsa ner till 60 vid enfiligt med mitträcke. Att dra på sig en bilkö på två kilometer gör ju ingenting; huvudsaken är att man tar så stor plats som möjligt och omöjliggör omkörningar, det är ju deras ensak att bestämma vem som får ha bråttom. "Mognad" och "riskvärdering" på hög nivå

Denna typ av idioter är samma idioter som går rakt över gatan utan ögonkontakt (vilket ger oss bilförare all laglig rätt att meja ner dem, om man bortser från att en olycka alltid är bilförarens fel), som tror att de har rättigheten att stanna bilar för de anser sig ha företräde på cykel (vilket en gubbe i somras försökte med, han begav sig dock därifrån som en Tour de France-elit när jag tog fram telefonen och började ringa snuten ), och förväntar sig att hela världen skall anpassas efter dem.

Bästa hämnden är när man ligger bakom ett sådant as innan en fartkamera, vanligtvis den man passerar ca 5 ggr/dag, där det går 70-75 mätarfart på 90-väg. Precis när de börjar bromsa in är det bara slänga i ettan, 5000 varv och bye bye. Sedan får de åka 30 resten av vägen till stan
Citera
2017-03-22, 22:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Audi säljer på estetik, som BMW tidigare gjorde (och iPhone, fast till skillnad från iPhone får man hos VW inte en sämre produkt till högre pris). Är du "smart" nog att inte bry dig om vackra ting (eller helt enkelt inte hajar Audis design, vilket jag kan förstå i dessa dagar då alla bilar ser likadana ut), är en mycket billigare Skoda i stort sett samma bil. Anledningen till att Audi säljer så bra är för att folk i allmänhet är statusfixerade.

Resterande av det du skrev är ett lysande exempel på hur folk inte kan tänka själva och inte har några egna åsikter. Du intalar dig själv att folk kör för fort för att få uppmärksamhet, men inser inte att du skjuter dig själv i foten genom att hävda motsatsen. Vi kör fort för att det är roligt, och för någon som inte fattar poängen med att ha roligt är det ganska meningslöst att förklara. Vem som är lågbegåvad är med andra ord ganska uppenbart. Tycker du inte det är roligt, håll hastighetsbegränsningarna. Det sparar miljö, drivmedel, slitagedelar och körkort.

Haha där fick jag in en fullträff så som du tar åt dig! Du har fel i precis varje punkt du kräks ur dig. Roligaste felet du gör är att jag själv faktiskt kör jag Audi sedan en tid. dock utan ett öre i billån.

Låt mig gissa: du är rätt lönnfet, din bil är belånad eller i bästa fall betald mer ett utökat huslån? Vi vet alla att jag har rätt så du behöver inte svara. Gasa på lite extra bara i morgon så kanske det känns bättre. Själv ska jag ut o springa en mil i morgon i stället.
Citera
2017-03-22, 23:35
Medlem
avcs avatar
Citat:
Haha där fick jag in en fullträff så som du tar åt dig! Du har fel i precis varje punkt du kräks ur dig. Roligaste felet du gör är att jag själv faktiskt kör jag Audi sedan en tid. dock utan ett öre i billån.

Låt mig gissa: du är rätt lönnfet, din bil är belånad eller i bästa fall betald mer ett utökat huslån? Vi vet alla att jag har rätt så du behöver inte svara. Gasa på lite extra bara i morgon så kanske det känns bättre. Själv ska jag ut o springa en mil i morgon i stället.

Tar åt mig? Det roliga är att det är jag som sitter och garvar här

Jag diskuterar objektiv fakta. Objektiv fakta är sådan att Audi är en uppimpad VW, som i sin tur är en uppimpad Skoda. Objektiv fakta ni statusfixerade, trångsynta iDioter dikotomiskt vägrar förstå, eftersom ni tror att det är en Lamborghini ni äger. En sak måste du dock förstå: Flashback är ett seriöst forum, och kan du inte leva upp till nivån av en seriös debatt är det väl på plats att mods raderar dina inlägg och ger dig en varning för div. trams? Att du inte kan debattera seriöst är ju inte vårat problem

Ännu mer OT. Men visst; 172cm/60kg och ca 9% kroppsfett, en bil (kontant betald Supra) och en hoj (kontant betald R1), inget hus eller ens bostadsrätt då jag tog studenten för endast tre år sedan. "Fel i precis varenda punkt du kräks ur dig" Tro mig, jag bor mitt i stan och skulle, till skillnad från dig, kunna gå runt på existens minimum utan att behöva sälja någonting

Citat:
Gasa på lite extra bara i morgon så kanske det känns bättre.
I will. Det försämrar ju miljön för er mainstreamtöntar som inte har råd att köra bil
Senast redigerad av avc 2017-03-22 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in