2016-04-15, 15:24
Medlem
Nej jag är inte rädd. Man läser ju om hur lite poliser det finns etc, sen kollar jag alltid i bakspegeln innan jag drar på ordentligt.
Citera
2016-04-15, 15:24
Medlem
Inga problem att köra fort på rätt väg, viktigare är att hålla avstäng till övriga trakanter. Kan irritera mig något fruktansvärt mycket på idioter som ligger 10 meter bakom utan ambitioner att köra om på motorväg. Håller dock för det mesta hastighetsgränsen då jag blivit av med kortet tre gånger redan och är less på att betala dyra böter. Har säkert sponsrat staten med hundra tusen på div småbrott och fortkörningar där endast jag själv har varit den drabbade.
Citera
2016-04-15, 15:26
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Ja, jag vet inte vad som är värst. Folk som haft körkort i ett år och kör så här, eller folk som haft körkort i tolv år och fortfarande inte har mer förstånd.

Oavsett vilket. Att en hund hade sprungit ut på vägen hade definitivt kunnat vara tillräckligt för en katastrof, och i det område du körde kan du väl inte säga att det är ett helt osannolikt scenario?

Jo men visst kan det hända ju men lite det som ger kicken ju hur kul hade det varit om det är helt ofarligt .
Citera
2016-04-15, 15:30
Medlem
Foxxyboxs avatar
Härligt att veta att man är den enda som kör lagligt i sverige då. känner inte att jag har råd att bli av med kortet just nu.

Men köra fort väldigt fort på bana det är otroligt roligt och en upplevelse i sig. Missade tyvärr en chans att få åka i 400km/h men jag var lite för feg för det oavsett om föraren var professionell så kände jag att går minsta lilla sak fel är det slut.

Men det var i utlandet på en större testbana som hade långa raksträckor.
Citera
2016-04-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Jo men visst kan det hända ju men lite det som ger kicken ju hur kul hade det varit om det är helt ofarligt .
Och därmed erkänner du att ni riskerar andra människors liv för att få kickar. Kan ni inte göra det på andra ställen? Klättra i berg utan lina. Börja köra bil fort som fan på bana. Ta droger. Hoppa fallskärm. Köp en revolver och kör rysk roulette. Finns massor av sätt att leva farligt och få kickar utan att själviskt utsätta andra människor för risker. Varför anser du dig ha rätten att riskera mitt liv för ditt egna höga nöjes skull?
Citera
2016-04-15, 15:36
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkelone
Idag när jag skulle till jobbet så blev jag omkörd på motorvägen av en bil som åkte i säkert 170 kmh. Jag har kört 140 som högst och det var i kanske 1 minut bara för att känna på det. Ni som överstiger hastighetsgränsen med 30 eller mer, är ni inte rädda för att förlora körkortet? Kan ju komma en civilpolisbil när som helst. Hur fort har ni kört som snabbast och vad var hastighetsgränsen då?

Ja, det är sjukt, egentligen! Tyvärr, är jag en av dem med blyfot. Har åkt i 180 en gång - gick rätt fort. De ggr de känts som de gått fortare är ju på mindre vägar då det gått i över 150. Det är idiotiskt då det räcker med en felbedömning från min sida, eller någon annan eller att ett djur flyr upp på vägen. Eller, ett däck sprängs. Mycket kan ske och man är ett minne blott.

Har tänkt många gånger att ta det lugnt men det är svårt - älskar att köra fort... Skall försöka bättra mig, hehe...

Citera
2016-04-15, 15:36
Medlem
Kör bara förfort när jag är full, är lite mer obrydd då....
Citera
2016-04-15, 15:37
Medlem
Snubchurps avatar
För att de antagligen inte bryr sig om de kör ihjäl någon. Finns många människor som saknar samvete. Det måste du ha med i beräkningarna.
Citera
2016-04-15, 15:40
Medlem
Citat:
Kicken över att köra över grannens hund?

Kan tyvärr inte annat än att instämma. Så här är min analys om att det är en WT vi har att göra med:

- Endast en idiot/WT/bekräftelsehora filmar sig själv i sin Volvo där man kör "häftigt" på 60-80 väg och lägger upp på Youtube. En adrenalinjunkie jobbar i det tysta.
- Att efter 12 år köra på detta sättet bevittnar om låg intelligens. Finns faktiskt inget argument här som trumfar min tes på denna punkten.
- Min WT tes bekräftas av noll ansvarstagande att susa fram i hastigheten som syns i videon där hus ligger så tätt med vägen. Att man sedan har en barnstol i fram bör tyda på att man har barn eller barn tätt i sin närhet. När man får barn bör man automatiskt ha tagit sig upp ett hack i konsekvenstrappan, vilket videon vittnar om inte har hänt och återspeglar återigen om låg intelligens.
- Om hon nu lagt ut klippet under sitt riktiga namn på Youtube kan vi redan här slå fast ytterligare att hon inte har alla indianer i kanoten.

Att hon bränner på lite ute bland gärdena och gör omkörning, fine. Inne bland husen, idiot/WT/låg intelligens -handling.

Gällande topic så ligger man väl 10-15 över hastighet på 50-70 väg. Upp till 20-30 över hastighetsgräns på 90-110 väg, om vägen tillåter, likt motorväg.
Senast redigerad av Tallibar 2016-04-15 kl. 15:45.
Citera
2016-04-15, 15:50
Medlem
Citat:

Det verkar som om du blir tänd på det också
Man ska inte köra över sin egna förmåga bara.
Citera
2016-04-15, 15:55
Bannlyst
Massa jävla jantefittor i tråden.
Låt folk köra hur snabbt de vill.
Vem fan bryr sig om någon annan ifall de dör, helt ärligt nu.
Samma människor som blir hysteriska av fortkörare är samma människor som är PRO-massinvandring.
Drick erat alkohol på fredag framför melodifestivalen, jobba på erat 8-5 jobb, rösta på 7klövern och klä era små pojkar i rosa klänningar samt fortsätt bära era fucking äckliga tjej-yoga-pants utomhus. Fortsätt tyck att cannabis = heroin och massinvandring = godhet.

Vi andra prioriterar vårt egna välmående framför jantelagssvennssons och gör hur vi vill.
Vi andra gör som vi vill och skapar vårt egna sätt att leva istället för den äckliga lagen.
Att köra snabbt är en livsstil.
Det känns som att man sitter och ruttnar/sitter och vidgar analöppningen för farbror blå när man är tvungen att köra enligt hastighetsbegränsningen.

0,2 promille för alkohol i blodet ute i sjöss också. LOL.
Hur ställer ni er till det?

Senast redigerad av butterflykniv 2016-04-15 kl. 16:08.
Citera
2016-04-15, 15:55
Medlem
BigBusinesss avatar
Det är lite den fattige och lates vinnarillusion.

Vem som helst kan låna pengar o köpa en audi (fråga inte mig varför alla galningar ska ha just en sån i dessa dagar).

Vem som helst kan trampa ner gasen lite till och köra ännu lite fortare.

Medelbegåvade fattar att ovanstående inte är någon bedrift, men för de sinnesklenare ger det en illusion av att man är bättre än någon annan på åtminstonde något.

Själv försöker jag låta bli att köra för fort. jag imponeras av de som springer om mig i joggingspåret och jag skulle aldrig snudda vid tanken att ta lån för att köpa en premiumbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in