2016-04-15, 12:19
Medlem
ekkelones avatar
Idag när jag skulle till jobbet så blev jag omkörd på motorvägen av en bil som åkte i säkert 170 kmh. Jag har kört 140 som högst och det var i kanske 1 minut bara för att känna på det. Ni som överstiger hastighetsgränsen med 30 eller mer, är ni inte rädda för att förlora körkortet? Kan ju komma en civilpolisbil när som helst. Hur fort har ni kört som snabbast och vad var hastighetsgränsen då?
Citera
2016-04-15, 12:22
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkelone
Idag när jag skulle till jobbet så blev jag omkörd på motorvägen av en bil som åkte i säkert 170 kmh. Jag har kört 140 som högst och det var i kanske 1 minut bara för att känna på det. Ni som överstiger hastighetsgränsen med 30 eller mer, är ni inte rädda för att förlora körkortet? Kan ju komma en civilpolisbil när som helst. Hur fort har ni kört som snabbast och vad var hastighetsgränsen då?

Köra fort är sjukt kul ju jag kör ofta i 200 km/h på motorvägen när det är lite trafik och likadant på andra vägar alltid på tok för fort . Har varit av med körkortet 1 gång men nä jag är inte rädd för att åka dit
Citera
2016-04-15, 12:23
Medlem
HiiriHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkelone
Har kört 210 med min bil som har toppfart 230 på en 80-väg, jävlar vilken adrenalinkick man får
Citera
2016-04-15, 12:23
Medlem
Zer0Shits avatar
Kör inte onödigt fort om jag inte måste. Fortaste jag har kört i är 240-250km/h på 120-väg. Då var det bråttom.
Citera
2016-04-15, 12:25
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Har kört 210 med min bil som har toppfart 230 på en 80-väg, jävlar vilken adrenalinkick man får

Den kicken gör att det är värt att ta risken också ju
Citera
2016-04-15, 12:41
Medlem
Normalt kör jag inte mer än 10-25km/h för fort, beroende på vilken hastighetsbegränsning som gäller. 10km/h för fort på vägar med 30-60km/h begränsning och 10-25km/h för fort annars.

Detta gäller med bil.

När jag kör MC går det fortare, mycket fortare. Men då bekymrar jag mig heller inte för om Polisen skulle råka se, de hinner inte ikapp i vilket fall.

Max jag kört med bil ligger runt 250km/h (Ferrari, "upplevelse"-paket), och med MC ca 300km/h (max med min 1000cc sporthoj).

Åkt fast för fortkörning en gång på 10+ år, då 10km/h för hög hastighet på 30-sträcka.
Citera
2016-04-15, 12:43
Medlem
Köra fort är en "livsstil" jag känner mig alltid mycket skarpare på något sätt, det finns inga gränser och man slipper alla slöa folk i trafiken. Nu tar jag det dock lugnt ett tag då senaste veckan gick på 2000:- fortkörningsböter och nästan indraget körkort den andra gången.

Haft körkort i två år och har aldrig blivit stoppad, men så plötsligt händer det BOOM får hålla mig till acceralation istället.
Citera
2016-04-15, 12:47
Medlem
Förr i tiden var jag dum i huvudet, och då var det inte ovanligt med 170 på vanliga landsvägar. Idag kör jag mycket sällan över hastighetsgränsen. På en motorväg skulle jag kunna lägga mig i 170, men det känns rätt onödigt. Är polisen där blir man av med lappen, och det är dyrt som fan med fortkörningsböter.
Citera
2016-04-15, 12:47
Bannlyst
Körde som snabbast exakt 171kmh på en 60-väg. Bor dock i en håla och det passerar säkert totalt 100 bilar på vägen per dygn, så det är väldigt ensamt och relativt riskfritt.

Är fortfarande på prövotiden så jag åker inte så fort längre. Jag testade det en gång och märkte att det inte ger mig någonting. Jag är inte en sån manlig man som vill köra fort osv...
Citera
2016-04-15, 12:48
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodherren
Köra fort är en "livsstil" jag känner mig alltid mycket skarpare på något sätt, det finns inga gränser och man slipper alla slöa folk i trafiken. Nu tar jag det dock lugnt ett tag då senaste veckan gick på 2000:- fortkörningsböter och nästan indraget körkort den andra gången.

Haft körkort i två år och har aldrig blivit stoppad, men så plötsligt händer det BOOM får hålla mig till acceralation istället.

Men eller hur köra fort är verkligen en livsstil så rätt beskrivet av dig man blir typ orolig i kroppen om man inte får gasa
Citera
2016-04-15, 12:49
Bannlyst
det är en livsstil helt enkelt , nej jag är inte rädd att bli tagen av någon polis . finns så många andra saker man måste ha full koll på i de höga farterna
Citera
2016-04-15, 12:50
Medlem
ekkelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHP5
Körde som snabbast exakt 171kmh på en 60-väg. Bor dock i en håla och det passerar säkert totalt 100 bilar på vägen per dygn, så det är väldigt ensamt och relativt riskfritt.

Är fortfarande på prövotiden så jag åker inte så fort längre. Jag testade det en gång och märkte att det inte ger mig någonting. Jag är inte en sån manlig man som vill köra fort osv...
Känner samma, är också på prövotiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in