2016-04-15, 14:01
Medlem
RyanBroslings avatar
Korde om en civilpolis pa en 60-vag i 120, de stannde mig saklart och fick satta mig i deras bil efter lite bra prat med gentlemannen fick jag en varning och akte darifran.
Citera
2016-04-15, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Är rätt måttligt intresserad.

Men tycker du att det är acceptabelt att köra på det sättet på de vägarna?
Nej!
Citera
2016-04-15, 14:04
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Till skillnad från vad du själv just gjorde då eller?

Hon kör på ett helt livsfarligt sätt, och risken är definitivt inte obetydlig att hon kommer döda någon oskyldig. Då tycker jag faktiskt att det är bättre att hon dör. Helst hoppas jag naturligtvis att hon skärper sig och kör som folk, men gör hon inte det ser jag faktiskt hellre att hon dör än att hon fortsätter riskera mitt och ditt liv.

Knappast livsfarligt det var fri sikt vid omkörningarna bra väglag etc även om jag hellre kör fort än åker fort så är jag inte rädd när jag åker med Maria för hon har bra koll och erfarenhet av att köra fort
Citera
2016-04-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Knappast livsfarligt det var fri sikt vid omkörningarna bra väglag etc även om jag hellre kör fort än åker fort så är jag inte rädd när jag åker med Maria för hon har bra koll och erfarenhet av att köra fort
Öh, jo, det var helt livsfarligt. 160 på rätt smala vägar bland hus (runt 0:40 i videon) där det utan problem helt plötsligt kan springa ut ett barn eller en hund. Om du inte är rädd visar det bara på brist på förstånd.

Det finns många som tävlar i f1 och rally som kör väldigt lugnt på vanliga vägar med argumentet att det helt enkelt är för farligt och oförutsägbart, men jag antar att Maria vet mycket bättre eller? Hur länge har Maria haft körkort?
Citera
2016-04-15, 14:32
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Öh, jo, det var helt livsfarligt. 160 på rätt smala vägar bland hus (runt 0:40 i videon) där det utan problem helt plötsligt kan springa ut ett barn eller en hund. Om du inte är rädd visar det bara på brist på förstånd.

Det finns många som tävlar i f1 och rally som kör väldigt lugnt på vanliga vägar med argumentet att det helt enkelt är för farligt och oförutsägbart, men jag antar att Maria vet mycket bättre eller? Hur länge har Maria haft körkort?

Maria har haft körkort i 12 år själv har jag haft mitt i 4 år nu .
Citera
2016-04-15, 14:35
Medlem
murder_us avatar
Jag har utländskt körkort som polisen aldrig kan ta. Lite böter klarar man väl.
Snittade 180 knyck på motorvägen sist jag var hemma.

Dock respekterar jag alltid hastighetsbegränsningen i tättbebyggt område. Även vid dåligt väder kör jag lugnt.
Citera
2016-04-15, 14:36
Medlem
Citat:
Maria har haft körkort i 12 år själv har jag haft mitt i 4 år nu .
Ja, jag vet inte vad som är värst. Folk som haft körkort i ett år och kör så här, eller folk som haft körkort i tolv år och fortfarande inte har mer förstånd.

Oavsett vilket. Att en hund hade sprungit ut på vägen hade definitivt kunnat vara tillräckligt för en katastrof, och i det område du körde kan du väl inte säga att det är ett helt osannolikt scenario?
Citera
2016-04-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Kör inte onödigt fort om jag inte måste. Fortaste jag har kört i är 240-250km/h på 120-väg. Då var det bråttom.

Vad hade du bråttom till när du körde så fort?

Jag brukar sällan köra fortare än 120, det snabbaste jag kört med min bil är något mellan 180-200. Det var på en upplyst motorväg på natten, ingen trafik alls.

Tycker att det är en onödig risk för den lilla utdelning man får av att göra 'lite' för snabbt, typ runt 130-140 på 110/120-vägar, speciellt eftersom jag åker relativt korta sträckor och hade bara tjänat typ 5 minuter på att göra det.
Citera
2016-04-15, 14:51
Medlem
Citat:
Till skillnad från vad du själv just gjorde då eller?

Hon kör på ett helt livsfarligt sätt, och risken är definitivt inte obetydlig att hon kommer döda någon oskyldig. Då tycker jag faktiskt att det är bättre att hon dör. Helst hoppas jag naturligtvis att hon skärper sig och kör som folk, men gör hon inte det ser jag faktiskt hellre att hon dör än att hon fortsätter riskera mitt och ditt liv.

Citat:
Är rätt måttligt intresserad.

Men tycker du att det är acceptabelt att köra på det sättet på de vägarna?

Varför sitter du av alla och blir argast över det, när du själv bara lite tidigare i tråden erkände att du själv körde farligt tidigare mycket? Du borde väl själv kunna besvara frågan om det är acceptabelt eller inte, du har ju själv varit av samma skrot och korn.
Senast redigerad av Icnivad 2016-04-15 kl. 14:54.
Citera
2016-04-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Varför sitter du av alla och blir argast över det, när du själv bara lite tidigare i tråden erkände att du själv körde farligt mycket tidigare? Du borde väl själv kunna besvara frågan om det är acceptabelt eller inte, du har ju själv varit av samma skrot och korn.
Jag var en idiot, och jag är glad att jag har haft turen - för det är egentligen bara tur - att inte ha skadat någon annan allvarligt. Vad mer vill du att jag ska säga?

En väsentlig skillnad är dock att när jag hade haft körkort i tolv år hade jag växt ifrån det där för länge sedan. Jag har inte växt ifrån att tycka att det är roligt, men däremot har jag fattat att jag inte bara kan riskera andras liv för att roa mig.
Citera
2016-04-15, 15:06
Medlem
thejams avatar
Erkänner att jag brukar ligga en bra bit över hastighetsgränsen. Jag håller alltid ena ögat på vad för typ av bilar det är som ligger framför. Är det någon som ser ut som en civvare så saktar jag ner. Är ju inte en 100% säker metod men har klarat mig i 3 år
Citera
2016-04-15, 15:09
Medlem
Citat:
Den kicken gör att det är värt att ta risken också ju
Finns ju så många andra sätt att få adrenalinkickar, där man dessutom inte behöver riskera andras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in