Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 11:53
  #2521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
VAD ÄR DET SOM DU INTE FATTAR????

- Det är inte IH som ska bevisa att Rossi har fuskat! IH ska visa att det fanns UTRYMME för fusk. Det räcker för att IH ska kunna dra sig ur samarbetet och därmed inte betala återstoden av beloppet.

DET RÄCKER MED DET!! FATTAR DU???

Ett bedrägeriåtal är något helt annat och är något som investmentbolag i miljardklassen helst undviker eftersom eventuell vinst (9,1 miljoner dollar) inte på något sätt står i proportion till den extremt dåliga PR ett sådant brottsmål genererar. Man har inte råd att skylta med dåligt omdöme. I synnerhet när man fortsätter med sin breda satsning inom samma fält, LENR, som ju från start har fått minst sagt dålig press.

Bättre då att frysa vidare investeringar (89 miljoner dollar) och hoppas på att Rossi trots allt levererar framöver. Fram till dess vill man från IH's sida hålla en så låg profil som möjligt.

Istället stämmer nu Rossi IH som därmed tvingas in i en långdragen civil rättsprocess, osv ...


Dvs, det här är fullgoda skäl till IH's agerande givet att Rossis manicker inte fungerar. Du har fortfarande inte kunnat uppge ETT ENDA SKÄL till att IH agerar som de gör givet att manickerna faktiskt fungerar.

NÄMN ETT SÅDANT SKÄL, ELLER HÅLL KÄFTEN!!!
Jag har på ett pedagogiskt sätt försökt att förklara varför dina argument inte håller. Nu går vår diskussion bara runt i cirklar. Jag kan tyvärr inte göra mer för dig.
Din ståndpunkt är: Rossi är en bedragare.
Min är: Det finns en möjlighet att det är så, men man kan inte dra den definitiva slutsatsen som du gör.
Citera
2017-03-06, 11:58
  #2522
Medlem
I detta dokument finns samanställt de företag och institutioner som säger sig forska och arbeta med LENR:
http://www.anthropoceneinstitute.com/lenraries/
Svårt naturligtvis att veta vilka som är seriösa och vilka som är rena lyckosökare som inte har någonting och vill locka till sig investerares pengar.
Defkalion är ju ett avskräckande exempel. Steorn ett ännu värre.
Citera
2017-03-07, 16:01
  #2523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Jag har på ett pedagogiskt sätt försökt att förklara varför dina argument inte håller. Nu går vår diskussion bara runt i cirklar. Jag kan tyvärr inte göra mer för dig.
Din ståndpunkt är: Rossi är en bedragare.
Min är: Det finns en möjlighet att det är så, men man kan inte dra den definitiva slutsatsen som du gör.
Ok, ge en rimlig hypotetisk förklaring till att IH inte köper en teknologi för 89 miljoner dollar, som är värld 100-tals miljarder dollar även på kort sikt.

Har du en sådan förklaring?
Citera
2017-03-07, 16:03
  #2524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
I detta dokument finns samanställt de företag och institutioner som säger sig forska och arbeta med LENR:
http://www.anthropoceneinstitute.com/lenraries/
Svårt naturligtvis att veta vilka som är seriösa och vilka som är rena lyckosökare som inte har någonting och vill locka till sig investerares pengar.
Defkalion är ju ett avskräckande exempel. Steorn ett ännu värre.
Bra, då är vi överens om att falsk ny mirakulös energi utgör en mycket lukrativ bransch.

Här har herr Rossi ett frikort, menar du?
Citera
2017-03-10, 20:13
  #2525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då är vi överens om att falsk ny mirakulös energi utgör en mycket lukrativ bransch.

Här har herr Rossi ett frikort, menar du?
Det är inte den anklagade som har att bevisa att han är oskyldig. Det är de som anklagar som ska föra fram bevis. Vad är IHs bevis? Varför tog de inte dit polisen för att säkra bevisen om det nu är ett uppenbart bedrägeri?
Du har inte gett ett vettigt svar på denna fråga.
Citera
2017-03-10, 23:34
  #2526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Det är inte den anklagade som har att bevisa att han är oskyldig. Det är de som anklagar som ska föra fram bevis. Vad är IHs bevis? Varför tog de inte dit polisen för att säkra bevisen om det nu är ett uppenbart bedrägeri?
Du har inte gett ett vettigt svar på denna fråga.
Du fattar fortfarande inte. Jag säger inte att jag vet att Rossi är en bedragare vs IH. Jag säger att jag inte kan se någon annan rimlig förklaring.

Du säger tvärtom att han INTE är en bedragare, att det INTE är en rimlig förklaring. Men, du har fortfarande inte, femtioelva inlägg senare förklarat varför. Något säger mig att vi får vänta förgäves på en sådan förklaring. Att du kommer att fortsätta med ditt debila pladder sida upp och sida ner till fan och hans moster.

Jag lägger ner här.
Citera
2017-03-22, 20:14
  #2527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du fattar fortfarande inte. Jag säger inte att jag vet att Rossi är en bedragare vs IH. Jag säger att jag inte kan se någon annan rimlig förklaring.

Du säger tvärtom att han INTE är en bedragare, att det INTE är en rimlig förklaring. Men, du har fortfarande inte, femtioelva inlägg senare förklarat varför. Något säger mig att vi får vänta förgäves på en sådan förklaring. Att du kommer att fortsätta med ditt debila pladder sida upp och sida ner till fan och hans moster.

Jag lägger ner här.
Du är bortom all hjälp.

Ny rapport publicerad av Rossi tillsammans med Carl-Oscar Gullström från Uppsala Universitet.
Carl-Oscar ingår nu i Rossis team.
Rossi har ju tidigare samarbetat en del med folk från Uppsala Universitet.
http://www.e-catworld.com/2017/03/21...ted-cop-22000/
Citera
2017-03-23, 22:46
  #2528
Medlem
Penons rapport från ettårstestet av 1MW ekatten.

http://www.e-catworld.com/wp-content...-Exhibit-3.pdf
Citera
2017-03-26, 13:03
  #2529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Du är bortom all hjälp.

Ny rapport publicerad av Rossi tillsammans med Carl-Oscar Gullström från Uppsala Universitet.
Carl-Oscar ingår nu i Rossis team.
Rossi har ju tidigare samarbetat en del med folk från Uppsala Universitet.
http://www.e-catworld.com/2017/03/21...ted-cop-22000/
Varför börjar jag tänka på den här sketchen när jag läser sådant här?
Citera
2017-03-26, 14:24
  #2530
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Varför börjar jag tänka på den här sketchen när jag läser sådant här?
En träffande jämförelse. Det har ju varit lite dårarnas julafton i den här tråden på sistone men det är viktigt att påminna för alla som inte är religiöst övertygade om LENR:s existens om att fenomenet i sig inte överhuvudtaget är bevisat. Det finns inga bevis för att kall fusion fungerar och ger något som helst energiöverskott. Rossi är en total bluff och det är beklämmande att se folk klamra sig fast vid hans cirkuskonster efter alla dessa år.
Citera
2017-03-26, 23:39
  #2531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
En träffande jämförelse. Det har ju varit lite dårarnas julafton i den här tråden på sistone men det är viktigt att påminna för alla som inte är religiöst övertygade om LENR:s existens om att fenomenet i sig inte överhuvudtaget är bevisat. Det finns inga bevis för att kall fusion fungerar och ger något som helst energiöverskott. Rossi är en total bluff och det är beklämmande att se folk klamra sig fast vid hans cirkuskonster efter alla dessa år.
Bra, då är vi överens om att Rossis eskapader inte på något sätt representerar LENR-forskningen i stort. Vad gäller "religiös övertygelse" så är det fortfarande så att det är- och var mainstream science som stod för den när man som en man avfärdade F&P's studier en månad efter deras tillkännagivande. Helt emot vetenskapligt protokoll.

Det är först nu, mer än ett kvarts sekel senare, som studier av LENR börjar få vetenskaplig legitimitet och därmed kan utvärderas av det vetenskapliga kollektivet utan att ingående aktörer stämplas som "dårar" och förpassas till marginalen för att de ens vågar tänka tanken att det kan finnas substans bakom fenomenet.

Det här är ett faktum, helt oavsett hur forskningen på LENR utvecklar sig framöver.
Citera
2017-03-26, 23:59
  #2532
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då är vi överens om att Rossis eskapader inte på något sätt representerar LENR-forskningen i stort. Vad gäller "religiös övertygelse" så är det fortfarande så att det är- och var mainstream science som stod för den när man som en man avfärdade F&P's studier en månad efter deras tillkännagivande. Helt emot vetenskapligt protokoll.

Det är först nu, mer än ett kvarts sekel senare, som studier av LENR börjar få vetenskaplig legitimitet och därmed kan utvärderas av det vetenskapliga kollektivet utan att ingående aktörer stämplas som "dårar" och förpassas till marginalen för att de ens vågar tänka tanken att det kan finnas substans bakom fenomenet.

Det här är ett faktum, helt oavsett hur forskningen på LENR utvecklar sig framöver.
Visst du, det blir säkert bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback