2017-03-02, 09:08
Medlem
Harfagers avatar
Hittade samma metoder jag varit med om hos en utsatt , här i Palme tråden.

"2009-04-16: Hans Palmcrantz, ordf hovrättsmålet, avlider 74 år gammal."
Varor beställs i Martingers namn, hans telefon avlyssnas, hans samtal kopplas till helt okända personer, någon stjäl hans post, brev som han skrivit sprättas upp och innehållet försvinner, någon vandaliserar hans bil, okända män kommer fram till honom på stan och uppmanar honom att sluta med påståendena om att Holmér befunnit sig i Stockholm på mordkvällen, okända män ringer till Martinger från telefonnummer som inte kan spåras och ställer frågor om Palmemordet mm."

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Senast redigerad av Harfager 2017-03-02 kl. 09:17.
Citera
2017-03-03, 14:49
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Hittade samma metoder jag varit med om hos en utsatt , här i Palme tråden.

"2009-04-16: Hans Palmcrantz, ordf hovrättsmålet, avlider 74 år gammal."
Varor beställs i Martingers namn, hans telefon avlyssnas, hans samtal kopplas till helt okända personer, någon stjäl hans post, brev som han skrivit sprättas upp och innehållet försvinner, någon vandaliserar hans bil, okända män kommer fram till honom på stan och uppmanar honom att sluta med påståendena om att Holmér befunnit sig i Stockholm på mordkvällen, okända män ringer till Martinger från telefonnummer som inte kan spåras och ställer frågor om Palmemordet mm."
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Det är påfallande många som råkat få anknytning till Palmemordet som utsatts för liknande trakasserier. Både sanna vittnen och i efterhand inbillade vittnen till någon detalj i frågan förföljs på samma vis så att ingen sedan kan avgöra vad som är planterat villospår eller sann hemlighet. Genom att läcka till personer man vill ha tyst på av helt andra skäl sänks trovärdigheten totalt och allmänna förvirringen därefter. Så slås två flugor ihop. Socialtjänst och hemligtjänst brukar tydligen samverka för statens dolda intressen på detta vis.
När jag själv fick läsa fullkomligt ogrundade misstankar mot mig på nätet och samtidigt anklagades för kriminellt umgänge och såg mina fordon saboterade och cyklar försvinna regelbundet förstod jag att något jag fått höra av mina grannar faktiskt kunde vara sant. När barn och barnbarn senast utsattes för ren livsfara under extremt märkliga omständigheter var sambanden omöjliga att förklara men tack och lov togs min varning ändå på allvar. Vi har överlevt men mer än så är det knappast längre.
Citera
2017-03-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Det är påfallande många som råkat få anknytning till Palmemordet som utsatts för liknande trakasserier. Både sanna vittnen och i efterhand inbillade vittnen till någon detalj i frågan förföljs på samma vis så att ingen sedan kan avgöra vad som är planterat villospår eller sann hemlighet. Genom att läcka till personer man vill ha tyst på av helt andra skäl sänks trovärdigheten totalt och allmänna förvirringen därefter. Så slås två flugor ihop. Socialtjänst och hemligtjänst brukar tydligen samverka för statens dolda intressen på detta vis.
När jag själv fick läsa fullkomligt ogrundade misstankar mot mig på nätet och samtidigt anklagades för kriminellt umgänge och såg mina fordon saboterade och cyklar försvinna regelbundet förstod jag att något jag fått höra av mina grannar faktiskt kunde vara sant. När barn och barnbarn senast utsattes för ren livsfara under extremt märkliga omständigheter var sambanden omöjliga att förklara men tack och lov togs min varning ändå på allvar. Vi har överlevt men mer än så är det knappast längre.

Ok here we go again, nu är GS bottenplatta Palme och mordet av den samme.
Ska bli intressant hur Ni syr ihop denna version av GS.
Citera
2017-03-03, 15:57
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols

Många har tagit efter stasi:s metoder och mordet på Palme och den stora belöningen har fått folk att löpa amok uppenbarligen, och sedan sitter och tystar ner då de har hunnit sansa sig.

Förstör för alla.
Citera
2017-03-04, 23:06
Medlem
Citat:
OK , jag förstår.

Jag försöker inte att tala i gåtor utan förmedlar saker som jag varit med om och en del jag förstår funkar . Men i dags läget så vill jag inte outa mig för en större allmänhet innan det är klart allt så jag tom försöker skriva andra ord än jag vanligt vis använder så att inte mina texter ska gå och googla då jag lagt ut mera på nätet.

Hittade hit efter att hittat mitt namn på nätet i palmeutredningen och GrK och googlat stasi metoder och hittat zersetzung och ville egentligen bara bidra med att tex gangstalking fungerar då jag varit med om det sedan halva tiden lite drygt i iallafall och sedan övriga grejer som ommöblerat hemma etc ger ju en en massa tankenötter att lösa , väckningar på nätter etc mm etc mm. Och kan gå ut nu men då misslyckas tjänstemän läsa innan till och anmälan blir fel och detta två gånger på raken så att telefonen och mejlen nog blir direkt vidarebefordrade till en " lugn" handledare känns det som ....

Har fått kontakt med bla journalist och får se vad det ger, denne verkar ha läst här så säger lite fint att vissa kan ju må dåligt och han har ingen tid att slänga bort på hallisar

Okej.

Angående att journalistens svar blev som det blev är inte mycket att göra åt.
Det är nog så det kommer att se ut en tid framöver.

Vill framhäva att det på sisstone publicerats många liknande artiklar med samma inneörd som GS/ZZ av hur det har gått till.
med undantaget att det snarare handlar om en enskild stalker från början.
Efter det kommer det knepiga då... 1.(stalker) i sin form av stalking via sociala medier, och div forum övertygar andra.

Merparten av GS är av min egen iaktagelse "oftast" 1, eller ett fåtal som i sin tur övertygar andra.

När det gäller just den mera organiserade formen så. Svårt att ens skriva om av 3/33 olika orsaker.
Jag är egentligen mest intresserad av "fotfolket" aka idioterna som lyder utan att känna till fakta. Det är där det går att påverka.
Citera
2017-03-05, 09:44
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Okej.

Angående att journalistens svar blev som det blev är inte mycket att göra åt.
Det är nog så det kommer att se ut en tid framöver.

Vill framhäva att det på sisstone publicerats många liknande artiklar med samma inneörd som GS/ZZ av hur det har gått till.
med undantaget att det snarare handlar om en enskild stalker från början.
Efter det kommer det knepiga då... 1.(stalker) i sin form av stalking via sociala medier, och div forum övertygar andra.

Merparten av GS är av min egen iaktagelse "oftast" 1, eller ett fåtal som i sin tur övertygar andra.

När det gäller just den mera organiserade formen så. Svårt att ens skriva om av 3/33 olika orsaker.
Jag är egentligen mest intresserad av "fotfolket" aka idioterna som lyder utan att känna till fakta. Det är där det går att påverka.

Efter den inledningen så har jag lämnat mitt namn så denne vet att jag inte snackar skit , allt jag skriver går att kontrollera bla i register. Har även fått veta lite mer som jag kan skydda mig med genom att hänvisa till del i GrK som tar bort en del från mig .

I Mitt fall så var det först två grupper som kan varit en och samma och det samma med de två senare grupperna ser jag är samma grupp som 2.
Citera
2017-03-05, 10:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Efter den inledningen så har jag lämnat mitt namn så denne vet att jag inte snackar skit , allt jag skriver går att kontrollera bla i register. Har även fått veta lite mer som jag kan skydda mig med genom att hänvisa till del i GrK som tar bort en del från mig .

Hur kan du tro att en journalist (eller någon) ska kunna ta dig på allvar när majoriteten av dina inlägg endast med svårighet går att begripa? Avslutningen på detta inlägg t.ex. - vad är det du försöker säga och varför skrev du det här?

Citat:
I Mitt fall så var det först två grupper som kan varit en och samma och det samma med de två senare grupperna ser jag är samma grupp som 2.

Är du lika förvirrad i din kommunikation med journalister så lär det bli svårt att bli tagen på allvar, oavsett om du skulle vara stalkad eller ej. Om du tittar här i tråden så har du ju inte lyckats övertyga en enda person med dina påståenden och "bevis" - så att du skulle kunna övertyga en journalist / advokat eller polis med samma förvirrade argumentation är svårt att tro.
Citera
2017-03-05, 10:54
Medlem
Harfagers avatar
Reg nummer på polisfordon hjälper inte mig, om jag får nya grannar och deras fordon har dessa nummer så är det öppna polisen som spanar förmodligen hur området ser ut och vad som händer. Jag kollar alltid upp regnummrerna i min omgivning, vilket är lätt då jag inte bor vid någon motorväg .
Och denna grupp har civila fordon.

Poliser behövs , men deras avarter som kapten klänning mfl måste ju skiljas från tjänsten om de inte kan vårdas, så polisfordons regnummer tackar jag nej till.
Citera
2017-03-05, 10:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Reg nummer på polisfordon hjälper inte mig, om jag får nya grannar och deras fordon har dessa nummer så är det öppna polisen som spanar förmodligen hur området ser ut och vad som händer. Jag kollar alltid upp regnummrerna i min omgivning, vilket är lätt då jag inte bor vid någon motorväg .

Poliser behövs , men deras avarter som kapten klänning mfl måste ju skiljas från tjänsten om de inte kan vårdas, så polisfordons regnummer tackar jag nej till.

Som detta - varför skriver du ett inlägg om polisens registreringsnummer helt plötsligt? Vem är det du svarar att du inte behöver regnummer och att du tackar nej till dem? Har du hört röster som frågar om du vill ha regnummer eller vem pratar du med?
Citera
2017-03-05, 11:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

Om jag försöker mig på en sammanfattning av ditt inlägg så mynnar det ut i det inte finns bilar som är registrerade på polisen i din omgivning utan att det endast finns bilar som är registrerade på civila.

Frågan är dock vad vi kan dra för slutsats av detta. För mig är närvaron av bilar som inte är registrerade på polisen inte ett speciellt starkt bevis för att GS förekommer. Det är tvärtom ganska vanligt att det finns bilar som är registrerade på civilpersoner.

En betydligt intressantare fråga är hur du vet att det du kallar "denna grupp" i verkligheten är en organiserad grupp vars verksamhet går ut på att förfölja dig.
Citera
2017-03-05, 12:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX

Märkligt "gang" som består av en (1) person. Och en väldigt minimalistisk och platt organisation.

Ämnet såsom jag ser det är om organiserad gang-stalking med inblandning från stat/myndighet förekommer. Organisationen anses dessutom vara internationell med förgreningar i massor med länder. Dvs vi diskuterar om det finns en storskalig internationell organisation vars syfte är att förfölja och tortera helt oskyldiga människor.
Citera
2017-03-05, 13:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Märkligt "gang" som består av en (1) person. Och en väldigt minimalistisk och platt organisation.

Ämnet såsom jag ser det är om organiserad gang-stalking med inblandning från stat/myndighet förekommer. Organisationen anses dessutom vara internationell med förgreningar i massor med länder. Dvs vi diskuterar om det finns en storskalig internationell organisation vars syfte är att förfölja och tortera helt oskyldiga människor.

Fast det beror väl på om den som syns för den presumtivt stalkade är en person men man antar att den agerar för någon eller några andra?

Jag ser dock inte den definitionen som du uppger av "GS" i trådstarten, att det måste vara stat eller myndighet eller en internationell organisation. Eller att den måste vara storskalig (vad menar du med storskalig? Att det är över tusen pers som ska förfölja eller över tusen pers som ska förföljas?).
Som jag uppfattar det avses vad som helst som görs på ett olagligt sätt i samarbete med andra, d. v. s. att utförandet är således mer förslaget än den enskilda, ofta stolliga psyksjuka enskilda stalkaren. Även om orsak och metodik kan vara lika stolliga.

Du verkar ju lägga in en förutsättning att stalkandet åtminstone skenbart är berättigat om du försöker pressa in att det ska vara en stat eller myndighet som är i utförar eller anstiftarledet? Trots att metoderna inte är tillgängliga för dessa subjekt. Vissa lagliga metoder som är tillgängliga har ju också definierade trösklar för när de är tillgängliga. En åklagare kan inte väcka åtal någon han har vetskap om är skum, hen ska anledning av bevisläget att kunna nå fällande dom om hen ska vara säker på att undgå misstanke om tjänstefel exempelvis.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in