2017-03-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det beror väl på om den som syns för den presumtivt stalkade är en person men man antar att den agerar för någon eller några andra?

Jag ser dock inte den definitionen som du uppger av "GS" i trådstarten, att det måste vara stat eller myndighet eller en internationell organisation. Eller att den måste vara storskalig (vad menar du med storskalig? Att det är över tusen pers som ska förfölja eller över tusen pers som ska förföljas?).
Som jag uppfattar det avses vad som helst som görs på ett olagligt sätt i samarbete med andra, d. v. s. att utförandet är således mer förslaget än den enskilda, ofta stolliga psyksjuka enskilda stalkaren. Även om orsak och metodik kan vara lika stolliga.

Du verkar ju lägga in en förutsättning att stalkandet åtminstone skenbart är berättigat om du försöker pressa in att det ska vara en stat eller myndighet som är i utförar eller anstiftarledet? Trots att metoderna inte är tillgängliga för dessa subjekt. Vissa lagliga metoder som är tillgängliga har ju också definierade trösklar för när de är tillgängliga. En åklagare kan inte väcka åtal någon han har vetskap om är skum, hen ska anledning av bevisläget att kunna nå fällande dom om hen ska vara säker på att undgå misstanke om tjänstefel exempelvis.

En fundamental förutsättning för att GS som fenomen skall fungera är att det är storskaligt.

Metoder som tillämpas: Tankeläsning, tankekontroll, konstant övervakning, diverse markeringar, etc. etc.

Alla kräver praktiskt taget en enorm organisation.

Lägg till detta det faktum att alla som påstår sig gangstalkas uppfattar det som att det INTE bara är en enda person som förföljer dem.
Citera
2017-03-05, 14:53
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Fast det beror väl på om den som syns för den presumtivt stalkade är en person men man antar att den agerar för någon eller några andra?

Jag ser dock inte den definitionen som du uppger av "GS" i trådstarten, att det måste vara stat eller myndighet eller en internationell organisation. Eller att den måste vara storskalig (vad menar du med storskalig? Att det är över tusen pers som ska förfölja eller över tusen pers som ska förföljas?).
Som jag uppfattar det avses vad som helst som görs på ett olagligt sätt i samarbete med andra, d. v. s. att utförandet är således mer förslaget än den enskilda, ofta stolliga psyksjuka enskilda stalkaren. Även om orsak och metodik kan vara lika stolliga.

Du verkar ju lägga in en förutsättning att stalkandet åtminstone skenbart är berättigat om du försöker pressa in att det ska vara en stat eller myndighet som är i utförar eller anstiftarledet? Trots att metoderna inte är tillgängliga för dessa subjekt. Vissa lagliga metoder som är tillgängliga har ju också definierade trösklar för när de är tillgängliga. En åklagare kan inte väcka åtal någon han har vetskap om är skum, hen ska anledning av bevisläget att kunna nå fällande dom om hen ska vara säker på att undgå misstanke om tjänstefel exempelvis.

Här är 4 stycken . Ett litet axplock bara men två av dem har jag namn på och vad de gjort , de andra vad de gjort (FB) Förekommer organiserad gang stalking?

Börjar hända lite nu både positivt och negativt , så det gäller att ha kameran och inspelning redo.
Citera
2017-03-05, 14:59
Medlem
madtops avatar
Citat:

Med storskalig menar jag de berättelser som finns i tråden om samtidiga förföljare på arbetsförmedlingen, posten, polisen, läkare och grannar. Med storskalig menar jag påståenden om att staten ligger bakom stalkingen. Med storskalig menar jag de avancerade metoder i form av 24/7 övervakning, avancerade hjärnchip och datortrojaner som beskrivs i tråden. Med storskalig menar jag en 20-årig förföljelse där minst 50 personer varit inblandade.

I princip samtliga berättelser från så kallade "TI's" förutsätter en mycket stor organisation där hundratals människor samarbetat i flera år.

Och nej, jag tycker absolut inte att olaglig misshandel och tortyr är berättigade.

Edit:
Det finns gott om hemsidor där fenomenet GS beskrivs. Här är en
https://www.gangstalking.eu/
Man pratar om GS i Europa, man pratar om många perps och många TI's.
Man pratar om att det finns en (1) organisation som ligger bakom.
Citat:
This organization is most likely a secret society (Mafia).
Man pratar om att det används en massa avancerade vapen:
Citat:
About 50% of gang stalking victims experience also electronic harassment.
Senast redigerad av madtop 2017-03-05 kl. 15:16.
Citera
2017-03-05, 18:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Eller att den måste vara storskalig (vad menar du med storskalig? Att det är över tusen pers som ska förfölja eller över tusen pers som ska förföljas?).

Lite mer om den påstådda omfattningen enligt en FAQ: https://gangstalking.wordpress.com/faq/
Citat:
Gang Stalking is a systemic form of control, which seeks to destroy every aspect of a Targeted Individuals life. Once a target is flagged a notification is sent out to the community at large, and the target is followed around 24/7 by the various communities that they are in.
TI'n "flaggas" och information skickas ut till organisationen. TI'n förföljs 24/7.

Citat:
The community notifications will go out to various places. Apartment rentals, future employers, stores and communities where the target visits, will be notified. Doctors offices, fire departments, police, etc. This notification system will follow the target if they move, change jobs, visit other areas.
Information om TI'n skickas ut till en mängd platser. Hyresvärdar, framtida arbetsgivare, läkarmottagningar, brandkåren, polisen osv. Flaggningen som TI kommer att följa dem även fast de byter jobb, besöker andra områden eller flyttar.

Citat:
Everywhere the Targeted Individual goes, their name is flagged. In a big city this could mean that thousands upon thousands of people are getting a notification about the target. The person is followed around 24/7
I stora städer kan det betyda att tusentals människor är inblandade.

Så ja. Med "gang stalking" så menas att en väldigt stor organisation ligger bakom förföljelse av oskyldiga människor. Bara i lilla Sverige måste det handla om tiotusentals inblandade.

Och märk väl: Organisationen finns före en TI'n utses, det handlar alltså om en organisation som finns oberoende av en enskild TI.

Edit:
Gillar speciellt formuleringen att "future employers" kommer att få en "flaggning" om "TI'n". Presumtiva framtida arbetsgivare... hur många HR-avdelningar blir inte det.
Senast redigerad av madtop 2017-03-05 kl. 18:44.
Citera
2017-03-05, 21:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag ser dock inte den definitionen som du uppger av "GS" i trådstarten, att det måste vara stat eller myndighet eller en internationell organisation.

Inlägg 3 på samma tema.

Eftersom det påstås att arbetsförmedling, polis, brandkår, CIA, FBI och SÄPO mfl myndigheter och statliga organisationer är inblandade har vi en direkt koppling till myndigheter & stat. Eller såsom det formuleras i tråden av en TI:
Citat:
Det kan vara så att staten spelar en central roll i övergreppen mot sina egna medborgare. Det kan vara så att staten utför experiment mot sina egna medborgare mot deras vilja med hjälp av elektroniska vapen och annan nutida avancerad minimal teknik
Inte nog med att staten håller på med GS, de har dessutom tillgång till avancerade elektroniska vapen.

Eftersom fenomenet och dess metoder rapporteras från såväl Sverige, USA, Tyskland som Långtbortistan så finns en tydlig indikation på ett internationellt samarbete. Eller såsom det beskrivs om av fightgangstalking.com:
Citat:
suggest that organized stalking is used by various foreign intelligence services and law enforcement agencies.
Det vill säga att det handlar om ett internationellt samarbete mellan olika säkerhetsorganisationer.
Senast redigerad av madtop 2017-03-05 kl. 21:32.
Citera
2017-03-06, 01:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
En fundamental förutsättning för att GS som fenomen skall fungera är att det är storskaligt.

Metoder som tillämpas: Tankeläsning, tankekontroll, konstant övervakning, diverse markeringar, etc. etc.

Alla kräver praktiskt taget en enorm organisation.

Lägg till detta det faktum att alla som påstår sig gangstalkas uppfattar det som att det INTE bara är en enda person som förföljer dem.

Tankeläsning och tankekontroll skulle väl bara kräva ett fåtal som menar sig ha förmåga som Uri Geller eller liknande. Konstant övervakning kanske inte heller är speciellt dyrt eller komplicerat med dagens teknik, vare sig myggor, chips eller drönare är dyrt och inte kräver det väl mycket i personalväg att att hantera och samla in informationen som kan hämtas via dem?

Postaren i inlägget verkar dock syfta på att det är en som är/varit synlig för denne som hen kopplar ihop med det men inte nödvändigtvis att denne enbart skulle gjort det själv utan anstiftare eller kollegor/samarbetspartners. Själva ordalydelsen kräver något antal fler än en person men det behöver väl inte vara ett stort antal om man ska vara krass?

Vill en stat eller funktionär inom denne stalka någon verkar det väl märkligt, rent logiskt sett, om man skulle låta det synas i det egentliga sammanhanget?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 01:18.
Citera
2017-03-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Med storskalig menar jag de berättelser som finns i tråden om samtidiga förföljare på arbetsförmedlingen, posten, polisen, läkare och grannar. Med storskalig menar jag påståenden om att staten ligger bakom stalkingen. Med storskalig menar jag de avancerade metoder i form av 24/7 övervakning, avancerade hjärnchip och datortrojaner som beskrivs i tråden. Med storskalig menar jag en 20-årig förföljelse där minst 50 personer varit inblandade.

I princip samtliga berättelser från så kallade "TI's" förutsätter en mycket stor organisation där hundratals människor samarbetat i flera år.

Och nej, jag tycker absolut inte att olaglig misshandel och tortyr är berättigade.

Edit:
Det finns gott om hemsidor där fenomenet GS beskrivs. Här är en
https://www.gangstalking.eu/
Man pratar om GS i Europa, man pratar om många perps och många TI's.
Man pratar om att det finns en (1) organisation som ligger bakom.

Man pratar om att det används en massa avancerade vapen:

Men om en postare uppger att en på arbetsförmedlingen gör eller säger något konstigt, exempelvis yttrar "Lego" rätt ut apropå ingenting, om man ska hålla sig till exempel i tråden, så behöver det väl inte vara fråga om att personen i just detta agerar å arbetsförmedlingens vägnar även om hen är anställd där och gör det just där till en person som är där i ärende till just arbetsförmedlingen?
Citera
2017-03-06, 06:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Men om en postare uppger att en på arbetsförmedlingen gör eller säger något konstigt, exempelvis yttrar "Lego" rätt ut apropå ingenting, om man ska hålla sig till exempel i tråden, så behöver det väl inte vara fråga om att personen i just detta agerar å arbetsförmedlingens vägnar även om hen är anställd där och gör det just där till en person som är där i ärende till just arbetsförmedlingen?

Bra skrivet, de sitter ett antal nick här och förstorar medvetet saker och ting så att det ska tolkas fel, så att diskutera logik med dem gör man för att andra ska förstå , inte de nicken.

De vill gärna hävda att även att det måste vara riktigt världsomspännande för att funka . Jag skulle med ett par gubbar kunna knäcka var och en av dessa på några veckor med det jag varit utsatta för , även om det mig veterligen är något hundratal som blivit engagerade . Om sedan några ,då jag bara höll käft , kan varit inledda människor som undrat hur det var med en får utredningen visa och som dragits av mig över samma kant då jag inte då haft tid att undersöka , men som sagt utredningen kommer att få många att vilja prata, som bara varit på fel plats vid fel tidpunkt .

Håller på med anmälningar och trotts att jag inte nämnt dessa för andra en betrodda så flyttade två provokatörer direkt , jag blev av med jobbet ( vilket förbättrade min skrift då jag var halvt utbränd och sliten på över arbetet så att man bara orkade få in ett par googlings bara ord och händelser ) fått påståenden om försvunna grejer utav en lurad etc etc . Har även börjat mejla växla med journalist.
Senast redigerad av Harfager 2017-03-06 kl. 06:47.
Citera
2017-03-06, 10:43
Medlem
Citat:
Inlägg 3 på samma tema.

Eftersom det påstås att arbetsförmedling, polis, brandkår, CIA, FBI och SÄPO mfl myndigheter och statliga organisationer är inblandade har vi en direkt koppling till myndigheter & stat. Eller såsom det formuleras i tråden av en TI:

Inte nog med att staten håller på med GS, de har dessutom tillgång till avancerade elektroniska vapen.

Eftersom fenomenet och dess metoder rapporteras från såväl Sverige, USA, Tyskland som Långtbortistan så finns en tydlig indikation på ett internationellt samarbete. Eller såsom det beskrivs om av fightgangstalking.com:

Det vill säga att det handlar om ett internationellt samarbete mellan olika säkerhetsorganisationer.

Men i uttalandet du citerar sägs det att staten kan vara inblandad. Inte att det nödvändigtvis är så. Det kan ju vara fråga om individer som formellt är verksamma inom någon statlig organisation men att de i eventuell GS aktivitet inte agerar å statens vägnar. Inom diverse myndigheter finns mycket information om folk och fä. Allt som en statstjänsteman har formell behörighet att göra har den dock inte befogenhet att göra. En polis som kan göra en slagning i polisens register får bara göra det i specificerade fall. Det finns åtskilliga exempel på otillåtna slagningar för vilketdet också utdelas sanktioner. Oftast handlar det väl om polismans egen nyfikenhet men man kan ju tänka sig att hen håller på med lite sidojobb, kanske säljer information till någon som ägnar sig åt trakasserier eller dylikt. Per automatik står inte staten bakom, möjligtvis som passiv deltagare om det uppdagas och man inte markant åtgärdar personen inom den egna organisationen. Exempelvis ger hen sparken. Och det händer ju då och då att personer inom polis och försvar får sparken även om det för en vidare allmänhet inte uppdagas varför så sker till minsta detalj (liksom andra men eftersom det vanligtvis refereras till att det skulle göras inom polis eller försvar).

Likadant är det rörande informationsutbyte mellan myndigheter som ibland sker. Det finns i regel strikt reglering om vad som får lämnas ut (sekretess råder mellan myndigheters verksamhet såvitt inte det finns lagstiftat undantag) och hur det ska ske. Så gäller även inom EUs olika myndigheter dem emellan och gentemot medlemsländernas myndigheter. Det är inte bara att ringa till någon gammal bekant från ungdomsförbundet eller en kursare. Fråga Tony Stigsson
Citera
2017-03-06, 12:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Bra skrivet, de sitter ett antal nick här och förstorar medvetet saker och ting så att det ska tolkas fel, så att diskutera logik med dem gör man för att andra ska förstå , inte de nicken.

Det är knappast jag som tolkar något, jag har citerat information från nätet om gang-stalking.

Hävdar du att den typ av gang-stalking som beskrivs inte förekommer?
Citera
2017-03-06, 12:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men i uttalandet du citerar sägs det att staten kan vara inblandad. Inte att det nödvändigtvis är så. Det kan ju vara fråga om individer som formellt är verksamma inom någon statlig organisation men att de i eventuell GS aktivitet inte agerar å statens vägnar.

Så tolkar jag inte följande:
Citat:
organized stalking is used by various foreign intelligence services and law enforcement agencies.

Menar du att polis, SÄPO, arbetsförmedling, CIA, FBI, posten inte är inblandade?
Citera
2017-03-06, 17:01
Medlem
Citat:
Så tolkar jag inte följande:

Menar du att polis, SÄPO, arbetsförmedling, CIA, FBI, posten inte är inblandade?

Men du talar om det som om det enbart är dem. Statstjänstemän och kommunalare pissar vanligtvis något antal gånger om dagen men det betyder inte att inte andra kan pissa. Att en pisspöl som hittas någonstans absolut inte kan vara från en industritjänsteman, finansförbundare eller taxiförare? Skulle det vara omöjligt för exvis någon från Folksam att slå en drill i bushen på en ö i Norge?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in