2016-11-11, 10:02
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Det där med olika fraktioner inom Säpo är bara en annan variant av god cop/bad cop. Det är Säpo som bedriver terror mot mig. Att de sen inte vågar stå för vad de gör en annan sak, men man ska inte låta sig luras av deras bortförklaringar. Ibland skyller de på vanliga polisen, ibland på fraktioner inom Säpo. Det handlar om en kriminell organisation som tyvärr kontrollerar media genom ett ideologiskt koppel. De har lyckats flytta fram sina positioner så långt att ingen vågar motsätta sig dem. Det är oerhört obehagligt, men det sista vi ska göra är att låta oss luras av varianter på god cop/bad cop.

Det finns och fanns ju flera grupper som tex vid IB så misstänktes säpo felaktigt för flera händelser.
Sedan att fler grupper har kontakt med tex enskilda på säpo , eller som troligen JAS även MUST är inblandat i , är ju sådant som om de begår olagligheter inte vill skyllta med.http://www.jallai.se/2011/08/barbrogruppen/

Har du ens ordnat någon smartphone ? Finns från 500 kr ( en bättre men låg pris från 1000 kr ) med bra inspelningsmöjligheter av ljud och bild , telefon appar med inspelning av samtalen etc etc
Citera
2016-11-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det finns och fanns ju flera grupper som tex vid IB så misstänktes säpo felaktigt för flera händelser.
Sedan att fler grupper har kontakt med tex enskilda på säpo , eller som troligen JAS även MUST är inblandat i , är ju sådant som om de begår olagligheter inte vill skyllta med.http://www.jallai.se/2011/08/barbrogruppen/

Har du ens ordnat någon smartphone ? Finns från 500 kr ( en bättre men låg pris från 1000 kr ) med bra inspelningsmöjligheter av ljud och bild , telefon appar med inspelning av samtalen etc etc
I mitt fall är det ingen tvekan om att det är Säpo som ligger bakom terrorn, även om de gör allt för att låtsas att det är nån annan. De som terroriserar mig hänvisar ofta till dubbelspråk, vilket betyder att de är införstådda i kampanjen som pågår. Deras terror är alltid avsedd att förstärka Säpos teser: vi har för lite information, du måste anpassa dig till statens förtryckarsystem istället för att staten ska tvingas följa grundlagarna, vi måste förtrycka eftersom lagen tvingar oss osv.

Jag hade en smartphone genom jobbet, men har inte kvar den. Funderar på att skaffa en, men en ny telefon löser knappast några av mina bekymmer.
Citera
2016-11-11, 13:54
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli

Jag hade en smartphone genom jobbet, men har inte kvar den. Funderar på att skaffa en, men en ny telefon löser knappast några av mina bekymmer.

Ur bevisinsamlingssynpunkt så är det en stor hjälp med en smartphone , men givet en kamera och en diktafon är ju också ok även om det är smidigare att gå och "prata" med en telefon vid örat där du i stället filmar eller tar fram den för att kolla ett " sms" där du egentligen sätter på ljudinspelningen innan du lägger ner den i fickan i för ett möte etc .

Även jag tycker en del bitar av berättelser låter vansinniga , men då jag vet att de kan efterlikna vansinne som metod ( zersetzung bla ) så säger jag alltid att folk ska dokumentera. Jag har ju inget intresse av att diskutera med någon som har hallisar utan tycker det är bättre denne kollar hur denne ska bli frisk/ må bättre om det är med läkare och omega 3 det får ju de själva avgöra.
Citera
2016-11-11, 15:37
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Elakheter i en trist håla som förhoppningsvis inte förstås hur jobbigt det kan vara av utförarna, men helt klart ämnen som kan senare styras mot vem som helst av en stalker ( ensam eller organisation). Men du hade det bättre nu ? (om inte grannarna spikade i väggarna )
Det började i en större stad. Olika saker som kom emot mig iom att jag umgåtts med mycket pundare. Det mesta är grundat i skitsnack och empatilöshet. Exempelvis så bröt jag samman efter att några zigenarbröder hållit på och hotat mig och grinade och snorade hos en liten småkukad iranier jag varit dum nog att följa med och börja träffa lite löst. Vaknade helt utslagen en dag utan pengar och mp3 och då är inte jag någon som brukar "tappa" saker ur min väska även om jag haft blackouter innan. Vi sågs inte mer än att han garvat åt mig någon gång när jag sett honom. Riktigt bögig röst, måste jag säga. Jag vet att hur kul det än är med en utsatt och hysterisk brud, hade den lilla skiten inte velat byta skor med mig. Oavsett patrask polare. Sedan spelar det ingen roll om det är bara en psyksjuk knarkare som löjligt hytter med näven, ens syrra som rycker på axlarna eller något dåligt krogknull som garvar åt en.

See no evil.. hear no evil.. speak no evil..
Citera
2016-11-12, 12:32
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Som jag presenterar min idé så är "schizofreni" en egenskap nämligen att deras personlighet och värderingar sprids i samhället. Dessa individer är lätta att identifiera (förhudsförträngning) i en tidig ålder.

Jag tänker mig att eftersom det som gäller i samhället är, survival of the fittest, så kan man tänka sig att en hemlig organisation bildas i samhället med uppgift att göra dessa individer "galna". Man skulle ju kunna tänka sig att denna organisation är en del av psykiatrin eftersom det är där dess offer slutar sina karriärer.
Jag har försökt vidga mina kunskaper inom schizofreni och det verkar vara ett samlingsuttryck för en rad olika egenskaper och sjukdomar.
Är sedan tidigare tveksam på att alla egenskaper, som har blivit klassade som psykiska sjukdomar, verkligen är skadliga. Som paranoia tex.

Hur skulle du beskriva schizofrenin i det här fallet?
Jag utgår från att det måste handla om egenskaper som psykopater känner sig hotade av. Personer som kan avslöja vad psykopterna är ute efter. Sådana med rebeliska tankegångar. Eller upplevt något som vissa kallar för uppvaknade/enlightenment och då fått en tydlig bild om hur tex. världspolitiken fungerar.
Psykopaterna har då insett att den vanliga indoktrinering aldrig kommer att fungera på dessa personer och utsätter då dessa för gangstalking.

När det gäller Darwins uttryck - 'survival of the fittest', menar du då sådana personer med nyckelpositioner? Som psykologer tex. Den stora massan kan väl knappast beröras av det, i det här fallet!?
Då tänker jag mig att säpo besöker psykologerna som de gangstalkade ska besöka och ber dem att lägga en negativ diagnos. Om de då läser mellan raderna så inser de att det blir bättre(för dem) att följa säpos rekommendationer. Deras familjeliv kan ju förändras om tex. deras inkomst plötsligt blir halverad.
Detta var ett exempel på hur jag skulle få 'survival of the fittest' att passa in här. Psykologens självbevarelsedrift får denne att begå brott.
Är jag rätt ute enligt dina tankar?

För den stora massan så gäller grupptrycksinstinkten. Den kan beskrivas som att man säger en sak men vill göra något annat.
Opinionsundersökningarna inför Brexit och USA's presidentval pekade båda mot helt fel riktning. Vissa förklarar fenomenet som 'den tysta offentligheten'.

Citat:
Beträffande frågan om samhället borde acceptera denna avvikelse så kan man tänka sig att samhället lagt märke till att starka schizofrena som sprider sin personlighet ofta förorsakar stora omvälvningar i samhället (Trump och USA) och krig (arab våren).

Din uppfattning att psykopater är dominanta är korrekt, men vad du ser är deras dödsryckningar. Det är därför det är så tydligt att psykopaten varit dominant upp tills nu i historien.
Aha, du menade så!
Det har inte märkts tidigare eftersom de kan ha haft inflytande i media och vår indoktrinering.

Men kan det inte vara internet som har förändrat deras inflytande?
Den kunskap som tidigare var 'förbjuden' sprids nu som en löpeld.
Trump har kanske insett att det har blivit för svårt att motarbeta den kraften och har därför valt att följa strömmen istället. Om det går vägen för Trump så kan det hända att många kommer att uppleva ungefär samma som många tyskar fick erfara efter 2:a världskriget. Verkligheten kommer ikapp..
Då tror jag att det blir ganska oroligt i världen under en period men kommer sedan att förhoppningsvis vända till det bättre.
Citera
2016-11-13, 23:37
Medlem
sonofzs avatar
Hade exakt samma problem tidigare. Pratade mycket om reptilian shapeshifters till alla jag kände, att de verkligen fanns samma sak med shadow people sen kände jag mig konstant övervakad och att folk försökte "psykiskt" terrorisera mig genom mitt undermedvetnande.
Citera
2016-11-14, 12:10
Medlem
Citat:
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (schizofrena) hade förmågan att spridda sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "schizofren". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom sjuka. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, psykopaten. Speciellt om psykiatriker är psykopater.

Är inte detta ett trevligt scenario?

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Var verkligen psykopater dominanta fram till 1980?
Att jag valde att skriva 1980 beror på att det är då man kan börja se inledningen på vad som verkar vara deras (psykopaternas) fall.

80-talet: Sovjetunion faller sönder. Kalla kriget upphör. Berlin muren faller.
90-talet: Frigörelse krigen på Balkan.
00-talet: Revolutioner i forna Sovjet stater för ökad demokrati.
10-talet: Arab våren för ökad demokratisering i mellan östern.
Citera
2016-11-15, 00:04
Moderator
OT raderat.

Teorier som "The matrix", "Guds vilja" och liknande idéer som med lite god vilja kan "förklara" alla ämnen i detta forum diskuteras bättre i egna trådar.

Kommentarer runt moderering ska enbart göras via PM.
Inte i PM och inlägg samtidigt.

/Moderator
Citera
2016-11-15, 06:02
Medlem
Citat:
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (schizofrena) hade förmågan att sprida sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "schizofren". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom sjuka. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, psykopaten. Speciellt om psykiatriker är psykopater.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att psykiatriker gangstalkar schizofrena för att schizofreni inte ska smitta andra?
Jag skulle inte använda ordet smitta. Jag föredrar sprida. En konsekvens av det scenario jag målat upp är mycket riktigt att man kan tänka sig att inom psykiatrin existerar en hemlig organisation vars uppgift är att förfölja och mentalt knäcka schizofrena. Det är först när individerna har blivit knäckta som dom i egentlig mening är schizofrena.
Citera
2016-11-15, 07:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skulle inte använda ordet smitta. Jag föredrar sprida. En konsekvens av det scenario jag målat upp är mycket riktigt att man kan tänka sig att inom psykiatrin existerar en hemlig organisation vars uppgift är att förfölja och mentalt knäcka schizofrena. Det är först när individerna har blivit knäckta som dom i egentlig mening är schizofrena.

Så för att stoppa att schizofreni ska kunna spridas så tvingar de fram schizofreni hos personer som först inte egentligen var schizofrena??? Lite som att stoppa mjältbrand genom att hälla ut mjältbrandsbakterier på Sergels Torg
Citera
2016-11-15, 10:57
Medlem
Citat:
Gang stalking skulle ju kunna förekomma om vissa personer (schizofrena) hade förmågan att spridda sin personlighet och sina värderingar i samhället. Detta skulle ju knappast accepteras av samhället. I samhället är det ju accepterat att naturen fungerar enligt Darwins slutsats, survival of the fittest. Antag vidare att man redan i tidig ålder kan se vem som är "schizofren". Då skulle ju samhället kunna bilda en organisation för att jaga och göra dom sjuka. Lämpligtvis skulle denna organisation vara ledd av den individ som upp till 1980 var dominant i samhället, psykopaten. Speciellt om psykiatriker är psykopater.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så för att stoppa att schizofreni ska kunna spridas så tvingar de fram schizofreni hos personer som först inte egentligen var schizofrena??? Lite som att stoppa mjältbrand genom att hälla ut mjältbrandsbakterier på Sergels Torg
I fortsättning föreslår jag att du läser hela bakgrunden innan du yttrar dig.
Citera
2016-11-15, 11:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
I fortsättning föreslår jag att du läser hela bakgrunden innan du yttrar dig.
Jag har läst hela bakgrunden och framförallt dina inlägg. Vad är det du vänder dig emot i slutledningen av din självmotsägelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in