Citat:
Ursprungligen postat av
PelleSaga
Som jag presenterar min idé så är "schizofreni" en egenskap nämligen att deras personlighet och värderingar sprids i samhället. Dessa individer är lätta att identifiera (förhudsförträngning) i en tidig ålder.
Jag tänker mig att eftersom det som gäller i samhället är, survival of the fittest, så kan man tänka sig att en hemlig organisation bildas i samhället med uppgift att göra dessa individer "galna". Man skulle ju kunna tänka sig att denna organisation är en del av psykiatrin eftersom det är där dess offer slutar sina karriärer.
Jag har försökt vidga mina kunskaper inom
schizofreni och det verkar vara ett samlingsuttryck för en rad olika egenskaper och sjukdomar.
Är sedan tidigare tveksam på att alla egenskaper, som har blivit klassade som psykiska sjukdomar, verkligen är skadliga. Som
paranoia tex.
Hur skulle du beskriva
schizofrenin i det här fallet?
Jag utgår från att det måste handla om egenskaper som psykopater känner sig hotade av. Personer som kan avslöja vad psykopterna är ute efter. Sådana med rebeliska tankegångar. Eller upplevt något som vissa kallar för uppvaknade/enlightenment och då fått en tydlig bild om hur tex. världspolitiken fungerar.
Psykopaterna har då insett att den vanliga indoktrinering aldrig kommer att fungera på dessa personer och utsätter då dessa för gangstalking.
När det gäller
Darwins uttryck - '
survival of the fittest', menar du då sådana personer med nyckelpositioner? Som psykologer tex. Den stora massan kan väl knappast beröras av det, i det här fallet!?
Då tänker jag mig att
säpo besöker psykologerna som de gangstalkade ska besöka och ber dem att lägga en negativ diagnos. Om de då läser mellan raderna så inser de att det blir bättre(för dem) att följa säpos rekommendationer. Deras familjeliv kan ju förändras om tex. deras inkomst plötsligt blir halverad.
Detta var ett exempel på hur jag skulle få '
survival of the fittest' att passa in här. Psykologens självbevarelsedrift får denne att begå brott.
Är jag rätt ute enligt dina tankar?
För den stora massan så gäller
grupptrycksinstinkten. Den kan beskrivas som att man säger en sak men vill göra något annat.
Opinionsundersökningarna inför
Brexit och
USA's presidentval pekade båda mot helt fel riktning. Vissa förklarar fenomenet som '
den tysta offentligheten'.
Citat:
Beträffande frågan om samhället borde acceptera denna avvikelse så kan man tänka sig att samhället lagt märke till att starka schizofrena som sprider sin personlighet ofta förorsakar stora omvälvningar i samhället (Trump och USA) och krig (arab våren).
Din uppfattning att psykopater är dominanta är korrekt, men vad du ser är deras dödsryckningar. Det är därför det är så tydligt att psykopaten varit dominant upp tills nu i historien.
Aha, du menade så!
Det har inte märkts tidigare eftersom de kan ha haft inflytande i media och vår indoktrinering.
Men kan det inte vara
internet som har förändrat deras inflytande?
Den kunskap som tidigare var 'förbjuden' sprids nu som en löpeld.
Trump har kanske insett att det har blivit för svårt att motarbeta den kraften och har därför valt att följa strömmen istället. Om det går vägen för
Trump så kan det hända att många kommer att uppleva ungefär samma som många tyskar fick erfara efter 2:a världskriget. Verkligheten kommer ikapp..
Då tror jag att det blir ganska oroligt i världen under en period men kommer sedan att förhoppningsvis vända till det bättre.