Citat:
Ursprungligen postat av
spyder123
Jag tolkar "jag har ingen tampong" som ett antiskämt.
- Du borde fan inte ha körkort!
- Jag har inget körkort.
Är det inte en smula autistisk att tro att Markunator tror att du tror att han har en tampong i röven?

Kanske ska vi öppna upp en tråd till dig också.
EDIT: Ja, se där. Svaret från Markunator:
Jag har en vana att inte överskatta autister, vilket ibland leder till en underskattning, ja. Jag ser likväl att han inte bemötte sakfrågan och kommentaren rådande att hela tiden fundera på vad den andre faktiskt menar, hur man själv uppfattas etc är fortfarande högst relevant.
Vidare så behöver det inte specifikt vara en tampong i röven, uttrycket handlar egentligen inte om det. "Ta ur tampongen" är inte riktigt samma sak som att säga "dra ur pinnen ur arslet". Det är en uppmaning att börja bete sig manligt, medan att ta ur pinnen ur arslet mer är att slappna av.
I vilket fall, måhända ogillade han sättet jag uppmanade honom att sluta bete sig som en kärring, men faktum är att det skulle göra honom gott att utmana sig själv. Nej, brudarna står och faller inte med huruvida man dricker öl eller ej (även om jag vill påstå att ciderdrickare är överrepresenterade bland folk som inte får tjejer) men Markus brist på att utmana sig själv och göra saker fast de är jobbiga, dricka/äta något som inte smakar pigilin eller stå ut med lite normal muskelvärk efter en arbetsdag står i vägen för hans framgångar. När han gjort upp med inställningen och bevisat för sig själv att han, vid de tillfällen då det är fördelaktigt, kan bita ihop och ta en pilsner, så kan han gott dricka juice eller cider all annan tid.
Med andra ord handlar det om inställning.
Edit: Angående frågor om var man är på väg eller gör så tycker jag inte det är orimligt att svara på när man bor hemma, men man måste faktiskt inte berätta om ingen fråga ställs. Man drar ut och ringer ens morsa upp och frågar var man är kan man svara "jag sitter på en pub". Det behöver liksom inte vara hemligt, det handlar mer om att man inte ska ha rapporteringsplikt till mamsen och att visa att vad man gör eller när man gör det inte är uppe för diskussion, men man kan dela med sig av informationen.
Dvs, det är inte öppet för din mamma att börja diktera när du ska vara hemma eller att du inte får gå på krogen, men vid en artigt ställd fråga kan man gott svara för att inte vara oförskämd. Om det däremot börjar bli ett förhör, dvs massa följdfrågor som "jaha, vad gör du där? Med vem är du där?" osv, så kan man antingen skoja lite och säga "oj, är det här ett förhör eller? Jag kommer hem någon gång ikväll sen, ses imorrn, *click*" eller så svarar man ospecificerat. Snokande ska inte löna sig.