2017-03-02, 09:18
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Suttit i 2 dagar nu för min del , helt ospelbart även i vanliga online läget.

Kan ju vara helt orelaterat - men kan ju säga det ändå.

Jag kör via WiFi med en Xbox One och uppgraderade nyligen till en Xbox One Slim istället. Tydligen så är den mer känslig för störningar på wifivågorna - vilket gjorde FIFA helt omöjlgt att lira. Gick tillbaka till min gamla xbox one igårkväll, och då flöt det på helt ok.
Citera
2017-03-02, 09:22
Medlem
Behöver tips då jag kör fast i div 3! Kör dessa två trupper, varannan match.

https://www.futbin.com/17/squad/2131254 (Skulle kunna byta Toure mot Matic som finns i klubben)

https://www.futbin.com/17/squad/2131313

Vad skulle ni förbättra? Budgeten är inte jättestor, 220 k i coins sedan sitter jag på ett antal OTW (2 Pjanic, Sansone, Morata o Milik) med ett nuvarande värde på 395 k. (Vill dock ha upp dem lite till).

Hur skulle ni köra era coustom tactics?

Har "stay back" på alla "5" (förutom Dani Alves som börjar matcherna med överlapp) defensiva pjäser, "stay forward" på de 3 offensiva medans en cm kommer upp i anfall och den andra är neutral.

Båda forwards i de två uppställningarna har "smyg in bakom" och "stanna centralt" den offensiva mittfältaren har "fri roll".

Tacksam för åsikter och synpunkter för att förbättra mina resultat.

Vet oxå att laget inte är det största hindret utan det är jag, men något bättre resultat ska jag nog kunna nå iaf 😄
Citera
2017-03-02, 09:43
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Kan ju vara helt orelaterat - men kan ju säga det ändå.

Jag kör via WiFi med en Xbox One och uppgraderade nyligen till en Xbox One Slim istället. Tydligen så är den mer känslig för störningar på wifivågorna - vilket gjorde FIFA helt omöjlgt att lira. Gick tillbaka till min gamla xbox one igårkväll, och då flöt det på helt ok.

Okay...jag lirar på ps4 med kabel ,då jag använt wifi så är det oerhört med lagg. Har du erafarenheter av att lira på båda konsoler? måste vart 2011 jag senast lirade fifa på Xbox och minns det var en riktig go spelkänsla, jag funderar på att gå tillbaka till Xbox men vetifan många säger det är bättre på ps4 osv kanske onödigt.
Citera
2017-03-02, 09:54
Medlem
Johansfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan

https://www.futbin.com/17/squad/2131254 (Skulle kunna byta Toure mot Matic som finns i klubben)

Vad skulle ni förbättra? Budgeten är inte jättestor, 220 k i coins sedan sitter jag på ett antal OTW (2 Pjanic, Sansone, Morata o Milik) med ett nuvarande värde på 395 k. (Vill dock ha upp dem lite till).

Har "stay back" på alla "5" (förutom Dani Alves som börjar matcherna med överlapp) defensiva pjäser, "stay forward" på de 3 offensiva medans en cm kommer upp i anfall och den andra är neutral.

Båda forwards i de två uppställningarna har "smyg in bakom" och "stanna centralt" den offensiva mittfältaren har "fri roll".

Vet oxå att laget inte är det största hindret utan det är jag, men något bättre resultat ska jag nog kunna nå iaf 😄

Har haft ett liknande lag som du har. Jag kan tipsa om att testa SIF Brozovic om du inte har gjort det i stället för Pjanic. Alternativt flytta ner Pjanic till CM i stället för Marchisio. Brozovic har otroliga långskott och gjorde många mål på det sättet för mig.

En liten detalj med dina instruktioner, jag tyckte inte om att ha fri roll på den offensiva mittfältaren. Kändes som han aldrig var där han borde vara med fri roll. Men det är nog en smaksak!
Citera
2017-03-02, 10:00
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Okay...jag lirar på ps4 med kabel ,då jag använt wifi så är det oerhört med lagg. Har du erafarenheter av att lira på båda konsoler? måste vart 2011 jag senast lirade fifa på Xbox och minns det var en riktig go spelkänsla, jag funderar på att gå tillbaka till Xbox men vetifan många säger det är bättre på ps4 osv kanske onödigt.

Lirat lite på båda, men inte märkt nån större skillnad på servrarna. Däremot föredrar jag dosan, och tycker legenderna varit en kul bonus ;-), så för mig passar det bättre med xboxen.

Däremot blev jag rejält sne på att slim-varianten hade så pass mycket sämre stöd för WiFi. Wifen avskyr nämligen sladdar!, så blev ett dyrt experiment!
Citera
2017-03-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan

Jag tycker du ska byta formation. Jag var också fast i division 3/4 och då byte jag till 4-3-2-1, det kändes konstigt men efter några matcher började jag älska den. Jag van division 2 med alla vinster och är nu i division 1. Coustom taktik: Alla 3 där framme ska vara ''smyg in bakom'' Kante ska stanna i försvar och båda ytterbackar ska stanna i försvar.

Sen ska du ha plan B, du kan ha den taktiken som du har nu. Om du till exempel ligger under så kan du byta till den i matchen. Har gjort så och har vänt matcher många gånger. Till exempel så vände jag matchen igår som jag låg under ed 5-1 i halvlek till 6-5. (Ge aldrig upp!) Sen kan du lära dig mycket från youtubers. Jag lärde mig mycket från dom och spelar nu fifa på en helt anat nivå. Men ibland kommer dagar där du inte kan vina en enda match, det jag inte förstår med fifa :/ Och lär dig att försvara det är det viktigaste delen av spelet.

Här är exempel på ett lag: https://www.futbin.com/17/squad/2131798
Citera
2017-03-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Okej grymt! Ska lira 4-1-2-1-2 (2) ett tag först nu, sen ska jag testa 4-4-1-1 också! Vad föredrar du för WR på CM i 4-1-2-1-2 (2)? Box-to-box lirare som Khedira, Matuidi, Sanchez o.s.v. eller en vanlig CM?

I see! Ska lätt ge den en chans. Vad har du för WR på CM i den formationen? Vilka spelartyper funkar bra som CM's tycker du?

Okej grymt! Tack för bra tips Länka gärna bra lag i den formationen om du har något.

Spelar med detta lag:
https://www.futbin.com/17/squad/2132178

Inget märkvärdig med en massa specialkort, men jag spelar ruggigt bra med det.
Mittfältet vinner mycket boll och Reus är en fröjd.

Sen är André Hahn egentligen FWD, men han har M/H i work-rates plus 85 i pace och 83 i physical så han blir väldigt bra på mitten med t.ex. ett Katalysator kort.

Vad spelar du med?
Citera
2017-03-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Jag blir helt galen. Förra helgen hade jag delay som gjorde mig lite förbannad, men nu har det gått överstyr. Det går inte att spela. Någon som har liknande problem? Gråt med mig. Snälla.

Citat:
Suttit i 2 dagar nu för min del , helt ospelbart även i vanliga online läget.

Jag spelade en säsong i lördags och ett par matcher på söndagen. Sedan en säsong i tisdags. Totalt kanske 25 matcher och det har flytit på bra i alla matcher utom 2 kanske. Aldrig flytit på såpass bra för mig nu av någon anledning. Spelar på PS4 och med kabel.

Innan har det varit ganska segt var & varannan match. Inte ändrat någonting utan bara lirat på som alltid. Vet inte vad det beror på... skall inte klaga, riktigt gött o lira nu.
Senast redigerad av grahnen 2017-03-02 kl. 10:37.
Citera
2017-03-02, 10:41
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Jag sitter med båda konsolerna och igår spelade jag på båda. XB var trögt och drygt så gick över till PS som var lika trögt om inte värre. Spelade fyra matcher och alla var i sirap, så gick tillbaka till XB och där flöt sista två matcherna. Det är till och från alltså. Båda konsolerna lider av samma problem.
Citera
2017-03-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Började förbereda för POTM igår och gjorde samma upptäckt. Billigaste IF-belgaren kostar 20-25k. Jag chansar inte att investera, avvaktar och ser istället. I dina skor skulle jag nog sålt alla utom ett fåtal före potm släpps. Hade jag bara någon enstaka hade jag sålt innan för garanterad profit. Dels finns risken att Sbc inte kräver IF belgare (Hazard gjorde väl det, blixten slår inte ner på samma ställe två gånger?) utöver det risk för att kortet faktiskt inte stiger så mycket vid en Sbc om för många investerat. När IF Benteke hade sin sanslösa ökning i höstas berodde det väl på att man i princip behövde en IF-belgare från PL? Och ett oerhört begränsat utbud av IF-belgare.

Grattis till en bra investering oavsett. Jag började uppenbarligen kika på potm alldeles för sent. Lukaku känns given.

inget o gratulera för, har 1 kort haha.. låg i klubben och gick igenom värdet på alla IF

EDIT: nu kanske äntligen IF Shawcross kan ge avkastning..uppe på runt 18k nu från att varit nere på typ 12 efter POTM Alli..
Senast redigerad av m4staSWE 2017-03-02 kl. 11:24.
Citera
2017-03-02, 11:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
inget o gratulera för, har 1 kort haha.. låg i klubben och gick igenom värdet på alla IF

EDIT: nu kanske äntligen IF Shawcross kan ge avkastning..uppe på runt 18k nu från att varit nere på typ 12 efter POTM Alli..

Frågan är om man ska sälja av Shawcross då redan nu. Hur tänker du? Har 3-4 st kvar som jag hållit på. Har prövat spela med kortet och det är helt hopplöst, så har inte mycket glädje av det ingame...
Citera
2017-03-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Frågan är om man ska sälja av Shawcross då redan nu. Hur tänker du? Har 3-4 st kvar som jag hållit på. Har prövat spela med kortet och det är helt hopplöst, så har inte mycket glädje av det ingame...

jag har 9 kvar alla listade för 20k.. ska nog höja det lite..vill dock försöka sälja innan det står klart vad som krävs...blivit blåst rätt många gånger och inte tjänat ett öre pga kraven är helt åt skogen..
De har legat ganska länge i klubben så vore skönt o sälja av även om det bara handlar om 3-4k profit per kort.. sparar nog 1-2 kort och ser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in