2017-03-01, 23:34
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Jag har spelat med 4-1-2-1-2(2) i princip hela tiden, lite 4-3-1-2 också. Bytte till 4-4-1-1 precis och spelar med det laget(länkat lite tidigare). Klarade av div 2 obesegrat 6-3-0 och har aldrig skapat så många chanser som jag gör nu. Kontrollerar matcherna, vilket tempo etc. Prova!

Okej grymt! Ska lira 4-1-2-1-2 (2) ett tag först nu, sen ska jag testa 4-4-1-1 också! Vad föredrar du för WR på CM i 4-1-2-1-2 (2)? Box-to-box lirare som Khedira, Matuidi, Sanchez o.s.v. eller en vanlig CM?

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
mja ibland men mitt spel består mycket av kortpassningar.. tycker wingers faller ifrån spelet rätt mycket.. visst blir det trångt ibland men det är så jag spelar

I see! Ska lätt ge den en chans. Vad har du för WR på CM i den formationen? Vilka spelartyper funkar bra som CM's tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Gå in på taktik och ge dina forwards instruktioner om att "vandra ut i banan" och sedan "löp bakom backlinjen", det funkar skitbra. Du bör i alla fall ha det på den forward som är inverterad. Sen på CAM kör du "stanna offensivt"

Tycker alla tre där framme är jävligt rörliga plus att två mittfältare fyller på bra om din CDM har "stanna defensivt"

Okej grymt! Tack för bra tips Länka gärna bra lag i den formationen om du har något.
Citera
2017-03-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Okej grymt! Ska lira 4-1-2-1-2 (2) ett tag först nu, sen ska jag testa 4-4-1-1 också! Vad föredrar du för WR på CM i 4-1-2-1-2 (2)? Box-to-box lirare som Khedira, Matuidi, Sanchez o.s.v. eller en vanlig CM?

I see! Ska lätt ge den en chans. Vad har du för WR på CM i den formationen? Vilka spelartyper funkar bra som CM's tycker du?

Okej grymt! Tack för bra tips Länka gärna bra lag i den formationen om du har något.

Som CDM kör jag spelare som har m/h eller l/h.. CM brukar jag ha spelartyper som är bra framåt och bakåt.. vanligtvis h/h eller m/m.. kan ha en spelare som har h/m om den andra är bättre på att jobba defensivt..

Mina två lag jag kör denna formationen:
https://www.futbin.com/17/squad/2126536 kan ju byta fransk målvakt efter tycke och smak
https://www.futbin.com/17/squad/2126563 välbalanserat lag..fysik bakåt men ändå snabbhet.. mittfältet är alla spelare bra offensivt som defensivt.. sen framåt är det riktigt giftigt

Instruktioner har jag de 3 offensiva som stanna offensivt, cm rör jag ej utan de ska springa över hela banan, defensiv mitt och alla försvarare stanna kvar vid anfall.. funkar bra tycker jag..gäller dock att ha löpstarka spelare på mitten.. gärna hög stamina

EDIT: custom tactics har jag tagit från https://www.youtube.com/watch?v=_9QQVfxKWNk&t=88s med lite få justeringar..
Citera
2017-03-01, 23:53
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:

Just nu har jag Pogba och Kante, de äger mittfältet med sin fysik och Kantes vildhet. En defensiv är det viktiga sen krävs det nog att båda ska kunna gå framåt också.
Citera
2017-03-01, 23:56
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Okej det låter bra, ska testa den formationen! Saknar du inte wingers? Eller funkar det bra utan? Kanske väger tyngre att ha ett riktigt stabilt mittfält och 2 strikers framför en grym CAM?

Haha okej! Varför hatar du wingers? Känns som jag kommer sakna dom i en 4-1-2-1-2 (2), men ska ge den en chans iallafall!
Tycker inte de gör nån nytta. Spelar mycket passningaspel och wingers har generellt sämre passningar än CM. Slår sällan inlägg heller. Vill spela mitt i banan.

Edit: Vill testa spela i div1. Som jag just gått upp till. Om jag åker ur, är jag fortfarande kvalificerad till weekend league då?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-03-02 kl. 00:11.
Citera
2017-03-02, 00:05
Medlem
någon som vet varför i sjutton IF Tielemans gått från discard till 37k?

EDIT: Ah pga POTM lukaku ev.. hmm sälja nu eller ha is i magen?
Senast redigerad av m4staSWE 2017-03-02 kl. 00:18.
Citera
2017-03-02, 05:19
Medlem
Jag blir helt galen. Förra helgen hade jag delay som gjorde mig lite förbannad, men nu har det gått överstyr. Det går inte att spela. Någon som har liknande problem? Gråt med mig. Snälla.
Citera
2017-03-02, 06:57
Medlem
Citat:

Nej sluta. Sålde alla mina IF Tielemans för 15k..
Citera
2017-03-02, 07:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Började förbereda för POTM igår och gjorde samma upptäckt. Billigaste IF-belgaren kostar 20-25k. Jag chansar inte att investera, avvaktar och ser istället. I dina skor skulle jag nog sålt alla utom ett fåtal före potm släpps. Hade jag bara någon enstaka hade jag sålt innan för garanterad profit. Dels finns risken att Sbc inte kräver IF belgare (Hazard gjorde väl det, blixten slår inte ner på samma ställe två gånger?) utöver det risk för att kortet faktiskt inte stiger så mycket vid en Sbc om för många investerat. När IF Benteke hade sin sanslösa ökning i höstas berodde det väl på att man i princip behövde en IF-belgare från PL? Och ett oerhört begränsat utbud av IF-belgare.

Grattis till en bra investering oavsett. Jag började uppenbarligen kika på potm alldeles för sent. Lukaku känns given.
Citera
2017-03-02, 08:11
Medlem
Raxies avatar
Nån som ser några uppenbara svagheter här?

http://www.futhead.com/17/squads/4925225/

Känns himla tung när jag kikar på den, känns dock som att det finns rätt mycket risk att den tappar i värde framöver.
Citera
2017-03-02, 08:53
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Nån som ser några uppenbara svagheter här?

http://www.futhead.com/17/squads/4925225/

Känns himla tung när jag kikar på den, känns dock som att det finns rätt mycket risk att den tappar i värde framöver.

Ser vass ut, hyfsad fysik i det laget. Jag hade nog föredragit en mittfältare som var lite kreativ. Både Kouyate och Gueye har rätt låga passning/skott stats. Kanske känns bättre IG dock.
Citera
2017-03-02, 09:08
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Ser vass ut, hyfsad fysik i det laget. Jag hade nog föredragit en mittfältare som var lite kreativ. Både Kouyate och Gueye har rätt låga passning/skott stats. Kanske känns bättre IG dock.

Tror samma faktiskt. Typ den jag ville få bekräftad. Och då är det ju Pogboom & Schniderlin(?) som gäller.

Och Pogba har jag ju i ett annat lag.. wellwell. Fitnesskort osv.
Citera
2017-03-02, 09:15
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Jag blir helt galen. Förra helgen hade jag delay som gjorde mig lite förbannad, men nu har det gått överstyr. Det går inte att spela. Någon som har liknande problem? Gråt med mig. Snälla.

Suttit i 2 dagar nu för min del , helt ospelbart även i vanliga online läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in