Citat:
Ursprungligen postat av
Tobias123
Behöver således inte vara så många steg på stegen som folk tror sig veta här på flashback, där 99% är bullshit av folk som har noll koll.
Det står givetvis fritt att tolka det man läser på FB för att dra sina egna slutsatser. Jag kan inte mer än hänvisa till de faktiska källor som finns tillgängliga och inte hypotetiska scenario. Hur lång kedjan är från buske till näsa kan jag givetvis inte veta, därav mitt "?".
/* spekulation
Precis som i all annan business väljer säljarna, om möjligt, ett upplägg som passar just dom. Banka några hekto och tjäna snabba pengar, jobba långsiktigt med kvalité eller bli tvingad att sälja skit. Tror det är högst individuellt.
spekulation */
Jag glömde att ange källan till statistiken angående renheten på beslag, och nu när jag skulle leta upp den igen hittade jag faktiskt färskare uppgifter (2016). Nu blev det lite väl mycket statistiska variabler mitt i natten, men jag tolkar det som renheten har ökat något. Rätta mig gärna om jag har fel. En slutsats som NFC gör är att:
Citat:
För pulvermaterial med kokain finns däremot en tydlig ökning av halten ju mer materialet väger
Kokainligan på Östermalm och FUP som tidigare nämnts.
Narkotikahalter i beslag 2016
Citat:
Än o banka ut det ala 1000g o tjäna lite mera men sämre rykte och sitter på grejerna en längre period. Där är ju del 1 att föredra. Sedan finns det ju dåliga häggen man kan få billigt för 40-50 lax 30-40% och 85+% för ca 70 lax.
Köper du ett kilo för 70.000:- så skicka PM