2017-03-01, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Är det något specifik du tänker på?

Tyckte att det var Trumps vanliga teleprompter tal typ som RNC-talet, men lite mindre mörk + Ryan Owens anka + lite mer positiv till NATO + fördömande av rasism/antisemitism - förolämpningar - Hillary - Fake News (- beröm till Putin )

Så det var enligt mig ett vanligt tal utan Trumps onödiga "kontrovers". Men var det något nytt/annorlunda?
Förstår inte ens vad det betyder, eftersom du inte ville hålla med bernad_law så kan jag inte förstå vad du säger alls.
Eller säger du bara samma sak och försökte på dig semantik, för inte se ut att du håller med det bernad_law säger?
2017-03-01, 12:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Förstår inte ens vad det betyder, eftersom du inte ville hålla med bernad_law så kan jag inte förstå vad du säger alls.
Eller säger du bara samma sak och försökte på dig semantik, för inte se ut att du håller med det bernad_law säger?
Ad hominem fungerar inte på mig.
Du försöker lägga orden i munnen på mig. Du fungerar inte.
*röker på och skriver något obegripligt...
2017-03-01, 12:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ad hominem fungerar inte på mig.
Du försöker lägga orden i munnen på mig. Du fungerar inte.
*röker på och skriver något obegripligt...
Verkar som att du väntat med säga detta en väldans lång tid, och tappade till slut tålamodet på att jag skulle använda lägga orden i munnen på dig och ad hominem och sa det fast det inte ens existerade.

Jag kommer helt ignorera det inlägget då varken lägga orden i mun eller ad hominem finns.
Av enkla anledningen pga jag frågar dig, men svarar du inte så kan jag bara göra slutsatsen att jag hade rätt i att du inte vill hålla med bernard_law av principiella skäl och inte pga vad faktiskt bernad_law sa.

Inte sett talet, men om någon säger han verkade mer presidentlik och sansad.
Så tar du detta på fel sätt och ska säga emot, varför?
Roliga är att du sen mer eller mindre håller med, men vill ge skenet att du in håller med.

bernad_law säger att det var presidentlikt och ett seriöst tal värdig en president.
Men du är så polariserad att du inte klara av att hålla med fast du håller med.
2017-03-01, 12:41
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det VAR ett bra tal, välskrivet och förvånansvärt kompetent genomfört. Detta ska Trump ha pluspoäng för, här visade han verkligen sin bästa sida. När man börjat tro att Trump var på väg utför lyckas han leverera när han måste, all heder till honom för det.
Att talet gick emot det hela republikanska credot, eller allt birther-in-chief själv sagt och gjort de senaste två åren, ska man givetvis inte bry sig om...

Han gjorde det han gör bäst, snackar skit.
Nu är det dags att sänka skatter och sälja av de offentliga tillgångarna.
2017-03-01, 12:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Verkar som att du väntat med säga detta en väldans lång tid, och tappade till slut tålamodet på att jag skulle använda lägga orden i munnen på dig och ad hominem och sa det fast det inte ens existerade.

Jag kommer helt ignorera det inlägget då varken lägga orden i mun eller ad hominem finns.
Av enkla anledningen pga jag frågar dig, men svarar du inte så kan jag bara göra slutsatsen att jag hade rätt i att du inte vill hålla med bernard_law av principiella skäl och inte pga vad faktiskt bernad_law sa.

Inte sett talet, men om någon säger han verkade mer presidentlik och sansad.
Så tar du detta på fel sätt och ska säga emot, varför?
Roliga är att du sen mer eller mindre håller med, men vill ge skenet att du in håller med.

bernad_law säger att det var presidentlikt och ett seriöst tal värdig en president.
Men du är så polariserad att du inte klara av att hålla med fast du håller med.
Nej. Jag uppfattade honom som att han menar att det var något nytt.

Och jag säger att det var Trumps vanliga teleprompter tal. Det såg nästan exakt likadant ut som under RNC, fast utan Hillary och var något mindre mörkt. Samma "talking points". Nästan samma tonläge.

Därför frågade jag om han avsåg något specifikt.
2017-03-01, 12:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej. Jag uppfattade honom som att han menar att det var något nytt.

Och jag säger att det var Trumps vanliga teleprompter tal. Det såg nästan exakt likadant ut som under RNC, fast utan Hillary och var något mindre mörkt. Samma "talking points". Nästan samma tonläge.
Om Trump tonar ned sig och är mer presidentlik, så är det nått nytt.
Då Trump har varit galet beroende att provocera allt och alla.

Jag har inte sett talet, men däremot har jag såpass stort förtroende för bernad_law att jag tror på det i stort.
Men du kör semantik med mig med, du måste förstå om man plockar bort den skiten du pratar om eller tonar ner, så uppfattas Trymp som mer normal.
Och givetvis hjälper en telepromter honom, eftersom betydligt mer intelligenta människor skrivit det som kommer upp där.
Och vet hur man pratar för uppnå det man vill i politiken, än att polarisera.
Semantikdelen kan du inte säga nått om, då du bara håller med, fast med dina ord i syfte i att inte visa att man hålla med.
2017-03-01, 13:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
arbetet skrev

T.o.m. CNN:s Van Jones hyllar Trump:

President Donald Trump hade bättre ratings än vad Hussein hade när han talade till congressen första gången 2009.

Titta på Nancy Pelosi, all botox sprutar nästan ut ur huvudet på henne, alla stygn håller också på att gå upp.

The face you make when your efforts to destroy America the last 8 years go up in smokes. #JointSession

https://twitter.com/BeardedBastar11/status/836778492289130497

2017-03-01, 13:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Om Trump tonar ned sig och är mer presidentlik, så är det nått nytt.
Då Trump har varit galet beroende att provocera allt och alla.

Jag har inte sett talet, men däremot har jag såpass stort förtroende för bernad_law att jag tror på det i stort.
Men du kör semantik med mig med, du måste förstå om man plockar bort den skiten du pratar om eller tonar ner, så uppfattas Trymp som mer normal.
Och givetvis hjälper en telepromter honom, eftersom betydligt mer intelligenta människor skrivit det som kommer upp där.
Och vet hur man pratar för uppnå det man vill i politiken, än att polarisera.
Semantikdelen kan du inte säga nått om, då du bara håller med, fast med dina ord i syfte i att inte visa att man hålla med.
Suck.

Jag tycker att man ska jämföra teleprompter tal med andra teleprompter tal.

Då jämfört med RNC-talet:
1) samma "talking points"
2) nästan samma tonläge
3) nästa lika "provokativ/polariserande innehåll" speciellt när det gäller invandring.
4) utan Hillary, men det är rimligt.
5) markering mot senaste rasistiska/anti-semitiska händelser, med det är också rimiligt

Så jag skulle säga att talet var typ 90% lik RNC talet. Även när det det gäller "presidentiality".

Förstår du nu?
2017-03-01, 13:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Ser att många hyllar honom här angående talet.

Men jag väntar finns inget lättare än att bli omtyckt, för att ändra på USA måste man trampa på andra och det är svårt.

Minst 80% av de som röstade på honom ville ha förändring bara vänta och se.

Det är ingen som kommer att glömma det här:

Trump honors Ryan Owens, Navy SEAL who died in Yemen raid

https://www.youtube.com/watch?v=z_3FR6FrTEk

Debbie Wasserman Schultz och Keith Ellison satt ner hela tiden och inga applåder från dom:

AWFUL: Top Democrats Refuse To Stand, Clap For Navy SEAL Widow Honored By Trump

https://twitter.com/benshapiro/status/836780682558881792
2017-03-01, 13:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Väldigt bra tal av President Donald Trump. I stort sett alla republikaner väldigt positiva.

CNN:s poll efter talet:

CNN/ORC Poll: 78% Of Speech Watchers React Positively to Trump Address

http://www.realclearpolitics.com/video/2017/02/28/cnnorc_poll_78_of_speech_waters_react_positively_t o_trump_address.html

57% very positive
21% somewhat positive
21% negative

Totalt:
78% positive vs 21% negative

69% right direction with policies (58% innan talet)
29% wrong direction

Did Trump speech make you feel:
69% more optimistic
29% less optimistic

Det borde dock noteras att det var en icke-representativ mätning. Det är nog mycket fler R än D som kollade på talet.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-01 kl. 13:42.
2017-03-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är ingen som kommer att glömma det här:

Trump honors Ryan Owens, Navy SEAL who died in Yemen raid

https://www.youtube.com/watch?v=z_3FR6FrTEk

Debbie Wasserman Schultz och Keith Ellison satt ner hela tiden och inga applåder från dom:

AWFUL: Top Democrats Refuse To Stand, Clap For Navy SEAL Widow Honored By Trump

https://twitter.com/benshapiro/status/836780682558881792

Njaa fråga fadern vad han tycker om Trump.

Frugan fick säkert några miljoner för att gråta så mycket.

För mig gjorde det här talet inte ett piss samma skit vi hört från Trump länge nu.

Innan vi ser arbetare bygga på en mur och Kina svettas i ett förhandlingsrum så är det inget annat än en show av en clown.
2017-03-01, 14:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Är det något specifik du tänker på?

Tyckte att det var Trumps vanliga teleprompter tal typ som RNC-talet, men lite mindre mörk + Ryan Owens anka + lite mer positiv till NATO + fördömande av rasism/antisemitism - förolämpningar - Hillary - Fake News (- beröm till Putin )

Så det var enligt mig ett vanligt tal utan Trumps onödiga "kontrovers". Men var det något nytt/annorlunda?

Han var sammanhängande och svävade inte ut, det va det som stod ut tycker jag. Han var lugn och saklig och hade en mycket enande ton, en utsträckt hand för amerikas bästa, typ. Jag gillade det, det här var den bra Trump vi såg. Så gubben kan när han vill, inget snack om saken. Karln är makalöst konsekvent med sina huvudpunkter, det har han varit ända sedan tidigt 80-tal. Han är helt klart den president som jag gillar mest av alla jag har sett under min livstid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in