2017-02-18, 19:24
Medlem
Det enda som kan få Trump avsatt är en benghazi eller att något går åt helvete.

Att Trump inte ville hyra ut lägenheter till svarta på 80-talet kommer inte duga vilket vi såg under valet.
2017-02-18, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Clinton (69), Sanders (75) och Warren (67) är gamla. Det håller jag med om.

Sorry, men du kastar sten i glashus:

McConnell är 75 år.
Trump är den äldste presidenten i USA:s historia.
Medelåldern i Trumps föreslagna regering ( i januari) 62 år. ( Medelåldern i regeringen Obama var 58 år)

USA styrs av ett gäng pensionärer. Inte helt bra.

På tal om att dra rövare och halvsanningar. Reagan var president som 78-åring (edit: innan någon ska påpeka petitesser; 78 år minus 17 dagar).
Senast redigerad av frapper 2017-02-18 kl. 19:31.
2017-02-18, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Haha, Trump alltså redigerade sin berömda "media - amerikanernas fiende"-twitt.
ABC och CBS var inte med i den ursprungliga versionen

https://www.axios.com/trump-takes-2-tries-to-tweet-enemies-list-2268870460.html

Bra hint också
Trump är ju som sagt alltid bara ett"breaking news"från repsnaran.
Det funkar inte i längden.

Har du någon tanke på vad som skulle kunna komma upp?Gammalt eller nytt?
2017-02-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det enda som kan få Trump avsatt är en benghazi eller att något går åt helvete.

Att Trump inte ville hyra ut lägenheter till svarta på 80-talet kommer inte duga vilket vi såg under valet.

Att han totalt klappar ihop i ett skarpt läger gör nog susen.

Men jag tänkte mer att de plockar en kille till som de gjorde med Flynn.

Eller om jag släpper FBI/CIA, att tex Mad Dog eller liknade tung gubbe säger stop o lämnar. Måste finnas minst 1-2 som känner marken gunga.
2017-02-18, 19:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har du någonsin träffat på en politiker som inte ljuger eller lovar något som inte kan hållas?
Jo, jag känner till valfläsk. Trump har ju faktiskt påbörjat flera av sina löften i rasande takt. Om han kommer att infria dem i slutänden är för tidigt att säga.
Det vore trevligt t ex fantastiskt om han kunde få kongressen att enas bakom en efterföljare till ACA.

Bill Clinton ljög under ed och ställdes inför riksrätt. Så visst ljuger politiker.
Men inte så ofta, så öppet och så klantigt som Trump. Han drar ju till med vadsomhelst när han får feeling. Jag vet ingen annan politiker som så totalt struntar i vad som är sant eller falskt som Trump.

Citat:
Vad man än kan tycka om Trump som person så är han en frisk fläkt som får folk att tänka. Han gör andra etablerade politiker så generade eftersom han hanterar lögner så uselt då dom gör det proffissonellt dag ut och dag in med stor framgång.
Jag tror att det vore ännu sämre om Clinton hade vunnit. Inte just nu, men i det långa loppet.
Citat:
Jeb Bush är den man ska lyssna på eller hur? Givetvis sprider Trump kaos då han utmanar "deep state" där underättelsetjänsterna, massmedia, underhållningsindustrin, multinationella företag och superrika ingår. Dom som vanligtvis får en president dom vill ha vald. Inte konstigt att dom känner panik och kaos då dom inte längre har kontroll för det sitter en president i vita huset som folket röstat dit.
Ja, Trump sprider kaos omkring sig. Där är du enig med Jeb Bush.
Kaoset finns inuti Vita huset.
Varken kongressen eller domstolssystemet är i kaos. De har tvärtom stigit fram och tagit sitt ansvar.
2017-02-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
På tal om att dra rövare och halvsanningar. Reagan var president som 78-åring (edit: innan någon ska påpeka petitesser; 78 år minus 17 dagar).

Och efter hans död kom det fram att han efter 1984 blev mer och mer senil och att han mot slutet knappt klarade av att sköta sitt ämbete, hans missriktade skämt i TV om att börja kärnvapenbomba Ryssland var ett tidigt utslag av seniliteten.
2017-02-18, 19:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Ja, det stämmer. Jag borde kanske ha skrivit den äldsta tillträdande presidenten, för att vara riktigt korrekt.
Om Trump blir återvald och sitter i åtta år kommer att han "slå" Reagan.
2017-02-18, 19:41
Medlem
Denne fantastiske man ,Donald Trump.
Han har gjort USA totalt muslimfritt på en månad.
Han har byggt en ogenomtränglig mur till Mexiko.
Han har krossat EU.
Kina och Ryssland törs inte andas av rädsla för USA.
Trump är Guds sändebud på jorden!
Nästa månad finns bara vita människor kvar i USA!
2017-02-18, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och efter hans död kom det fram att han efter 1984 blev mer och mer senil och att han mot slutet knappt klarade av att sköta sitt ämbete, hans missriktade skämt i TV om att börja kärnvapenbomba Ryssland var ett tidigt utslag av seniliteten.

Jaha. Och med det sagt så vill du få andra att tro att jag skulle tycka att det är jättebra att 70-åringar blir president förstår jag?

Om Ja:

Nej jag tycker att man "generellt sett" bör vara någonstans mellan 55-65 år. Ju mer livserfarenhet desto bättre, dock kan ålder och medföljande sjukdomar bli ett problem. Men om man är frisk ser jag inget problem med en 85-årig president. Gör du det? Om ja - varför då?
2017-02-18, 19:42
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Denne fantastiske man ,Donald Trump.
Han har gjort USA totalt muslimfritt på en månad.
Han har byggt en ogenomtränglig mur till Mexiko.
Han har krossat EU.
Kina och Ryssland törs inte andas av rädsla för USA.
Trump är Guds sändebud på jorden!
Nästa månad finns bara vita människor kvar i USA!

Utveckla det där är du snäll
2017-02-18, 19:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varken kongressen eller domstolssystemet är i kaos. De har tvärtom stigit fram och tagit sitt ansvar.
Käbbel! // Statsministern

Kan du vara mer konkret? Hur har de tagit sitt ansvar? För att ditt påstående är rätt substanslöst.. Du apade antagligen bara efter någon från WP
Till exempel.
https://projects.fivethirtyeight.com/congress-trump-score/

https://www.congress.gov/

Eller menar du McCain?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-18 kl. 19:47.
2017-02-18, 19:45
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Han syftade på störst väljarstöd/elektorsröster av alla republikanska presidentkandidater. Ja han drog en liten "rövare" när han bara inte sa republikanska. För det andra så hade han ju lite fel, pga att i valet -88 fick Bush. d.ä. fler röster än Trump. Detta pga att han var den kandidat som "promotades" av- och sågs som efterträdare av, den omåttligt populäre Reagan. Trump har fått fler elektorsröster än tidigare republikaner har fått i valen -92, -96-, -00, -04, -08, -12. Är inte det ganska stort?

Om du/(ni?) menar att Trump "fick sina byxor nerdragna" på den 30-sekunders-frågan, så undrar jag på vilket sätt du reflekterar över att mainstream-media blev rövknullade under 1,5 timme?

Vad skriver du? Ingen amerikansk president har blivit vald med en knappare EC-majoritet sedan JFK.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in